Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor er bierne?
Forfatter: 
Dato:  10-05-2008 08:27

Der har for nylig været en del i medierne om at der mangler bier i år, og at det kan få konsekvenser for bestøvningen.

Paradoksalt nok har vi aldrig haft så mange bier indendørs som i år. Hver dag må jeg guide 15-20 stk. udenfor igen.

Er de mon blevet trætte af jobbet på markerne, og vil flytte i parcelhus?

/minski

Er der virkelig INGEN der overhovedet, nogensinde har set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?

0
0
Svar på denne tråd

bierne
Forfatter: 
Dato:  10-05-2008 08:31

Jeg har faktisk heller ikke set nogen bier, men der er noget om det med indendørs, jeg var ved at kvase en brumbasse i går der havde sat sig på min musemåtte lige der hvor jeg lægger håndleddet.

Nogen insekter kan ikke tåle en mild, våd vinter, da de og deres pupper simpelthen får skimmelsvamp og rådner. Sidste år havde vi fx. stort set ingen hvepse hvorimod året inden vrimlede det i august så man ingen steder kunne være, og det var efter en frossen vinter.

:Pia

HYGGELIGT SOMMERHUS SÆLGES

*

Hunkat søger nyt hjem - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Vi har få
Forfatter: 
Dato:  10-05-2008 09:07

Stader på på stedet, men mange er gået til i vinterens løb, de har fået en sygdom.

Så stiger honningen...

Illum

Forårs tilbud :-)

Vel skriver jeg ej i en "grim" tone, det er dig der bruger en negativ en når du læser !!!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-05-2008 09:24

Vi har også en del inde i huset... Må smide en del ud hver dag..

Den højeste form for dovenskab, er at gøre tingene rigtigt første gang.

Min kærestes hjemmeside.

Nissan-mekanikeren
0
0
Svar på denne tråd

jeg.....
Forfatter: 
Dato:  10-05-2008 09:29

.... lukkede 5 ud i går (ja okay, eller måske den samme 5 gange), så her har vi bier.

Tine

Hestens Urtehave

Gudesmuk kat. 1 hingsteføl sælges, hvis det rigtige hjem dukker op: www.heste-nettet.dk/lodge/8302/hest/ 195835/

0
0
Svar på denne tråd

Ikke så mange..............
Forfatter: 
Dato:  10-05-2008 09:48

der er tyndet gevaldigt ud i bibestanden, efter at Veroa miden gjorde sit indtog i Danmark. Rigtig rigtig mange stader er døde indenfor de sidste 15 år, så der er ikke mange bier tilbage i Danmark.

Mange tager fejl af bier, der findes et hav af insekter der kan ligne dem, murebier f.eks. og mange tager også fejl af svirrefluer og hvepse.

Nej jeg tror ikke honningen stiger, vi impoterer bare noget billigt noget fra ander EU lande i stedet, og så er alle glade, desværre.

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

Føl og plage til salg med gode papirer til fornuftige priser. 1 års sortbroget hingsteføl sælges.

http://www.stutteri-winther.dk

0
0
Svar på denne tråd

bummelumbrumbrum
Forfatter: 
Dato:  10-05-2008 19:30

Her har vi temmelig mange hvepse og brumbasser, men har ikke set nogen bier endnu. Hvepsene er godtnok strenge man kan slet ikke sætte sig udenfor uden at de absolut skal ind i fjæset på en.

0
0
Svar på denne tråd

bier...........
Forfatter: 
Dato:  10-05-2008 20:10

har set et par stykker.... men der er godt nok mange hvepse, og de må for min skyld gerne holde sig laaaaang væk.

Ridelygter sælges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

jeg hved
Forfatter: 
Dato:  10-05-2008 20:53

ikke lige hvad det er men vi har en del, en besluttede sig til at flytte ind i min hanebjælke, men så smed jeg den altså ud

Mvh Susanne.

Hest købes, 3-5år, ca 170. Hvis Hoppe DH emne.

www.animalsmatter.org/

Muldjord aftages.

0
0
Svar på denne tråd

øhhhh...............
Forfatter: 
Dato:  10-05-2008 22:25

hvor er der hvepse?, det eneste der kan være på denne årstid er hvepsedronninger, og de skal klaskes, da det er dem der begynder at laver bo nu, så de kan forpeste ens tilværelse med alt deres yngel om et par måneder.

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

Føl og plage til salg med gode papirer til fornuftige priser. 1 års sortbroget hingsteføl sælges.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-05-2008 23:12

havde ingenbier/hvipse sidste år og ser heller ikke ud til at få nogle i år.Sidste år havde jeg de der gigant store gedehamse.Jeg var ved at falde bagover af skræk da jeg så den første,men de kom nu aldrig efter mig.Det lyder sgu som en hel helikopter når de kommer flyvende .Jeg vil nu ikke savne dem hvis de ikke dukker op i år,de er faktisk ret skræmmende.

Dorte.

Så er der lånt hoppe til Freja og mig

Æselføl søges til låns til selvskab for anden føl

Det god stil,at køre æsel med et smil

0
0
Svar på denne tråd

Indenfor.
Forfatter: 
Dato:  10-05-2008 23:19

Ja her er bierne også flyttet indenfor, mere præsist i mit køkken vindue.

Så ja de er nok blevet trætte af det udendørs liv

Louise med Meister drengen!

Chess - For evigt elsket og savnet

Opstaldning tilbydes i hyggelig privat stald ved Dalmose (4261) pris 700 kr pr. mdr. Skriv for info.

Tørt wrap sælges 50 kg-60 kr

0
0
Svar på denne tråd

hvepse..
Forfatter: 
Dato:  11-05-2008 06:57

vi har også rigteligt med hvepse de lever gladeligt inde under traget.... yrks jeg hader det skidt.

0
0
Svar på denne tråd

bier..
Forfatter: 
Dato:  11-05-2008 07:53

Her er bierne også flyttet ind i huset, jeg guider dem gladeligt ud.

Hvepsene derimod dem klasker jeg, Og vi har en del af dem allerede.

tanja

Kloge Frode maj 2001

charmerende Alfred februar 2004

lynet Gorm juli 2006

0
0
Svar på denne tråd

Bierne...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2008 09:35

Ja de må så allesammen være flyttet på Kalbyvej for vi har ALDRIG haft så mange før indendørs som udendørs - og igår sad der den største bi inden i vindueskarmen, har aldrig set noget lignende, hvordan den er kommet der aner jeg ikke, da den ikke engang kunne flyve.

0
0
Svar på denne tråd

ad ad ad ad
Forfatter: 
Dato:  11-05-2008 09:47

Puha jeg får myrekryb af at læse om alle de flyvere Jeg har set et par bier/brumbasser indtil videre, ingen indendørs her, min mor har dog klaget over at bierne bliver ved med at ville indenfor ude i Avedøre. GODT man bor i lejlighed, så kan man måske være i fred, jeg kan simpelthen ikke snuppe disse flyvende små skabninger, bier, brumbasser og hvepse, det er noget af det VÆRSTE jeg ved

Med Ridedyrene Monty og Champstar <3

Tequila & Medina, i er SAVNET! <3

0
0
Svar på denne tråd

Daaam........
Forfatter: 
Dato:  11-05-2008 10:26

Ja jeg har bestøver bier summene i haven ( eller rettere alle steder indenfor :P )

Men det er kun 5-7 per dag jeg ser.. Men de er der! ;D

Hannah R.

Nu med pletten Lejsa!

Bukkespring på den aller første ridetur. Im in love! Oo'

Noget der klapper - Rid en knabber

0
0
Svar på denne tråd

Honning
Forfatter: 
Dato:  11-05-2008 11:44

Jeg låner lige bi-tråden til at stille et honnningspørgsmål. Jeg har hørt, at en bestemt honningavler/grossist i DK, som leverer til Netto, iblander udenlandsk honning. Efter sigende skulle det være lovligt at kalde det dansk honning, hvis indholdet blot er 10% dansk? Er der nogen der ved om dette er rigtigt?

For så handler jeg kun privat fra nu af!

KH Dorthe S

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er enig
Forfatter: 
Dato:  11-05-2008 11:47

Synes også vi får ekstremt mange ind ad vinduer og døre herhjemme, som vi må lukke ud igen. Tror de har brug for ferie?, eller de strejker for at få bedre løn.

Puka - Hvad ville livet være uden hest.

0
0
Svar på denne tråd

ja det er..............
Forfatter: 
Dato:  11-05-2008 20:45

Dorthe S. ja det er rigtigt, hvis du ikke køber det der står, Ægte Dansk Honning, ja så kan du godt regne med at det meste af det er udenlandsk, en meget vildledende måde at sælge på.

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

0
0
Svar på denne tråd

Bier............
Forfatter: 
Dato:  11-05-2008 22:14

Nu har jeg i 2 dage gelejdet bier ud af mit køkken- og soveværelsevindue. De virker sløve og totalt retningsforvirrede. Og de bliver ved med at komme ind af vinduerne. Min datter oplever det samme.

Det er virkelig meget mærkeligt - har læst om at bierne herhjemme får en sygdom, der bl.a. gør dem retningsforvirrede, gad vide, om det er det ??

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

Meget velholdt Kentauer Athen dressursadel, 17½ t, bom 3 til salg - se billeder på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Der er nik...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2008 22:22

Det er nok til at et par stykker vælger at begå selvmord, for vi var ved at køre galt den anden dag fordi manden er panisk bange for dem, og den landede lige i hans skød ved en frontalt sammenstød med kanten af rammen på det åbne vindue..

Rikke og sparky (og Nynne)

Det er godt at have tårer i øjnene, men man ser bedre uden

Tøj til høje kvinder - Your Highness

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider