Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Slankekur..
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 12:39

Den 1. April besluttede jeg mig for at nu skulle det være slut med min livsstil,så i samarbejde med med min læge og en diætist gik jeg igang med kostomlægning/ slankekur..

I morgen er der gået en måned og jeg har allerede tabt 9,4 kg

Jeg begyndte at drikke en masse vand før hvert måltid,og har så spist sundt..

Andre der har prøvet at tabe så meget på en måned???

knus Sebassen..

Mor til Ida...

De bedste ting her i livet kan vi hverken se eller føle.Vi må opleve dem med vor hjerter. citat: Helen Keller.

0
0
Svar på denne tråd

Super flot
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 12:42

Ej hvor er det super flot.

Jeg vil selv gerne tabe 25 kg, men synes ikke rigtig at jeg kan komme i gang.

Måske jeg også skulle tage og tale med en diætist.

Det kan åbenbart anbefales : )

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Nej men
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 12:43

er selv startet for en uge siden, jeg har aldrig nogensinde gået i motionscenter men nu er jeg der mandag og onsdag og så satser jeg på jeg kan komme i svømmehallen om fredagen.

Mht kosten, så har jeg tidligere været ved diætist og mit største problem der, ja det er at starte med at spise morgenmad, jeg kan simpelthen ikke få det ned. Så nu er forsøger jeg med et stk frugt om morgenen, bare for at få et eller andet ned inden jeg skal ud af døren.

Håber lidt jeg inden længe kan følge dit meget flotte resultat og

jeg vil meget gerne høre hvad du indtager i løbet af dagen osv. Gerne over privatbesked.

Og tillykke med dit meget flotte resultat forløbigt.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 12:54

Tak skal i have,jeg er faktisk også meget stolt af mig selv,for som regl glemmer jeg at jeg er på kur, og hovsa pludselig sidder jeg med et eller andet snasket i hånden,men denne gang kører det som det skal...

Morgenmad: 5-6 glas vand, 1 stk. rugbrød med plantemagarine og magert ost..

Frokost: 5-6 glas vand,1 stk. rugbrød med plantemargarine og magert pålæg,tomater,agurk,peber frugt og evt nogle gulerødder..

Aftensmad: en masse grønsager, og noget kød,evt. nogle kartofler,ris eller pasta.

I løbet af dagen spiser jeg frugt eller grønsager og drikker en masse vand..

Bliver jeg lækker sulten spiser jeg sukker fri lakrids eller noget mørkt chokolade...

nogle gange har jeg spist noget pizza eller durum rulle men det er åbenbart brændt hurtigt af igen, for det har i hvert fald ikke sat sig..

Jeg håber at det kunne bruges..

knus Sebassen..

Mor til Ida...

De bedste ting her i livet kan vi hverken se eller føle.Vi må opleve dem med vor hjerter. citat: Helen Keller.

0
0
Svar på denne tråd

wauw det er flot
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 14:15

Jeg ville gerne tabe mig 15 kg, men ved simpelthen ikke hvordan... Jeg arbejder nogle dage fra 7:30 - 22 og så orker jeg ikke at tage ud og løbe.

De dage hvor jeg ikke arbejder så længe er jeg hjemme kl 16:30 og så tager jeg ud i stalden til ca 19:30 og så hjem og have aftensmad, og får jeg først mig sat tilrette kan jeg ikke tage mig sammen til en løbetur.

Men har lovet mig selv at nu når hestene kommer ud om natten må jeg stå op kl 5:30 for at løbe en morgentur.

Jeg spiser følgende:

Morgenmad: Yoghurt eller havregryn eller cornflakes (mest yoghurt -Yoggi eller Cheasy) + mælk eller juice.

kl. 10: Yoghurt + frugt evt lidt brød

kl. 13: Rugbrød med pålæg eller et stykke kød fra aftenen før + agurk/tomat/peberfrugt.

kl. 16: En grovbolle/kiks/frugt (er som regel på vejen hjem fra arbejde eller på vej ud i stalden)

kl. 19 - 20: Aftensmad kød og grøntsager evt. ris og pasta.

Jeg spiser ikke meget slik kun hvis jeg holder tøse weekend.

Taber mig simpelthen ikke!

"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 14:36

sikke flot resultat :) vil selv gerne tabe mig 5 kg, ikke fordi jeg er overvægtig men, så jeg er klar til at vise bikinien frem til sommer !

til Iben: super du spiser flere gange end "bare morgen, middag og aften) men juice, samt cornflakes, ris, hvidt brød og pasta er bandlyst på en slankekur :( .... men ersat det med fuldkorns ris og pasta. erstat alt det hvidebrød/gryn med rugbrød ogf magert kød. fx kylligpålæg med 2% fedt, det smager vildt godt :) og drik kun vand og skummet mælk. så lover jeg dig et smukt resultat :) husk endelig en masse grønt og frugt !

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa....
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 15:42

Sikke et flot vægttab !! Det må jeg sige.

Jeg har også besluttet mig at ændre mine kostvaner og det går bare ganske glimrende. Jeg går hos vægtvogterne. Har tabt mig 2,8 kg i løbet af 3 uger. Så det går stille og roligt, så er jeg også sikker på at jeg kan holde det. Det er faktisk slet ikke spor besværligt og jeg kan handle med mig selv, om hvad jeg har lyst til at spise :)

Skulle gerne tabe 18 kg mere.

Bare vinden ville vende sig, når vi skal tilbage, sagde kællingen i modvind
0
0
Svar på denne tråd

iben..
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 15:47

en af grundende til du ikke taber dig er at du spiser aftensmad så sent. Alt hvad der indtages eter kl 18:00 når ikke at blive "brændt af igen" inden dagen er omme. Du skal spise noget tidligere.

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

Fis i en hornlygte
Forfatter: 
Dato:  30-04-2008 17:51

Det er da hvad det er,Kate..

Du forbrænder kalorier hele døgnet rundt,og de kan ikke klokken.

Der kan være to årsager til du ikke taber dig,enten indeholder din mad flere kalorier end du bruger,eller også bliver fedtvævet til muskelmasse.

Prøv evt. www.madital.dk og se hvor mange kalorier du faktisk indtager,den er lidt af en øjenåbner..

Men en anden ting er, at det slet ikke er sundt ,at tabe sig så meget, som trådstarteren har gjort på 1 mdr., med mindre man er 160 cm og vejer 100 kg eller mere.

Venter Swarovski føl d. 23 maj 2008

Næsten nye læderridestøvler sælges

0
0
Svar på denne tråd

Du er sej
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 12:48

Superflot og velkommen i klubben Ja se : www.heste-nettet.dk/forum/1/1677590/ 1677572/

Jeg har nu tabt 16,5 kg. Samtidig måler jeg mig flere sted: overarm, lår, bryst, under bryst, tajle, mave og hofte og har ialt mistet 87 cm. Ja der var også nok at tage af.

Jeg kører mit helt eget program. Ved jo godt hvad jeg må og ikke må og holder mig til det.

Desuden har min mand lige fået konstateret insulinkrævende sukkersyge her for 3 uger siden, og det skal nok være med til at garantere et varigt vægttab håber jeg. heldigvis er den kostomlægning jeg har lavet meget lig den han skal på, så vi følges ad.

Jeg føler egenligt ikke jeg savner noget. Vi har været en del ude at spise og her tager jeg så det jeg har lyst til og spiser det med glæde, dag afpasser jeg dagens måltider efter det.

Jeg ville aldrig være i stand til at drikke 5-6 glas vand før hvert måltid.

Flot resultat

smlmea: Kate har faktisk lidt ret , mad indtaget efter kl 21, bliver ikke forbrændt særlig godt, da kroppen går på vågeblus for natten. Det kan du læse i enhver diabetesfolder og få afvide på sygehuset. det er absolut sundest for kroppen at spise aftennsmåltidet inden da. Og gerne gå en god lang tur bagefter

Bimsemor

Velholdt rideudstyr sælges

Besøg vores hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/mabepe

0
0
Svar på denne tråd

Bimsemor
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 16:50

Det er da rigtig at forbrændingen ikk er lige så høj kl. 21 som tidligere på dagen,men den går altså ikke i stå,og det er ikke derfor man ikke taber sig..

Med mindre man lider af en stofskiftesygdom,er der kun to årsager til man ikke taber sig,enten indtager man mere end man bruger,eller også styrketræner man meget,så der kommer muskler,men det er vist ikke lige tilfældet i denne sag.

Venter Swarovski føl d. 23 maj 2008

Næsten nye læderridestøvler sælges

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 06:52

Sebassen -

Dyrker du også motion?

Hvis ja, hvilken slags og hvor meget?

Eller er det kun kostomlægningen der har gjort det.

Jeg skal selv til diætist for første gang i næste uge Jeg glæder mig meget, men er også en smule nervøs. For bund i grund ved jeg jo godt hvad jeg skal spise og hvad jeg ikke skal spise og at en løbetur er bedre end at smide sig på sofaen Jeg håber dette er bliver som en spark i den rigtige retning!!

Tillykke med vægttabet! Jeg håber det kommer til at gå ligeså godt og stærkt for mig.

Hilsen

Suzi

"Tvivl er begyndelsen til visdom"

0
0
Svar på denne tråd

Bambambam
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 08:23

Der er helt korrekt.. Man skal senest spise et tungt aftensmåltid kl 17-18 stykker, og så et stykke frugt eller lignende let sen aften. Kroppen skal bruge natten på at sove og regenerere, og ikke på at fordøje mad!!

Men flot resultat, men du får godt nok ikke meget af spise!!

Er du aldrig sulten??

***Melanie***

Som søger rolig parthest et par gange om ugen nær Åbenrå

0
0
Svar på denne tråd

Mit mål...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 17:23

... nåede jeg i midten af februar. Det havde taget mig godt 7 måneder. 16 kg.

Det ENESTE jeg gjorde, var at hoppe på motionscyklen 4 gange i ugen, af 20 min. med intervaltræning.

Ingen kostomlægning, ingen livsstilændringer. Og siden 5 marts, hvor jeg skulle opereres, har jeg ikke cyklet, og vægten holder.

Er begyndt at cykle 3 gange om ugen igen. Bare 15 min. hvergang med interval, bare for at vedligeholde, og få noget motion.

Aldrig har jeg haft det bedre. Det er bare så fedt.

Mit gennemsnitlige vægttab var ca. 2 kg. pr. mdr.

** Trine **

Ejer af: Sportskoen Nydam's Mr. Milan.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.

Milan søger rytter fra 2009.
Se her:
www.nydamsmrmilan.webbyen.dk/

Søger du hingstebilleder? Kig på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

tillykke...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 19:07

Sebassen:

flot

Men som en anden skriver, er det ikke særlig sundt for kroppen med så store vægttab på kort tid...

Men hvordan var din livsstil før?

Jeg hjælper selv vores medlemmer med vægttab så synes motion og kost er spændende emner

Det eneste jeg undrer mig over er at din kostplan fra diætisten ikke indeholder mere protein, men det skal jeg jo ikke blande mig i

Et lille *pip* herfra er blot at soja"kød"erstatning indeholder færre kcal og mere protein end ægte kød, så det kan du jo evt prøve som variation

Iben: jeg synes din kostplan mangler protein og fibre.

hvis jeg var din kostvejleder havde jeg prompte skiftet din morgenmad ud med grove havregryn/havregrød med lidt hasselnødder&rosiner i hvis du kan lide det (men begræns mængden af dette). dette giver dig både godt med protein og kulhydrater og nogle fibre.

Sørg for at hoveddelen af dine grøntsager er rige på fibre; agurk,tomat og meget salat består mest af vand hvorimod en peberfrugt er fyldt med fibre og C vitamin.

og HUSK at der er meget sukker i det meste youghurt = kcalorier.

Desuden mht pasta så husk at du kan spise ca 3 godt store kartofler for hvad der kaloriemæssigt svarer en lille håndfuld pasta.

Hvis du spiser pasta så kombiner det med grove grøntsager rige på fibre såsom peberfrugt mv.

Og som jeg har skrevet til trådstarter, så er soja"kød" meget mere kcaloriefattigt og proteinholdigt end alm kød - ikke at du behøver undgå det men det er godt supplement.

Skift gerne også noget kød ud med tun, makrel i tomat og torskerogn der er super gode protein kilder.

Katejensen: sikke en udtalelse - hvor har du dine fakta fra?

det der afgør om du taber dig/tager på, er om du samlet set forbrænder mere end du spiser.

og som en anden også skriver så kan dit energi indtag ikke klokken.

Xoco82 & Davina

Stud.theol

Nu med Davina i cykelafstand og superparten Louise!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider