|
|
| Ridning - en beskidt sportsgren :) |
|
|
Jeg gør ellers meget for ikke at ligne en mudderpøl, når jeg er ved hesten, men det kan være svært. Man skal nok undgå at se i noget spejl, før man har været hjemme i bad, især nu hvor ridehallerne er begyndt at støve, får man sådan en daajlig, naturlig.. kulør. Jeg er ikke sikker på, hvordan jeg får så meget snavs i hovedet - en stor, sort plet eller stribe, "det er sikkert lucerne", ja, det håber jeg da!  Tænk hvis man gik ud at handle som sorte Sambo. Lækkert, fladt hjelm-hår og lucerne-fingre Og har man briller og strigler hesten, er der en smuk, romantisk tåge at se igennem. Man føler sig virkelig lækker. Jeg har ikke helt forstået dem, der tænder på piger i ridebukser  Har I oplevet noget pinligt, efter en skøn tur ved dyret?  Lone
Jeg keder mig, derfor er jeg her  Healing tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Handle |
|
|
Jeg har da tit været ude at handle på vej hjem fra hesten og er helt kold overfor at gå i Bilka i ridetøj. Så nej jeg har ikke været udsat for pinlige situationer. Har endda op til flere gange været på diskotek i ridetøj, når vi var til rytterfester. Når flere kommer i samme outfit, så tror de andre at det er sidste nye mode 
Dressursadel 17½" eller 18" købes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Køre med |
| Forfatter:  |
JLH ♥Wannamus♥ |
| Dato:  |
29-04-2008 13:03 |
|
bus efter at have muget ved 10 heste - ovenikøbet halvvåd - og ind træder der i bussen en kæmpeflok smarte, velduftende frisør elever.... Bussen er proppet...  MVH Janni
Den heldige ejer af en meget økonomisk hest hvad angår foder !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| diskoteka |
|
|
haha jeg kunne godt nok aldrig drømme om at troppe op på diskotek i ridetøj - men ville gerne ha et det. HAha...
<3 med katten Bella <3 Blå stævne jakke sælges. Str. 38, meget velholdt! Kom med et bud. Part søges til omkring sept. I området ved høje taastrup. Evt. skovtur med muliighed for dressur undervisning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| nææ ikke rigtigt |
Snulvin |
30-04-2008 10:22 |
|
jeg handler også ind i ridetøj jeg må nok indrømme jeg er kold.
Trine og hesterne 
At turde er at miste sig selv for en stund Ikke at turde er at miste sig selv for altid
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er.... |
|
|
Ikke særligt sart på det punkt, hvis jeg har redet og kl. er ved at være derhen ad, hvor fakta har lukket, så kører jeg gerne derind i ridetøj. Det er jeg fuldstændigt ligeglad med  Jeg er selv kassedame, og der kommer MANGE ulækre mennesker, folk i ridetøj er de mindst ulækre. 
Malle - med Honeyburst/Raja 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| udendørsudstyr |
|
|
jeg har fruden at gået alle vegne i ridetøj, også trænet hund i rigtig mange år, og ind i mellem når jeg var færdig med hundende om eftermiddagen, på den kedelige årstid, ja så gik jeg ud og handlede på vejen hjem, og ofte i Rødovre centret, da jeg boede lige i nærheden. Stor polardragt, kæmpestøvler, strithår, røde kinder, hmmm jeg mødte en kammerat der sagde "du ligner en hjmmeværnsøvelse" og det var der noget om, men hvem gider tage sig af det, jeg er da fuldstændig ligeglad. Det var da værre hvis jeg først skulle hjem og bade og klæde om, for så at gå ud og handle, så er jeg sikker på jeg aldrig fik noget købt ind.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| handeler... |
|
|
Jeg rider western og tager ofte ud og handler i mine -ikke altid lige rene- cowboybukser, og jakke der nok ikke dufter af vaskemiddel, og mine cowboystøvler der ikke altid er lige rene og se på... men hvad... folk må leve med det, eller gå en stor bue udenom. Jeg kunne ikke drømme om at tage hjem og skifte/gå i bad først... tænk på alle dem der kommer lige fra arbejde, de kan være lige så beskidte/lugtende... (nok ikke kontorfolk ) Syns faktisk at en der har drukket øl lugter værrer (og det er nok ikke kun en enkelt og så et skod i lommen, FØJ )
De bedste hilsner Tina  Sommerhus sælges --> I tilstandsrapport står flg.: Husets tilstand er over middel NU med show jakke, syet af Gitte Ahlfeldt - NU med billede
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ridetøj |
|
|
Det er godt nok også sjældent, at jeg handler i andet end ridetøj. Jeg har 25 km hver vej til hesten, så hvis jeg også skulle hjem i bad osv, så ville jeg aldrig få købt ind. Det passer altid med, at kunne holde ind på hjemvejen. Jeg sørger dog altid for at vaske hænder. Især hvis jeg skal købe frugt eller sådan noget. Og hvis jeg er seriøst meget beskidt, så får jeg altså kæresten til at gøre det. Og så bruger jeg sjældent mere end 5 minutter på det (handler i Fakta ) for hunden sidder i bilen og venter på mig.  Hilsen Camilla
Du godeste! Jeg pustede vrangen ud på mit hoved. (Steen og Stoffer)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bryder mig ikke om... |
|
|
... at opleve at andre er ildelugtende og snavsede i butikker og offentlig transport - saa jeg vaelger selv at tage det hensyn som jeg forventer og oensker fra andre. Det betyder ikke at jeg ALDRIG viser mig i en butik i ridetoej - men det er ikke hvis jeg er mudret eller lugter af udmugning eller lignende. En almindelig dag i stalden kan (uden for faeldesaesonen) godt klares uden at blive uappetitlig. Men jeg overvejer det - forsoegt set fra et ikke hestemenneske´s sysnpunkt - foer jeg bevaeger mig ud i rideklunset. Hvis man forventer ordentlig opfoersel (herunder hygiejne) fra andre, maa man jo selv udvise det samme 
£isbeth & Baloo Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Handle i ride tøj |
Richart ♥Maxi♥ |
01-05-2008 09:42 |
|
Jo det gør jeg meget tit . For et par år siden tog vi turen af rytter stien Horsens - Silkeborg og jeg var da inde og handle hver dag, med Maxi stående uden for , og der var da ingen der havde noget imod det. Faktisk var det svært at få afslutet handlen for de ville gerne snakke og Maxi fik også sin del af det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| he he... |
|
|
ja det har jeg også gjort ofte førhen... nu har jeg jo hestene hjemme så er det ikke så svært lige at hoppe i et andre par bukser og trøje inden jeg handler. Da jeg arbejdede i Tinglev red jeg jævnligt op til bageren. Så stak jeg bare hovedet ind af døren og sagde hvad jeg skulle købe og at jeg havde 50 el 100 kr, så kom de ud til mig med det og byttepengene. De syntes bare det var hyggeligt. Da jeg var teenager red jeg også tit til brugsen og tøjrede hesten i grime udenfor. No problem. (men hestens ejer dengang, gjorde det også tit så hesten var vant til det,og det var i en lille dagligbrugs langt ude på landet). Mvh. Ulla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ride til brugsen |
|
|
ja, det er sjovt. Da jeg havde hest i viby, var der nogle, der red ned på McDrive. Det er rigtigt!! Totalt skægt. Da jeg havde hest i Markusminde, tog vi ned på den lokale tankstation og bandt hestene.. Vi fik en del blikke. Sådan noget synes jeg er vældig friskt. Jeg mødte også et helt optog af piger til hest i min by forleden, det er da så hyggeligt. Flere heste og færre biler, skal vi ikke gå til valg på det??  Lone
Jeg keder mig, derfor er jeg her  Healing tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Beskidt.. |
|
|
Jeg kunne aldrig finde på at tage ud og handle i ridetøj,. Men beskidt bliver man jo, og det er naturligt nok.  Dog kan bilerne stadigvæk dytte af mig, når jeg cykler hjem, - så helt slemt kan det da ikke være 
Kærlig Hilsen Camilla ღ Ejer af araber hoppeღ - til døden os skiller Transporter søges til leje til alm. kørekort i Juni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| folk er forskellige. |
|
|
jo jo jeg handler skam os i ridetøj. kan folk ikk lige lugten må de jo gå uden om.- genere ikke mig...
Elsker mine heste !!!
;-) Mvh Cille79. Flot Bælte med Guld hest / Similisten sælges.! Se Præs!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| handler |
|
|
Jeg har hest i farum, så jeg skal med bus og tog frem og tilbage, og da stalden er noget primitiv, så skifter jg hjemmefra, der er da ikke noget mere surt på en kold vinterdag, end at komme ud i stalden, stå og skifte tøj i sadelrummet, putte sit iskolde halvfugtige ridetøj på.. Nej tak! Jeg muger ikke, strigler, rider mm.. og vi har ikke ridehus, så den slags støv slipper jeg da for. Jeg synes ikke jeg lugter specielt meget af hest, og ridetøjet bliver vasket ofte, men beskidt bliver man da, men det afholde mig ikke fra at smutte en hurtig tur igennem føtex på vejen hjem igår. Noget jeg synes er pinligt / ubehageligt er, når man fredag eller lørdag på vej hjem fra hesten, bliver omringet af smarte unge som dufter rent og er pænt påklædt, og på vej i byen, der kan jeg godt føle mig lidt.. som én der ikke lige passer ind Men ellers er jeg ret ligeglad, jeg arbejder også som ekspedient, og jeg ser MANGE beskidt/usoignerede/klamme mennesker, samt de alm som bare er lidt kiksede (flyverdragt, pandebånd, strithår og røde kinder f.eks ) Men hey, det er jo ikke alle der klæder sig fint på for at gå end og handle, og så længe folk er smilende og venlige, så er jeg reeet ligeglad hvad de har på. Mvh Sandra
Med Ridedyrene Monty og Champstar <3 Tequila & Medina, i er SAVNET! <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gffhgkhæklæølæ |
|
|
hehe det kender jeg. Dengang jeg selv havde hest. Dengang og nu, kravler jeg gerne i mødningen og skovler hvis det er det jeg bliver bedt om. Jeg har tit kralvet i mødninger også i silende regn. Og med sådan en ny trillebør med møg man lige har muget fra boksen af, ved vi alle at når man så kommer ud i en "varm" våd mødning så stiger der en "dejlig" lugt op. Og når man så står der og sopper i regn og "lor.e" vand så kan man komme til at lugte ret så godt kompineret /staves) med hestelugt, fladt uglet hår, snaves i hovedet og måske hestesavl fordi hesten lige skulle mysse en efter endt ridetur. Så man ligner noget der er løgn. Sådan har jeg tit set ud når jeg skulle ned og handle ind, enten alene eller sammen med andre, og ja visse fyre kigger efter en, har jeg da oplevet. God mås har jeg også fået afvide jeg har i ridebukser. Så ja der er nok noget over en hestepige men det er nu også skønt at lugte af hest. Hilsen DortheJ
At spise en chokoladekiks perfekt er umuligt. At gøre en hest perfekt er umuligt, men hvorfor skal den formes perfekt. Hver hest er unik på hver deres måde. Accept er vejen frem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ligeglad... |
|
|
Ja jeg er ikke bleg for at smutte ind og handle selvom jeg har været ude ved mulen. Det ligger jo lige på vejen, så det er klar nemmest at handle selvom man lugter af hest. Om sommeren er vi tit og ofte en tur omkring stranden, og er det rigtig varmt, skal vi jo have en is. Vi plejer at tøjre hestene, og smutte op og hente en is. Og så kommere ejeren 5 min efter med en sodavandsis til hypperne (han elsker at forkæle dem) Det er de helt vilde med, og hellere de får sodavandsis, end min flødeis! Har vi prøvet en gang hvor Emil mente at han skulle smage! Det var ikke så lækkert med flødeis-savl over det hele efter han havde hugget isen. sjovt nok spyttede han vaflen ud! Eller dengang han mente han skulle smage pommes frites! Ja ja... Tossede hest. Men dem kan han også li, selvom han kun får hvis han stjæler dem!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| beskidt.. |
Sascha Maria ♥Sugar Amira♥ |
01-05-2008 21:43 |
|
Jeg er nok lidt sær, men når jeg har været ude at ride har jeg jo ridebukser og sådan på, og så har jeg ikk så meget imod at gå i super brugsen, for så kan folk jo SE hvorfor jeg lugter og er beskidt.. Den er værre når man kun er ude i stalden uden at ride, for så har jeg oftests bare træningstøj på (typisk de dage jeg også muger, vasker hest og alle de helt slemme ting) Så når man så kommer ned i Brugsen i noget helt almindeligt træningstøj der er så møgbeskidt, mudret og ildelugtende føler jeg mig altså sådan lidt snusket, for så er det ikke helt så indlysende at jeg altså har en grund til at være klam 
Venlig Hilsen Sascha Aka: Spørgejørgen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvordan |
Illum |
02-05-2008 07:35 |
|
Lykkeds det I jer at bliver så beskidte, at det kunne være et problem for andre ??? Lugter, jamen det sker da kun hvis man ikke skifter og vasker tit nok. Og man kan da lige skylle pladder af sine støvler, og børste sig af. Men I rulle jer måske rundt i møddingen ?
Illum Forårs tilbud  Vel skriver jeg ej i en "grim" tone, det er dig der bruger en negativ en når du læser !!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum...... |
|
|
Hvordan kunne du gætte det? Dét gør jeg nemlig 
Mette Hvad der ikke dræber dig, gør dig kun stærkere... *Westernsadel sælges*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er da |
|
|
~ G & L ~
Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.
Der er så meget kvinder ikke forstår.......om mænd!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum.. |
02-05-2008 19:45 |
|
Jeg er altså ren i tøjet hver dag, når jeg tager ud til hesten -og beskidt HVER dag når jeg tager hjem igen.. Sådan tror jeg altså de fleste har det efter man har stået og striglet mudder af hesten.. -måske har den gnubbet savl af i ærmet og sådan.. Og jeg lugter altså når jeg kommer hjem fra stalden uanset hvor ren jeg var da jeg tog afsted.. Men det kan selvfølgelig være min hest bare er et større svin, mere beskidt og ildelugtende end andres.. Men jeg vil da gerne lige hører hvordan du præsterer IKKE at blive beskidt og lugte.. Især mit hår tager imod lugt, så det vil jeg da gerne have et tip til..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja jeg har |
Illum |
02-05-2008 19:50 |
|
Ikke en mudder hest, jeg har frisk luft i stalden. Min heste stinker ikke af hest, de dufter svagt af sund hest.
Illum Forårs tilbud  Vel skriver jeg ej i en "grim" tone, det er dig der bruger en negativ en når du læser !!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sascha maria |
Xoco82 ♣Davina♣ |
02-05-2008 19:58 |
|
netop - det samme her  Desuden cykler jeg ofte derud i de tidsrum hvor resten af det velfriserede Kbh passerer Langebro for at tage på job - jeg kommer så i ridebukser, ridefleece og Ipod og Pikeur kasket til at fjerne det værste ridehår 
Xoco82 & Davina Stud.theol Nu med Davina i cykelafstand og superparten Louise!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skal lige.. |
Xoco82 ♣Davina♣ |
02-05-2008 20:00 |
|
siges at før hun blev flyttet blev jeg ikke super beskidt (fuldpas)- men nu hvor jeg har hest på meget selvpas basis og bare synes det er sååå hyggeligt og dermed bruger 5 timer i stalden pt på at ordne udstyr,muge etc dagligt så kan man godt ende med at blive lidt nusset 
Xoco82 & Davina Stud.theol Nu med Davina i cykelafstand og superparten Louise!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Xoco82 & Davina |
02-05-2008 20:14 |
|
Jeg cykler også gennem hele byen.. Min by er dog en lille nordjysk flække, så møder ikk vildt mange mennesker, men tilgengæld ved de allesammen hvem hende "den beskidte pige" er  Og det kan jo sagtens hænge sammen med at vi har selvpas at vi må leve med lidt extra snavs.. Dog vil jeg gerne pointere at mín hest er en mudderhest fordi den elsker at trille sig og rulle rundt på marken lige der hvor hun kan se sit snit til at blive allermest beskidt.. Ikke fordi den ikke blir striglet hver dag.. For det gør den, meget grundigt endda..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg ville godt nok undre mig hvis jeg IKKE havde en hest med mudder på, for det er jo et sundhedstegn og yderst behageligt for hesten at rulle sig..Og selvom den står på græsfold kan en smule regn omdanne det mindste jord til mudder  Så det passer mig fint at Dalle er en beskidt og glad, sund hest  Og så er jeg ligeglad med at handle i ridetøj, for sikrer mig altid at ansigt og hænder er rene og håret nogenlunde under kontrol  Lige på det punkt er jeg ikke sippet...og slet ikke i Netto, hvor jeg som regel handler....
Nu med smukke hingsten Dali Ss OX...Jubiiiii.... Mistede min mor den 29/3 2008 til kræft..R.I.P Mor  Lykkelig ejet af Tass, LilleMis, Tot og Maxima... Lev livet og nyd det, for du får kun dette ene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Føj Føj... |
Agnete87 |
03-05-2008 00:20 |
|
Jeg tænker bare FØJ, jeg har arbejdet med Heste og grise og køer, og kunne aldrig drømme om at troppe op i mit staldtøj i en FØDEVARE butik, der er jo andre der skal spise det mad jeg har haft mine klamme fingre i. jeg kommentere altid de ride trunter der går rundt i deres klamme ridetøj i fakta/netto/bilka/ovs. jeg er kold over for sådanne mennesker, jeg er for sippet til sådan noget men what ever, jeg vil ikke have hestelort i min mad eller butik hvor jeg køber mad...  (det gælder også malere, tømrere, ovs.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uha da da |
JLH ♥Wannamus♥ |
03-05-2008 01:46 |
|
så skulle du vide hvor mange mange mennesker der ikke vasker hænder efter toilet besøg, men ellers er nydelige og pæne at se på...... Heldigt at det meste mad er i emballage. Janni
Den heldige ejer af en meget økonomisk hest hvad angår foder !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mudder hest et sundhedstegn ??? |
Illum |
03-05-2008 08:22 |
|
Nej vel er det da ej, det er tegn på pladder folder. Smukke Ganger og TøseDullen ruller sig hver dag, men nej ingen pladder heste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt at der findes |
|
|
overtræks tøj som kedeldragter og overalls m.m. i forskellige prisklasser. Og ikke mindst gummistøvler der godt kan stå i et uopvarmet rum, et par ekstra sokker/strømper kan de fleste have med. De fleste kan vel også have en flydene sæbe til at stå, så ens hænder kan blive vasket inden man forlader hestene igen, såfremt man ikke har dem til at stå hjemme, eller et sted hvor der er diverse faciliter som omklædnings rum og bad m.m. Det er vel et alm. hensyns tagene til andre personer, så vidt det er muligt. Vi har dog siddet på skadestuen et par gange med en skadet person i hestetøj, men har så vidt muligt forsøgt at skifte/vaske lidt, alt efter skadens omfang. Og jo! min hest kan godt blive beskidt, især når han "støv-bader" i sandhullet på folden.  Jeps! jeg bruger regntøj når min hest bliver vasket, dels for ikke selv at blive pladder våd, dels for at beskytte evt. tøj inden under. mvh LGI
SÆLGES: Nyt Rambo Supreme Lite, str. 165cm. Nye Golden Dress Fløjlridebukser med knæskind, str. 90 (40)
Jeg er født sådan! - Hvad er din undskyldning? En god dag starter med et smil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puha godt Lene |
Illum |
04-05-2008 08:35 |
|
Troede jeg var den eneste, der kunne omgås heste uden at lugte og se ud som %¤#%%¤
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| yes... |
|
|
endelig nogle, som tør være sig selv. Bare bliv ved.....folk, som bærer sig hygiejnisk ad, bliver bare syge af noget andet, så konklusionen må være, at man ligeså godt kan gå rundt i sine mugede ridestøvler som noget andet...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja jeg har |
Stald Smokie |
09-05-2008 20:22 |
|
i tidernes morgen , da jeg var 15,5 år troppet op nede i fakta efter en varm og svedig og støvet dag i stalden ude ved krikkerne på den lokale rideskole, set de søgte ansatte i 15-17 års alderen, de havde lige sat skiltet op da jeg henvender mig (stadig stinkende af hest)til butikschefen andg. stillingen. han syntes det var sejt gjort, mange havde ventet til de havde været hjemme omkring, men som han også selv sagde man skulle være hurtig når der endelig var en stilling - og jeg fik den, begyndte dagen efter- lidt mere renvasket end den foregående dag.. det var fedt at arbejde i fakta, jeg holdte desværre kort før jeg blev 17 pga uddannelse. men det var fede tider- og den der med hende hestepigen skulle altid fremhæves når der var firmafester...
god allround hoppe sælges eller byttes med hvid araber hingst/hoppe dejlig tilredet fjordblanding sælges meget billigt,135 i stg, 5 år , hingst skriv for mere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Fandt lige denne tråd frem igen  Illum: Nu er der jo forskel på om hesten kan vade ud i en oase af mudder som en flodhest, eller finde en plet med jord der er blevet til lidt mudder pga regn  Så jo...det er et sundhedstegn... Så længe man ikke står og kalder på sin hest, selvom den står lige foran en, men man ikke kan se den pga sin mudderdragt på jordfolden.....
Nu med smukke hingsten Dali Ss OX...Jubiiiii.... Mistede min mor den 29/3 2008 til kræft..R.I.P Mor  Lykkelig ejet af Dali, Tass, LilleMis, og Maxima... Lev livet og nyd det, for du får kun dette ene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg må nu nok |
|
|
.. indrømme at jeg er lidt sart med det .. Jeg skal helst hjem i bad først , når jeg har været ude ved hesten , inden jeg går nogle steder. Men sådan er vi så forskellige  Og det er ikke fordi at jeg synes at det er ulækkert at gå rundt i sit hestetøj, for jeg gør det når jeg bliver NØDT til det . Tro mig . Men jeg er bare sådan en som godt kan lide at se godt ud og dufte godt og sådan I ved .. - for TÆNK NU hvis Orlando Bloom lige kom forbi 
R.I.P Liva Jeg vil altid huske dine kænguruhop, vi ses tøsen £>
Mr. Crazy Geronimo. Også kaldt Guffe <3 (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|