Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad sker der i dit liv pt?
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 18:14

Jeg synes mit liv er en rutsjebane i øjeblikket. Den ene dag sidder jeg fint og hygger mig i min 1 værelses lejlighed, der ligger HELT perfekt i forhold til familie, venner, kæreste og job.

Den næste dag, får jeg besked om at ejeren ønsker at sælge 8-) Nå - hvad gør man så?

En time efter strømmer tilbuddende ind, og jeg får tilmed 3 muligheder på samme vej som nu :-@ Det er andelslejligheder og lige pludselig skal jeg jo til at låne penge - nå ja, og godkendes til lånet.

Jeg er helt vild efter den ene lejlighed og i starten var jeg fudsltændig overbevist om at jeg nok skulle få lov til at låne de penge, men jeg bliver mindre og mindre sikker :-(

Er der nogen herinde der ved en masse om banklån og så videre?

Og er der andre end mig der synes det hele kører rundt i øjeblikket?

Vickie

The line between wrong and right is the length of a thread from a spider's web

The piano keys are black and white

but they sound like a million colours in your mind

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 18:18

jeg fik lov at låne 600.000 kr. sidste år, til andelslejlighed på trods af at både jeg og kæresten er under uddannelse..

Jeg tror næsten at det de ligger størst vægt på er at man har noget stabilitet i sit liv..

hvordan ser det ud for dig med jo osv...

Splinterny Charles Owen sikkerhedsvest sælges.

Fejlkøb, aldrig brugt

Se præsentation for billeder

0
0
Svar på denne tråd

Mener at....
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 18:26

Lise Rohden er ansat i bank og sød til at hjælpe.

Tine

Hestens Urtehave

Gudesmuk kat. 1 hingsteføl sælges, hvis det rigtige hjem dukker op: www.heste-nettet.dk/lodge/8302/hest/ 195835/

0
0
Svar på denne tråd

Tine Lykke
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 18:31

Tak for de pæne ord ;-)

Jeg er sød og rar og god til at hjælpe, men ansat i en bank har jeg altså aldrig været ;-)

Hilsen fra Lise

www.kongelunden.com
C-stævne i dressur i Kongelunden 7-8/6 for D1-6 INFOSPORT

DRF's reglementer: www.rideforbund.dk/DRF/konkurrence/ Reglementer

0
0
Svar på denne tråd

Hej med jer...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 18:32

Det kunne faktisk være rigtig rart med en der kunne fortælle mig om jeg er totalt fra den eller om det virker logisk :-)

Jeg har haft det samme job i 8 måneder nu, og har gennemsnitlig 12.000 udbetalt hver måned. Derfor synes jeg jo at det er ret stabilt.

Eller hvad?

Det er godt nok ikke lige Lise der arbejder i en bank, men hun er dog blevet landskabsarkitekt hvis jeg ikke tager meget fejl - men tak, ellers, Tine :-D

Vickie

0
0
Svar på denne tråd

uha da...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 19:41

Puha da, jeg ved desværre ikke meget om lån da vi selv bor til leje i et hus..

Hvad der sker i mit liv? Det føler jeg også er en kæmpe rutchebane lige pt! Jeg er ved at afslutte min HF, så jeg har læseferie nu og eksamener i maj og juni.. Dem skal jeg lige læse til.. Oven i det er jeg lige startet på nyt arbejde, plejehjem, som jeg skal læres op i og være fuldtids afløser u juli og august! OG oven i det står vi og skal flytte til Haderslev den 31. maj (der ligger min skole og arbejde også så det er super), så der skal lige pakkes - og flyttes! OG så har jeg lige ca. 15 afleveringer der skal laves inden den 10. juni :)

Så har jeg også lige en søn på 1½ år der skal være overskud til!

Ikke noget at sige til, at jeg nok bliver lidt småstresset! Min kalender er simpelthen booket ud..

Mvh Moni

Nu med sønnen Jesper, født den 31. august 2006.

Besøg vores hjemmeside, klik her

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 20:13

Tja, der er nogen som låner 100.000 kr til at rejse for, så mon ikke du kan låne til en lejlighed. Jeg selv kan ikke låne så store beløb, da jeg har gæld i forvejen. Men sådan er det jo, når man skal bygge sit liv op igen fra nul og niks. Men min bankmand er nu flink til at hjælpe når det hele brænder på.

Har da fået det hele op og køre igen...med job, bil, bolig, heste og endda penge til mig selv (man er vel lidt stolt af sig selv )

Hvad der sker i mit liv pt.?

Jeg har lige været til tjek af min fod efter en operation (fjernet knyst) sidst i marts. De var ikke helt tilfreds med den og vil se den igen om ca. 2 måneder...og indtil da skal jeg forsøge at leve "normalt", hvilket ikke er helt nemt, når jeg ikke kan gå rigtigt...træder ikke ned på storetåen og går derfor lidt på siden af foden og belaster ankel osv. og det er ikke nemt at finde sko som ikke trykker lige i arret. Kan da heldigvis køre bil og cykle, samt ride med måde. Skal dog gribes når jeg skal ned pga. overbalance.

Ellers er jeg lige flyttet til Herning...og håber på at falde til her og trives...måske møde nye sjove mennesker

hilsen Jane

*24/6-1992 - 23/10-2006*

Ghandi

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

aj altså....
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 20:15

.... så bristede min illusion om Lise som den strikse bankdame- øv

Tine

Hestens Urtehave

Gudesmuk kat. 1 hingsteføl sælges, hvis det rigtige hjem dukker op: www.heste-nettet.dk/lodge/8302/hest/ 195835/

0
0
Svar på denne tråd

Jamen hvem?
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 20:26

Hvem er det så der er den søde bankdame, der altid gider skære det ud i pap for tumper som mig selv? Nej Lise er da selvfølgelig landskabsarkitekten- også et utroligt anvendeligt fag når man som jeg selv er bidt af en gal gartner.

Vickie-lad vær med at begå mine fejl, men min bank har rask væk lånt mig alt for mange penge til ganske almindelige ufornuftige ting. Så hvis du spørger om noget så fornuftigt som lån til hus tror jeg da ikke de griner af dig!

Selv er jeg som sagt på lid på rø*** med stor gæld, og en kæreste der netop har mistet sit NYE job på grund af en, synes jeg, ufortjent dårlig job reference. Og det universitet jeg ansøgte om udvekslings aftale med vil vist ikke ha mig.

Til gengæld har familien i DK affundet sig med situationen, lyder det til.

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Held og lykke til din/dine eksamener!
0
0
Svar på denne tråd

lån.....
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 20:28

en af mine veninder har lige købt en lejlighed til 1.3 mio, hun er lige fyldt 18, går i skole, og ikke noget fast job. Hendes kæreste er dog lidt ældre, og har job, men var stadig lidt overrasket over at de kunne låne så mange penge. Så måske det også bare kommer an på hvilken bank/bankmand?

At vove, er at miste fodfæstet et øjeblik - ikke at vove er at miste sig selv
Søren Kierkegaard

- Overgangsdækken i str. 155 søges

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror....
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 20:32

..at den søde bankdame er Camilla (Felur) - mener jeg :)

Lige nu sker der en masse i mit liv. Bl.a.:

Jeg bliver bachelor lige om lidt - har valgt fag til kandidaten idag. Skal have læst til en syge/reeksamen i august.

Skal have lagt rejseplaner sammen med en veninde til en længere rejse i efteråret.

Og jeg skal have fundet et ekstra studierelevant job ;)

Pøj pøj med lejlighedhedskøbet :)

Mvh Mette
If you do not succeed... Redefine succes!
0
0
Svar på denne tråd

nårh ja.....
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 20:47

Camilla (Felur)- det lyder rigtigt.

Tine

Hestens Urtehave

0
0
Svar på denne tråd

Pas lige lidt på
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 20:50

der kan være nogle grimme lån i andelsforeningen...desværre vil flere få problemer i takt med at renten stiger...så køb ikke før at du har fået en du har tillid til at se dem igennem.

Med din indtægt skulle det være muligt at låne, hvis du ikke køre med konstant overtræk på kontoen.....men som nævnt er der en del andelslejlighder der er et meget dårligt køb, da huslejen kan risiker at stige meget i forhold til rente stigning og hvis der fx er afdragsfri lån i foreningen- når disse så skal til at betales tilbage kan huslejen stige med op til 40%...

En god bankrådgiver vil kunne gennemskue disse lån

pøjpøj med det

MVH Dorthe

Dygtig HMS handler om at have den samme hest i mange år,

ikke at have mange heste på få år.

Vores kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.

Øremærke nr. ZGO383

Dusør gives

0
0
Svar på denne tråd

Pyh Dorthe...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 20:59

Det har jeg slet ikke tænkt over.

Men nu får bankrådgiveren jo også alt hvad der er i andelsforeningen, så mon ikke hun virkelig holder øje med alt det der.

Vickie

0
0
Svar på denne tråd

Bankdame
Forfatter: 
Dato:  14-05-2008 08:19

Jeg er bankdame og anser da mig selv for at være meget sød og hjælpsom. :-)

Men udfra hvor meget du får udbetalt, kan man ikke uden videre give dig svar på om du kan låne pengene. Der er mange ting bankdamen tager højde for:

-Selvfølgelig andelens størrelse (altså hvor mange penge skal du låne.

-Hvilke lån der er indenfor ligger andelsboligforeningen, som nogen også skriver længere oppe. Min erfaring er at de lidt ældre andelsboligforeninger tit har en bedre økonomi end de yngre. De yngre er tit og ofte belånt med afdragsfrie lån med variabel rente, og har i den senere tid med rentestigninger oplevet store huslejestigninger.

-Hvad lyder huslejen i den nye andelsbolig på.

-Hvad har du af faste udgifter hver måned.

-Hvor meget er du vant til at ha' tilbage til dig selv.

-Din historik. Her tænker jeg på om du tidligere har overholdt dine forpligtelser overfor banken.

-Om du har nogen lån i forvejen.

-Bankrådgiverens mavefornemmelse. Har selv givet flere afslag udelukkende pga. jeg havde en dårlig fornemmelse af kunden.

Der er rigtig mange ting din rådgiver tager højde for, så derfor er det svært bare uden videre at svare på om jeg tror du kan låne pengene, udfra de få informationer jeg får her. :-)

Men du er mere end velkommen til at skrive en PB, hvis du har nogen spørgsmål.

Pøj pøj med det! ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Tine Lykke
Forfatter: 
Dato:  14-05-2008 20:02

Tine: Det er faktisk ret sjovt at du forvekslede mig og Camilla med hinanden. Måske er det fordi jeg red hendes dejlige Felur i 2003-2004 at du har fået mikset os sammen ;-) Guderne må dog vide hvordan... ;-)

Hilsen fra Lise

www.kongelunden.com
C-stævne i dressur i Kongelunden 7-8/6 for D1-6 INFOSPORT

DRF's reglementer: www.rideforbund.dk/DRF/konkurrence/ Reglementer

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider