Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kan jeg blive berider
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 20:41

Jeg er en pige på 16 år, jeg kommer fra samsøe, i min fritid elsker jeg at hygge mig med min kanin og ride lange ture i skoven det er også sjovt. Jeg går og drømmer om at blive berider lige pt. Og vil gerne vide om i tror jeg vil egne mig som berider.



'Mine ride kunstskaber er lige pt meget gode, har os trænet virkelig hårdt de sidste to uger. Jeg kan skridte trave og galopere endda uden at falde af. Jeg kan ride et lc program lige pt til 47 procent hvilket min træner syntes er super flot. Min aller stærkeste side er helt sikkert volter jeg kan lave det flotteste volter, som er helt perfekt runde, det er der sku ikke mange der kan. Jeg elsker os og springe på min gamle fjordhest ole, den er efterhånden ved at være 24 men stadig frisk og frejdig, og smider mig af i ny og næ. Jeg har os en 3 pony som hedder Mulle, den er bare en smugle tyk, men stadig min guldklump.

Jeg springer 60 til træning og 30 uden sadel. Muger selv ud hos mine heste hver dag. OG er også godt til at forkæle dem med godbider og andre lækre sager, Jeg rider 4 gange om ugen, og går meget op i min ridning. Vil drøm er at blive prof. og leve af det der betyder aller mest for mig.


Tror du jeg ville kunne klare det, og har evt nogle kontakter. ?

På forhånd tak ;p

0
0
Svar på denne tråd
 
 Seriøst...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 20:44

Der det her et seriøst indlæg


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det håber
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 20:48

jeg da ved gud ikke - Det må jeg ærligt indrømme.

Men hvis det er, så skal du bestemt være noget længere i din egen rideuddannelse...


Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen jamen
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 20:54

Jamen jeg arbejder jo os på at blive bedre, rider 4 gange om ugen, og forventer utrolig meget af min 3, som jeg regner med skal sælges. Og for de penge vil jeg købe en lovende fuldblod..

0
0
Svar på denne tråd
 
 ækhgæd
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 20:57

Hmm er rimelig overbevist om at der er en helt anden person bag dette indlæg end der gives udtryk for



Med venlig hilsen Laila


Kan man tabe noget man ikke kan have mellem hænderne??



0
0
Svar på denne tråd
 
 gsgsgsgs
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 20:58

Det desværre ikke nok kun at kunne ride en volte og blive på hesten ;)


Man skal vidst ride min LA spring og dressur, plus have to lovende heste til rådighed blot for at kunne tage denne uddannelse.


Læs mere på rideforbundets hjemmeside og søg på nettet om denne..

Bliv lidt bedre selv, få noget godt undervisning og nyd din ridning indtil du bliver lidt ældre og mere rutinepræget.:)


Det desværre ikke mange som kan blive berider også selvom de rider flot.




Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist !


Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..

0
0
Svar på denne tråd
 
 jajajaj
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 21:00

Hvad mener du med det ? Jeg er ved at være træt af at ikke en gang herinde kan tage min ridning seriøst! Og det sårer mig, for jeg arbejder virkeloig for det, og tror på det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 nejnejnej
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 21:04

Jeg for faktisk undervisning 2 gange om ugen, af min morfar, der en gang var en meget lovende kusk, og avlede rigtig gode frederiksborgere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen dog.
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 21:05

Start med at få et staldjob et sted, hvor du kan modtage undervisning og ride andre typer heste. På den måde vil du så, når du er dygtig nok, kunne få nogle kontakter ud til nogle lærerpladser som berider.


Hvis det er din store drøm, skal du nok nå målet. Men du skal kæmpe for det og blive ved med at træne. Pludselig vil du opleve at der er sværere ting i verden, end at lave en 20 m volte og ride et program til 47 %.


Kom du blot i gang. Målet er forude! :)





Mvh.

Regina Sørensen


Nu med RDH hoppe, Wega

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 21:08

Hovedsagen er vel at du selv tror på det, og arbejder for det??

Ingen kan sige om du bliver berider i din fremtid.

Men udfra hvad du beskriver, så er der lang vej endnu, i hvert fald efter min mening.


Kan se du er 16 år?? så skal du vel på stor hest, og så må du ud og starte nogle stævner... mange stævner så du får noget rutine.


At man synes det er sjovt at ride, gør altså ikke at man kan blive berider.

0
0
Svar på denne tråd
 
 det kommer til at koste blod, sved og
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 21:10

tårer.


men hvis du klør på er det da muligt at det nok skal lykkes dig.


Der er masser af dem der starter på grundforløbet der ikke har redet Lb i spring og La1 i dressur, men som skal nå det før de skal til eksamen.


Når det så er sagt så tror jeg ikke du skal søge ind til sommer, du skal nok øve dig lidt længere først. Og så skal du have fundet en god hest du kan have med. hvis du kan finde en der er gammel og rutineret er det langt at foretrække frem for en lovende fuldblod. Du skal nok have fat i denne hest inden for en overskuelig fremtid så du kan dygtiggøre dig på den.


for at komme videre fra grundforløbet skal du have gennemført Lb i spring, det er 110 cm, og La1 dressur til 50% (så vidt jeg husker) der skal man kunne ride schenkelvigninger i trav, 10 m volter og kontragalop på lige spor. Det skal være til et c-stævne, dvs du skal have licens.


Et godt sted at starte er nok at tage de ryttermærker der kræves for at få licens. går det godt er det jo bare at tage den derfra.


Jeg tror at grunden til at mange finder det svært at tage det seriøst med det indlæg du opretter her, er at der hvert år er rigtigt mange håbefulde der søger ind, og meget få kommer ind. Så at gå til ridning 4 gange om ugen er ikke rigtigt nok. der skal nogle flere heste til og noget ridning hver eneste dag.


Har man en drøm må man jo søge at følge den. nogle gange giver det nederlag og andre gange slipper man igennem. Selv kunne jeg ikke drømme om at uddanne mig til berider. det er et slid og det er når alle andre har fri. men gider man det, så er det sikker ganske udemærket arbejde til næsten ingen penge.






Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Hvad ligger jeg her for? Vi ligger hér som om vi havde en mulighed for at nyde en rolig stund

Venter jeg på at blive lidt ældre? ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 dadadada
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 21:14

I virker ik specielt opmundrende på mit humør, mange af jer i hvert fald. men er der ik nogle af jer der har nogle kontakter til et evt sted jeg ku arbejde?

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad med at kigge på markedspladsen?
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 21:17

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ list.php4?f=11


lav eventuelt selv en annonce under job søges






Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Hvad ligger jeg her for? Vi ligger hér som om vi havde en mulighed for at nyde en rolig stund

Venter jeg på at blive lidt ældre? ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 DRF...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 21:17

Synes du skulle kigge på rideforbund.dk og for det første læse mere om uddannelsen. kan os være der er noget om nogle stalde man kan komme ind i..


0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 21:18

men du stiller jo et spørgsmål om vi tror du kan blive berider.. du vil vel gerne have et ærligt svar, ellers burde du nok ikke lægge det ud i et sådanne forum.



0
0
Svar på denne tråd
 
 du må ud og tage kontakt
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 21:19

til de lokale steder med heste, da jeg var 16 var min drøm også at arbejde med heste så jeg fik job på et stutteri og det var, for et godt ord, knald hårdt arbejde men jeg lærte så meget ikke kun at ride men om alt ang heste hold og omgang med heste.



Skal så lige tilføje jeg i dag er 29 og sidder på kontor og er godt tilfreds med det. :D


hvis du virkelig vil skal du bare klø på. :D


Jannie



Kig ind på


Næstildgård sportsrideklub


Avl af Welsh Sec B - F og DSP


Stutteri Friis



0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen dog.
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 21:20

Ikke særligt opløftende? Vi har da netop sagt at det godt kan lykkes for dig, hvis du arbejder noget mere med det!



Mvh.

Regina Sørensen


Nu med RDH hoppe, Wega

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mon ikke...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 21:21

Denne tråd skulle have været startet under overskriften "vittighed"




Rose 1 & Aqua Z

med

Heartbeat følle undervejs



0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 22:19

at ring rundt til forskellige rideklubber hvor du bor, og hør om de har brug for en staldhjælp, så får du snuset lidt til det.

Beriderelever rider ikke kun, det skal også muges, lukke heste ud og ind, og fodres, samt laves andet forefaldent arbejde.


Du skal være rimelig dygtig for at kunne blive beriderelev, du skal nemlig som elev også ride ungheste til, det er sjældent berideren der gør det.


Held og lykke.



Den, som ikke vil rådes,

kan ikke hjælpes.

Benjamin Franklin


Hilsen Lene


0
0
Svar på denne tråd
 
 Beriderelever...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 22:33

Det lyder helt super,det du har gang i!

Må jeg ikke få halvpart på springeren Ole eller på 3`eren?

Jeg kan tage færgen til Samsø 1 gang om ugen og jeg har masser af udstyr til vores skønne ponyer:hundetæppe fra Harald Nyborg som kun er lidt bidt i og 3 hestesko,som jeg har fundet ude på rideskolen.Der er også et fint regndækken,som jeg selv har lavet ud af Kvickly-poser (ok,der er også brugt 4 fra Netto,men det ses næsten ikke).

Tror du ikke din morfar vil undervise mig? Jeg vil nemlig også være berider,for det er sejt.

Vi kan jo starte med,at lave et megastort stævne og få din morfar til at være dommer.Glæder mig allerede.

Regner med at overnatte hos dig,når vi arbejder med vores skønne konkurrenceponyer.

Lidt om mig:Har gået på rideskolehold i 4 mdr.og er næsten ikke bange for at trave mere.Min trækker mener,at hun snart kan slippe tovet.Kan rense forhove uden problemer.

Jeg synes,det er noget pjat med aldersgrænse for at ride ponyer,så jeg foreslår at du,som jeg gør,laver rottehaler i håret,så er der aldrig nogen der siger noget,tror jeg.


0
0
Svar på denne tråd
 
 gsgsgsgsgs
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 22:39

durchweg: Velkommen til børnehaven !




Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist !


Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sandra..
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 22:51

Er du ansat der? Så tror jeg,det bliver en overflytning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 berider uddannelsen
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 22:54

for at være helt ærlig, så vil jeg sige nej.


det kræver mere end hårdt arbejde at blive berider..


det kræver også skolegang gymnasie eller hf hvis jeg ikke husker helt galt

det kræver en masse selvtillid

have mindst to gode heste til optagelsesprøven

kunne lide at arbejde 10-12 timer om dagen og sjældent fri og arbejde til en lav løn.

have et talent og når man som 16 årig ikke er nået længere end til at ride en lc til 47% og kunne blive på hesten, vil jeg mene vejen frem til at stå udlært som berider, vil være ufattelig lang for dig som det ser ud nu.

desuden kræver det en del økonomisk ressuorcer at tage den uddanelse.

der er mange der søger ind, men også rigtig mange som falder fra. pga. nåleøjet er lille og det er mere hårdt arbejde end folk forventer.



Jeg synes istedet du skal hygge dig med dine ponyer, ride undervisning og blive bedre til at ride og få en masse rutine også glæde dig over de rigtig mange gode timer også droppe drømmen om at blive berider, for det er langt fra en dans på roser. måske istedet overvejer at tage et år i en stald eller på et stutteri også få en fornemmelse af hvordan det er at arbejde med heste som fuldtids arbejde.


Jeg siger det ikke for at være ond eller negativ, men for at du ikke skal satse så meget på noget der er så svært som at blive udlært som berider. har kendt en del der har haft de samme drømme som dig, der søgte ind også fik knust drømmen fordi kraven er høje både fagligt og psykisk.



Stald Pretty.


Foderplaner udarbejdes for 85 kr, ved flere 75 kr. se præsentation..

0
0
Svar på denne tråd
 
 durchweg
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 22:59

Smut lige tilbage til Blå Stue og lad os fra Grøn Stue lege fred :-P


Jpedersen: du har fået nogen fornuftige svar, men det er utroligt svært at svare på.


Det, som du fortæller svarer til, at jeg spørger:


Hej, jeg er en pige på 28 år. Jeg er lige begyndt at løbe på skøjter for fire uger siden og jeg falder næsten ikke i svingene mere. Min faster siger, at jeg er et naturtalent og jeg nok skal komme langt. Hvis jeg koncentrerer mig rigtigt meget, så kan jeg lave et lille hop uden at snuble.

Tror I at jeg kan blive god nok til OL 2012?


Du tænker sikkert: "Nej, det da ved Gud, at du ikke bliver god nok til OL 2012, for du kan nærmest ingenting lige nu og fordi din faster siger at du er god, så siger hun det nok for at holde dit humør oppe."


Kan du se hvad jeg mener?


Line (Calano) giver et supergodt svar. Reelt set, så skal du være en del bedre end gennemsnittet OG have et fornuftigt hestemateriale (en ældre lærehest vil være perfekt!) for at kunne gennemføre uddannelsen. Jeg kender til en lille håndfuld, der ALLE er sprunget fra. Det er for hårdt, det er dårligt lønnet og kun ganske, ganske få slipper igennem.


Der skal muges MANGE bokse.


Der skal sadles MANGE heste (og de fleste er givetvis ikke nemme).


Der skal rides MANGE timer.


Der skal undervises MANGE timer - også i et iskoldt ridehus om vinteren.


Gør i stedet som mange af os: få dig en god uddannelse, find dig et godt job, som du er glad for - og lad hestene være din hobby. Så bliver det (næsten) aldrig surt, at have med heste at gøre :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er ret sikker på
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 23:01

At det "Kun" kræves 9 års skolegang og bestemt ikke en gymnasiel uddannelse først



Jannie


Kig ind på


Næstildgård sportsrideklub


Avl af Welsh Sec B - F og DSP


Stutteri Friis



0
0
Svar på denne tråd
 
 durchweg
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 23:12

ha ha totalt griner


Ejer af: (Tryk)

Islænder: Jarpur fra Damgård

Welsh Sek. F: Regina


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 00:15

hvis du nu bytter din 3'er ponZer ud med en 1'er ponZer og giver den plateausko på, så er der ingen som opdager det. og så laver du en sminket maske til din morfar og giver ham en paryk med blonde rottehaler, og kalder ham tina lund, -så er du godt på vej.. din fjordhest, ej jeg mener nordbaggeR, tihi/fniZ er jo vildt ung, nærmest unghest, mon ikke du skal finde en shetter på 37 i stedet, så falder du ikke af mere (og hvis du gør falder du ihvertfald ikke så langt) -og efter 4timers jordetur og 3timers springning har ponzen garanteret lært at det er dig der er boss.


durschweg: århh, vil du ikke bytte dit kwickly dækken med mit hovedtøj ? det er lavet af nogle RATI fine blå halmsnore, godtnok har jeg ikke noget bid, men det gør ikke noget, det virker fint med en køkkenkniv, -så kan krikken lære at lade være med at slikke på biddet.


(ps. joke)




mvh. Gitte (& Tyran).


0
0
Svar på denne tråd
 
 Durchweg Haha
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 00:18

Durchweg Må jeg være med? Jeg kan endda putte grime på en løs pony på folden mens den spiser halm!


ej, spøg til side...

Jeg tror ærligt talt det kræver meget mere end det du kan nu...


Hilsen Tea

Nu med part på

Funi -rød islænder

&

Hansi -Gotlandsruss

0
0
Svar på denne tråd
 
 optagelse...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 07:43

Min gamle veninde er i beriderlære nu (hedder det der?) hun bestod ihvertfal optagelsen og arbejder nu for en rideklub. Hun havde en HG1





Kokkedal's udviget klubstævne 10 og 11 maj 2008

Spring og dressur

Åbent for distrikt 1 og 2

Se mere på www.kokkedal-rideklub.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 du skal da
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 09:51

i hvert fald havde røven fuld af penge for at købe dig til nogen gode heste.


med mindre du self kan låne eller få sponsoreret to.


du skal være dygtigt, og havde penge, ellers bliver det ski svært.




Hilsen Søde Julia,


"Var Christian Bale 15 år yngre, skulle han giftes med mig" <3<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 123465
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 10:09

Kort og godt NEJ... Din drøm er urealistisk. Men det er drømme tit..


Led mig ikke ind i fristelse -

(Jeg kan sagtens selv finde vej)




Dansk Varmblod - det eneste der dur ;-)

Ja okay, så Svensk også da *Gg*

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 10:51

Du har ret lang vej endnu..


Jeg går selv på Malling Landbrugsskole, hvor Grundforløbet Hest forgår. Jeg tage dog uddannelsen Faglært landand, med heste som speciale. Der får man også rideundervisning osv.


Geunforløb: Du får SU (når du er 18+) Det koster 2000 at have hesten opstaldet + skolehjem der koster 1800. Allerede der, koster det. Så er det PÅKRÆVET du skal ud at ´starte stævner under forløbet.

Claus der er den ansvarlige og grundforløbernes underviser ville aldrig accepterer en Shetter eller en Fjorhest adgang.. Kun hvis de er absolutte fantastiske. Der var en Fjordhest der sidste år, men hun startede også Nordisk + Dansk mesterskaber. Så den var dygtig.

Til optagelsesprøven sidste år var der ca 40 der stillede op, der var 7 der bestod.

Man skal være så sindsyg teknisk dygtig. De fleste der er på skolen nu, har lånt GP heste, så de laver altså de helt svære øvelser.

Hvis du virkleig vil det her, vil jeg råde dig til at få undervisning på en rideskole min. 2 gange om ugen, på en af deres bedste heste. Når du har styr på sidebevægelser osv. syntes jeg du skla høre dine forældre om de ikke vil hjælpe dig med at købe en dygtig H E S T. En der går en habil LA som minimum.. Både i dressur og spring.

Der startede en pige på 16 i år på grundforløbet, hun havde en 1ér pony med, da hun så hvad de andre kunne, købte hun en spring OG en dressurhest!!


Tænk lidt over hvad du vil.. Men nu, er det desværre ikke helt realistisk for dig.




Sagde Nanna med den smukkeste hest

Risdalens Amy

Udstyr sælges, alt fra ridebukser til sadle. Skriv hvad du mangler måske har jeg det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 21:15

Tak for at nogle af jer har givet råd .. Er allerede blevet meget klogere på det område .


Ville også bare lige fortælle at jeg startede ridestævne på min elskede Nordbagger Ole idag. Vi red LC2 for første gang, og jeg red altså til 49,8 %! Og det skal altså bare lige siges at det var vores første LC2, og at vi faktisk red til lidt flere point end dengang vi startede LC1, som er meget nemmere. Er så stolt af ham! Og det tyder jo bare på at det går bedre og bedre! Min underviser var også bare pavestolt af os, han sagde også at dommeren ikke dømte fair, og at vi altså sku have ligget i top 3 i hvert fald. Vi blev godt nok nummer sidst i klassen, men det gør ikke noget, for man ska jo også huske at tænke på at det jo var første gang vi red LC2. Jeg tror at jeg at mig og Ole prøver at starte til LC3 til næste ridestævne!


Heldigvis var der kun ca 5 km til stævnet fra hvor jeg bor, så vi red bare derhen. Da vi kom hjem igen fik ole frikadeller <3 Som han bare ELSKER! Han skulle jo lige belønnes lidt.


Der var bare så mange snoppede piger til ridestævnet!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fake??!!
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 21:20

Tror SIMPELTHEN ikke at dette er et seriøst indlæg?!!

-Jeg kan da overhovedet ikke tage det seriøst!! Men jeg er så nok en af de snobbede piger fra ridestævnet ;-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jpedersen
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 21:23

Hvis du vil betragtes som seriøs skal du ihvertfald lade være med at hugge billeder af andres avlshingste og sætte dem ind, som billeder af din egen....


Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)

0
0
Svar på denne tråd
 
 jojojoj
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 21:27

correy ♥fighter♥: Hvad mener du om jeg må spørge?


Er virkelig så DØDtræt af at man ikke bliver taget seriøst- bare fordi man ikke lige har en hest til 100.000kr!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bumbum
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 21:48

Tjaaaaaaaaaa sidst jeg kiggede efter forestillede dette billede

Majco`Equus-maximus

Som tilhører Henriette, herunder er hendes hjemmeside


www.123hjemmeside.dk/knabstrupper


Men du har måske en klon?


Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja......
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 21:50

Jeg tjekkede den også - en profil oprettet i går aftes, med billeder set før.

Så jeg tænkte : God bytur tøser, og ærgeligt at folk bruger deres tid og viden.


Ny hest - nye mål

Denne gang uden krone og bølge..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ole sad
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 21:56

Er du ikke for gammel til at lave den slags historier?


Hvad serverer du til frikadellerne- kartofler og brun sauce Eller foretrækker Ole hesten stuvet hvidkål





Rose 1 & Aqua Z

med

Heartbeat følle undervejs



0
0
Svar på denne tråd
 
 tror mere og mere...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 22:10

At det er en joke... altså et kopieret billede og en profil fra i går... hmm..


Hilsen Tea

Nu med part på

Funi -rød islænder

&

Hansi -Gotlandsruss

0
0
Svar på denne tråd
 
 Berider.
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 22:16

Sjovt nok kommer dit billede af "din" fjordhest også frem ved en søgning på ordet "fjordhest" på google. Med en henvisning til www.stutteri-moerkgaard.dk/ default.asp?doc_id=960


Men med de ting, du nævner, vil der i hvert fald være lang vej til at blive berider. :)



Ditte

- nu med May Ray

0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså....
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 22:19

for f..den HN´er, der fik jeg kaffe i tastaturet og på skærmen.







Ann & Gislev´s Gucci


SUPER VELHOLDT PRESTIGE DRESSUR SADEL, SÆLGES 17" BOM 33 (MEDIUM MOD BRED). SADLEN HAR EKSTRA LANGE SADELKLAPPER.

Eventuelt bytte med Startrekk Espaniola.


Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så er den ged vist barberet...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 22:20

"Jpedersen" hedder sikkert også Katrunte Jensen i virkeligheden :-P


Katrunte - meld du dig bare under fanerne på din(?) tre'er og fjordhest. I kommer helt sikkert til OL i 2012, når du nu allerede kan ride til næsten godkendt ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 23:00

det er sgu for sjovt, jeg har rullet rundt af grin


Hvis vi samler et hold, vil morfar så undervise, så vi andre også får muligheden for at score 48 % i LC1 ?!?


Vi læsser bare hestene og kører gerne til Samsø, for at få så kvalificeret hjælp...


Selv om gamle Ole er en hård konkurent, så prøver vi at tage kampen op...


0
0
Svar på denne tråd
 
 ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 23:19

god lir...


Tror forøvrigt også at jeg kan være med på beridderlisten så..


Jeg kan nemlig muge 6 bokse om dagen.. næsten uden at svede!!!


Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Brun PRE hoppe sælges.
Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm-----
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 23:51

Der er vist ingen tvivl om at det er et uintelligent menneske der synes det er alt for morsomt at lave sådan et indlæg.


Men...Hvor er det dog tarveligt. Så sidder der en masse velmenende mennesker og bruger en masse tid på at skrive gode råd til en åndsforvirret unge der ikke har bedre ting at lave en dette.


Tsk tsk.




Vickie

The line between wrong and right is the length of a thread from a spider's web

The piano keys are black and white

but they sound like a million colours in your mind


0
0
Svar på denne tråd
 
 race uddannelse
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 00:40

Det er nemt nok at blive beridder, det hårde afhænger af hvor mange gange man tager uddannelsen.


Jeg er fx. beridder 8 gange, på 8 forskellige racer.


Men jeg ville gerne have haft taget et par flere - men det er jo 6 år hver gang sårh, det bliver lidt hårdt i længden.


Men nu er der ihvertfald 8 racer jeg er uddannet i.


Jeg vil råde dig til at vælge nogle udbredte racer, så bliver det nemmere at få arbejde og leve af det. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja ja og sludder og vrøvl
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 00:51

Hvis Jpedersen er 16 år- så er min røv en vandflyver!



Mvh

xtiny


"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

Dan Greenberg


Nu gudmor til Samuel i Kenya. Strikker til "Mother Theresa" ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 xtiny...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 01:03

Må vi se



Hest sælges

www.guloggratis.dk/dyr/heste/heste/ hoppe/annonce/2375680


Medlem af "smårytternes" klub
0
0
Svar på denne tråd
 
 Yep jeg letter nu
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 01:48

Og flyver til Amager. :-)




Mvh

xtiny


"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

Dan Greenberg


Nu gudmor til Samuel i Kenya. Strikker til "Mother Theresa" ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 wauw.....
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 09:17

xtiny... Du har sgu en go røv


0
0
Svar på denne tråd
 
 hilarious!
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 09:26

hahahahahahahahaha.... Jeg knuselsker HN!




Christine & lilleprinsen


"Rønnebærene er sure!" sagde ræven.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jpedersen
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 09:49

Jpedersen: Du kan jo starte på uddannelsen når du er 33 år, har en hest til 100.000 kr, kan ride MB klasser osv..


Min ridelærer er i uddannelse som berider (på 2. år) og hun synes det holder hårdt nogengange.. Og hun har altså startet MB klasser og rider lige nu rundt en SUPER dressurhest der bare kan nå hele vejen.. Så du kan jo godt se, at hvis hun synes det holder hårdt, så kan du godt se at så skal man kunne starte Lc til noget mere end knap 50 %


Teknisk set skal man jo kunne ride en LA til over 60 % for bare at KUNNE komme ind på uddannelsen.. Og en LB spring..



Til slut i uddannelsen skal man mindst have redet PSG dressur og MB springning eller MB dressur og MA springning..


Knus til alle heste-elskere... Fingeren til alle dyremishandlere..


HN - Stedet hvor uvidenhed dør


Medlem af HN´s NCIS fanklub

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg elsker dig Lasse. <333
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 21:15



.. haha - HJÆLP jeg var lige ved at falde ned af sengen af grin.
haha . Det må godt nok være din spøg Jpedersen :o ..

og man kan sagtens være accepteret på HN uden at have en hest til 100.000 kr.
måske man bare skal være en lille smule 'voksen' ?
Helt ærligt? Ridestævne? 49,8% - Wauw, du har ingengang bestået !

»Lasse's Chelle«

¬ Nu uden Vestergaards in-zeit !

Linka R.I.P

Jeg er ikke teenagehysterisk

- jeg er blot psykisk nedtrygt !


Lasse, jeg ved lægerne kan gøre dig rask,

så vi kan være sammen forevigt.
0
0
Svar på denne tråd
 
 LilleChelle
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 08:07

LilleChelle: Tja, man behøves jo ikke være ond, bare fordi hendes fjordhest kan gå til mere end din travhest i LC1


Knus til alle heste-elskere... Fingeren til alle dyremishandlere..


HN - Stedet hvor uvidenhed dør


Medlem af HN´s NCIS fanklub

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 09:36

Det her er simpelthen for morsomt... "jeg er god til volter" - av min mave.

Så er jeg jo næsten uddannet berider, jeg red i sommer min til 60 % i en LC3... WUHUU

xtiny: God r*v der :D


Michelle


HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud


Dressur og springkursus i 30 og 31 på Klarup Ridecenter ved exam. berider Søren Hedegaard... se meget mere her

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg elsker dig Lasse. <333
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 10:23


Nilus: ..
Hva mener du med det?
Jeg synes bestemt ikke jeg var ond! ..

- Så vidt jeg ved har ingen af mine heste nogensinde gået til under 57% ?
men det er nu lige meget i denne sag.
.. også har jeg jo egentlig slet ikke hest lige nu? ..



- Men helt ærligt?
kan du tage det her seriøst?
For JEG kan ihvertfald ikke.

»Lasse's Chelle«

¬ Nu uden Vestergaards in-zeit !

Linka R.I.P

Jeg er ikke teenagehysterisk

- jeg er blot psykisk nedtrygt !


Lasse, jeg ved lægerne kan gøre dig rask,

så vi kan være sammen forevigt.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Seriøst
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 10:46

Der er da godt nok nogle der sidder og får sig et godt grin :-D


Uanset hvad så kan det her da ikke være ment seriøst, for så dumme har ingen da lov at være :-)



Mvh Maria




Imellem sort og hvid er der en masse farver


En god hest har aldrig en dårlig farve.

Gammelt ordsprog

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hahaha
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 11:20

må nok også ærlig indrømme at jeg fra starten tænkte, at dette måtte være en joke



-HeidiZ :-)


The trust between horse and rider creates a unique partnership

***


0
0
Svar på denne tråd
 
 Griner
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 11:33

Hvis nogen var i tvivl inden om at dette her er en joke, så er man det ikke efter at man har læst at JP var til stævne igår...Jep mange klubber holder stævner en onsdag...


Katrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 nejnejnej
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 12:31

Hvis du nu var 5 eller 6 havde du måske en chance .

Beklager , men det er bare slet ikke nok når du er 16 .

- men det kommer selfølgelig an på hvornår du ville søge ind ? (om 10 år måske)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Moooorsomt
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 21:01

Ha, ha, ha - så er dagens grin da hjemme


Sys




Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!


Meget velholdt Kentauer Athen dressursadel, 17½ t, bom 3 til salg - se billeder på min præsentation.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 22:22

Ja, jeg troede først på, at det var én som virkelig mente det seriøst, men efter at have læst hele tråden, tror jeg ikke så meget længere på, at det er tilfældet.


Hvor er det dog for morsomt.. Mangler en smiley hvor tårerne triller ned af kinderne af grin.


Mvh

Ditte


Nu med dejligt hingsteføl efter Continental OLH 757 født 19. marts.

14. april: Følle har fået gipsen af!!


0
0
Svar på denne tråd
 
 mystisk
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 22:55

Mystisk hvor hun blev af, da hun blev gennemskuet?

Og billederne er "tryllet" væk igen.

Sjovt det kommer i samme uge, som der bliver diskuteret på HN om folk lyver eller ej..

Her er et prakteksemplar på hvordan man kan oprette profil osv, uden der tilsyneladende er nogen der aner uråd...


Jeg tror også jeg vil lave én mere - hvor jeg vender tilbage som den største strigle overhovedet herinde !!


Ny hest - nye mål

Denne gang uden krone og bølge..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan ikke
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 23:20

Jeg kan så ikke forstå, at man overhovedet har troet, det første indlæg var seriøst


Et meget godt eksempel på, hvor tit der ikke bliver læst, hvad der står.




Rose 1 & Aqua Z

med

Heartbeat følle undervejs



0
0
Svar på denne tråd
 
 Fake profiler.
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 23:44

Jeg fatter så slet ikke hvordan det kan lade sig gøre. HN er jo så sikkert med NetSafe.



Passier sadler sælges.

Kombineret mod spring sorte.

Smal til medium bom 17".

Kontakt mig via pb.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kassen
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 23:53

Er det?



Rose 1 & Aqua Z

med

Heartbeat følle undervejs



0
0
Svar på denne tråd
 
 Rose....
Forfatter: 
Dato:  25-04-2008 07:57

måske er nogle af os bare så storsindede, at vi rent faktisk tror at der kan sidde nogle rundt omkring i landet, der måske ikke er så oplyste som resten?!


Eller måske bare godt og gammeldags naive.


Som udgangspunkt tror jeg ihvertfald på at det der bliver skrevet er rigtigt. -Og jeg læser indlæggene ganske grundigt.



Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket


0
0
Svar på denne tråd
 
 makrelmad
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 21:28

Øhm ? JPedersen er altså min kusine .. Og det er altså rigtigt hva hun skriver. Forstår ikke lige hvorfor i ikke ka tage hende seriøst ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 berider?!
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 20:40

hey JPedersen

¨hvad for sdu i gennemsnit i karakter? du skal have en gennemsnit på over 9 på den gamle skaller så vidt jeg husker... plus du skal ride mindst la i BÅDE spring og dressur..


så tror ikke rigtig på dinne drømme....


jeg er 13 år.. har lige fået min første pony og rider altså "KUN" lb i dressur og la i spring...


så tror virklelig ikke på din drømm...


surt show;(


desværre syntes jeg at der er alt for mange herinde der sviner dig til..


elsker delight

0
0
Svar på denne tråd
 
 louise søgaard
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 21:58

^^^^

Har i så samme underviser?


-Ida

0
0
Svar på denne tråd
 
 dam dam
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 22:24

pedersen: tror nok at det forbliver med at være en drøm :)


Louise søgård: siden hvornår er misty blevet din?


Dalia Gamal
Nu med Ultimo

0
0
Svar på denne tråd
 
 HAHAHAHAHA
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 22:41

Hold da kæft hvor jeg og min roomie lige hylede af grin der Og jer der bliver lidt små mobsede over indlægget - der skulle være humor på tilbud i Bilka i denne uge - prøv det


Med venlig hilsen hende der bare er RIGTIG god til forpartsvendinger


Mvh Katharina

Si vis pacem, para bellum
quidquid latine dictum sit altum viditur


0
0
Svar på denne tråd
 
 sti-sti delight
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 22:42

du behøver altså ikke at have ni i sniet, der er flere her der ikke har et snit højere end 6 på den gamle skala, der er ingen krav om at man skal have videre gående, og man kan sagtens gå direkte fra 9.

og ja, jeg går på grundforløb lige nu, men jeg har ingen planer om at skulle til optagelses prøve, det er tisse hårdt slid, ringe løn, og man skal være rigtig teknisk dygtig...


...Ann Helene ~ Tanimara


start på beridder uddannelsen jan. 2008



0
0
Svar på denne tråd
 
 ROFL!!!!
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 22:58

ALT for morsom tråd!!!

Lidt stemningsdæmper da folk afslørede JPedersen, men så blev den morsom igen efter at folk blev ved med at skrive gode råd til hende

Åhh nu både håber jeg hun eksisterer - og klapper af den der har lavet tråden, det var god natlæsning!


Nææsten ligeså sjov som Svend-tråden.



Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 beridder
Forfatter: 
Dato:  29-04-2008 01:08

Jeg vil osse være beridder, jeg er skidegod til at lave let ridning, og kan lave FLYDENDE diagonalskift når hesten rider den anden vej! både hvor jeg sidder to bump, eller står op og så har jeg vundet 80 cm flere gange i spring for hest, og jeg kan skille et hovedtøj ad, og samle det igen, næsten uden at kigge.


og jeg red altså min LC2 til 56%, sååå tror nok lige jeg glider let igennem nåleøjet som beridder, jeps.. jeg tror jeg melder mig til med det samme..


hehe god go'nat læsning, og til trådstarter, øhm held og lykke



Med Ridedyrene Monty og Champstar <3


Tequila & Medina, i er SAVNET! <3




0
0
Svar på denne tråd
 
 Hallo....
Forfatter: 
Dato:  29-04-2008 17:18

Ahrg... Jeg synes godt nok I er lidt stride

Hun har da en okay chance hvis bare hun knokler på... Jeg er kun dømt til under 50% i en LC én gang, og har vundet springkonkurrencer op til 80 cm. Jeg regner da helt sikkert med at starte på uddannelsen om et par år, for jeg har da mange styrker! Kan efterhånden øvelserne i LC ret godt, og kan flere af programmerne udenad. Kan desuden lave både tilbagtrædning og schenkelvigning, hvilket er øvelser som jo slet ikke kræves i de klasser Jeg er desuden enormt taktfast i letridning, og bærer ryggen flot i nedsidning - så kan ikke se hvilke hindringer jeg skulle kunne løbe ind i :-)




Mvh. Cat - Stud.med.vet

Jo mere man ved, jo mere ved man også man ikke ved - eller noget :P

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-04-2008 18:44

Cat - jeg tror den eneste forhindring for dig bliver teorien man bliver faktisk nødt til at studere lidt OG at man skal stå ret tidligt op


Mvh Katharina

Si vis pacem, para bellum
quidquid latine dictum sit altum viditur


0
0
Svar på denne tråd
 
 Så må jeg være
Forfatter: 
Dato:  29-04-2008 21:27

over kvalificeret... jeg har både gået i gymnasiet og fået et flot snit OG jeg har redet M... Så jeg er faktisk nærmest allerede berider, uden at være klar over det... Hold da op... Min store kvalitet er at jeg er rigtig sød og mega god til skovsk*der - kartoffel stilling :) :) Og så får min hest gulerødder hver dag, så den yder alt hvad den kan... :)


Cat, det kunne være vi skulle blive beridere, ved siden af vores studie, for det er jo peanuts at læse på KVL... så bare sådan for at få tiden til at gå :) :)


Sagde Janne der bare har en helt fantastisk stjernehest...


Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)


Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 er helt færdig
Forfatter: 
Dato:  29-04-2008 21:31

Det var dog det mest ur-komiske! Jeg har grint min popo i laser - om det så er sandt, hvad trådstarter skriver eller ej. Indlæggene er super skægge! Klart en tråd der kunne blive en evergreen!


Tak for dagens griner - og tak til heste-nettes Andy Kaufman!




Og dette er ikke et indlæg for at nedgøre den evt. sandfærdige trådstarter


Mangler du seriøs dressurtræning til din hest eller pony? Gratis! Se præsentation!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh nej nej
Forfatter: 
Dato:  29-04-2008 21:46

Nu har jeg vækket hunden 3 gange fordi jeg har været ved at vælte ned af stolen af grin!


Jeg vil også være berider! Jeg har en stjernehest der både kan trave og galopere og kun har lidt allergi for hø og halm og wrap


Og jeg er ikke faldet af i over et år, selvom jeg har redet 10 gange!


Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Insanity is a human right
0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn..
Forfatter: 
Dato:  29-04-2008 21:58


ehm.. Drøm om noed' andet i stedet


Nanna

happy ending's just a story who isn't finished


Frygtløse Frk. Fedefugl :D


&&' DV'en Chopin ;D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak tak tak
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 10:43

cupcakes Misty er min kusines (Louise søgaards) gamle pony, det er hende der har lært misty alt, og hende der har solgt den videre.


Til alle jer andre tak for alle jeres opbakkende ord sætter virkelig pris på i har brugt tid på det her.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan du ride LA
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 16:50

LC er MEGET langt fra LA?


- Sagde Andrina


Roldmindes Bolette og Lise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ha ha ha...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 20:32

Så ER jeg sq berider, for jeg har været oppe til den gamle prøve (bestod godt nok ikke) MEN HVEM TÆLLER...



***DP Horses***

v. Maria Pejtersen og Michael Dahl


www.dp-horses.dk



Mor til Mikkel d. 3-4-07 kl. 11.25


www.dahlpejtersen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 20:49

intet galt i at have drømme, men der er heller intet galt i at have realitetssans...




/minski




Er der virkelig INGEN der overhovedet, nogensinde har set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Seriøst-----
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 10:25

Håber altså det her indlæg ER for sjov...?

Men Ellers så vil jeg mene din drøm er urealistisk..

Hvis du virkelig VIL være beridder så kræver det bare "Lidt" mere end at kunne holde sig fast på hesten og ikke engang kunne bestå en LC2 - og så i din alder.

Og 3´er pony? Den må du ikke engang ride på, det er dit sidste pony år i år HVIS du er 16, altså SKAL du ride hest til næste år hvis du vil ride konkurrence.


Jeg vil se ride billeder - før kan man ikk gi sin afgørende bedømmelse.

Men ærligt lyder det ikke særligt lovende.




ღ Jose & Raffe ღ
.
- Det kommer ikke an på størrelsen -
Men gørelsen!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er godt at drømme
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 12:37

Hey


Jeg har selv taget grundforløbet til beridder, og her er en liste over de opgaver du skal kunne opfylde, for overhovedet at få lov at gå til optagelsesprøve:


  • Du skal have din egen hest, ikke pony, HEST.
  • Du skal ride på min. lb niveau. både spring og dressur.
  • Du skal have gennemført min. 1 LB klasse spring og dressur på distriksplan.
  • Du skal vide rigtig meget omkring fodring, hvad der er godt og hvad der ikke er godt, hvordan du f.eks kan få en for tynd hest mere hul ved hjælp af fodret. fodertilskud mm.
  • Du skal vide en masse om hesteholds forhold, optimale staldforhold, foderopbevaring, sygdomme, problemløsning mm.
  • Du skal kunne udføre changementer, traversader, versader, chenkelvigninger og andre øvelser på dette niveau, for at kunne få noget udaf undervisningen dernede. samt kunne springe min. 90 cm. til træning.
  • Du skal vide en del om sadelmageri, Hvordan du tilpasser en sadel, om sadlen ligger korrekt på hesten, kunne se hvis den trykker, eller hvis bommen er i stykker.
  • Du skal kunne undervise andre ryttere og have noget at lære fra dig, da dette også er en del af undervisningen.
  • Du skal have forstand på skoning, du skal kunne pille en skæv sko af uden at beskadige hoven.

Man lærer selvfølgelig også en del, men dette er meget hvad du som min. skal kunne for at kunne følge med i undervisningen.


Håber du kunne bruge det.



Puka - Hvad ville livet være uden hest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 minski...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 18:32


Puk: det er da underligt at de laver LB som krav i dressur hvis man skal kunne ride LA øvelser i dressurundervisningen(og ikke lære det) ?


Ikke at jeg synes det er for højt et krav, snarere modsat...


Xoco82 & Davina

Stud.theol


Nu med Davina i cykelafstand og superparten Louise!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Xoco82 ♣Davina♣
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 19:13

Jeg er så modsat dig - jeg synes det er høje krav de har! Selvf. skal man kunne andet end at holde sig fast, men i og med at jeg kom med en Belgier der sagtens havde kunne bestå prøven (dette var bare grundforløbet) i dressur, kunne jeg ikke stille op da den ikke kunne springe så højt som det kræver. Og det SKAL være den samme hest man bruger til dressur og spring prøven.

Nu skal jeg købe en hest så jeg forhåbentlig kan bestå næste år til sommer så jeg kan starte på rideskoleassistent uddannelsen - Men jeg skal også lige op på La dressur og spring - på distriksplan!

Synes du ikke det er høje krav for en Rideskoleassistent??

Det jeg laver lige nu er nærmest nøjagtigt det samme - bare ufaglært - Og jeg har endnu ikke fået nogle klager - selvom jeg aldrig har vundet noget højere end LE - både dressur og spring ;-)




:-) MVH Alis og Katten :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 ShetaN...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 19:27

jeg taler om dem der vil gå hele vejen til Berider - beridere skulle jo gerne være above average (at de så ikke altid er det er en anden sag).


men grunden til at de har valgt at lave ens krav er vel fordi de mener at højne standarden på den måde.


Desuden var min kommentar jo møntet på at der kun var krav om LB dressur og spring - se indlæg højere oppe.


og nej, jeg synes ikke at en LB dressur viser ret meget potentiale for at være ærlig.


Synes man skal godt op i LA klasserne, da LA jo er ren grundridning og den bør en berider elev efter min overbevisning have på plads.


Xoco82 & Davina

Stud.theol


Nu med Davina i cykelafstand og superparten Louise!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 19:37

Jeg synes at det er for højt at springe.. Efter min mening skulle det være sådan at man kunne søge ind, når man kan springe en LC spring og kan ride en LA dressur..


Men ellers synes jeg at det er ganske fair med LA dressur og LB spring.. Jeg vil også gerne være berider engang (når jeg er ca. 22-25), så det er ikke bare fordi at jeg skal brokke mig.. hehe..


Knus til alle heste-elskere... Fingeren til alle dyremishandlere..


HN - Stedet hvor uvidenhed dør


Medlem af HN´s NCIS fanklub

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja....
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 20:41

Et uddannelsesbevis er ikke et kvalitetsmærke... Der er seriøst en voldsom stor spredning på kvaliteten af beridere. Men sådan er det jo med alle uddannelser....


Venlig hilsen


M

0
0
Svar på denne tråd
 
 mik27....
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 20:55

jeg er helt enig i at udd.bevis ikke er kvalitetsmærke i sig selv.


Men er det ikke det sigtet med berider uddannelsen er?


beridere af god kvalitet og med hensyntagen til hestens ve og vel, vel at mærke...


Xoco82 & Davina

Stud.theol


Nu med Davina i cykelafstand og superparten Louise!



0
0
Svar på denne tråd
 
 syntes.....
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 10:30

Syntes kravene til beridder uddannelsen er helt OK.

Men ja, at havde beridder uddannelsen er ikke altid et kvalitets mærke, det er der desværre bare nogle der mener, lidt trist.




ღ Jose & Raffe ღ
.
- Det kommer ikke an på størrelsen -
Men gørelsen!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen...
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 11:05

Jeg synes skam også kravene til BERIDERNE er i orden. Det er rideskole assistent uddannelsen jeg ikke forstår at kravene skal være SÅ høje til hesten ;-)




:-) MVH Alis og Katten :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 nej nej nej
Forfatter: 
Dato:  27-10-2008 22:07

så vil jeg også være berider, jeg har bestået HG.HF med flot gennemsnit. og jeg har skam også 2 heste. særligt har jeg min super traver som kan trave sygt hurtigt, jeg kan oven i købet blive siddende på ham imens.


Hilsen Camilla.


en hest skal rides til bidet, ikke tvinges til bidet




ejer af den skønneste traver

og skønneste DV



0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var da nok..
Forfatter: 
Dato:  27-10-2008 22:24

det sjoveste indlæg, jeg har læst længe..


Sagde Carina Gøttler (:

- som snart skal være mor til den skønneste lille dreng<3


Termin d. 17/2-09

R.I.P Pax&Carsten Junior


4-års DV-hoppe på 1.60 i stg. sælges




0
0
Svar på denne tråd
 
 Det der med at ride LA
Forfatter: 
Dato:  27-10-2008 22:52

Altså jeg vil næsten påstå, at de mennesker som har pengepungen i orden har lettere ved at uddanne sig til beridere.


Enhver kan ride en Let A. Det er der absolut ikke noget svært i - sålænge man har en god hest.


Da jeg var 12 år gammel - stadig ponyrytter og kun havde interesse for springning, blev jeg sat op på en tidligere (pensioneret)GP-hest. Så kunne jeg lige pludselig lave serier, piaff osv. Og det uden så meget som at have prøvet det tidligere. Jeg fik bare at vide - læg dine ben sådan og sådan. Klem sådan og sådan.


Voila!!!


Venlig hilsen


M

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, jeg...
Forfatter: 
Dato:  27-10-2008 23:44

... Håber sandelig også det bare er for sjov! Det finder vi desværre nok aldrig ud af


Venlig Hilsen


Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dumduymdidi
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 13:06

Nej, det tror jeg ikke at du kan.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 14:23

jeg er heldigvis kommet en del videre med min ridning, siden sidst jeg skrev, mange tak for alle de opbakkende ord. og tak for den tid i har brugt på at uddybe jeres svar,


T

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dumdidejjj
Forfatter: 
Dato:  28-10-2008 14:40

Ej hvor fedt - Tillykke!


Jeg regner med at ride World Cup, Ol osv, på min welsh cob!!



4real :P


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 14:42

JEg kan høre det ikke kun er mig der har drømmen om at blive verdens mester

0
0
Svar på denne tråd
 
 marvin
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 15:16

Helt ærligt hvorfor kan man ikke bare svare på en pæn måde, men samtidigt ærligt


Tag venligst folk seriøst.


På nuværende tidspunkt tror jeg ikke at det er en god ide at blive beridder. Jeg tror nok at det skal lykkedes for dig hvis du vil det, nok, men det tager tid. Din træning skal nok forbedres en anelse også, for din farfar var kusk og har nok forstand på heste, men der skal altså seriøs dressur undervisning til og det foregår altså hos en uddannet beridder. Kørsel og dressur er slet ikke det samme. Jeg synes at det lydder som en god ide at købe en ny hest men, ikke en fuldblod, hvis du skal starte mange stævner og forbedre dig er det nok bedre at starte med en mere nervefast hest, som kan skaffe dig gode oplevelser og mange sejre hjem. Fuldblod er normalt ikke til dressur på højt plan, de har en "forkert bygning" til det.


Held og lykke og lad dig ikke slå af pinden, bare klø på.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 15:49

Få noget ordentligt undervisning, og bliv dygtig, så kan du til at starte med sigte efter rideskole assistent, og se hvad tiden bringer,man kan jo hele tiden arbejde sig højere op og ende på ønskepladsen med tiden, når den rigtige erfarikg og uddannelse er gennemgået.


UNDERVISNING PÅ FYN TILBYDES; SKRIV PB FOR YDERLIGERE INFO

0
0
Svar på denne tråd
 
 bla bla bla...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 15:59

Haha, øhm... Er en smule forvirret.. "sjove" svar blandet med "seriøse" svar.


Lad nu være med at blive sure på hinanden ikke? haha


Gad vide hvad trådstarter er ude på...




Hilsen 007.DK
Team Tude Kiks, udleverer gratis tudekiks til alle, fåes nu også med chokolade smag.
Til dig som fortjener det! ;)
Kleenex medfølger, til de ekstra trængende.
RIP-Gillir <3



0
0
Svar på denne tråd
 
 heihei
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 18:03

er det her virkelig et seriøst indlæg?!

hvis du vil være beridder så skaf dig 3 DM heste rid 3 gange om dagen alle ugens 7 dage skaf dig en underviser der har redet OL

så om 6 år så spørg igen:)


M.V.H

Line og Ascot


»Line og Ascot«

» Ascot kan og vil «

<'33

0
0
Svar på denne tråd
 
 hahaha
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 18:37

Hvor ville jeg være flov over at oprette sådan et indlæg . Ej et fjols du er .



Med Den Skønneste Jonas Som Kæreste .


0
0
Svar på denne tråd
 
 Skulle slet
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 23:04

ikke undre mig, hvis du var berider eller lign. og bare havde behov for at udleve en form for afsporet ....humor


Janni


l'heureux propriétaire

d'un cheval appelé

Musse


0
0
Svar på denne tråd
 
 ok nu har
Forfatter: 
Dato:  30-10-2008 07:09

jeg opdaget hvem det er, så det er en joke, ellers ¨har samsø godt nok løsrevet sig og drevet til midtsjæland


Mvh Susanne

Pari-lida og Waldini.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sus Renalto
Forfatter: 
Dato:  30-10-2008 11:03

Nu bliver jeg nysgerrig - har du genkendt ponyen "Steen" ?


MVH Janni


l'heureux propriétaire

d'un cheval appelé

Musse


0
0
Svar på denne tråd
 
 jep....
Forfatter: 
Dato:  30-10-2008 13:02

sten er genkendt, louise søgård, og til sammen julie pedersen, hvis sten ikke er blevet solgt siden sidst, står han ned for enden af vejen.


Mvh Susanne

Pari-lida og Waldini.

0
0
Svar på denne tråd
 
 iuhfvidufviuh
Forfatter: 
Dato:  30-10-2008 15:13

tror du ikke du skal starte på en gyngehest og når den er tæmmet så prøv en kæphest og så kan du jo se om du kan håndtere en cykel bagefter inden en hest





DEN 1/9 03 døde min stjerne


ZENTA MIN VEN R.I.P


PINTO HOPPEFØL SÆLGES FRA 1/12 08 SKRIV FOR MERE INFO OG BILLEDER


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sus Renalto..
Forfatter: 
Dato:  30-10-2008 15:56

Det var rart at få sat DET på plads!


Sagde Carina Gøttler (:

- som snart skal være mor til den skønneste lille dreng<3


Termin d. 17/2-09

R.I.P Pax&Carsten Junior


4-års DV-hoppe på 1.60 i stg. sælges




0
0
Svar på denne tråd
 
 hallo hallo
Forfatter: 
Dato:  30-10-2008 16:06

Jeg tror helt sikkert du kan blive en fantastisk berider. Jeg har selv samme drøm og jeg har altså en pony med araber i. Jeg har hørt at arabere er fantastiske til de samlede øvelser og lige nu er vores bedste øvelse da også parade. Vi er bare ikke så gode til at komme i gang igen. Han går for det meste b aglæns bagefter men min berider siger at det ikke gør så meget for vi ser vildt flotte ud når vi sådan står stille. Sidste stævne jeg var til (rideskolestævne hvor jeg red BR2)fik jeg 42 % og dommeren skrev "alternativt program" hvilket min underviser siger betyder at han var vildt imponeret. Jeg er allerede gået i gang med at træne til LC1 og det går allerede rigtig godt. Jeg rider den uden galop for det har jeg ikke lært endnu............



Dina





Smil og livet smiler til dig



0
0
Svar på denne tråd
 
 Dina....
Forfatter: 
Dato:  30-10-2008 16:07

Hold da helt op..


Hvem der bare var så dygtig som dig! ;)


Sagde Carina Gøttler (:

- som snart skal være mor til den skønneste lille dreng<3


Termin d. 17/2-09

R.I.P Pax&Carsten Junior


4-års DV-hoppe på 1.60 i stg. sælges




0
0
Svar på denne tråd
 
 øhhhh.......
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 13:50

Joke eller hva??





Nu med sønnen Jesper, født den 31. august 2006.



Besøg vores hjemmeside, klik her


0
0
Svar på denne tråd
 
 hehe Dina
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 14:49

det er god humor...


Sagde Janne - modstander af falsk ridning


Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)


Tak for en god debat i høflig tone :)


Haflingerplag sælges:

www.heste-nettet.dk/lodge/153454/ hest/219974/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider