Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp til frokost buffet
Forfatter: 
Dato:  14-05-2008 16:33

Hejsa

Næste lørdag skal min 18 års fødselsdag afholdes, og jeg havde tænkt mig, at vi skulle have noget buffet. Det er til frokost, vi bliver ca. 20 personer og alders gruppen er fra 10-86 år :-)

Maden skal være rimelig let at lave, da jeg bestemt ikke er nogen ørn i et køkken, og så skal det meste helst kunne laves dagen i for vejen.

Jeg havde selv tænkt på: små frikadeller med noget kartoffelsalat, piroger(måske m. laks og spinat - Andre forslag?), ciabattabrød med en lækker spegepølse og røget dyreryg, noget salat og noget forskellig ost med kiks

Jeg synes måske der mangler noget, men jeg kan ikke rigtig komme på mere. Menuen skal jo helst være lækker, men samtidig noget de ældre gæster og børn kan lide.

Til kaffen havde jeg tænkt mig at vi skulle have noget kage af en art, men det skal ikke være lagkage. Nogle ideer? Jeg havde selv tænkt på noget med rabarber, idet vi har en masse ude i haven :-)

Jeg glæder mig til at høre alle jeres gode forslag :-) Intet af menuen ligger fast, så jeg vil meget gerne have andre forslag hvis i synes det lyder helt galt. Ligeledes vil det være super med nogle gode opskrifter - specielt mangler jeg på pirogerne :-)

På forhånd tak for hjælpen..

Mvh. Line - stolt fuldblods rytter!

Fotografering tilbydes:LineFoto.dk
Flere ting købes og sælges - BL.A. 3 SPRINGSADLER!

0
0
Svar på denne tråd

jeg synes det lyder lækkert
Forfatter: 
Dato:  14-05-2008 16:51

jeg kommer gerne forbi :) :)

til kage så synes jeg denne her er super god og nem:

bunde- kan laves dagen før:

8 æggehvider

200 gr sukker

200 gr hakket, mørk chokolade

200 gr hakkede nødder

hviderne piskes med sukkeret, helt stive og det andet vendes i. Det hældes ud på to bageplader, der skal være smurt (olie) papir på, ellers er de ikke til at få af... de bages ca 15 min ved 200 gr, hold øje med dem, for de er lige pludselig færdige.. de skal være lysebrune...

de skal være kolde inden de lægges sammen...

Men kan lægge disse bunde sammen med stort set alt, det nemmeste er frisk frugt og flødeskum... sidst jeg lavede dem gjorde jeg følgende:

chokolade creme:

½ l. piskefløde varmes over vandbad med 200 gr mørk chokolade. Det stilles på køl natten over... På dagen der piskes det til skum og der hældes 1/4 dl kold kaffe i... så får det lige en lille snert af kaffe... Denne creme smurte jeg på en bund, lagde et tykt lag friske jordbær på og så bund nr. 2....

Det var et kæmpe hit og det er nemt, fordi man kan lave bunde og crem klar dagen før.. :)

Sagde Janne der bare har en helt fantastisk stjernehest...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

Tak tak
Forfatter: 
Dato:  14-05-2008 23:34

Det lyder lækkert Janne, kan man få friske jordbær der smager af nogety nu? Hm, kan man udeladen kaffen uden at det bliver "vammelt"? Børnene bryder sig nok ikke så meget om kaffesmagen..

0
0
Svar på denne tråd

Nemt..
Forfatter: 
Dato:  14-05-2008 23:56

Lun leverpostej er også altid et hit. Rist noget bacon og så champignon, og put det oven på. Så er det lige til at lune dagen efter.

Og kog nogle æg - kan du det?

Ny hest - nye mål

Denne gang uden krone og bølge..

0
0
Svar på denne tråd

frokost buffet
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 11:26

Hvad med nogle tærter?

Fx. Porretærte, løgtærte, tomat... osv.

Og kyllingelår evt. bbq marinere dem og i ovnen. -nemt!

Til dessert kunne du lave nogle rabarbertærter med creme fraise rørt med vaniliesukker, eller en god gammeldags rabarberkage. (sådan ligesom en æblekage med makroner og flødeskum)

uhmm... blir' helt lækkersulten

Mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Tærter...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2008 19:34

Det lyder lækkert med tærter!

Kan man lave nogle med oksekød? I så fald hvordan?

Rababer tærten bliver vidst deserten :-)

0
0
Svar på denne tråd

Tærter
Forfatter: 
Dato:  17-05-2008 20:25

Jeg ville også lige til at foreslå tærter.

Jeg laver tit en med porre, bacon og løg og en anden med med kylling, champignon og tomat.

Til frokost laver jeg tit tærterne, kartoffelsalat og kyllingefrikadeller, salat og noget lækkert brød.

Så kan du jo evt. lave ost og kiks og en rabarbertærte med smuldredej - den er supernem at lave.

Du skal jo lave en nem menu, så du ikke står i køkkenet hele dagen. Og her kan det meste laves i forvejen og bare sættes i ovnen.

Dressursadel 17½" eller 18" købes

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider