Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvilken galop?
Forfatter: 
Dato:  21-04-2008 11:54

Ja nu var jeg lige en tur i skoven i går og ville lave lidt galop træning og så slutte af med en skridt tur i vand kanten for at få benene kølet af bagefter.

I skoven tænkte jeg på hvorfor går min hest altid i venstre galop i skoven?

har det noget at gøre med om det er hestens bedste galop eller er det mig der helt naturligt selv lægger benene til den galop?

for bagefter ville jeg jo lige prøve den anden galop for den skulle jo også trænes.

Tænker i over hvilken galop i rider i i skoven/tur?

Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi det hele...

1`pony sælges

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-04-2008 11:58

ja, jeg tænker altid over hvilken galop jeg rider i på tur. Som du selv skriver har rytteren/hesten næsten altid en "bedste gallop side", derfor gør jeg meget ud af at træne begge lige meget

0
0
Svar på denne tråd

seks tegn
Forfatter: 
Dato:  21-04-2008 11:58

Min gamle ridelærer (ja, det er mere end 25 år siden) sagde altid, at de fleste heste af sig selv vælger venstregalop fordi de ligger venstredrejet i livmoderen. Men om det er fup eller fakta aner jeg ikke en bønne om.

0
0
Svar på denne tråd

jeps...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2008 12:01

Jeg tror det er en kombination.

Men ja, heste har en foretrukken side, ligesom vi selv er højre/venstrehåndede og har en foretrukken måde at lægge armene over kors på.

Men det kan OGSÅ sagtens være dig der altid laver anspring på samme måde - hvis jeg ikke tænker over det giver jeg selv tegn til venstregalop pr automatik, det er simpelthen nemmere fordi jeg er venstre-benet (og højrehåndet).

Det er sikkert en kombi - så tænk over det og husk at bruge begge.

I skoven er jeg obs på at skifte og bruger gerne buede stier til at træne forskellig galop - nogle gange får jeg endda et flyvende changement . Er også obs på at bruge forskellig galop når vi rider for fuld knald - selvom hestene klart foretrækker venstregaloppen når det skal gå stærkt.

I

0
0
Svar på denne tråd

Røde...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2008 12:47

Når jeg galopperer på mit røde partlyn er han meget artig og springer 99% af gangene an til den side jeg beder ham om.

At jeg så har opdaget at jeg ubevidst altid springer ham an til højre uden at tænke over det gør, at jeg i fremtiden vil tænke lidt over at skifte mellem siderne.

Dog changerer jeg ofte galoppen hvis vi f.eks. kommer ridende i højregalop og stien svinger til venstre, naturen er et godt sted at indøve changementer :-)

Hilsen fra Lise

www.kongelunden.com
Klar-parat-start kursus! Kongelunden 15/5 www.heste-nettet.dk/forum/9/206973/ 206973/

C-stævne i dressur i Kongelunden 7-8/6 for D1-6 INFOSPORT

0
0
Svar på denne tråd

venstre galop
Forfatter: 
Dato:  21-04-2008 21:14

min gamle hest kunne kun venstre galop, selvom vi øvede og øvede, det var sjældent at jeg fik hende i højre galop.

Et liv uden heste, er ikke livet værd.

0
0
Svar på denne tråd

min hest
Forfatter: 
Dato:  21-04-2008 21:56

Så er min hest åbenbart blevet spejlvendt ved undfangelsen. Han går helst højre gallop og døjer med at få ham i venstre.

Part søges til 5 års

0
0
Svar på denne tråd

Galopanspring
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 09:26

Hvis I er en af dem der mener, at jeres hest helst vil gå i en bestemt galop, så prøv engang at ride galop UDEN jeres hest.

Husk at jeres udvendige ben skal bære vægten, og indvendige ben skal længst frem, ellers "rider" I baglæns

Vi gjorde det på et kursus, og der var ret mange der blev overrasket over hvor svært det var på den ene volte - hvilket sjovt nok var samme volte som hesten havde svært ved

Mvh. Heidi

- God is just an imaginary friend for adults -

Jeg søger kvalificeret dressurundervisning på lånt hest i Slagelse eller omegn. Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider