Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg bliver vred..........
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 21:28

Jeg bliver mere og mere vred og deprimeret af at komme her på HN lige for tiden. Hva sker der????

Hvorfor er der så mange snerpede, stramme, sure tanter herinde, der ser sig ondt på alt og alle.

Jeg er så trist over at læse gang på gang om bedrevidende barriere ryttere side og hælde vand (gylde) ud af ørene. ØV siger jeg bare.

Stram op folkens og til jer tanter, så spænd da liiige hjelmen engang.

Puhaaa, det lettede... I skulle tage at prøve det.

Lad dette være en hæld ud af ørene øv tråd, og giv jeres besyv med.

Kh

Mette

Undervisning tilbydes se markedspladsen

V/TeamLodbergRidersCoaching

www.teamlodbergriderscoaching.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hørt hørt..
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 21:31

Jeg kan kun sige hørt... Der er alt for mange der mener tingene kun kan gøres på een måde.

Og endnu flere der mener at dem der gør tingene på en anden måde en den måde se selv lige har lært at gøre det på, er onde, dumme og grumme.

Flotte marsvineunger(langhår) sælges: 2 hvid/gylden han og 2 hvid/sort/gylden hun

Søde kaninunger sælges(løvehoved), hvide med lidt sort, 8 stk

Opdræt af sort, hvid og blå løvehoved samt marsvin
0
0
Svar på denne tråd

Hmm....
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 21:39

..jeg er vist ikke nok på HN i øjeblikket - for jeg ser ikke sådan nogle indlæg ?:-)

Men det betyder så, at jeg er ved at have mine overspringshandlinger under kontrol

Mvh Mette
If you do not succeed... Redefine succes!
0
0
Svar på denne tråd

Mette.....
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 21:45

Puha, du siger noget.............. mon jeg er FOR meget på HN.

Naaaaa kan man være det?????

Kh

Mette

0
0
Svar på denne tråd

overksrift
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 21:52

det er bare fordi cuklussen passer sammen herinde... alle har pms samtidig ... men ellers er det jo uundgåeligt at folk bliver uenige.. vi har heldigvis allesammen hver især vores måde at tackle de forskellige ting.

Det er sundt at være uenige og debattere

Undervisning tilbydes læs mere på præsentation

part søges i 4130 eller 4270 eller 4622

0
0
Svar på denne tråd

Sjenne
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 21:57

sjenne>> Sidder og griner højlydt......

Kh

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Jeps...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 21:59

vi lider af kollektivt pms....

Og ja, jeg tænkte da også tidligere i dag, hvad der mon var med folk, for tror jeg var inde i tre indlæg, der alle blev mugget i.... GGG...

Mon ikke bare vi skal lære at leve med, at der til tider er sådan en stemning, og så muligvis sørge for at sætte kryds i kalenderen om 28 dage, så vi husker at holde os fra HN der (og en lille uge frem)

Zamangah

Søger: Bright Ruby FOR 94160 DV DK F1

0
0
Svar på denne tråd

Mette...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 22:01

Du må kigge i de forkerte indlæg, eller udvælge dem du læser med omhu

Mvh. Line - stolt fuldblods rytter!

Fotografering tilbydes:LineFoto.dk
Flere ting købes og sælges - BL.A. 3 SPRINGSADLER!

0
0
Svar på denne tråd

tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 22:04

Måske fordi du er ligesom mig og mest kigger i de tråde hvor der er noget "ekstra ride interessant" (Resultater, billeder, Nyheder fra eliten osv) og der er der jo en flok tilhængere som bare har set sig negativ på alt og alle

Rhea & Don Alfredo

- Tidligere med Amiro

0
0
Svar på denne tråd

puha ja
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 22:08

Jeg syns TIT og OFTE der bliver postet et indlæg hvor der kort og kontant uden begrundelse står fx.

Det ville jeg aldrig byde min hest!

Ja... Nå... jamen ok... -må jeg lige få h´vad det så lige var du ikke ville byde din hest og hvorfor ikke?

når jeg går på HN for at høre den seneste sladder ser jeg ofte sådan ud (nu med tanker )

jaaa nu er det HN-tid!!

find en god tråd hmm... uha! Den er vist god

whaaa er det sandt?

stakkel hende!

er det hende der gør noget galt??

snerpe HN totaaaal!

Hilsen Tea

Nu med part på

Funi -rød islænder

&

Hansi -Gotlandsruss

0
0
Svar på denne tråd

Du har evig ret...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 22:10

Især dem der bare er SÅ KLOGE. Og dem der ikke kan se andet end deres egen næsetip. Det er seriøst til at kaste op over...

Mvh. LoneR

Med Dancedyret som går på mudderfold.

"Hvorfor klæde sig efter moden? Det er da sjovere at ligne en luder"

Citat: Dolly Parton.

0
0
Svar på denne tråd

Det siger du ikke
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 22:12

Ej Rhea, det siger du ikke?

Jeg læser også først og fremmest de indlæg hvor der er lidt gang i debatten, selvom det ikke er så tit jeg har tid til at hænge inde på træning. Hov, træning er forresten også lidt (meget?) blevet en kanal hvor man kaster ting i nakken på folk der ikke har set det rigtige lys - nej, det sagde jeg da ikke, gjorde jeg?

Flotte marsvineunger(langhår) sælges: 2 hvid/gylden han og 2 hvid/sort/gylden hun

0
0
Svar på denne tråd

ja tak.......
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 22:14

for nylig søgte jeg en UNDERVISER og fik noget så slemt som to slag i ansigtet, fordi jeg tillod mig at fortælle åbenhjertigt, hvad jeg søger. :)

Men jeg gad så heller ikke svare, det var de ikke værd :) Jeg er lidt for glad til at lade andre spolere min dag.

Lone

Jeg keder mig, derfor er jeg her :)

Healing tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 22:24

Jeg bliver ikke vred - jeg tænker suk - suk - suk.

Jeg forstår simpelhen ikke hvorfor man ikke bare kan berette med begejstring og glæde over sine egne bedrifter uden, at alle andre skal gogges i hovedet - dels med personlige angreb, hånlige vendinger og beskyldninger om alverdens grumme ting - som man ALDRIG ville udsætte sin hest for.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til -

Ikke at vælge sine kampe med omhu.

0
0
Svar på denne tråd

I er simpelhent for meget jer
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 22:50

Der hentyder til de "Andre" Der er noget i helt har misforstået

De "Andre" Deler af deres gode erfaringer og er så venlige, at fortælle jer og mig, hvor meget vi bare ikke forstår og hvor meget vi gør forkert og det er for vores skyld og især vores heste, at de er så venlige, at informre os De gør det simpelhent af venlighed og af respekt for vore heste. For de har set lyset Og skal nok hjælpe og guide os

Og os der ikke vil overgive os der udvikler denne venlighed sig til en ond duracelkanin Der bare bliver ved og ved indtil vi overgiver os, men det er kun for vores eget bedste og især vores heste. Der er intet ondt i det

Ej spøg til side, jeg kan sagtens acceptere at andre har en anden mening, men gud hvor er jeg også træt af, at folk herinde bliver "Dunket" Oveni hovedet og kendte mennesker bliver "Svinet til" Så det grænser til injurier, samtidig med at man dækker det ind under at det er af venlighed og af respekt for hesten Det er fanatisme

Noget helt andet i al den tid, jeg er kommet på H-N er der bare nogen perioder, hvor det hænger en ud af halsen eller hvor indlæggene er en intetsigende, så tager man bare en pause og lige pludselig, så vender bøtten igen

Mvh

Charlotte, der accepterer at andre har deres egen mening og går ind for kildekritik

0
0
Svar på denne tråd

ENDELIG.....
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 23:04

Endelig en spændende tråd...

POPCOOOOOORRNN

Ann & Gislev´s Gucci

SUPER VELHOLDT PRESTIGE DRESSUR SADEL, SÆLGES 17" BOM 33 (MEDIUM MOD BRED). SADLEN HAR EKSTRA LANGE SADELKLAPPER.

Eventuelt bytte med Startrekk Espaniola.

Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!

0
0
Svar på denne tråd

stramme tanter
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 23:12

Jeg er i og for sig enig i at alle har ret til deres mening, og ud af forskellighed dannes debat. Men de stramme tanter, der kun har negativt at ytre, burde finde noget andet at bruge tiden på, har man ikke noget konstruktivt at sige, så ti stille!

Godt så, så fik jeg også luft. Tak for det...

Venligst Jen9

Lykken er en varm hestemule :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jamen i så fald!
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 23:31

Så er jeg p*sse hamrende træt af, alle de mange bedrevidende mennesker, der ved ALT om hvad de ville (og ikke ville) gøre i andre menneskers situationer. Og selvom de aldrig har stået i lige DEN situation, så kan de trods alt spå om tilfældet i deres eget liv og vide NØJAGTIG hvad DE ville have gjort.

Det er så selvforherligende at det simpelthen er til at brække sig over. Og jeg bliver ked af det på andre menneskers vegne - hvad ligner det at snakke sådan til ens medmennesker?

Accept, respekt og empati - almindelige menneskelige værdier som 50% af HN's befolkning har tabt i svinget, for de viser det i hvert fald ikke.

Mere end havldelen af menneskerne herinde, har aldrig i deres liv lavet en fejl (Og det slet ikke en der gik ud over et dyr - BEVARES!), og de er så tæt på perfekte at det gør helt ondt.

Så kan man jo spørge sig selv hvor fantastisk deres liv egentlig er? Jeg har begået rigeligt med fejl. Både privat med familie, kæreste og venner, på job og med mine dyr.

Ikke altid lige heldige fejl - men de der ikke laver fejl, laver slet ingenting - sagde en god chef engang til mig.

Man lærer af sine fejl.

Jeg synes det er så trist, at jeg gang på gang kan sidde og krumme tæer, når en eller anden for fyret en bemærkning afsted, som alene ankommer af én årsag: At gøre en anden person ked af det! Selvfølgelig er dette godt dækket ind med påstanden: "Næ! Hun bad nemlig selv om det! NÅ!"

Tak Mette, det hjalp at komme af med.

Vickie

The line between wrong and right is the length of a thread from a spider's web

The piano keys are black and white

but they sound like a million colours in your mind

0
0
Svar på denne tråd

jeg er sikkert
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 23:31

en af de andre... Jeg er bare ked af, at folk opfatter det man skriver, udfra et objektivt synspunkt, som negativt... Jeg er ked af at blive stemplet som snæversynet og negativ, når jeg slet ikke føler jeg hører til i den boks... Jeg synes netop det er konstruktivt det jeg kommer med, fremfor negativt (for nu at bruge ovenstående formulering)...

Man kan jo sagtens komme med konstruktiv kritik, som folk kan bruge til noget, jeg føler faktisk sjældent at folk bare brokker sig, for som regel har de noget på hjerte...

Og så er jeg træt af at hver gang jeg skriver noget, så læser fok MCLEAN... For det er godt nok trættende at have sådan et skilt på, som er det eneste folk ser, hver gang man laver et indlæg :)

Sagde Janne der bare har en helt fantastisk stjernehest...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er kommet tilbage
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 23:44

på HN efter ca. et halvt års pause, og bliver da også mødt af en b*itch med det samme :(

Øv altså, det er ikke en rar velkomst tilbage hertil. Heldigvis synes jeg at debatterne ser meget sobre ud, og man har lyst til at læse dem :) Især når man finder ud af, at Tine M har fået sin Plethest

Dog er jeg enig i, at folk er lige lovlige hurtige til at misforstå konstruktiv kritik. Det er så farligt med skriftlig kommunikation, og det vil nok aldrig komme til at glide helt glat.

Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd

jeg vil så lige sige
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 23:47

at jeg godt kan forstå begge sider... Jeg kan godt forstå at nogle føler sig ramt, hvis de fx synes AH er dygtig og man gerne vil ride som ham... Og så står der nogle på den anden side og siger at han rider sine heste helt forkert (jvf. FEI)... jamen så må man da føle sig enormt ramt... Det kan jeg godt forstå... og så går man i forsvars position og så startet "krigen". For når folk føler sig angrebet, så forsvarer de sig som regel...

Jeg kan nogle gange blive rigtig ked af tonen i mange indlæg, og synes at folk burde tage en pause og så læse sit indlæg 2. gang inden de poster det... Men det er sådan et følsomt emne og det kan være så svært ikke at føle sig ramt...

0
0
Svar på denne tråd

Jamen jeg
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 23:48

er også en af de såkaldte "andre", som skal "hetzes" i denne tråd.

Og til jer, som så høre til i den anden "lejer",(og der med er bedre end os andre) så kan jeg så sige: VELKOMMEN I KLUBBEN, for i har lige bevist, at ikke er en flyvende hatfis bedre selv (flot or not )

Karoline

Som hverken er hellig eller frelst, men bare en god rytter.

(som kan se sig selv i øjne hver dag, uden at få en grim smag i munden)

Potestér imod ukorrekt ridning!

0
0
Svar på denne tråd

En af de andre
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 23:50

Som Jannej er jeg nok også "en af de andre", og det gør mig lidt ked at det at man skal stemples blot fordi man har en anden måde at gøre tingene på, en anden måde at se tingene på. Tror ikke det har været meningen at være bedrevidende og dunke folk oven i hovedet med "hvor onde de er". At der så er mange der har følt sig ramt og "dunket tilbage" og ind imellem faktisk har været decideret grimme ved andre gør mig også både ked af det og lidt gal.

Men sådan er HN jo åbenbart, og så må man finde andre steder hvor man kan diskutere den del, og så holde sig fra "sprængfarlige" tråde herinde. Selvom jeg synes det er synd og skam at der åbenbart ikke er plads til alle..

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja - verdens smukkeste pige

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

Karoline---
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 00:18

Hvordan er du en af de andre?

Føler du dig bedre end alle andre, og mener du helt bestemt at du aldrig ville gøre enten det eller det, uanset om du reelt har prøvet det?

Du misforstår en enkelt ting, idet du skriver at os i den anden lejr er meget bedre end jer. Det er jo netop det - Jeg føler mig ikke bedre end NOGEN andre - på nogen måde.

Jeg kan nemt være uenig med andre mennesker, og jeg kan lige så nemt blive vred på et enkelt menneske over dennes laden og gøren. Men det er godt nok sjældent jeg gør mig til dommer og fortæller vidt og bredt om hvad JEG ville gøre i den omtalte situation.

Jeg ved det nemlig ikke, før jeg selv har stået i der.

Du skal prøve at tage nogle andre briller på ind imellem - verden bliver dejligt nuanceret og man får et langt bedre forhold til sine medmennesker ;-)

Vickie

The line between wrong and right is the length of a thread from a spider's web

The piano keys are black and white

but they sound like a million colours in your mind

0
0
Svar på denne tråd

vickie85
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 00:43

NEj for H jeg er ikke bedre end andre, og føler mig heller ikke som sådan. Og jeg kunne aldrig drømme om at kalde folk modbydelige, lede dumme, eller andre ukvems ord, alene fordi, de ikke deler samme mening og holdninger som mig(holdninger som jeg ikke har ret til at have, eller har noget at have i, er jeg netop blevet oplyst), tværtimod, så respektere jeg(oftest) andres meninger og holdninger, såfremt man kan argumentere for dem.

Jeg kunne aldrig drømme om, at presse noget med over hovedet på andre, men spørger de om mit råd giver jeg det, og vælger de at bruge det, eller ej, så er det fint med mig, de spurgte om min mening, og svar fik de. (og vil man ikke have et ærligt svar, så skal man lade være med at spørge mig)

Ja der er nogle ting, jeg ALDRIG kunne drømme om at gøre, om jeg har prøvet det eller ej. Så absolut.

Det er vist meget sjældent, jeg gør mig til dommer for noget overhovede, og ærligt, så er mit liv for kort til, at bruge tid på at blive rigtig godt gal i skralden, og da slet ikke herinde, for det er da totalt spild af tid. Nej du, jeg ryster på hovedet og går vidre.

Men jeg kan da blive skuffet, især over den mangel på respekt, som ænderne kan udvise over for hinanden, alene fordi en rider islænder, en anden fjorhest, at nogle bruger Mclean (undskylder på forhånd, er ikke et angreb) eller andre såkaldte HMS metoder, som i mine øjne bunder i sund og fornuftig omgang med heste.(krydret med lidt videnskab)

Jeg er så langt fra perfekt, er heller ikke hellig eller frelst, og vil sqtte være det da. For fejl lære man af, og det giver erfaringer, erfaringer som jeg ikke vil være foruden.

Jamen Vickie verdenen ER nuanceret, og jeg har det godt med de fleste mennesker, at de så, en imellem, har det svært med mig, er en helt anden sag

Karoline

0
0
Svar på denne tråd

ingen er bedre end andre..
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 05:55

men jeg har det personligt sådan, at går det ud over et dyr, ja så får folk min ærlige mening, om det drejer sig om dårlig tilpasset sadel, en hest der ikke er blevet passet som den burde, eller folk der simpelt hend glemmer deres dyr, på bekostning af deres egen behov, ja så er jeg ærlig.

Men det er nu ikke kun her på hn, det er også i min dagligdag jeg er ærlig over for folk der ejer dyr. Det kan mine venner krive under på med et 100% og et stort ja.

De personer der her fra HN, skriver til mig privat og beder om hjælp, de får også min 100% ærlige mening når jeg kører ud til dem for at hjælpe.

Jeg har det også som en anden skriver. Jeg har det som regel godt med de fleste mennesker, men når det går ud over dyr, som ikek selv kan åbne køleskabet for at tage lidt mad, eller selv ringe til smeden, ja så bliver jeg endnu mere ærlig i mine svar og at det så kan sætte folk i kog, at jeg er ærlig, jamen det må så være deres problem, for i min verden er dyrenes behov noget af det der kommer frem for alt, også selv om jeg så får trådt nogle over tæerne.

MOBBEN IMC.
Hvor købes billigst på sjælland træpillesmuld/træpiller
0
0
Svar på denne tråd

Ironisk.
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 06:22

Jer der føler jer ramt:

Nu er der jo ingen der har nævnt nogen navne. Der er kun blevet nævnt hvad folk er trætte af. Så jer der føler jer ramt, ja i må vel egentlig godt være klar over at tonen i holder jer ikke altid er lige sober.

Jeg har personligt intet imod konstruktiv kritik, så længe tonen er i orden. Men at kalde folk dårlige hesteejere, fordi de ikke lige holder hest på samme måde som den der kritiserer, eller påstå at de folk der har det svært, hele tiden eller ind imellem, selv er skyld i det, og at de skal se at få et liv, at folk som har hund, virkelig skulle skamme sig fordi de også går på arbejde osv osv, ja det kalder jeg virkelig ikke konstruktiv kritik.

Det er at hævde sig selv på andres bekostning.

Jeg har intet imod at man ikke er enig, det er det der kommer en god debat ud af. Men hvad er fidusen i at overfuse folk i en grim tone?

Så ved jeg godt at mange vil dække sig ind under, at de selv har bedt om kritikken ved at poste deres indlæg, ja bevares, men kritik kan godt skrives i et sobert tonefald.

Og andre skriver, "ja jeg er bare mig og det er altså sådan jeg er. Og kan du ikke lide lugten i bageriet, kan du bare fise af. Jeg siger nemlig tingene uden at pakke dem ind, og sådan er jeg bare"

Ja ja. Men det er altså rigtig træls at læse sådanne personers indlæg. Jeg kunne helt vildt godt tænke mig at se, om hvis en der har det svært, er deprimeret, på lykkepiller eller noget lign., ville få samme tur, hvis personerne sad over for dem i virkelighedens verden. Eller om de personer som krititerer i en grim tone, kun gør det fordi de kan gemme sig bag en skærm.

Der er skam andre debatforums hvor denne slags aldrig kommer til udtryk. Tag f.eks. bryllupsklar.dk. Der er kritik ganske velkomment, men det skal skrives i en ordentlig tone. Ellers kan du godt daffe af. Og sjovt nok, så oplever man aldrig ondsindet kritik derinde. Og det er såmænd samme skare som er herinde. Med det ment at det er et næsten 100 % kvindesite. Jeg tror ærligt at der er flere mænd her på hestenettet end på bryllupsklar. De piger der er derinde er altid klar med konstruktiv kritik, en hjælpende hånd eller hvad det måtte være. Og det er til trods for, at også der er der mange meninger. Der er bare ingen heste...

Jeg har min hest opstaldet privat. For jeg giiiiider ikke at høre på alle de kloge hoveder der på div. rideskoler og centrer. Jeg synes tendensen blandt hestemennesker, er at man altid skal finde en som gør tingene "dårligt". Det være sig i den virkelige verden eller her på hestenettet.

Lige så mange heste der er, lige så mange forskelligemåder er der at gøre tingene på. Blandt andet var der en der satte et billede ind af sin hest i en tråd der handlede om mudderfolde. For hun ville da lige vise mig hvordan en glad hest på fold så ud... Thjaa, jeg kan finde de første tyve billeder af en sprudlende glad hest på fold, i mine egne billedarkiver, og der er sørme mudder under hesten...

Hvad er det der sker for folk. Kom hjertens gerne med konstruktiv kritik, men hold den i et ordenligt tonefald.

Mvh. LoneR

0
0
Svar på denne tråd

Jamen Jeg
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 06:38
Har bare givet op

Mvh Camilla

Hvem kan wrappe 70 kg baller på Vestsjælland ??

www.heste-nettet.dk/forum/6/98386/ 98386/
0
0
Svar på denne tråd

tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 07:32

Nej vi er ikke bedre end jer, men forskellen er bare vi ikke er så "snæversynet" (Uuuuuuuuuuuuuuuuundskyld jeg bruger det ord, men i mangel af bedre ord for folk som kun vil tro på deres egen viden og deres guru'er).

Jeg er træt af i altid skal dunke alle og enhver i hvoedet med jeres "korrekte" ridning.

Hvorfor kan i nogle gange bare ikke acceptere at vi rider sådan, og behandler hestene sådan? I kan og skal ikke omvende alle og enhver her på HN - Uh om set i synes jeres ride måde er den korrekte.

Jeg synes "vores side af lejren" har givet os, lyttet til jer, været tålmodige, fundet os i at blive anklaget, men nu tror jeg folk er ved at være trætte af belæringen om hvordan man rider korret..

Rhea & Don Alfredo

- Tidligere med Amiro

0
0
Svar på denne tråd

God grund til
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 07:41

Ikke at ride med hjelm, så kan man da heldigvis ikke komme i kategorien tante

Illum

Forårs tilbud :-)

Vel skriver jeg ej i en "grim" tone, det er dig der bruger en negativ en når du læser !!!!

0
0
Svar på denne tråd

tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 07:41

Og lige får at slå noget fast, overstående indlæg er vist skrevet hurtigt, og fyldt med vrede

Jeg har ingen ting imod "jeres" ridemetode, jeg synes den har mange spændende sider, og interessant. Jeg har som sådan ikke noget imod det, men den måde det blev fremstillet på.

F.eks. igår dengang jeg så tråden "Matine kommer ikke til OL" viste jeg med det samme der ville komme en hertz mod Andreas, for hvis guds skyld 20'ende gang.

Rhea & Don Alfredo

- Tidligere med Amiro

0
0
Svar på denne tråd

Rhea Eg
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 07:57

Hvor er det morsomt. Lige nøjagtig den tråd med Andreas og Matine, har jeg valgt ikke at læse, for tænkte det du skriver, angående folks indlæg.

Jeg læste lidt af tråden om Tina Lund og hendes billeder, men droppede den også hurtigt, for hvor er rønnebærene sure og hvor er der mange der skal fremhæve sig selv; "Jeg har også..." og "Nu har Tina Lund og jeg tilfælles..." Ihhh det er lige så man sidder og krummer tæer når man læser sådan noget...

Det er det samme når man til et stævne, det være sig lille, stort, distrikt eller Dk mesterskab, og der så står en i nakken på en selv og kommenterer hvor forkert den rytter der rider på banen, rider sin hest.

Var formange år siden til noget hingstehalløj på Garderhusar Kasernen i Næstved, og Kyra red en hingst i et eller andet dressurprogram. Bag os stod to damer og kommenterede højlydt hvor dårligt hun red. Hun havde alt for meget fat i tøjlen. Hun prikkede den hele tiden i siden, ja den ene kunne sågar se i hestens øjne, at den ikke var glad... Dybt suk...

Hvorfor er det at vi hestemennesker ikke kan finde ud af at opfører os ordentligt. At rose når andre laver noget godt og ellers sige tingene i en pæn tone.

Jeg arbejder hos en pige der lider af en bindevævssygdom. Hun skal ride DM i handicapridning her sidst i maj. Hendes træner underviser også i USA. Han fortalte at til undervisning i USA, der klappede de folk der var i ridehuset altid af den der havde fået undervisning. Folk roste hinanden og sage pæne ting om hinandens heste. Det oplevede han meget sjældent i Danmark. Så der er nu blevet indført ved denne træner, at vi gør ligesom i USA. Og det er ikke fordi vi nu skamroser alt og alle. Næh, der kommer skam også masser af kritik, men den er konstruktiv og i et pænt tonefald. Ikke noget med; "Din hest har et skævt forben..." Dybt suk igen...

Lad os få en masse konstruktiv kritik i en ordenlig tone. Så kan vi alle lære noget og blive bedre mennesker.

Mvh. LoneR

0
0
Svar på denne tråd

Fremhæve
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 08:07

Jamen flere fremhæver/fremføre da egen mening i denne tråd...

Hvorfor er den ene form for fremhævning/fremførelse "tilladt" iorden frem for den anden?

Hvem bestemmer den slags.

De kedelige der alligevel ikke har noget at "sige" fordi de intet oplever i deres kedelige dansker grå verden.

Ja jeg spør bare....Og nej jeg lever ikke et kedelig dansker gråt liv...

Nu rider jeg i skoven

Og må I opleve noget rigtig vidunderligt i dag, der gør at den skille sig ud fra den åbenbare grå dagligdag i færdes i

Illum

Forårs tilbud :-)

Vel skriver jeg ej i en "grim" tone, det er dig der bruger en negativ en når du læser !!!!

0
0
Svar på denne tråd

Næh Illum.
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 08:25

Det handler ikke om at opleve eller ikke opleve.

Det handler om tone, empati, medfølelsesevne og at kunne glæde sig på andres vegne.

Det handler IKKE om, at fortælle hvor dårlige andre mennesker er, hvor uduelige hesteejere de er, at de skal se at få sig et liv, at de selv er skyld i deres svære tid osv.

Kan huske tråden on hende der var redet ud på sin hest. 2 hingste går gennem et hegn, hesten forbliver rolig, indtil rytteren er kommet af, hvorefter en af hingstene kommer mellem hest og rytter. Der opstod så noget debat omkring hegnet til de her hingste. Rytteren var selvfølgelig meget rystet, men tænk... Hun blev høvlet ned af flere herinde fra. Hvor mange HN´er ville synes at der er fedt at få to hingste i røven på rideturen? Nej vel. Selvfølgelig var rytteren dybt chokeret og skrev det hun nu engang havde oplevet og opfattet. Men næh næh. For her på HN var der indtil flere der nærmest ikke ville have løftet et øjenbryn af at have de to hingste i rumpen... Meget meget dybt suk igen igen...

Mvh. LoneR

0
0
Svar på denne tråd

Jamen for H
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 08:37

"Jeres ridemetode", Jeg er blevet "sat i bås", som HMS fan, alene af én årsag: Jeg tillader mig at være kritisk, og sige min mening, hvad angår nogle top ryttere, fordi det jeg ser, bare ikke er heste, som er redet korrekt (jvf FEI), hvilket iøvrigt er, meget gamle regler og ønsker, for hvordan man ønsker hesten redet, og fremvist på en dressur bane. Det beklagelige, for nogle, er jo så bare, at mine argumenter holder, og det er nok det, som pisser nogle af.

Men jeg skriver sjældent i en grim tone, og ved jeg, jeg kan "komme til" at formulere mig uheldigt, jamen så advare jeg først. Hvordan mine indlæg bliver tolket, af dem som læser det, kan jeg jo ikke gøre ret meget ved, men det kommer aldrig herfra i grimme toner, nogle gange lettere ophidset i en hed debat, men tilsviner nogen, gør jeg meget sjældent.

Jeg kunne aldrig drømme om, at være andet end ærlig, for løgn og lantin kommer man ikke langt med, i min verden, JEG HADER FOLK SOM LYVER OVER FOR MIG.

At jeg så er hudløs ærlig, er en anden sag, og det er ikke altid så fandens heldig, det indrømmer jeg gerne, og detfor undlader jeg, i nogle tilfælde, helt at lade være med at skrive i den og den tråd, netop fordi at der ikke er grund til, at såre andre unødigt.

Jeg blander mig ikke i, om andre rider med hjelm eller ej, det er sq deres egen sag. Jeg bruger den selv kun når jeg springer, eller rider en fremmed hest, dumt tja, men det er mit valg ikke.

Jeg dømmer heller ikke folk, som bruger HMS/Akademisk, selv om jeg ikke altid kan se formålet med det,(pisken lige op i vejret/næsen laver baner i sandet) det er deres valg og det fungere super godt for dem, og deres hest, jamen så skal jeg sq da ikke blande mig i deres sager.

Men behandler man dyrene skidt og fremviser billeder af dårligt behandlede heste(manglende smed/dyrlæge/foder osv) ja så sætter det visse væsker i kog hos mig.

Det kan oså få samme væsker i kog, når man dømmer mennesker, som ikke lige har de samme heldige forudsætninger, som andre. At man skal jogge på nolge som i forvejen ligger ned. At man dømmer dem, som desværre er nød til at få støtte fra staten, for at kunne klare sig.

Tolerancen herinde er meget lav, om det skyldes formeget østrogen, eller bare en dårlig smag i munden, ja det skal jeg ikke kunne sige, for det er jo op til den enkelte at bedømme.

Men jeg har også set en anden side af HN og ænderne, den side som er medfølene, og som hjælper og støtter der, hvor der er brug for det. Den side skulle måske frem lidt oftere, i stedet for de sure miner og grove toner.

Illum:hehe skal vi starte en tante fri klub.

Karoline

0
0
Svar på denne tråd

Dancer
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 08:47

for søren jeg er enig med dig..

man kan sagtens tale pænt og samtidig sige sin mening!

og så husk på at en lille smilende kan gøre meget..

Mvh. Nana Enlig mor til siff 29-1-08 <3

og fjordhesten

Højgaards keisar

0
0
Svar på denne tråd

Midnight-s
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 08:49

Der er skam intet i vejen med at være ærlig, men derfor kan de ærlige meninger godt siges i et pænt tonefald. :-)

Jeg tror, som jeg læser de andres indlæg, og mine egne selvfølgelig, at det folk er trætte af, er folks bedrevidende kommentarer og så deres tone.

Mvh. LoneR

0
0
Svar på denne tråd

tonen.....
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 08:54

er oftes pæn, når den kommer herfa som tidliger skrevet, men hvordan andre tolker det skrevne ord, kan jeg ikke holde for Bedrevidende , nej det er jeg vist ikke i mine indlæg, Heldigvis da

Karoline

0
0
Svar på denne tråd

Nu er vi
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 08:58

jo ligesom heste-folk... Og flertallet af hun-køn....

En af vores venners kone, er ikke en dyt interesseret i heste... På trods af det, møder hun jo mange hestefolk gennem sin mand... Og hun sagde direkte, at der ikke findes mere påståelige, bedrevidende folkefærd end hestefolk.... Alle vil have ret i DERES holdning, at deres måde er den eneste rigtige, og alle vil have, at deres holdning accepteres som den endegyldige sandhed.... "Jamen så hør dog på jer", var hendes udsagn... GGGG

Måske det bare er det det handler om, når nu vi er så menge hestefolk samlet på et sted.... Og flertaller er hunkøn... Det er dømt til at gå galt en gang i mellem.

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

Enig..
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 08:58

Jeg er enig med Mette Lodberg.

Jeg synes heller ikke at her er nær så rart eller inspirerende at være, som før i tiden.. Folk er hele tiden så sure

Måske de "rutinerede" h-ænder har ret i at det bare er fælles pms

www.blueberryhill.dk

Intensiv træningslejr i uge 27 og 28

se mere på hjemmesiden

Blue Berry Hill - På hestens præmisser.

www.blueberryhill.dk

"Our greatest glory is not in never falling,

but in rising every time we fall."

0
0
Svar på denne tråd

Reah..
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 09:13

kunne ikke have skrevet det bedre selv den der manglende accept på at vi er nogen der rider på, om jeg så må sige gammeldags maner, men herre gud hvis det virker, så er det jo fint, hvis hesten trives og går fint, så må vi vel ved gud selv om det

Det jeg næsten ikke kan tåle er, at fair nok man har en anden mening om hvordan man bedst rider sin hest, men når det så kommer til at vi andre nærmest er dyremishandlere, ja der står jeg sgu af, der er ikke nogen andre end MIG der skal fortælle mig om min hest er glad eller ej, jeg kender den trods alt bedst..

måske skulle hesteverden begynde at indse at der ikke findes en vej frem til det mål vi alle vil nå, sjovt nok er målet det samme, men vejen dertil MEGET forskellig..

mvh

Katja

0
0
Svar på denne tråd

Der er noget jeg ikke forstår...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 09:19

...ja, faktisk en hel del.

Der er efterhånden en del folk herinde, der rider ud fra lidt andre principper end den gængse flok (og div. toprytter), og jo de (vi) er til tider lidt højtråbende, enig...men det er jo for hestenes skyld .

Den viden de kommer med er meget velbegrundet, og den er propfyldt med den ene veldokumenterede kilde efter den anden. Det er viden der tager udgangspunkt i hesten fysik, i dens måde at opbygge sine muskler på, det er viden der tager udgangspunkt i hvordan hesten fungere mentalt - det synes jeg er meget væsentligt, for alle der har at gøre med dette smukke dyr ?

Jeg selv, og her ligger forskellen måske, anede ikke meget om det, før jeg begyndte at læse disse veldokumenterede indlæg, og alle de link, der gang på gang bliver lagt med ind i indlæggene (jeg elsker at læse det hele, og stor tak til dem der fortsat kommer med det ene guldkorn efter det andet ). Måske ved "i andre", i forvejen alt det der bliver skrevet, og derfor er det egentlig ikke særligt interessant for jer, måske er det for jer bare "gammel vin på nye flasker", som det så ofte bliver fremlagt .

Men, når jeg så spørger til en begrundelse for, hvorfor "i andre" synes, at AH og Anky (og tonsvis af andre dressurryttere) rider godt og smukt, så er begrundelsen tit og ofte, at de er i toppen, og når de er det, er det rigtigt det de gør...øh, jamen det er da ikke et argument der holder.(Nogle af hestene gør i hvert fald ikke , sorry kunne ikke lade være).

Prøv at komme med lige så mange veldokumenterede kilder som den "anden lejr", og forklar hvorfor disse top heste sagtens kan sættet de rette muskler, når de bliver krøllet sammen i nakkehvirvlerne - hvorfor disse heste skal gå som højspændte fjedrer, der bliver angste for det mindste vindpust eller deres egen skygge? Hvorfor er det flot og rigtig ridning? Jeg forstår det ikke (jeg ville gerne, så kunne jeg måske igen komme til at nyde at se en dressurkonkurrence).

Jeg har spurgt igen og igen og der kommer bare ikke et eneste indlæg, der så meget som kan få mig til at vakle i min nyerhvervede viden et øjeblik (og jeg er meget åben overfor ny viden, der er velberundet).

Det er som om, at dem der har ændret deres ridestil, skal komme med det ene argument efter det andet, henvise til tonsvis af kilder, og alligevel er det ikke nok (måske derfor de bliver ved og ved og ved ), hvor det i den anden lejer er nok, at man er toprytter og vinder de store klasser, så er det korrekt ridning ...

Jeg ville sådan ønske, at der var hold i påstanden om at AH´s og Ankys ridning var korrekt for hesten, der er så mange der se op til de to, men indtil videre er jeg altså blevet overbevist om det stik modsatte....

Jeg elsker de debatter, hvor der kommer virkelig gode og veldokumenterede svar (fra den ene eller anden lejr) - til gengæld står jeg helt af når indlæggene bliver personlige, det har ingen steder hjemme i en god debat, og det burde vi alle have lært i børnehaven ...

Faktisk bryder jeg mig ikke engang om at skrive, at vi er delt op i to lejre, jeg tror på, at vi alle bestræber os på at gøre vores bedste i vores dagligdag med hestene ...uanset hvilke "guruer" vi har som forbilleder....

Ha´ en fortsat god dag allesammen ...

Mvh. Louise

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

Believe nothing, no matter where you read it, or who said it,

unless it agrees with your own reason and your own common sense.

0
0
Svar på denne tråd

Men er det
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 09:19

ikke også meget nemt at være grov overfor, folk når man nu ikke står face to face....

Desværre...

******Med håb om respekt******

**** H & W ****

0
0
Svar på denne tråd

Roselina
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 09:39

Jeg hører nokhverken til i den ene lejr eller den anden. Jeg kunne bare godt tænke mig en bedre tone herinde.

Men når du så skriver at alt skal dokumenteres, ja så er det jeg tænker; "Hmm hvorfor er det lige det skal det. Hvorfor er det at der ikke er plads til alle. Hvis jeg skal proppes ind i en af de her kære lejre, så er det nok i den gammelsdag. Min hest bliver også redet som AH. (Han, min hest, kommer godt nok ikke til at ligne Cashmere af den grund ) Men han er dog blevet 11 år, og har aldrig haft en skade. Han trives og er glad. Han kommer altid ude på folden, og løber de andre heste, kan du være sikker på at han ikke løber med dem. Jeg kan sadle ham op på folden, uden tov i ham, blandt de andre heste. (Dog ikke noget jeg praktisere vildt meget, for tænk hvis han en dag skifter mening med en sadel halvt på.)

Hvis hesten nu ikke havde det godt med ridningen, ville den så være så samarbejdsvillig? Hesten er ellers sin egen herre skal jeg hilse og sige, og hvis jeg beder om noget han synes er urimeligt, kan jeg godt komme til at mærke jorden lidt for hårdt. F. eks skal du ikke bede ham om at gå i vand. Så undertegnede her tænker sig skam godt om.

Men lad nu alle være her. Alle har ret til sin mening, holdning osv. Det er det vialle kan lære af. Men hold tonen pæn.

Mvh. LoneR

0
0
Svar på denne tråd

Et skrevne indlæg
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 09:41

Vil altid blive opfattet forskelligt alt efter hvilket menneske der læser det I virkeligheden har vi mulighed for at "Læse" Folks ansigtsudtryk, deres kropsholdning og lytte efter hvilket tonelejde budskabet kommer i, det kan gøre en kommunikation nemmere for alle parter, men ikke nødvendigvis

Midnight-s måske du bare er ærlig som du siger, men dine budskaber ville sikkert blive taget mere seriøst og folk blive mindre stødt såfremt du fjernede dine eder og forbandelser fra dine indlæg, ikke at jeg ikke bander på skrift, men jeg bruger det ikke i det omfang som du. Eder og forbandelser virker hårdt på skrift og at skulle høre på dem er ulideligt efter min mening, når de kommer i en lind strøm

I Danmark har vi ytringsfrihed, men det er ikke ensbetydende med at man ikke kan vise hensyn og empati overfor andre mennesker. Med jævne mellemrum ser man desværre voksne mennesker herinde "Overfalde" Teenagere, hvis man angriber hvordan har man så tænkt sig, at få folk til at lytte efter Jeg er ret sikker på, at de voksne der gør det, ikke selv ville lytte efter en anden person, såfremt de selv fik samme behandling.

Jeg ved med mig selv, at såfremt at nogen voksne overhovedet kunne finde på, at overfuse en af mine døtre på denne måde som, der bliver gjort herinde indimellem, så ville vedkommende få tørt på, for det vil jeg ikke finde mig i Folk der har forsøgt, har

måtte give en undskyldning til mine døtre.

Vi er alle mennesker og vi begår alle fejl. Leder man på H-N har jeg også handlet overilet og overfuset en eller anden, men når det sker gentagne gange for de samme menneskers vedkommende, så er det jo ikke bare et spørgsmål om en dårlig dag, men nok mere et spørgsmål om deres mangel på respekt for andre og igen den med empati

En verden med ensrettet mennesker, der alle mente det samme ville unægtelig i min verden være kedelig også inden for hesteverden.

Jeg kan godt lide, at få udvidet min horisont, men jeg vil ikke påtvinges eller sættes i bås som ikke at behandle min hest ordentlig, fordi jeg ikke bliver overbevist om, at andre har set lyset og ved lige præcis hvordan, jeg skal gøre.

Andres erfaringer og meninger skal være en inspirationskilde ikke et diktat eller en konstant messen

Og lige til sidst, så er PMS ikke en undskyldning

Mvh

Charlotte, der accepterer at andre har deres egen mening og går ind for kildekritik

0
0
Svar på denne tråd

Oki....
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 09:42

Så synes jeg at det er totalt belastende, med alle de, som har set "lyset" i HMS, McLean og hvad det ellers så vældigt kaldes....

Det er møgirreterende, at de evig og altid skal forsøge at omvende "almindelige", gammeldaws ryttere, der OGSÅ har velfungerende, velredne, sunde og glade heste.... Det er møgirreterende den ene gang efter den anden, at læse, at de almindelige ryttere nærmest er dyrplagere, fordi stopper et bid i munden på deres hest og giver den en sadel på....

OG, jeg har bemærket i de tråde, hvor det er klassisk vs. akedemisk, er det ALTID de der har set lyset, der råber højest... Faktisk ser jeg som regel, at de gammeldaws ryttere er åbne og accepterer andres folks valg.... Indtil deres ridestil er blevet svinet så meget til, at en til sidst ikke kan holde fingrene i ro, og vælger at argumentere og forsvare sin ridning.

Det er møgirreternde, at de ryttere altid refererer til Susan Kjærgaard, som faktisk er den eneste jeg har bemærket, stadig holder en venlig tone og ikke føler behov for at "gøre sig bedre", fordi hun er blevet "omvendt" en gang... Hun virker da i hvert fald stadig åben overfor de "gammeldaws" rytere og deres metoder i sine indlæg.

Jeg accepterer at i har set "lyset", men jeg får altså associationer til Jehovas Vidner, der skal ud og hverve medlemmer ved at "omvende" folk, når jeg gang på gang se de indlæg om den endegyldige sandhed....

Kan vi ikke bare alle sammen danne en stor social rundkreds, lave et bål, og spille guitar og drikke urtethe? Og så acceptere hinandens forskellige meninger....?

jeg synes det er fint, at andre har fundet nye alternative og spændende metoder, og jeg følger spændt med i, hvordan det går folk, og hvad der kommer af nye spændende ting.... Derfor behøver jeg altså ikke at tage det hele i brug, når måden vi her gør tingene på, fungere fint...

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

Ærlighed??
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 09:52

Hov, jeg havde da heller ikke lige opfattet tråden som en anti-mclean-tråd, troede bare det handlede om alt det, man var træt af af den ene eller anden grund og som man så kunne få luft for Hvis man føler sig ramt, er der så en grund til det, som der er blevet skrevet? Jeg er nu ikke sikker.

Nå, det JEG personligt er træt af er, når folk fralægger sig alt ansvar for det de har skrevet. Når de skriver, at de da ikke kan gøre for, hvis folk misforstår dem. JO, det kan man altid gøre for! Den gyldne regel for kommunikation er, at det altid er afsenderens problem, hvis budskabet ikke går igennem til modtageren. Og hvis modtageren så er den mest forstokkede, sippede og sure gamle tante, så må man som afsender altså bare indrette sig efter det eller acceptere, at ens budskab nok ikke lige når frem, som man gerne ville have det.

Og det er da ingen undskyldning for at være modbydelig mod andre, at man er ærlig. Ej, hvor hører jeg tit den der med "Jamen jeg er bare ærlig." Man bliver altså ikke mere ærlig af at tale/skrive grimt eller sige sårende ting, som der egentlig ikke er nogen grund til at sige.

Hvis man ude i byen ser en person med en meget grim frisure, siger man det så også til vedkommende, fordi man jo bare er ærlig? Vedkommende har godt nok ikke direkte bedt om ens mening, men hun færdes trods alt i et offentligt rum og så skal man da regne med sådan noget. Nja, vel?

Mvh

Anna (som er klar til at tage misforståelser på sine skuldre )

Efter 10 år uden hest kommer... Påske!

0
0
Svar på denne tråd

Nix....
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 09:56

Ikke en anti-McLean tråd.... GGG...

Oven over ser i mit "Det er jeg træt af, HN" indlæg....

Har intet imod McLean (kender ham jo ikke...GGG) eller metoderne, men det er bare belastende, at der sidder så mange der forsøger at "omvende" andre, fordi de har set lyset, og ikke kan acceptere, at det "gamle" godt kan fungere for nogle, uden at de kalder det McLean eller HMS...

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

Hvem er modbydelig??
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 10:00

???????????????

(og det er et oprigtigt spørgsmål)

Karoline

0
0
Svar på denne tråd

Beviser
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 10:01

Uh, nu kom jeg lige i tanker om noget andet, som jeg bliver irriteret over (ej hvor er det egentlig sjovt at komme ud med det, når nu der er en tråd til kun det formål).

Jeg synes, at udtrykket 'videnskabeligt bevist' er voldsomt misbrugt herinde. Nogle har ganske givet ret, når de skriver det, men så begynder folk, som faktisk ikke helt har sat sig ind i tingene, at brygge videre på de der videnskabelige beviser. Men men, når man så spørger nærmere ind til det, så viser det sig jo, at de faktisk ikke ved helt så meget om det, men at de i hvert fald har læst et andet sted herinde, at det er bevist.

Forstå mig nu ret, jeg bifalder videnskab og forskning og alle forsøg på at få mere viden omkring vores kære dyr. Jeg er bare ikke glad for, når det bliver misbrugt. Det er muligt, at dem der mener at videnskaben underbygger alt hvad de gør med deres heste, har ret, men det er dog påfaldende, at de ikke er enige.

Mvh

Anna

0
0
Svar på denne tråd

tja....
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 10:01

Jeg er så træt af folk der siger "jamen sådan har vi jo altid gjort og så må det jo være rigtigt". 8-)

Folk der mener den nyeste forskning er ligegyldig og de stadig ved bedre. Jeg er træt af folk der ikke forsøger at fornye sig men graver skyttegrave.

Jeg holder det bare som regel for mig selv...

-Jane

Regulator Complete sælges ved Aalborg

www.hms4life.dk
trailerlæsning og problemløsning i nordjylland

Hvis ikke du rider den dag, du sadler, kan det være, at hesten er sur, når du endelig vil afsted.

0
0
Svar på denne tråd

Roselina-Charell
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 10:08

Den bedste begrundelse for, jeres måde at gøre tingene på ville være, at vise for mit vedkommende jeres gode resultater og jeg mener ikke nødvendigvis stævneplaceringer, men det er der ingen af jer endnu der til dato har kunnet, så kan du for mit vedkommende komme med alt det dokumentation du vil, jeg vil se resultater i praksis Lad nu være med at henvise til Susan.

Alt kan lade sig gøre i teori det er omsætningen til praksis, der skal bevise teoriens værd

Det værste er nok, at jeg nogen gange tager mig til hovedet og siger, jamen har de først fundet ud af det nu Så nogen af tingene bruger jeg, men jeg bliver provokeret af den der messen, der hele tiden summer

Jeg er hyggerytter. Så mine mål for min hest er at vi begge kan have fælles glæde af hianden uden at nogen af os lider overlast og d.v.s at min ridning også er hensigtmæssigt, så hesten ikke bliver slidt eller får skavanker påført af mig. Så længe min hest kommer løbende ind fra folden, når jeg fløjter og kiropraktor og massør kan sige god for den, så kan min håndtering ikke være helt i ude i skoven. Så længe din hest og de andres også fungerer og er glade heste uden skavanker, så vil jeg med glæde acceptere jeres måde, hvis i accepterer min

Det er så dejlig nemt, at "Skyde" På andre, men lige p.t. opfatter jeg jer som barrieryttere, med en konstant messen uden, at kunne fremvise noget på højde med de ryttere nogen af jer, skyder efter.

Til info er jeg ikke tilhængere af AH, Anky o.s.v., jeg er slet ikke til konkurenceplan på det niveau, da det efter min mening aldrig vil kunne lade sig gøre, at komme så højt uden omkostninger for hesten.

Mvh

0
0
Svar på denne tråd

Karoline
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 10:25

Ikke nogen i denne tråd :-) Men det sker da af og til på HN, at nogle bliver direkte modbydelige over for andre og så dækker sig ind bag, at de bare er ærlige - har du aldrig set det?

Mvh

Anna

0
0
Svar på denne tråd

Forkert formuleret Roselina-C.
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 10:25

Jeg skriver: Jeg vil acceptere jeres måde, hvis i accepterer min

Det er ikke rigtigt, jeg accepterer jeres måde uanset om i vil acceptere min måde eller ej

Det er den evindelige skyden efter andre, jeg ikke kan acceptere og den vil jeg heller ikke kunne acceptere selv om i accepterede min måde Det er den der messen/prædiken der skal væk

I skal være inspirationskilder Ikke dommere

Mvh

0
0
Svar på denne tråd

Anna Aissa
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 10:28

oooooh jo det har jeg oplevet, og til tider krummer jeg tær.

Men selv om jeg kan bande, som en havne arbejder, og jeg ved godt det ikke er kønt, så er der vist ingen, som kan sige at jeg har været modbydelig, i nogen tråde.

Karoline

0
0
Svar på denne tråd

Midnight-s
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 10:33

Det tror jeg heller ikke der står skrevet nogen steder i denne debat. :-)

Mvh. LoneR

0
0
Svar på denne tråd

Et spørgsmål om formulering
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 10:34

En skriftlig debat er altid sværere, fordi folk opfatter de forskellige skrevne sætninger forskelligt.

Men smiley'erne kan gøre rigtig meget, som en tidligere også har skrevet.

F.eks. hvis man skriver:

"Sådan noget ville jeg aldrig byde min hest

eller

"Sådan noget ville jeg aldrig byde min hest

Synes forskellen er enorm selvom sætningen er den samme....

-----------------------

Formuleringen er også rigtig vigtig.

F.eks. hvis man skriver

Jeg fatter simpelthen ikke, hvordan man kan få sig selv til at ride med chambon eller glidetøjle. Det pisser mig fuldstændig af .

Så kunne man istedet skrive.

Jeg kan ikke forstå, hvorfor det er nødvendigt at ride med chambon eller glidetøjle. Det er ikke en løsning jeg ville have valgt .

Her er forskellen også enorm.

---------------------

Idéen med et debatforum er vel netop, at folk skal kunne få inspiration, gode råd eller give, hvad de synes er et godt råd, og sidst men ikke mindst debattere om de forskellige emner.

Dette kan sagtens gøres uden folk skal hagles ned med gale smileyer og grimt sprog

Mvh. Betina

Smuk og dejlig 3 års DV/PINTO hoppe sælges -se præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

Betina H
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 10:43

Nu er det her jo en brokke-tråd, og så skal du sørme ikke komme med gode forslag til, hvordan man debatterer pænt... ....

Det ER altså nemmere at brokke sig, hvis man ikke skal gøre det sobert.... Det er ligesom om at det falder lidt til jorden, hvis det skal være "pænt"....

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

Sikke en debat
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 10:43

der er startet her Her må jeg da give mit besyv med...

Jeg følger ivrigt med i diverse debatter, og suger til mig af den viden, som jeg finder brugbar fra de mange dygtige HN´er, der deler ud af deres erfaringer, på en fornuftig måde.

Men jeg syntes også at nogle af debatterne herinde er meget hårde i tonen, og ganske unødigt også. Som så mange andre har skrevet i denne tråd, så ligger forskellen i konstruktiv kritik og så bare kritik, efter min mening. Man vælger jo selv, hvordan man vil viderebringe sit budskab.

En anden vigtig faktor er, at man (ofte) ikke kender de personer der sidder bag den anden skærm, og man derved ikke ved hvordan vedkommende opfatter budskabet - nogle er mere følsomme end andre. Derfor syntes jeg der bør være en gennemgående respekt, uanset hvad man så måtte have lyst til at skrive. Som en anden skrev, så er det jo nemt at sidde bag sin skærm og ytre sig.

Men heldigvis er der rigtig mange der kommer med deres mening, enige eller ej, i en pæn og høflig tone også Det skal man jo ikke glemme...

Hav en dejlig dag!

0
0
Svar på denne tråd

så kører
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 10:51

lavinen igen... Jeg hører nok til i den "gamle lejr" men jeg læser altid Susans indlæg med åbent sind og har især fulgt hendes lærdom om stejleadfærd....

Jeg er som andre også dødtræt af at når man sætter billeder ind så kommer den: Næsen længere frem, den gpr på forparten, du har for meget fat i tøjlerne, den skal rides lang og dyb og uden tøjlekontakt osv osv osv....

Det sjove er at efterhånden så er der stort set ikke nogle af de "gammeldags" ryttere som kommenterer ride-billed indlæg for det ender altid med en diskussion med den "nye lejr"

Videnskabelige beviser: Angående disse så er meget af det I i den nye lejr henviser til ikke videnskabeligt bevis... For at det er det skal det være publiceret i et videnskabeligt magasin som udfører reviews på sine artikler... Ellers kan jeg gå ud til 4 heste og lave nogle forsøg og derefter skriv een artikel.. og det er det som oftest er sket i de artikler der bliver henvist til..Det kan mildt ud sagt ikke bruges til så meget....

Hilsen Trine

Den der spørger er kun dum en gang - den der ikke spørger er dum hele livet

Klar - Parat - Start Kursus i KRK Distrikt 1 - d. 15 maj - Skriv en PB ...

0
0
Svar på denne tråd

ohøj da
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 10:59

Ja nogen gange kører HN ikk i en pæn tone, men folk siger vel i bund og grund bare deres mening... !!!

Folk har vel hver deres måde at skrive på !!

Elsker mine heste !!!

;-) Mvh Cille79.

SPRIT NYE ASOS JEANS SÆLGES. Str M-38... !

0
0
Svar på denne tråd

Zamangah
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 11:00

Nåååååhhhh ja, det havde jeg lige glemt. Sorry :-)

ØHHH hvad skal jeg lige brokke mig over....Ok -Jeg er rigtig træt, at der ikke er sådan et skønt vejr som idag flere gange om året, så nu tror jeg, at jeg vil gå ud og nyde solen...

Mvh. Betina

Smuk og dejlig 3 års DV/PINTO hoppe sælges -se præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

Det der...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 11:15

bliver skrevet kan meget lettere misforståes, end hvis man står med personer face to face, sådan tror jeg altid det vil være.

Men selvfølgelig kan man jo skrive pænt, selvom man ytre sin mening, og ikke skrive nedladende

Men vi er jo i hesteverdenen, og i har sikkert også mange gange oplevet hestemennesker der står og visker ved barrieren, når lille tante Tut kommer ind på fløjtetønden Victoria

Jeg ved det er et umuligt ønske, men hvis bare alle kunne accepterer den hest og den rideform ryttere nu engang vælger, om så det er igen tante Tut der kun vil ride i skoven på sin hest, og være hyggerytter, eller om det er hende eller ham der kun vil ride på isheste, ja... det er da fløjtende ligemeget, bare man hygger sig med sin sport og sin dejlige dyr.

Jeg er fuldstændig ligeglad om folk sidder som en sæk kartofler, bare hest og rytter hygger sig, jeg kunne aldrig drømme om at pege fingre, ikke fordi jeg skal gøre mig selv til en helgen, men det ligger nu engang ikke til mig, og det gør det heller ikke for mine rideveninder

Den, som ikke vil rådes,

kan ikke hjælpes.

Benjamin Franklin

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Tralala...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 11:34

Jeg er træt af folk der mener at fordi "sådan har jeg altid gjort", så er det rigtigt. Jeg er træt af folk der modsiger sig al nyere forskning, fordi de mener de ved bedre end folk der har forsker på området i flere år Jeg er træt af manglende argumenter på HN...

Nå, men jeg synes egentlig I skulle skrive et konstruktivt klagebrev til både DRF og FEI, siden de tillader sig at bestemme at en hest kun går korrekt når den går i/let foran lod, at spjættende forben i de fri gangarter skal straffes hårdt hvis ikke bagbenene er tilsvarende med og ryggen afspændt, at det skal straffes hvis hesten ikke får ekstra tøjle til at sænke halsen i øgninger osv osv.

De er sgu godt nok snævertsynede

Mvh. Cat - Stud.med.vet

Jo mere man ved, jo mere ved man også man ikke ved - eller noget :P

0
0
Svar på denne tråd

Nå ja...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 11:46

Jeg mener selvfølgelig heller ikke, at "fordi det er videnskabeligt bevist" er et holdbart argument, hvis man ikke ved hvor, hvornår og af hvem.

Om man forstår beviset er en anden ting, det vil selvfølgelig være optimalt, men jeg skal gerne indrømme helt generelt set at visse fysiske og matematiske beviser ligger uden for min forståelseshorisont, men at de godt kan være gode nok og jeg godt kan have tiltro til dem alligevel. Derfor må kildekritiske øjne gøre det ud for den manglende tekniske forståelse.

"Fordi sådan har vi altid gjort" er selvfølgelig heller ikke et holdbart argument, på samme måde som "ellers ville vedkommende nok ikke vinde så mange konkurrencer".

Mvh

Anna

0
0
Svar på denne tråd

wauw.....
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 12:41

Jeg er her lige kort for jeg har min søn hjemme, så der er ikke tid til at skrive så meget.

Det overrasker mig noget at folk stadig mener der er en krig imellem McLean og ikke- McLean.

Dette er IKKE en tråd mod McLean, men en generel brokke tråd, så er det vist slået på plads.

Men er det McLean personer man er imod og vil brokke sig over er der også plads til dem, for det her er en tråd for ALLE.

Jeg vender frygtelig tilbage senere på dagen.

Husk at nyde detgode vejr,.

Kh

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Meget enig med Cat
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 13:01

jeg kan også gå lidt i baglås, når folk debatterer, uden at kende baggrunden... se læs dog for pokker de fordringer eller de artikler, som det debatteres om, istedet for bare at brokke jer over at andre stiller sig kritisk...

Jeg synes selfølgelig man skal holde en pæn tone, men jeg synes der er forskel på de debatter på fx O&B og hvis folk ikke får smed til sin hest osv... Der er det ens egne holdninger der kommer til udtryk og man skal holde en meget pæn tone, for der sidder jo et andet menneske bag skærmen og kan blive rigtig ked af det...

Og så er der de teoretiske diskussioner, hvor vi diskuterer rideteori... Og som jeg ser det, er det mest der at tingene går i hårdknude og der stilles lejre op for for og imod... Jeg føler mig overbevist om at debatten i nogle tilfælde ville blive nemmere, hvis folk satte sig ind i baggrundsstoffet... Jeg synes nu også jeg rider ret almindeligt, og jeg er ligeglad hvilken metode folk vælger til at træne deres hest... jeg kan se positive aspekter i de fleste træningsmetoder...

MEN, jeg kan ikke se fornuften i at ride forkert, dvs at hesten åbenlyst går imod de retningslinjer der er opstillet for korrekt ridning (jvf FEI)... De retningslinjer er der jo for hesten skyld... Og hvorfor er det ikke okay at kritisere når nogle åbenlyst siger at de vælger ikke at følge de retningslinjer? Men selfølgelig skal det holdes i en pæn tone, og folk skal ikke angrive hverandre på skrift, fordi de føler sig trådt over tæerne... så jeg er egentlig meget enig med Mette... Pænere tone i indlæggene...

0
0
Svar på denne tråd

Mette...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 13:03

jeg synes ikke det er mclean vs. ikke mclean.... men mere "vi tillader os at stille os kritiske overfor eliten" vs. "eliten rider korrekt, ellers var de nok ikke der hvor de var idag" debat...

0
0
Svar på denne tråd

hvor læser
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 13:21

"i" sådan har vi altid gjort????? næh nej ej hvor ville det ellers være nemt at skyde på "os" hvis det var sådan det forholdt sig, den eneste udtalelse jeg har set skrevet er at det fungerer for mig og min hest og det er jo i bund og grund det vigtigste at det fungerer...

Og hvis jeg skal tale for mig selv (og det skal jeg jo) ja så bliver jeg skam ved med min ridestil og min undervisning hos Bøchman så længe det fungerer for mig og min hest i sædeleshed det sidste..

Og hvis jeres stil fungerer for jer så er det sgu da fedt, og det mener jeg virkelig for der er da ikke noget bedre end at tingene virker og hesten arbejder fantastisk under en, så god vind fremover, glæder mig til den dag hvor i kan sige det samme den anden vej rundt til os der ikke har set lyset

mvh

Katja

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 13:52

Ja - sidder her og aner faktisk ikke hvem den ene og anden eller tredie "guru" er ;D

MEN - jeg tænker tit over hvordan folk herinde kan se på billeder at der er tale om misrøgt, for stram sadelgjord, for lidt eller meget vand på folden - ingen græs eller hva nu der lige falder over skriveren, så det er helt ok at "hakke hovedet a" på trådstarteren.

Der bliver nemlig ofte brugt den med - jeg er bare ærlig - jeg tænker på dyrene - og hvis jeg ikke fortæller det (ofte i en ret grov tone) så falder himlen ned...

Der er også en virkelighed udenfor det lille foto - en verden som kan se ganske anderledes ud...

Nogen vælger bare at overse dette faktum - og derfor er der mange tråde som starter med en undskyldning... Det er synd synes jeg...

Ville ønske folk kunne komme med deres synspunkt - og måske endda skrive "hvor ser din pony sød ud" eller noget andet positivt - det ville ofte tage broden a det man ellers ville kunne opfatte som en massiv kritik eller surt opstød.

Etik og moral er nævnt flere gange i denne tråd - men hva med TILLID!!! tillid til at folk herinde naturligvis har styr på det de har gang i, måden deres heste bliver holdt på - rides eller bliver passet i hoved og r*v. Tillid til at måden Fru Jensen gør tingene på, måske ikke nødvendigvis passer sammen med de idealer du sætter op - men at det er rigtig nok alligevel.

Tillid til at andre mennesker er voksne nok til at tage ansvar for det de laver - og lærer a de fejl vi alle nu engang begår.

Mvh Connie

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd

Eliten...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 14:15

Jeg ser det nu ikke så meget som det, at nogen tillader sig at kritisere eliten, som måden dette bliver gjort på.

Jeg synes, at det er rigtig fint og vigtigt at påpege uoverensstemmelser mellem FEI's definitioner og en belønning af fravigelse fra denne til konkurrencer. Til gengæld synes jeg det er usagligt at udtale, at Andreas Helgstrand rider sine heste i stykker, og at der er masser af beviser på det. Hvis man kan forklare, præcis hvad han gør, der ødelægger hesten, hvorfor og hvordan, så er det én ting. Hvis man derimod bygger det på, at Matiné er skadet, altså generaliserer fra én hest til alle, så er det altså ikke helt fint i kanten.

Jeg synes da, at det generelt accepteres, at eliten kritiseres, hvis det gøres på en ordentlig og saglig måde fremfor med sladder. (Og så er der altid et par stykker, som fremfører førnævnte uholdbare argument, at de nok ikke var nået så langt hvis ikke bla bla"). Men skal man endelig generalisere til to grupper, skal man jo ikke dømme efter de få, men de mange.

Så jeg har lidt svært ved at se, at HN skulle være delt i kritikere og ukritikere (he he, det er vist ikke et ord, men passer det ikke godt alligevel?) lige på det område.

Nå, hvis jeg viser mig herinde igen i dag, vil I så ikke venligst bede mig om at forlade debatten igen ASAP? Jeg sidder jo i virkeligheden og skriver speciale lige nu

Mvh

Anna

0
0
Svar på denne tråd

Tralala...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 14:29

Katjo, jeg mener ingen steder at have skrevet det var dig jeg hentydede til Men der ER altså folk der skriver sådan, og jeg synes det er synd man ikke kan se man stadig har ting at lære. Af en eller anden grund har jeg ikke noget problem med at få ny viden og sige, "okay, det jeg har gået efter indtil nu er ikke korrekt - fair nok". Men mange mennesker opfatter det meget personligt...

Jeg har det meget som Janne at metoden man bruger er ikke vildt vigtig for mig.

Er for øvrigt generelt enig med Anna.

Mvh. Cat - Stud.med.vet

0
0
Svar på denne tråd

Lidt input
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 15:06

I sidste uge var jeg til foredrag med Maj-Britt Carter, som er er certificeret Monty Roberts-instruktør - virkelig spændende, og jeg gik ind med et åbent hjerte, selvom Monty Roberts aldrig har været mit største idol.

Hans metoder er simpelthen for alternative, og hans mål og udfordringer for langt fra mine, til at jeg kan integrere hans tanker i mit hestehold - men jeg lyttede, og jeg lærte ting og sager, også ting jeg ikke havde spekuleret over før, af at høre Maj-Britt Carters foredrag.

Men mens jeg sad og lyttede og vendte og drejede hendes teorier i mit hoved, slog det mig flere gange, at de situationer hun beskrev, havde jeg bare aldrig selv været i.

Og igen slog det mig, den her generelle fjendtlighed overfor traditionel konkurrenceridning, lidt hentydninger - også fra de øvrige tilstedeværende - til at konkurrenceheste presses, at folk der interesserer sig for konkurrencer i større målestok, behandler deres heste på en måde der gør dem triste og ødelægger deres helbred.

Igen og igen henvises der til at det er videnskab, at dette og hint er BEVIST, at det er det RIGTIGE, at man tidligere tog FEJL, lige indtil man hørte de her nye ideer, og så vidste man straks at det var RIGTIGT.

Og som skrevet ovenfor har jeg aldrig rigtig oplevet de her meget voldsomme situationer, hvor nogle tidligere har måttet ty til vold og som de nu kunne løse med super blide metoder. Og så er det jeg tænker, at når jeg ikke har oplevet de situationer (eksempelvis en hest der går så meget amok over at skulle i trailer at den bliver farlig), at enten har jeg en indre hestehvisker som bekender sig til en eller anden navnløs guru - eller også ER der bare flere måder at gøre tingene på.

Igen: Hvis der er nogen der kender den HELT rigtige måde at ride på, så stil dog op - kom til OL - vis verden og FEI og DRF at der er nogen der kan - og vind. Eller bare kom med en eller anden anerkendelse af nogle præstationer, som ikke kun figurerer jer selv i mellem.

Det kan godt være at en eller anden Klaus-Schnüllpüll von Büdelhauer på sin blinde, trebenede knabstrupper-hingst kan piaffere for løse tøjler, men jeg synes tit man ser de samme fejl og symptomer hos disse klassiske/korrekte/whatever-ridende folk som hos ganske almindelige konkurrenceryttere. Og hvis de gør det så meget bedre, jamen så list op til hvilke arrangementer de har vist deres værd.

Der tales ustandseligt om clinics og kurser og gode råd disse folk imellem, men for mig virker det som en lukket klike, som selv mener de har opdaget et eller andet som ingen andre har set før, at verden ville blive et bedre sted at være hvis alle indså dette, men at det næppe kan betale sig "for med den holdning DRF har, ja så bliver det jo alligevel ikke til noget!"

Det skal lige siges at Mai-Britt Carters foredrag var kanon, ganske interessant og at hun virkede super proff og med styr på det hun lavede. Jeg kan bare ærgre mig over at den slags arrangementer altid lige skal have en snert at at, "de andre gør det i øvrigt forkert, og det er synd for deres heste!"

0
0
Svar på denne tråd

Ja, denne tråd havde jeg
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 15:26

gættet det kedelige indhold i... Jeg gider ikke kaste med mudder.

Men jeg vil gerne holde med hvem det så end var i, at nogle kaster om sig med "videnskabeligt bevist" - det ser man både på HN og alle mulige andre steder rundt omkring.

Mine elever i skolen har fx i dag set film, der modbeviser, at CO2 er årsag til global opvarmning. Og det var jo ellers bevist, at CO2 var årsagen. Det har jeg jo også stået og fortalt dem... Det var også bevist, at jorden var flad... Hvad skal man tro???

Man kan bevise hvad som helst. Det er et spørgsmål om, hvilke briller man bruger til det - og i høj grad også om, hvor mange penge man får for at have netop disse briller på.

Som meningmand - her: menig rytter - er det derfor ens eget ansvar at sætte sig så meget ind i tingene, at man dels er i stand til selv at tage stilling - og til at bruge sin egen fornuft til at gøre det, der er bedst for en selv - og i dette tilfælde også for hesten (evt. i modsat prioriteringsrækkefølge).

Og for at vende tilbage til tråden, så tror jeg egentlig ikke, nogen har noget at lade hinanden høre i forhold til, hvem der opfører sig "dårligst".

Jeg har respekt for folks synspunkter, så længe folk forstår at argumentere for dem og underbygge dem på en saglig og fornuftig måde. Det er alle ikke lige gode til at gøre.

Min respekt svinder, når det bliver til, at den ene er dum, påståelig, modbydelig, støvsugerbandemedlem, sippet, bruger rebgrime, går i fodformede sko ... (tilføj selv mere), fordi vedkommende har nogle bedre/mere vægtige argumenter, end de selv har, og man selv er uenig. Og sådan går det jævnt tit med tråde herinde (uanset hvem de så er skrevet af).

Trist, men vel egentlig bare udtryk for, at de gode argumenter er sluppet op?

Appelsiiiiiiiin :-P

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 15:27

Tina, nu ved jeg jo ikke hvilke personer (om nogen specielt) du hentyder til, men kan lige svare på mine egne vegne..

Jeg har engang været på et HMS-kursus, og det var altså lidt for altenativt til mig :P Jeg kunne godt se idéen, og det var også en hyggelig weekend jeg havde med min hest, men jeg ER og bliver konkurrencerytter, og det kunne jeg altså ikke få forenet med HMS (jeg havde ikke tid til at træne begge ting)...

Al min træning er rettet mod stævner og selvfølgelig en lækker og lydig hest :)

Jeg er lidt ked af folk ofte tror at hvis man råber lidt op, så er man straks imod bid og tøjletag, pisk osv... Det er gudskelov ikke tilfældet :D Jeg synes egentlig jeg rider ret normalt..

Tror den store forskel for mig ligger i at jeg altid har vidst at man ikke ønskede næseryggen skulle være bag lod osv, men nu har jeg læst lidt om emnet, og hørt bl.a. nogle dyrlæger udtale sig om hvorfor de her ting er vigtige at holde sig for øje. Så får man jo lidt nogle nye mål, for sådan som jeg red før gik min hest altid en anelse bag lod (du kan se det på min præs.).. Tidligere mente jeg bag lod var et ok delmål, for så kunne man altid ride dem lidt op senere. Det har jeg så bare fundet ud af man ikke kan :( Jeg vidste ikke der var så markant forskel i muskelbrug på bag >< i/foran lod, og det har betydet at jeg lige nu bygger muskler op så vi kan nå op på samme niveau igen, men denne gang i/foran lod. Det samme har jeg opdaget med ryggen. Den kommer ikke bare hen ad vejen, den bør være der fra starten og så må man samle hesten i et tempo hvor musklerne kan følge med...

Tror nogle gange man kommer til at virke meget frelst. For jeg vidste ikke hvor meget det betød for hestens krop og næsen lige var en anelse bag lod, og synes da det er ærgeligt andre folk heller ikke ved det

Mvh. Cat - Stud.med.vet

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 15:43

ej nu kan jeg altså ikk dy mig. Jeg har ikke læst alle de mange indlæg men vil bare smide en kommentar jeg altså bare ikke kan holde for mig selv

Opstød og sure tanter- hvor ligger forskellen på dem der blir uenige i en tråd og veksler meningerne der i en negativ tone- og så på dem der laver et indlæg som dette hvor man godt nok på en pæn og høflig måde siger det- men dog stadig ytrer at det negative irriterer en

Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes

Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd

hehe - ja Stute
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 15:56

Det var også det første, jeg tænkte på

Og jeg er slet ikke enig med akademikerne, jeg er langt mere enig med de moderne - bare ikke når de rider bag lod og ikke lader hestene komme på fold ;-)

Så hvor placerer det lige mig henne? Jeg bruger heller ikke hestehvisker, men jeg ar engang været til et Micheal Peace kursus.

Det var fedt (y)

Men siden har jeg lært endnu mere ;-)

Jeg har også været på trailerkursus hos Tine, det var endnu bedre (y)

Og der er stadig masser at lære (y)

Det er jo det, der er det skønne ved ridning - man kan hele tiden lære nyt, blive dygtigere - og blive klogere ;-)

:-) fra NinA

Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D

--o--

Som man råber i skoven, får man svar :-P

0
0
Svar på denne tråd

jeg bliver så fortørnet
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 15:58

når jeg ser at de som ligger i den tunge ende af den scala trådstarter snakker om, deltager i de tråde her.......... det er bekymrende.

www.animal-rescue.dk

søger frivillige hjælpere!

alle med hjertet på rette sted!

hjælp os med at hjælpe dyrene

0
0
Svar på denne tråd

Nu har
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 17:26

jeg heller ik været her inde en lang periode, men jeg syntes da her er lige så ovenud morsomt som altid - hæhæ, hihi..

Alles "opråb" og "udbrug" skal da være velkomne syntes jeg

Mette & Miss I´Will

Tjek min hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/Mettes-hunde

0
0
Svar på denne tråd

Man kan bevise hvad som helst
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 17:32

Det er nemlig rigtigt, og det er selvfølgelig også Gud som har skabt verden og vi stammer alle fra Adam og Eva. Så kan man kalde det intelligent design eller hvad de nu kalder det i USA. For Darwin var en løgner!

Venlig hilsen

M

0
0
Svar på denne tråd

Det der
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 17:55

Det der gør mig sur personligt er, at der sidder nogle tanter der kommer med så injuriende udsagn, UDEN at have hold i det.

De er bedrevidende og siger først et og så noget andet kort efter. Det syns jeg er møg hamrende belastende.

Tag f.eks. Tina tråden. Nøjs der sad mange tanter der vidste at det hun stod for var dyremishandling. Mange af deres informationer var 3-4mands viden og det er det der i mine øjne er sladder og rygter, og det er injuriende.

Tag f.eks. Andreas tråden der kører nu. Der er vi inde i nøjagtig det samme dilemma. Personer udtaler sig om noget de intet ved noget om. De kommer igen med udsagn der ikke stemmer overens med virkeligheden og kommer med udsagn der kan ligge til skade for AH. Det er injuriende, og det gør mig rigtig sur.

Jeg har da også en holdning til tingene, men de ting hvor jeg ikke føler jeg kan bidrage med konstuktiv viden holder jeg mig fra at skrive i. Det er kun fordi jeg bliver så sur over tanterne at jeg brokker mig.

Jeg har fået RIGTIG MANGE tilkendegivelser (eller hvad det nu hedder) på min PB og jeg takker.

Jeg gad rigtig godt at de gode debatter med saglig viden fortsætter, men til jer der bare er med på vognen for at være onde, glem det. Det er bare så tavligt når man klynger nogle op der ikke selv kan forsvare sig herinde. Det hører ingen steder hjemme syns jeg.Det er det der i mine øjne er ondskabtsfuldt og modbydeligt, og oftest synes jeg man kan ane en smule jalousi i disse udtalelser.

Kh

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Hvor ses det
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 18:03

Jeg har godt nok ufattelig svært ved at se, hvad der er injuriende i den tråd der kører om AH lige nu

Hilsen

Søs

Armed with theory, pratice becomes meaningful. Through practice, theory is fullfilled.

Brændeovn, Varde Lux 2 sælges

0
0
Svar på denne tråd

Mette Lodberg.
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 18:08

Hvis du er træt af en dårlig tone herinde skal du nok selv holde op med at kalde folk "tanter" bare fordi de har en anden mening end dig.

Desuden blir du vred over at folk kommer med beskyldninger for at enten Tina Lund prikkede hul i sin, eller at Andreas rider hestene hårdt eller at Anky rider forfærdentligt. MEN kan du helt ærligt bevise selv at Tina Lund ikke lossede hul i sin hest, eller at Andreas ikke knokler sine heste??

Tjah - jeg venter spændt. For jeg synes det er noget svineri og gudskelov lever vi i et land hvor man gerne må sige sin mening, om du kan lide den eller ej OG ydermere har vi sørme en presse som ikke er bange for at belyse de kontroversielle emmer der kunne være i ridesporten.

Hvis du har et problem med at folk åbner munden kan du vel bare lade være med at læse. Men gudskelov er der ingen diktatorisk person der skal forhindre mig i at fortælle hvis jeg har set en toprytter være hård mod sin(e) hest(e) hvilket jeg har flere gange, og jeg er ikke urutineret og kan sagtens bedømme hvornår noget ikke længere er helliget sporten.

I en tid hvor heste er pengemaskiner og statussymboler er der desværre enkelte brodne kar der ikke længere er i stand til at sætte dyret bare lidt udover deres egne ambitioner og er det enormt vigtigt at der reageres ellers vil denne uacceptable behandling af hestene eskalere endnu mere end den allerede har gjort.

Man skulle jo tro du føler dig truffet Mette, med alle dine forsvar for dit og dat hele tiden...

0
0
Svar på denne tråd

Så enig
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 18:20

Hvis du er træt af en dårlig tone herinde skal du nok selv holde op med at kalde folk "tanter" bare fordi de har en anden mening end dig.

Hilsen

Søs

Armed with theory, pratice becomes meaningful. Through practice, theory is fullfilled.

0
0
Svar på denne tråd

Urin og Dokumenter
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 20:12

ja en sober tone skal det jo holdes i.

Mette Lodberg, jeg kalder ikke dig navne eller for modbydelig, så hvilken ret har du til at kalde mig disse ting?? I min verden, behandler man andre, som man selv gerne vil behandles, så ergo skal jeg til at kalde dig alverdens ukvems ord???

Jeg er bedrevidende; nej du gør mig til det, ved ikke at kunne argumentere for dine holdninger, men blot begynder at gå ned på et lavere plan, og så svine andre til. Uden sagligt eller fagligt grundlag. Du mener at jeg ikke har noget at have mine, såkaldte fine holdninger i. Jamen det er jo et udsagn, som du under ingen omstændigheder, har kvalifikationer, til at kunne fremkomme med.

Ja jeg kritisere AH's og AVG's ridning, men ikke deres talent og evner, men deres måde at udføre disse på, og det er for mig ikke noget nyt, for jeg har aldrig syntes at deres ridt, var kønt at kigge på.

For det, som jeg syntes er smukt, er en hest som bliver redet for så fine, og minimale hjælpere, som overhovedet menneskeligt, muligt. Jeg ønsker at se en hest i selvbæring, med løftet ryg og tilsvarende rygsving. Jeg ønsker at se indundergriben, overtrædning af eget spor og afskub.

Jeg ønsker ikke at se, en hest som går med sænket ryg, intet rygsving eller en hest som ikke kan bære sig selv. Jeg ønsker ikke at se en hest, som bare smider sine forben ud i det, som aldrig bliver en fri trav.

(og så er det underordnet hvem som rider)

En hest som mangler disse ting, bliver ikke redet korrekt, korrekt for hestens biodynamik og fysiologi,. Dette giver skader på hele hesten, og det er da synd for det stakkels dyr.

Men hvor er det at dette rammer dig så voldsomt, på det personlige plan, at du må gribe til forsvarposition, og dropper ned på et niveau, hvor du begynder at kalde folk alverdens ukvems ord. Er det fordi, du ikke kan argumentere for det modsatte??

Du bruger ordet injurier, tit og ofte, men hvor er det helt præcist at der er injuriere henne, i noget af den kritik der er rettet imod, både AH og AVG.

Du er ikke bedre end dem du fordømmer, i det øjeblik du griber til øge navne og ukvems ord, eller kalder folk modbydelige og bedrevidende. Beklager, men det er du altså ikke.

"Hvis du er træt af en dårlig tone herinde skal du nok selv holde op med at kalde folk "tanter" bare fordi de har en anden mening end" Kunne ikke være mere enig

Karoline

0
0
Svar på denne tråd

Lige mht injurierende udsagn
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 20:40

så tror jeg egentlig, det ville være ganske klogt at tænke tilbage og evt. feje for egen dør, før man irriteres over den slags.

Desuden har jeg en teori om, at man ikke hidser sig op på folk, der åbenlyst ved mindre, end man selv gør.

At Andreas H kritiseres for sin ridning/ridestil, eller at Tina Lund kritiseres for at have startet stævne på en hest, som hun har prikket hul i siderne på, det kan jeg ikke se noget forkert i.

Når en del af eliten gør noget forkert, synes jeg faktisk netop det er vigtigt ikke kun at klappe i hænderne over alt det gode, de selvfølgelig også gør.

For Petrea og Laura og Lotte vil forsøge at efterligne det hele på deres heste/ponyer, hvis de ikke får at vide, at noget af det er forkert.

Jeg er ikke misundelig på Andreas Helgstrand. Det kunne måske være en drøm i mine teenageår at være i hans sko/gummirøjser.

Men jeg kunne aldrig arbejde under de vilkår, som han gør. Der er alt for mange penge i klemme til at det kan være rart hele vejen igennem, uanset hæder, stor løn (?) osv.

0
0
Svar på denne tråd

nææ.....
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 21:20

Øhhh, hvad skulle jeg ellers bruge af ord. Tanter er da ikke et negativt ladet ord, men en udlægning af et ord der bruges i en sammenhæng hvor der er flere kvinder der ynder at sladre. Jeg kalder mig da gerne en tante og bruger meget ordet til dagligt.

Ja jeg bruger meget ordet injuriende, og det gør jeg fordi jeg for det første er erhvervsdrivende ligesom TL og AH er det, og at der sidder en flok tanter herinde der ikke kan finde ud af hvad rigtig og forkert er, komme med usaglige og personlige udsagn der i sidste ende kan være skadeligt for den erhvervsdrivende. Det er bare ikke iorden. Jeg ville selv være rigtig ked af at komme i en sådan situation.

At i nære dyb respekt for eks. AH men alligevel vælger at ytre jer med sladder og rygter er da noget misvisende, ja det forstår jeg bare ikke?? Er det mig der er spaden i spillet eller hur?

I TL sagen var der tydelige beviser på at hester var sporet, og det tager jeg dyb afstand fra og det skal der helt sikkert arbejdes med, men man kan sgi ikke komme med anden-tredje hånds viden uden dokumentation og så fremlægge det som seriøst, og det er det jeg referere til.

Det samme gør sig gældende for AH sagen.

Hvorfor er det de samme 3-4 stykker som fare totalt i flint over det jeg siger??

Jer der øffer over TL og AH´s ridning. Har i gjort noget ved problemet? Har i kontaktet personen, rideforbundet andre??? Lad mig gætte.........Nej vel. For det er det jeg mener. I er så super smarte i munden, men har intet at have det i, andet end tomme floskler vi bare ser igen og igen herinde.

Jeg nære dyb respekt for dem som gider blive på et voksent plan og som kan finde ud af at diskutere med et smil.

En speciel tak til JanneJ, tak for din super måde at være på. Du har fadme fået min respekt! Bare noget jeg lige havde i tankerne jeg også lige ville sige.

At i syns jeg synker ned på et lavere plan er ok. Jeg ved hvor jeg står og jeg har begge mine ben godt plantet på jorden. Jeg kan godt se hvem der er sand og hvem der er falsk herinde. Det er en erfaring som er uundværlig når man er på HN med jer Tanter.

Kh

Mette

0
0
Svar på denne tråd

injuriende
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 21:23

Mon ikke det er injuriende at bruge ordet injuriende i flæng når der ikke er hold i det

Hilsen

Søs

0
0
Svar på denne tråd

Nej........
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 21:28

Søs>> helt ærlig.......

Mvh

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Hader overskrifts felt!!!!
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 21:43

haha... Præcis samme tanker som trådstarter har er præcis det omdømme som Heste-nettet har mange steder.

Jeg tør heller ikke fortælle nogen at jeg ridder med Pessoabid i skoven. Fordi min hyp bliver så kåd.

Og det er ikke fordi jeg ikke kan lave parader og overgange. Faktisk så laver mig og min hyp MEGET flotte parader og overgange osv.. PÅ BANEN... Men ikke i terræn...

Ja nu er det sagt... Nogle vil mene jeg ikke kan ride og at jeg skal skal finde en som kan lære mig det...

Dog er jeg stadig af den overbevisning at langt de fleste problemer som ryttere har IKKE er hesten... Men en rytterfejl. Hvilket jo er nemt at rette op på. Hviws altså bare rytteren ville indse det.

Samtidig er jeg også en af dem som er imod "hjælpe"tøjler... som jeg kalder tvangstøjler. Og det er ikke for at være helligt. På ingen måde. Men i mine 7 år som rytter har jeg reddet utrolig mange forskellige heste med alle mulige problemer og ALDRIG har jeg oplevet at løsningen var en tvangstøjle. Næææh... Løsningen var korrekt træning.

Det er min overbevisning.

En hest skal RIDES op og ned bagfra!!!!!!

Ved stadig ikke hvorfor jeg er ejer af en Fjordhest???

0
0
Svar på denne tråd

fra en tante (måske???)
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 21:46

jeg er da i hvert fald tante til nogen, så jeg kan ikke blive sur over at blive kaldt tante, hvis jeg går under betegnelsen. Jeg bruger også tanteskammel...

Mht. at gøre noget, hvornår gør man så nok til at det ikke er "tomme floskler"?

Er det når man har henvendt sig til rideforbundet eller Andreas H og sagt, at man synes det ser grimt ud ?

Når man holder ud som official (fx TD) og forsøger at ændre den måde, hestene behandles på, fx under opvarmning hvis vi nu tager DM-sagen med Tina Lund ?

Når man åbner munden om det, der gøres forkert, uanset hvor det er ?

Hvor meget eller hvor lidt er egentlig nok?

0
0
Svar på denne tråd

tante...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 21:56

gsims>> Føst af alt så er jeg rigtig glad for at du også føler dig tantet.

Se det du fortæller er nemlig lige det jeg syns er så sk.i.de sejt. Det er dem der GØR noget ved det. Dem der stiller sig kritisk over for noget og giver los i real life.

Det der er hyklerrisk er dem der sidder her på HN og øffer over dårlige forhold, dårlig ridning, og taler grimt om alt og alle UDEN at gøre noget.

Tror forresten at den næste tråd jeg engang laver skal hedde... "ihhh jeg er så suuuuuuper glad for HN´erne"

Kh

mette

0
0
Svar på denne tråd

hehe....
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 22:16

jeg bruger tante-bord... idet vi ikke har en skammel, må jeg bruge vores bord. Gør det mig ekstra tantet??? Jeg er nok mest tantet i forklædning, idet jeg jo reelt er spring rytter, som bare træner rigtig meget tantedressur... måske er jeg springtante istedet for?

Mette: tak for ordene, det var da dejligt at du synes det om mig...

Og så har jeg lidt svært ved at se hvor i den tråd om AH, der er injurier? men det er måske hvem der læser teksten, hvordan den opfattes... på den opfattes sikkert forskelligt efter hvilket synspunkt man selv sidder med... Men selfølgelig driver manden en forretning og man skal ikke skade ham med løgne... Men jeg har nu ikke kunne læse sladder derinde, synes jeg... fx må folk jo gerne gætte på at der er en anden årsag til at den ikke kommer med, end at den faldt ned fra en rampe... dem om det... :)

0
0
Svar på denne tråd

Injurier
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 22:30

"Jeg kan godt se hvem der er sand og hvem der er falsk herinde. Det er en erfaring som er uundværlig når man er på HN med jer Tanter."

INJURIER Mette, denne udtalelse er tilstrækkeligt til en retsforfølgelse, for bagvaskelse. Og den holder hele vejen i retten, da indtil flere kan bevidne dine udtalelser.

Karoline

0
0
Svar på denne tråd

Det var nu altså
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 22:45

et spørgsmål:

Hvornår gør man nok til at det tæller i din bog?

Hvad betyder det at give "los i real life"?

Og hvordan kan nogen vide, hvad andre gør i det virkelige liv?

Et eller andet sted gør man vel også noget, når man sidder på HN.

Ellers ville du vel fx ikke have opdaget det og hidset dig så meget op, at du starter en tråd om, hvor irriterende det er?

Jeg føler mig ikke "tantet" af dig, men syntes måske at kunne tælle mig frem til, at jeg kunne indgå i de 3-4 stykker du omtaler som "fare totalt i flint over det jeg siger".

Lige bortset fra, at jeg ikke kunne få det til at hænge sammen, at jeg skulle fare i flint. Min puls er ikke kommet op i hvert fald...

Mht. hvem der er falske, så tror jeg man skal lidt tættere på folk end HN for at opdage, hvem der er falske, og hvem der ikke er. Men det er selvfølgelig nok et spørgsmål om, hvordan man definerer begrebet og hvor god en menneskekender, man er.

0
0
Svar på denne tråd

´Læses på eget ansvar..
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 23:01

Jeg kan ligeså godt sige med det samme: Alle storsnudede tanter bliver modtaget med vrede øjne herfra!!

Jeg tillader mig ikke at andre folk sviner venlige mennesker til. Lad mig gerne blive hadet af de mennesker og så vide at jeg har gjort noget godt for de gode!

Ja har så ikke pms men et ulideligt vredt og agressivt temperemang. Og jeg lider nogen gange under det!

Hannah R.

Nu med pletten Lejsa!

Bukkespring på den aller første ridetur. Im in love! Oo'

Noget der klapper - Rid en knabber

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 23:02

Lige en tanke...

De "hellige og frelste" (som jeg ser det) de personer som er hurtige til at dømme andre's fejl, mangler og uduelige måder at gøre tingene på. De har selv fundet den helt rette sti - taler hestens sag, uanset hvad. For de har pligt til at underrette, irettesætte og hakke på de stakkels uvidende fjolser som bare ikke vil høre!!!

De "hellige og frelste" er så ofte også dem som har hest på fold - alene (sæt den kommer til skade) deres hest har dækken på 24-7 og naturligvis klippet. Se det er nemlig den helt rette hestevelfærdsmetode!

Når det så kommer til Fru Jensens pony - som stolt bliver vist frem på HN - et enkelt lille foto hvor man kan se jord, en hest uden dækken... ja så springer "hellige og frelste" op a stolen og skriver feks: "ja den hest har da ikke noget at spise!!! den fryser...! OG derudover er det synd kun at have en hest"...

jo jo... deet...

Man ser det - gang på gang... bla i tråde her på HN.

Mvh Connie

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd

Hvem er det
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 23:16

egentlig du siger det til ?:-)

"For det er det jeg mener. I er så super smarte i munden, men har intet at have det i, andet end tomme floskler vi bare ser igen og igen herinde."

Er det bar noget du slynger ud i luften, eller er der nogen, der bør føle sig truffet?

Jeg har i hvert fald gjort masser af ting ved dårlig/voldsom ridning og har udbredt det til mange flere ;-)

Og jeg har alle mine oplysninger i disse tråde fra enten artikler eller interveiews i anerkendte blade, selvsyn - og så en enkelt fra en vældig dygtig berider. Og det er selvfølgelig 'sladder', men det var mere for at påvise at ikke al modstand mod den lidt for kraftige ridning af nogle eliteryttere kommer fra tanternes rebgrimeklub :-D

I øvrigt fandt jeg lige det HEST, hvor Zeilinger udtaler sig om det forkerte i 'bag lod-ridnig'. Det er nr. 2 fra 2001.

For mig at se, er man næsten nødt til at ytre sig om elitens ridning, hvis man ikke er enig:

For den der tier, samtykker :-(

Og heldigvis lever vi ikke i et gammelkommunistisk land, hvor man ikke må kritisere eliten :-)

Og jeg gentager gerne, som jeg har skrevet i mange andre tråde: Andreas rider fantastisk godt (y) , men jeg synes han kræver for meget af hestene. Man behøver ikke at være GP rytter for at kunne se det. Måske er det endda lettere at se, hvis man ikke er :-P

:-) fra NinA

Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D

--o--

Som man råber i skoven, får man svar :-P

0
0
Svar på denne tråd

Mrsheaven
Forfatter: 
Dato:  08-05-2008 07:29

Det tror jeg faktisk ikke du har ret i...

Min opfattelse er at det er meget forskellige personer der udtaler sig om ridning og om mudderfolde/manglende dækkener...

Mvh. Cat - Stud.med.vet

0
0
Svar på denne tråd

i læser.......
Forfatter: 
Dato:  08-05-2008 08:12

I læser som vinden blæser.

Karoline>> Se der tager du helt fejl. At være sand eller falsk er en konstatering der kommer fra første hånd som er mig i det her tilfælde, og er ikke baseret på et rygte basis.

gsisms>> Jamen det du skriver er da i mine øjne måden at komme frem på. Man kommer da ingen vejne ved at sidde på et ridesite og brokke sig.

Igen læser i som vinden blæser.

Der hvor jeg bliver sur er når man kommer med usaglig viden, og lad os da lige tage et enkelt eksempel: Nåååe nej, jeg har vist allerede givet flere eksempler, så læs dem igen.

Jeg spørger igen herinde, som jeg lige har spurgt en anden om i en anden tråd.

Hvad har i gjort ude i den virkelige verden for at ændre de her problemstillinger?

Har i talt med de omtalte personer, har i kontaktet rideforbundet mm.?

Hvorfor er det super svært at forstå at sidde herinde og være kæphøj ikke løser nogle problemer?

Kh

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Tråden er låst
Forfatter: 
Dato:  08-05-2008 08:51

Tråden er låst, da den er ved at ende i mudder og personangreb.

Fra adfærdsreglerne:

Det er ikke moderationens ønske, at alle brugere hermed skal være enige med hinanden om alt! Uenighed, mange forskellige synspunkter og erfaringer er det, der skaber den gode og spændende debat. Men det er moderationens ønske, at sproget og tonen ved selv endog meget store uenigheder, holdes på et sobert niveau, samt at der fokuseres på emnet og ikke personen.

Det er meget nemt at sidde trygt og godt bag sin skærm derhjemme. Desværre får det af og til det værste frem i folk. Under dække af anonymitet tør de bruge sprogets værste gloser og de grimmeste sider af deres personlighed.

Mvh

Moderationen

0
0
Svar på denne tråd

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider