Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor lang tid går det? Katte?
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 09:42

Hej Ænder,

Igår fik jeg min nye kat hjem Amy.

Hun er 3 år, og Lukas 8 mån. Amy hvæser dog en del af Lukas, og render efter ham, og det er ham der er underkuet.

Hvor lang tid gik der før jeres kunne gå sammen uden problemer?

Kokkedal's udviget klubstævne 10 og 11 maj 2008

Spring og dressur

Åbent for distrikt 1 og 2

Se mere på www.kokkedal-rideklub.dk

0
0
Svar på denne tråd

hmm123
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 09:53

Her er der gået et år og de er stadig ikke sammen uden opsyn. Den ene er en ældre herre på 17 år og den anden en ung herre på 5 år. Den gamle gik før med en anden ældre herre som blev aflivet. Men de blev ført sammen som unge ca. 2-3 år og de havde ikke det bedste forhold dog var der ingen problemmer, så det kan godt fungere.

Pøj pøj med kattene.

Hilsen Lene

.··.··.
`·.·´

0
0
Svar på denne tråd

kjfghfjhgf
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 10:01

Det er meget forskelligt hvor lang tid der går....

Hun er usikker indtil hun falder til i sine nye omgivelser og er derfor på vagt overfor den anden kat.

At hun løber efter ham og hvæser af ham betyder ikke, at hun er "over" ham - hun er usikker og hendes forsvarsmekanismer er sikkert i højeste gear...

Nogle katte lærer aldrig at acceptere hinanden, men i de fleste tilfælde går det godt. Mon ikke det ser noget anderledes ud i løbet af en 14 dage..? Det kan også være der går et par måneder...det er jo umuligt at sige på forhånd .

Så længe han tager det roligt og blot flytter sig, så skal de nok finde ud af det.

Vores Charmetrolde

Fjordbassen Bastian & Shetlandsponyerne Thilde & Clyed

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 10:24

I januar fik min 5 år gamle hun-kat en veninde på 3,5 år. Der gik tre-fire uger, før deres forhold blev nogenlunde...Den gamle forsvandt fra min seng om natten i de uger, men så fandt hun ud af, at det altså stadig var hendes plads op af mig, mens den nye kunne ligge i fod-enden...

Nu har de fuldt accepteret hinanden...De ligger ikke op af hinanden, men sover med 30-50 cm. i mellem sig. De passerer også hinanden i lejligheden uden problemer, men det sker da, at de tager en tur, hvor især den gamle jagter lidt mere den nye...Men jeg må godt nok sige, at jeg tror, det er leg de fleste gange...

Faktisk ser det ud til, at de kommer tættere og tættere på hinanden hele tiden, så det kan da være, de ender med at være slyngveninder ;-) Den gamle vil i hvert fald gerne slikke på den nye, og det finder hun sig oftere og oftere i...

Så giv dine katte nogle uger...Men som andre skriver, nogle lærer det aldrig....Og det kan være, at de lærer at leve med hinanden uden at blive venner....Eller de bliver rigtig gode venner...Mulighederne er der ;-)

Kh. Britt

Welsh Partbreed og Welsh Cob

- mit valg

Maglehøj Knightley og Valhallas Abigail

Et par af verdens smukkeste heste

0
0
Svar på denne tråd

hunkatte
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 10:59

Der kan nemt gå et par uger - katte er lidt konservative på det punkt, især hunkatte. Og 1 dag er meget usandsynligt for en voksen kat at falde til et nyt sted.

:Pia

HYGGELIGT SOMMERHUS SÆLGES

*

Hunkat søger nyt hjem - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Fedemissen
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 11:14

Adopterede for en uge siden Fede på 8 (Buster). Han kan ligge på gulvet og hvæse mens Valdemar 1 år går forbi. De er ikke super venner, måske de aldrig bliver det, men nu kan de trods alt være i huset samtidig, de har kattelem og kan komme og gå som der passer dem.

Mit største problem er foder, Fede kunne godt tabe sig, mens Valde ikke må tabe et gram... Lidt af et dilemma...

Venligst Jen9

Lykken er en varm hestemule :-)

0
0
Svar på denne tråd

godt en måned
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 12:17

For en meget sky hunkat på tre år og en meget livlig hankat på et år. Hankatten brugte meget tid i et stort bur, så hunkatten stille og roligt kunne se ham an. Det tog en måned, før jeg turde lade dem være ude sammen - og nu her to måneder efter ligger de tit ved siden af hinanden, vasker hinanden osv - men tager også nogle hvæse-slåsseture, som jeg efterhånden har fundet ud af må være en del af deres måde at være sammen på (form for leg, selv om det lyder voldsomt) - de kan sagtens ligge i arm bagefter.

Pas på at de ikke kommer op at slås - har de først været det, ér det meget sværere at få dem til at enes.

Du kan eventuelt have dem i hver sit rum med en dør på klem imellem i den første uges tid, så de vænner sig til hinanden uden at kunne gå på hinanden. Byt dem meget gerne rundt, så hele hjemmet kommer til at lugte af dem begge to, så lugten af den anden ikke længere er "fremmed".

Pøj pøj med det.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider