Ja dagens startede jo stille og roligt som den plejer.
Gemalen var dog lidt tung til at komme igang i morges, klagede en del over smerter i benet. Han havde jo heller ikke skånet sig selv, lå og roede med knægtens bil til meget sent i går, så han var godt øm i skroget.
Jeg kører på arbejde og når lige indne jeg går ud til bilen, at råbe til ham: Husk nu at ringe til lægen, for du trænger da vist til et tjek..
Klokken er ca 9, da jeg lige vil ringe til ham, for at høre hvordan det går og om han har husket det med tid hos lægen.
Normalt blandte jeg mig ikke i det, men havde lidt på fornemmelsen at jeg hellere måtte ringe til ham.
Jamen det var vist ikke så godt, var hans besked til mig. nu kunne han slet ikek gå og lægen ville se ham hurtigt, så han skulle bare komme til ringsted.
Æhh ja, humpende på et ben og med to krykker, som vi altid har stående hvis hans podagra går i udbrud, ja så kommer man jo ikke langt og især når den ene bil var med mig på arbejde, den anden stod ude bag ved og med en udu motor, samt en lastbil, som han under ingen omstændighed ville begynde at kravel op i..
han havde forsøgt at ringe rundt, men ingen var hjemme og kunne køre for ham.
Ok en taxa ville jo så være det næste valg, men jeg kunne godt regne ud at jeg hurtigerer kunne nå hjem og køre for ham. Så hurtigt fik jeg fortalt på jobbet at jeg lige kørte hjem igen og så skulle de nok ikke regne med at se mig mere idag.
hjem igen gik det og så var det ellers med at få læsset gemalen ud i bilen og så få kørt ham til lægen.
Lægen var hurtig til at vurdere, at en telefonsamtale til slagelse sugehus var det bedste og så ellers afsted med os igen og denne gang imod slagelse.
På sygehuset blev vi pænt modtaget og kom hurtigt til.
På det tidspunkt, var jeg godt nok nervøs, for vi var sendt på den afdeling der har med hjerte og blodomløbet at gøre og så kunne jeg jo godt lægge to og to sammen.. blodprop var det der dukkede op i mine tanker og der fik jeg godt nok koldsved.
En flink overlæge, fik hurtigt slået fast, efter en god undersøgelse, at det ikke var hjertet eller en blodprop der var problemet. .
puhaa da ! jeg kunne ha givet ham et smask kys for den besked..men det var tilgengæld sansynligt podagra eller gigt, der nu havde sat sig i knysten og leddet..
selv om det ikke er rart at få den besked, jamen så var det nu alligevel en lettelse.. for det har gemalen jo levet med i snart en del år..
Så nu er der endelig ro i det lille hus. Famillien er spist af med kylling og salat og stalden ordnet og hypperne lukket ind.
Nu skal der bare slappes af oven på en lidt for hektisk dag, der heldigvis ikke fik en rigtig dum slutning..