I januar fik min 5 år gamle hun-kat en veninde på 3,5 år. Der gik tre-fire uger, før deres forhold blev nogenlunde...Den gamle forsvandt fra min seng om natten i de uger, men så fandt hun ud af, at det altså stadig var hendes plads op af mig, mens den nye kunne ligge i fod-enden...
Nu har de fuldt accepteret hinanden...De ligger ikke op af hinanden, men sover med 30-50 cm. i mellem sig. De passerer også hinanden i lejligheden uden problemer, men det sker da, at de tager en tur, hvor især den gamle jagter lidt mere den nye...Men jeg må godt nok sige, at jeg tror, det er leg de fleste gange...
Faktisk ser det ud til, at de kommer tættere og tættere på hinanden hele tiden, så det kan da være, de ender med at være slyngveninder
Den gamle vil i hvert fald gerne slikke på den nye, og det finder hun sig oftere og oftere i...
Så giv dine katte nogle uger...Men som andre skriver, nogle lærer det aldrig....Og det kan være, at de lærer at leve med hinanden uden at blive venner....Eller de bliver rigtig gode venner...Mulighederne er der