Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

EPONA: Trebenet hest i World Cup finale
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 18:48

epona.tv/forside_dk/nyheder/vis/ artikel/trebenet-hest-i-world-cup- finale/ ?tx_ttnews[backPid]=28...371755b792

02-05-2008 Hollænderen Albert Zoers tophest, Oki Doki, var halt ved dyrlægeinspektionen før World Cup-finalen i Göteborg. Alligevel fik den lov at springe.

"Et spil for galleriet" kaldes dyrlægetjekket nu af svensk Eurosport, efter at kanalens skribent angiveligt var vidne til at Zoers hest først fik en "ommer" af dyrlægen, fordi den var tydeligt halt på det ene bagben, og siden fik lov at gå videre, selvom den fortsat var urentgående på benet.

Oki Doki er et af hollandsk ridesports helt store OL-håb, og hesten er vurderet til omkring 50 millioner kroner. Alligevel vælger ejerne at trække store veksler på den op til OL i Hong Kong. For store, ifølge Eurosport, som betvivler at hesten bliver klar til Kina.

Jeg synes personligt at det er noget svineri fra dyrlægens side.. En halt hest skulle da ikke gerne kunne starte stævne på nogen som helst måde.. Synes det er lidt skræmmende at det kan lade sig gøre..

Hvad synes i?

Knus til alle heste-elskere... Fingeren til alle dyremishandlere..

HN - Stedet hvor uvidenhed dør

Medlem af HN´s NCIS fanklub

0
0
Svar på denne tråd

jeg er...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 18:50

helt enig med dig.

Det er svineri, og burde ikke kunne ske at en hest man vidste var halt deltog alligevel.

Stakkels dyr .

Xoco82 & Davina

Stud.theol

Nu med Davina i cykelafstand og superparten Louise!

0
0
Svar på denne tråd

Trist trist
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 09:17

Jeg synes det er en RIGTIG trist og sørgelig historie. Både omkring dyrelægetjekket, hvor svensk Eurosports forfatter skriver at hun har overværet mange dyrlægetjek og ofte oplevet at halte heste fik lov til at starte.

Men også den øvrige del omkring doping i hestesporten er VIRKELIGE deprimerende. Jeg gik og troede at mange af doping-sagerne handlede om rester af medicin pga. meget skrappe krav til ren dopingtest - men nej iflg. artiklen, så bruger disse topryttere unden at blinke med øjene f.eks. psykofarmeka til mennesker på deres heste.

Trist er det også, at ridningen hvad angår doping sammenlignes med cykelsporten. Sikke da et prædikat !!!!

Hvis man vil læse hele denne triste og kritiske kronik - er der et link til den fra Eponas hjemmeside

Hilsen

Søs

Armed with theory, pratice becomes meaningful. Through practice, theory is fullfilled.

Brændeovn, Varde Lux 2 sælges

0
0
Svar på denne tråd

væmmes
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 09:48

jeg væmmes efterhånden ved eliten.

penge penge penge. griske begærlige mennesker der sætter indtægt og personlig vinding over respekten for den gave det er at have lov til at have hestene i vores liv. de mangler total ydmyghed.

ja, jeg generaliserer, for jeg har ingen chance for at vudere hvem der ikke gør det. der dukker konstant nye sørgelige eksembler op. og det er godt nok trist at blive sammen lignet med cykkelsporten.

hvor er moralen og den ægte sports ånd blevet af? må den bedste vinde er lavet om til må den bedste snyder vinde og det anerkendes oveni købet..............

mvh hilsen NICOLE
¤ DEJLIG 4 ÅRS HOPPE TIL SALG ¤
www.guloggratis.dk/dyr/heste/heste/ hoppe/annonce/2599053
ÆLDRE VALLAK UDLÅNES TIL SELSKAB I DET SDR JYSKE
SE MERE PÅ PRÆS.

0
0
Svar på denne tråd

utroligt
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 12:14

En ting er hvad folk bevidst gør ved sig selv i sport - men at dope et dyr for at opnå resultater er simpelthen så lavt og forkasteligt...

Stakkels dyr, som bliver presset, selvom det gør ondt - Hvor er det bare sørgeligt, de godmodige basser, som gør SÅ meget for os "dumme" mennesker - og så alligevel bliver bedt om at fortsætte med smerter...

hvis man kikker økonomisk så forstår jeg jo slet ikke at man tager sådan en chance med 50 mil kr.

Mange hilsner fra Monica

En rigtig hest - har 4 ben og en hale

Medlem af HN´s NCIS fanklub :)

0
0
Svar på denne tråd

Helt enig med jer
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 13:36

andre - det er da forkasteligt.

Men bare endnu et eksempel på, at penge prioriteres først, og hestevelfærd derefter... Måske endda sidst.

Tina Lund starter DM på en hest, der bløder pga. sår fra sporerne og som ikke standses. Først 2 år efter denne skandale, er der en dyreværnsorganisation, der udtaler sig.

Jeg kan være noget bekymret for, om det virkelig bliver nødvendigt, at de store medier og dyrevelfærds-organisationerne går ind i sagen for at der kan ske en ændring, der er til hestenes bedste.

Og jeg kan også bekymres over, hvilken betydning det kan få for sporten, hvis de store medier får interesse for og stof til at demonstrere tophestenes arbejdsvilkår. Hvis de leder de "rigtige" steder kan der givetvis findes nogle rigtig grumme ting.

Og mht. doping, så er der en anden vinkel her:

www.eurosport.se/ridsport/ sport_sto1342006.shtml

Det er også rytternes sikkerhed, der er på spil, når hestene er dopede. Noget, man måske ind imellem glemmer.

Appelsiiiiiiiin :-P

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider