Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Når næsen bliver hvid?
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 21:33

Ja jeg har altså en hvid kat med lyserøde ører næse og det hele.

Nogle gange bliver hendes næse hvid? Og jeg har ladet mig fortælle at det er stress det kommer af? Så de perioder har jeg gjort alt for at det hele skal være roligt, dog stadig leget med hende selvf.

Det er efterhånden et stykke tid siden det er sket men nu har jeg endelig fået oprettet det net safe noget og da jeg ikke selv kan finde noget om det tænkte jeg at i måske kunne sige om det er rigtigt eller ej. Altså at det kommer af stress. For der er sket mange ting siden (er feks. lidt mindre hjemme pga. ekstra job) har jeg undret mig over at det ikke er kommet igen.

På forhånd tak :-)

Lige et billede at Tedni Andel

:-) MVH Alis og Katten :-)
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 22:10

Vi har også en kat med lyserød næse, men vi har observeret at den bliver meget mørkerød når hun bliver stresset, og meget lys når hun bliver kold og når hun er træt.

-----MARIA-----

:-) :-) smil det smitter :-) :-)

Vi ses på www.hestehygge.dk

0
0
Svar på denne tråd

Blodmangel
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 20:39

Som følge af massivt loppeangreb kan give bleg næse/trædepuder/øren. Her hjælper en loppekur hurtigt. (Især killinger kan blive svækkede endda dø af mange lopper!)

Leversygdom kan også give bleghed (og gulsot)- og en blodsnylter, der hedder Hæmobartonella angriber de røde blodlegmer, hvilket giver leversvigt (leveren bliver overbelastet, når den skal nedbryde de angrebne blodlegmer).

Men ellers- ja, nogen af mine med lyserød næse har sommetider mere end mindre lyserødt næsespejl, men det har jeg nu ikke lige tænkt videre over- medmindre det følges af nedstemthed generelt.

Mvh

xtiny

"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

Dan Greenberg

Nu gudmor til Samuel i Kenya. Strikker til "Mother Theresa" ...
0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 20:42

Den er indekat så opdager bare lynhurtigt sådan noget - den opfører sig ikke anderledes når det sker, udover at den er en smule mindre kælen. Og det har altid kun været næsen der har skiftet farve. Så lidt mystisk :-)

Tusind tak for jeres svar :-)

:-) MVH Alis og Katten :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider