Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Han-kanin blevet bims ?
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 08:46

Det som om min han kanin har fået total forårskuller og ikke tænker på andet end hun-kaniner. Løber rundt om ens ankler hele tiden og nærmest inddirekte prøver at "hoppe på" benet. Det vildt ulækkert og pisse hamerende irriterende.

Han har ALDRIG gjort sådan før - og aldrig været SÅ han agtig på nogen måde før. Han er lidt over 1½ år gammel, bliver 2 år her 8 August ?

Er det "forårstiden" (han var ikke sådan sidste år osv) - eller er det bare først nu i denne alder han er kommet i sving humor ?

Vil en kasteration hjælpe - men uden at han mister sin "kærlige gnist" og livlige gnist han har sig fra naturens side - blot uden det der parrerinstinkt.

Han har aldrig været så slem - det eneste han tænker på er det. Førhen kunne han godt gå lidt efter en for ville sige hej og kæles lidt osv for få lidt opmærksomhed og kontakt. Men nu... :s

Han siger sådan mærkelig "brummelyd" imens..

Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist !

Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..

0
0
Svar på denne tråd

Forårskuller ja...
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 09:26

Han er sikkert inde i en forårskuller periode. Desværre må jeg bedrøve dig med, at jeg selv har haft en han kanin engang som også var slem, og det var han hele tiden. Især var han vild med lange skørter . Jeg fik ham ikke kastereret da det trods alt var til at holde ud. Kattene var lidt trætte af ham i perioder, men de kunne jo springe op på ting og dermed slippe for hans tilnærmelser...

Jeg ved ikke om en kastration vil hjælpe på hans homoner - prøv at ringe til en dyreklinik. De kan også svare dig på priser m.v.

God luck

Linda

Værelse udlejes i bofællesskab - Postnr. 2765.
Mulighed for opstaldning af hest på nabogården. Se præsentation for mere info :-)
0
0
Svar på denne tråd

Kasterer ham.
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 10:29

Jeg har gennem tiden fået en del lystige ninkaer kastereret. Det har virket som det skulle.

Hvis det kun var mig selv, manden, diverse puder og alt i ninkahøjde, der skulle leve med deres humpen. Så var det til at overleve. (Men som hankaninen bliver ældre, så er det heller ikke kun humpen, men også se hvor langt jeg kan strinte ud af buret. Når du ikke lader mig være ude, det er virkeligt fælt, og de kan faktisk strinte over 2 meter ud af buret.)

Men min ene kat bliver totalt stresset og hendes stress slikkerri bryder op. Så af med bollerne, her i huset.

Passier sadler sælges.

Kombineret mod spring sorte.

Smal til medium bom 17".

Kontakt mig via pb.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 10:37

Ja de er herlige de hankaniner.. min er også meget kærlig, og har været det i ca 6mdr efterhånden. Det er dog ikke lige så slemt som min sidste kanin, som jeg valgte at kasterere.

Jeg gav 600 for det, og min kanin blev efterfølgende doven og kedelig, før var det en aktiv og opsøgende kanin, efter operationen gad den spise og ligge og slappe af. Desuden var den ikke særlige god til at gøre sig selv ren, det var den ellers inden kasterationen. Så jeg vil ikke råde dig til at kasterere din... mm det er helt uudholdeligt selvfølgelig.

I øvrigt er den nok for gammel til at en kasteration vil have nogen særlig effekt. Jeg fik at vide at kaninen helst ikke skulle være mere end 1 år.

0
0
Svar på denne tråd

gsgsgsgsgs
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 12:16

Tak for jeres svar.

Han strinter og har aldrig nogensinde strintet :)

Så det rart at han ikke gør eller har gjort det, men hvis han begynder på det er han røget til dyrlægen med det samme..

Det eneste han sådan lige gør det er er løbe meget rundt om ens ben, være meget mere opsøgende end han plejer, gå og nærmest "gnide sin egen næse og mund" op ad en hele tiden og prøve at hoppe en anelse op og ned. Samt siger brummelyde.

Jeg giver det lige lidt tid så. Tak :)

Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist !

Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..

0
0
Svar på denne tråd

Hi hi hi
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 16:38

han skal da bare have en hunkanin at hygge sig med, så finder han nok ud af, hvor det er rigtigt at humpe og hvor det er kedeligt.....

Mvh. Betina

Smuk og dejlig 3 års DV/PINTO hoppe sælges -se præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider