Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Trådløst netværk?
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 22:15

Jeg bor jo til leje i en lejlighed hos en anden pige.

Jeg betaler i min husleje for internetadgang, men hendes trådløse netværk er ikke sat til, og har på intet tidspunkt været det siden jeg flyttede ind i januar.

Hun har en stationær pc og ved ikke hvordan/hvad hun skal gøre; ved Du det?

Jeg vil jo gerne på nettet en gang i mellem, både ifbm. job og fritid, så jeg "låner" netværk hos naboer der ikke har beskyttet deres.

Nogen der ved hvad der skal til før et sådan trådløst kan komme op at køre?

Der er vist et ikon på hendes skrivebord der hedder noget med Wireless...?

Mvh Louise.

*Queen Of F*cking Everything*

ACTION SPEED aka SPEEDY aka DYRET

US TRAVER

f. Nevele Speed mf. Frosty Hanover

0
0
Svar på denne tråd

Internet
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 22:21

Nu er jeg ikke den store it-nørd. Men mener der kræver en trådløs router for at det kan køre trådløs. Tvivler på det kan "sendes videre" fra hendes pc.

Og så skal i begge hver i sær logge jeg på det tråløse via jeres computer.

De fleste routere er inkl et service-nummer man kan ringe til og få hjælp til at sikre det. De er gode til at guide og det tager ikke meget mere end 5 minutter med dem i røret.

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

Gratis part søges til Lerano (Fyn)

Bolig og opstaldning søges

Se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

hulubullu
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 22:29

Oho, så jeg skal lige ha tjekke om hun har sådan en router...

Tak for tippet; det er måske der fejlen ligger...

Bare lidt irriterende at betale for det og så ikke ha' det.

Det er jo ikke altid det er til at "låne" andres, så når man fx. skal bruge netbank eller læse vigtige mails o.l. er det edder-trist ikke at kunne komme på.

Mvh Louise.

*Queen Of F*cking Everything*

ACTION SPEED aka SPEEDY aka DYRET

US TRAVER

f. Nevele Speed mf. Frosty Hanover

0
0
Svar på denne tråd

jamen altså...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 23:25

Når du ikke får det - skal du ikke betale for det. Det er vel en 150-200 kroner værd i måneden, som du kan fortælle pigen, at du ikke betaler (og med tilbagevirkende kraft!), indtil hun får fikset det. Når ting gør ondt på pengepungen, plejer folk pludselig at blive MEGET bedre til at gøre noget ved sagen :-)

Ellers beder du da bare om at få den ledning, som går til hendes computer, ført ind til dig i stedet for - så må hun jo leve uden internet, indtil hun finder ud af, hvordan - det kan også speede tingene væsentligt op :-)

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

trådløst
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 23:41

en router og et acces point, så kan i begge være på...

Venligst Jen9

Lykken er en varm hestemule :-)

0
0
Svar på denne tråd

Trådløs router
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 23:50

Du/I tager en tur i bilka og køber en trådløs router.....f.eks. level 1.....de koster ikke alverden ! Så følger I bare opsætningsvejledningen og så er den ged barberet ! Det er for besværligt hvis forbindelsen skal deles via hendes pc da den så SKAL være tændt for at du kan bruge forbindelsen. På en router er du uafhængig af hendes pc og der kan kobles på routeren både med ledning og trådløs netkort, som er i de fleste pc i dag ! Hvis du har en nyere pc/bærbar med trådløs netkort, så finder den selv netværket som du jo ved fra situationer hvor du "låner" naboens !

Og vupti....så er du på nettet

mvh Vipse

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider