Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Nogen der har været i USA?
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 13:18

Jeg står og skal til USA, Minnesota, i slutningen af juni. Jeg skal besøge min kæreste, som er derovre i forbindelse med sin uddannelse..

Det er første gang jeg skal rejse helt alene og har aldrig fløjet før!

Derfor vil jeg meget gerne høre fra folk, som har været derovre mht. flybilletter og alt det andet man skal sørge for! Føler jeg står lidt på bar bund..

På forhånd tak

Candy og JP
0
0
Svar på denne tråd

Ok...hvad vil du vide ??
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 13:34

MVH Dorthe

Dygtig HMS handler om at have den samme hest i mange år,

ikke at have mange heste på få år.

Vores kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.

Øremærke nr. ZGO383

Dusør gives

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 13:38

Dorthe:

Jeg vil meget høre nogle erfaringer med flyselskaber til USA, hvor man får dem nemmest og billigst osv..

Jeg vil også gerne vide, om man skal have visum, når man skal være der 3-4 uger..?

Ellers bare erfaringer med rejser til USA.. Er lidt nervøst anlagt, hvad den slags gælder, og har aldrig prøvet det før.. :S

Candy og JP
0
0
Svar på denne tråd

Søg....
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 13:42

..på www.momondo.dk - det er umiddelbart det bedste sted jeg kender mht. priser :)

God tur :)

Mvh Mette
If you do not succeed... Redefine succes!
0
0
Svar på denne tråd

Første flyvetur
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 15:49

Min første flyvetur var også på egen hånd til New York. Piece of cake! Der er masser af skilte og søde mennesker, som kan hjælpe ved flyskift osv.

Du skal ikke have visum, når du kun skal opholde dig i landet i under 3 måneder. I flyet skal du bare udfylde en formular om formålet med dit besøg, som skal afleveres ved paskontrollen.

Ang. billetter så ring rundt til forskellige rejsebureauer og forhør dig om priser og afgange inden du bestemmer dig. Prøv Jysk Rejsebureau, Check Point Travel, MyTravel osv.

*Snepony*

"There is something about the outside of a horse that is good

for the inside of a man."

Winston Churchill

*

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 16:19

Snepony:

1000 tak, det er dejligt at høre, at det er til at finde ud af Det jeg er mest nervøs for, er at skulle finde rundt i lufthavnene og komme på de rigtige fly!! Så tak for oplysningen, det beroliger

Candy og JP
0
0
Svar på denne tråd

Winona, Minnesota
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 16:37

Hej,

Jeg har selv boet og arbejdet i Winona, Minnesota. Vildt fed oplevelse.

Det flyselskab jeg rejste med hed Iceland Air og det var fra KBH til Island og derfra til St. Paul, Minnesota.

Jeg tror også at det var gennem Kilroy at jeg fik mine billetter... Der var i hvert fald rabat hvis man var under 25 eller sådan noget.

God tur

Venlig hilsen

M

0
0
Svar på denne tråd

fdhhfdhfd
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 16:43

Ork, du skal ikke være nervøs. Hvis der går noget galt, er der masser af mennesker i lufthavnene som du kan spørge til råds.

Ellers har jeg bare at sige, følg skiltene

Jeg rejste alene derover da jeg var 15 år, og havde aldrig fløjet selv før, men det gik som smurt og er nu næsten ren rutine.

Jeg skulle mellemlande et par gange, men så er det jo bare, at finde billetten frem og så følge skiltene. Bliver man i tvivl, kan man spørge en ansat, og så hjælper de dig gerne:)

Self. er det lidt skræmmende at stå på egne ben på den måde, men det bliver en god bagage for dig i fremtiden.

Held og lykke med det hele, og det skal nok gå :)

"Jesus is black, Ronald Reagan is the devil and the government is lying about 9/11" - Huey Freeman, The Boondocks

Reggae, Ragga, Rasta

0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 21:31

Dejligt at høre! :D Så kan jeg godt lægge bekymringerne på hylden :)

Gælder der noget særligt om ens pas?

Candy og JP
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 21:48

Jeg var i USA, Pennsylvania for 8 år siden, jeg var også meget nervøs for at skulle flyve alene til New York, finde vej i lufthavnen osv.

Men heldigvis er det jo en del danskere med flyet derover, så jeg fandt nogen som sad tæt på mig i flyet og spurgte om jeg måtte følges med dem når vi kom af flyet, så jeg kom det rigtig sted hen.

Så det syntes jeg da du skal gøre, det hjælper lidt på nerverne når man følges med nogen, som har været der før og ved hvor man skal hen.

Go tur

Louise med Meister drengen!

Chess - For evigt elsket og savnet

Opstaldning tilbydes i hyggelig privat stald ved Dalmose (4261) pris 700 kr pr. mdr. Skriv for info.

Tørt wrap sælges 50 kg-60 kr

0
0
Svar på denne tråd

Alt efter
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 00:07

hvor længe du skal være der kan det være en god ide at have en udskrift af din bankkonto med, så de kan se du har penge til at forsørge dig selv under opholdet og ikke har tænkt dig at arbejde illegalt. Samt en adresse til det sted hvor du skal bo. Men det er kun hvis du vil blive i flere mdr.

Tjek også flybilletter på http://www.kayak.com og http://www.orbitz.com samt http://www.flybilletter.dk

ALTID en god ide med de der søgemaskiner som søger på tværs af selskaber - giver overblik

Mange hilsner fra Sine

Med de to haffelaffer - Havanna er til salg

'Jag vil känna att jag lever

Allt den tid jag har ska jag leva som jag vill'

~Gabriellas sång

0
0
Svar på denne tråd

Tak :)
Forfatter: 
Dato:  14-05-2008 22:30

Det er da også upraktisk, at de amerikanere er så mistroiske, når man bare gerne vil have lov til at se sin kæreste igen! :D

Candy og JP
0
0
Svar på denne tråd

Let nok
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 07:12

Som nævnt ovenover er det let nok at rejse til USA, du skal blot være lidt forsigtig med hvad du siger i tolden, har været på kursus med arbejdet 3 gange i USA, første gang kom jeg til at nævne ordet "Work", så bliver de gevaltigt mistroiske. Så skulle jeg have kursus papirende frem, samt hotel bookning mm.

Har altid fløjet med SAS econ så kan man komme til Seattle tur/retur en uge for ca 5000,- Det har virket perfekt hver gang.

M.v.h. Carsten I Nielsen.

"Det sværeste ved ridning, er at gøre det så let som muligt"
0
0
Svar på denne tråd

Anne Marie
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 13:21

Nå jamen så er vi i samme båd - jeg skal også til USA her 5.juli for at besøge kæresten sommeren over Jeg plejer at sige i tolden, at jeg skal besøge venner - hvis man siger kæresten, så kunne de jo tro, at man har tænkt sig at blive illegalt

Mange hilsner fra Sine

~Gabriellas sång

0
0
Svar på denne tråd

Carsten -
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 13:23

Seattle tur/retur - må jeg komme med et vildt gæt og spørge om du tilfældigvis arbejder med IT?

Mange hilsner fra Sine

~Gabriellas sång

0
0
Svar på denne tråd

USA....
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 13:33

Hej

Vi drøner også en tur til Californien her midt i juni.

De billigste billetter fandt vi på http://www.fdm-travel.dk/

Vi brugte en del tid på at søge rundt på nettet, men de var lige en smule billigere her..

Nogen der ved om det er en nødvendighed at få lavet internationalt kørekort, eller kan man nøjes med eu-kortet?

Hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Tag for en sikkerheds
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 13:38

skyld at få lavet en internationalt kørekort - det koster et pasfoto og 25 kr. - tager 5 min.

De er ikke glade for køre/ID-kort som de ikke helt præcis kan se hvad er derovre,da der ikke står noget på engelsk - med det internationale kan de ihvertfald ikke sige dig imod.

Mange hilsner fra Sine

~Gabriellas sång

0
0
Svar på denne tråd

takker...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 14:03

Hej Sine

Takker... Må hellere lige daffe op og få det lavet så..

Har lige fået lavet børnepas, så skulle vi måske have haft dem med der..

Vi skal ikke leje bil derovre, vi låner af noget familie, men derfor skal vi jo nok løbe ind i nogen der er kritiske overfor vores eu kort

Hislen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 16:07

Ja husk Internationalt kørekort, ikke at du skal bruge det når du lejer bil, kun hvis du bliver stoppet.

Sine Yep arbejder som udvikler med Microsoft programmer, har haft fornøjelsen at være til Office Developer Conference 2 gange i Seattle(MS) og sidst i feb i San Jose CA, det var en del varmere og mere solrigt end Seattle. Men hvad, man skal ikke klage over en uge til USA med alt betalt :-)

M.v.h. Carsten I Nielsen.

"Det sværeste ved ridning, er at gøre det så let som muligt"
0
0
Svar på denne tråd

Carsten -
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 16:28

jeg sender dig lige en nysgerrig privat besked

Mange hilsner fra Sine

~Gabriellas sång

0
0
Svar på denne tråd

Flyvning
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 17:20

Jeg var i USA i 2001, 14-21 oktober - ja, billetten var meget billig ;)

Jeg fløj med Air France som det på det tidspunkt var det allerbilligste selskab, og der var faktisk både god service og venlig behandling. Jeg fløj alene, fra KBH, og man skal altså være om sig hvis man ikke vil "efterlades" nogen steder, især dengang i Charles de Gaulle lufthavnen. Nu er den bygget om, ved jeg. Men dengang skulle man med busser, og gå lange veje for at komme fra terminal til terminal. Nu kan det være post-7/11-stress, men for mig at se var det meget uorganiseret, og en enkelt gang måtte jeg springe ind i en bus mens den lukkede dørene og leve med at min taske hang udenfor i en rem mens vi kørte, ellers var jeg ikke kommet med flyet!

Min storebror, der også fløj til USA den sommer han var 18, rejste med British Airways fordi, som han sagde til mig, "Jeg kan ikke fransk!" (Gomorn, det kan jeg heller ikke).

Jeg var så i Houston, om Air France er billigst til andre destinationer også ved jeg ikke.

/Lene

Gamle heste behøver ikke at være tynde: Se her.

Masser af grovfoder + tandraspning gør de allerfleste heste runde & sunde igen.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 22:40

Sine: Okay, så må jeg også hellere finde på en lille historie om et vennebesøg eller noget i den stil! ;) Det ville godt nok være bittert at blive nægtet adgang!!

Candy og JP
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider