Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Stald problemer :(
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 16:51

Kort og godt. Min veninde og jeg har hest på en privat sted. Vi snakker jævnlig med staldejeren. Bla om min hest situation med knæskalsfasthæfning. Hun har sine klare og bestemte holdninger og mange ting. At det bare skal rides væk. Men jeg synes jeg har gjort mit (det synes hun ikke åbentbart) kan se det er blevet værre. Så af den grund vil jeg ikke kæmpe mere med at få det redet væk. Besluttede mig så får hvert fald for denne ene gang at få en anden smed på der kunne vurdere han situation mht til special beskæring og sko. Da nuværende smed ikke er registreret. Derfor er han SUPER god alligevel, men forventede bare ikke at det var noget han kunne klare når det blev lidt mere kompliceret. Det havde hun sine meninger om og kunne godt høre det ikke fald i god jord. Right det kan jeg acceptere. Da jeg næste da kunne se at min venindes hoppe havde fået rykket skoene af og at jeg også havde bedt om at få rykket forskoene af og det ikke var blevet gjort undrede jeg mig lidt. Fik så at vide at det ville de ikke "for det synes de ham smeden skulle gøre" hold kæft hvor jeg synes det var latterligt. Blev så skuffet og ked af det. Jeg fik også lige en kommentar om at Anders (vores smed) nok ikke vil sko ham mere. Vores smed er min hests gamle ejer så det gør det lidt kompliceret. Jeg tror helt ærligt godt at han kan forstå det og hvis ikke bliver jeg meget overrasket. Det har påvirket mig rigtig meget. Nu vil jeg se om jeg kan nå at både snakke med begge smede. For skal ha alt på det rene med Anders. Han forsko sidder rigtigt dårlig han hov er vokset over. At de lader det gå ud over min hest er SÅ uforståeligt. Han skal hvert fald ikke rides. og ved ikke hvornår smed kommer noget andet er at jeg altid har følt mig som nr to. Har vitterligt følt at vi blev forskelsbehandlet. Men det kan jeg leve med. Min hests har ikke opført sig super eksemplarisk. Han graver huller på folden og bider i deres træskur. Rigtig træls. Men det er jo sådan noget der er svært at gøre noget ved. Udover at dække hullerne til og at dække skuret indvendigt med hårde træplader. Nej det ser ikke godt ud, men jeg kan jo ikke sige at det må han ikke. Hun har udtalt at til sidst så må han flyttes. (sådan pakket lidt ind) prikken over i var så at samme aften som bomben var sprænt skete der noget så uheldigt at noget fra han grime på en eller andet mysisk måde havde sat sig fast i hegnet der er på lågen til folden. Så han panikkede og rev hele lortet af. Istedet for at sige at det var heldigt at der ikke skete mere. Så fik jeg at vide "at hun synes bare at havde ødelagt så meget og nu måtte hendes mand arbejde endnu en aften, for igår var aftenen gået med at fylde huller op på folden" jeg kan godt se at det er pisse iriterende. Men hvad skal jeg gøre? har sagt at jeg selvfølgelig betaler hvis noget er i stykker og hjælper gerne. Mere kan jeg vel ikke gøre? har været så ked af alt det her og så synes jeg bare ikke at man som voksen ansvarligt menneske siger sådan. Jeg må indrømme at jeg næsten bare har ønsket at de siger jeg skal finde et andet sted. Nu skal de heller ikke udstilles dårligt. Der har også været gode tider. De har bla bygget en ekstra boks, så der kunne være plads til ham. Men hvad hjælper. Man kan sige at tingene går fint når man mener som hun mener. (og når banditten ikke lave numre) Så Kære HN'er. Hvad synes i om den situation? jeg føler mig hvert fald ikke særligt godt tilpas fortiden.

Med den dejlige traver, Face The Feat - som bare kaldes Findur :)

0
0
Svar på denne tråd

flyt den
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 22:09

hejsa,

jeg kender intet til diagnosen, så der kan jeg ikke hjælpe. men hvis du er ked af stedet/stemningen så flyt den. Især ville jeg da være ked af at være et sted, hvor de ikke ønskede mig.

Håber du finder en løsning.

Hilsen

katarina

Mor til det dejligeste hjertebarn (HLHS)

Beatrice

Vores historie

www.duclos-julsdorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

det har
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 22:20

også været i mine tanker. Men igen så er jeg bange for at gøre tingene værre. Kan huske hun sagde at de byggede kun boksen hvis det med at få hest var seriøst og gennem længere tid. Hvilket det også er - men har jo kun haft der oppe i knab halvander år. Jeg ved godt det er mit valg, men for mig er det heller ikke bare et sted min hest står - der har også været så mange gode minder og gode stunder. Har trodsalt været der op i fem år ca. Men at jeg har følt mig som nr to altid er rigtig og på en måde var det bare dråben. Det mest svære er bare at jeg ikke føler hun acceptere mine valg og da jeg i forvejen ikke er den bedst til at slå igennem, så er det ikke altid sjovt. Jeg overvejer stadig. Men tak for dit svar

0
0
Svar på denne tråd

husk en ting
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 23:14

Husk at når vi har heste og betaler i dyre domme for dem, så er det for at have det rart, have en tid hvor vi kan koble 100 % af, få andre ting at tænke på mv.

Der hvor vi står (mener jeg) ikke skal være årsag til ekstra problemer - dem har man nok af i hverdagen.

Dermed ikke sagt at alt kan være perfekt, og der ikke er fnidder i stalden - det kan der sagtens være.

Men der lyder jo som om at du allerede har truffet dig valg. Og hesten. Den er nok ligeglad med hvor den står, sålænge den får sin mad og hø (ja, der er så visse heste som har det bedre i visse stalde, men sådan er det jo). Halvandet år vil jeg også mene er seriøst.

Mvh

Charlotte

Horses Are Like

Potato Chips

You Can't Have Just One

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2008 10:09

... at prøve at snakke med hende? ;-) Det lyder jo som om, du har været meget glad for at stå der, og når du stadig står der, er det vel ikke kun fordi du synes, at du skylder hende noget?

Jeg tror, at vi tit får sagt nogle ting, når vi er pisseirriterede, som nok er glemt dagen efter - men som andre ikke glemmer. Eller at vi slet ikke er klar over, hvordan vores ord påvirker andre. Måske du skulle fortælle hende, at når hun brokker sig over din hest, lyder det som om, hun helst ikke vil have den til at stå der - og at det får dig til at få lyst til at være alle andre steder og flytte hende. Du skal fortælle hende, at hun får dig til at føle dig "lille" og usikker, så hun forstår det. Få hende til at fortælle dig lige præcis, hvor hun står, så du ved, hvad du har at arbejde med.

Det kan være, at meget af det er misforståelser - det kan også være, at tiden simpelt hen er til, at jeres veje skilles.

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

lksdfjg
Forfatter: 
Dato:  17-05-2008 18:01

når man meddeler at man vil skifte smed fordi man ikke tror på den nuværendes arbejde må man tage med at manden så ikke lige vil tage skoene af hesten, for du har jo skiftet og dermed står du nu selv for ansvaret for at få sådanne ting ordnet, det er ikke staldejers hovedpine når du fravælger den smed stedet tilbyder...

Desværre synes jeg det er fair nok, ligeledes synes jeg også det er fair du selv griber en skovl og jævner de huller din hest laver.

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen.
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 19:59

Charlotte: Jeg kan jo også mærke på mig selv, hvor vigtigt det er man trives det sted man har hest. Det er der jeg ville kun slappe 100% af. Det kan jeg også - og dog. For når et menneske kan gå ind og påvirke en så meget og jeg nærmest kan være bange for at tage beslutninger som hum nok ikke havde valgt, så er det ikke optimalt. Jeg ved ikke om jeg har truffet mit valg. For det har også været positivt også mht til staldejeren. Men hun er meget striks og til tider synes jeg hun siger tingene for hårdt og at hun påvirker en for meget. Hun vil gerne at man gør tingene som hende og når man ikke gør at det der problemerne opstår.

Taina: Jeg tror at du har ret i det du skriver. Og nej det er ikke kun fordi jeg føler jeg skylder hende noget. Også fordi at forholdene min hest står under ikke kun passe bedre til ham. Så meget foldtid som overhovedet mulligt. Et lille sted osv. Så det passer perfekt til min hest. Men ikke altid til mig. Der har og er også gode tider med staldejeren, men det er når beslutningerne skal tages og jeg ikke mener det samme som hende at det "går galt" hun siger jo at det er min hest og min beslutning og hun er ligeglad. Men at hun til tider kan sige tingene på en hård måde og at jeg synes hun nogen gang taler over sig og at hun påvirker mig så meget som hun gør. Det ved jeg ikke om jeg kan leve med. J

Dressurtante: Jeg sagde for det første at det var KUN fordi at jeg ikke forventede at det var noget han kunne ordne da han ikke er registreret. Hvilket ikke betyder at jeg synes han gør det dårligt. Han er en super smed og det uddybede jeg også grundigt. Men det er da en ærlig sag at man ikke ikke kan sætte speciel beslag på mm når man nu ikke er registreret. Nu er vores smed min hests gamle ejer. Så det har bestemt ikke været let for mig. Det synes jeg hun burde sætte sig lidt ind i. Og JA det er 100 % fair at jeg selv griber skovlen og det har jeg sagt op til flere gange. Men det vil de så gerne selv og det er også okay.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider