Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

jeg er ved at blive gal, møg, møg, møg
Forfatter: 
Dato:  18-04-2008 13:37

Det kan ikke være mulig.

jeg har 3 elektriske kørestoler, så mitt behov skulle være dekket så jeg kan komme mig ud og ikke blive isolert. Jeg har 3 stoler fordi om de skal til reperasjon så kan jeg ikke benytte en standard lånestol, fordi jeg trenger spesialtilpasset kørestol.

Men for 3 uger siden var det stop for alle 3, og de blev meldt til reperasjon. Nu har de en prosedyre på hejlpemiddelsentralen at man skal få hjelp først 7-10 dager efter at man ringer spør mig ikke hvorfor.

Men den ældste den nægter bare at lades op og vil ikke gå en CM

Og min nyeste som er helt ens med den gamle den vil ikke slå af en microbryter så den vil heller ikke gå uden at du må være 2 personer til at ryste hårdt i den for at microbryteren skal slå seg af.

Den (nye) blev sendt afgårde til reperasjon forrige torsdag fordi jeg skulle få ofroaderen tilbage på fredagen.

Det er et fantastisk vær i dag og jeg ser frem til en tur ud i naturen med min ofroadkørestol og påfølgende shopping til weekenden.

For 2 uger siden blev den sendt til reperasjon da den blev tom for strøm efter korte køreturer, så den skulle få nye baterier .

Jeg fikk den tilbage sist fredag og skulle ud og handle ind til weekenden da jeg skulle have gæster på søndagen som var min bursdag. Men kørestolen trakk til venstre og når jeg rettet den op kørte den til højre, til sludt gikk jeg ud af den for at finde fejlen. Jo den fant jeg hurtig, setet var montert 15 cm fejl til venstre. Men samtidig forsvant all strømmen af stolen igjen.

jeg kørte hjem og ringte til reperatøren, for at høre hva de hadde gjort med stolen.

Jo de havde fundet en jordingsfejl på det elektriske systemet som de havde rettet op. Nå svarte jeg, men nu skulle altså batteriene skiftes ud fordi de ikke holder på elektrisiteten. Nej, det havde han ikke gjort fordi batteriene så så pene ud. Nå, men målte du dem, spurte jeg. Nej, det havde han ikke gjort.

Nejvel, svarte jeg for de holder kun i 300 meter på en opladning og skal holde til 30000 meter.

Og hva har i gjort med setet? Ja det havde de afmontert for at se på motoren. Javel igjen, men merket i ikke så at når i monterte det på igjen så blev det drejet 15 cm for meget til venstre? Nej, det havde han ikke sett.

Men han kunne ikke gøre noget med det før weekenden fordi han var reist på langweekend.

så på tirsdag blev stolen hentet og jeg fik den tilbage i dag. Ferdig opladet fik jeg besked om med nye batterier og ny lader. De havde satt den ind i garqasjen, så nu kunne jeg køre for at handle ind denne weekenden.

Og hva tror i jeg fandt når jeg kom derud. Jo en punktert kørestol med en bolt i hjulet. De har f&%¤#n meg klart at punktere den på verkstedet og levert den punktert.

Har nettop snakket med verkstedet, jo de havde da godt nok sett det, men de havde ingen ny slange til hjulet så de kunne ikke gøre noget før næste uge.

Samtidig så efterlyser jeg min nye kørestol. Jo den var nem at reparere, men siden den var ny så havde de sendt den 600 km væk til Oslo til forhandleren, fordi det var garanti på den og da kunne forhandleren reparere den.

så nu har jeg vært 3 uger uden kørestoler, jeg skal på sygehuset hurtigst mulig og skulle vært der denne uge, pga mistanke om at jeg er smittet af malaria Melder fra til dem at jeg sansynligvis ikke kan komme før næste uge pga manglende kørestoler og får besked om at jeg må komme nu, jo fortere jo heller, men det har jeg jo ingen mulighed til uden kørestoler.

Og næste torsdag til søndag skal jeg rejse til england og må have min kørestol. Men jeg tviler stærkt på at de vil blive klare inden det.

Af og til har man bare lyst til at "karnøfle" sløve reperatører.

0
0
Svar på denne tråd

hvad skal jeg sige
Forfatter: 
Dato:  18-04-2008 13:46

boller fra .....

jeg ved ikke rigtig hvad der sker for de nordmænd Tone, det er ligesom de ikke rider den dag de sadler

hvor er det træels at du skal være sådan forfulgt af uheld, ville ønske vi kunne være og hjælpe dig lidt

håber det hele ordner sig så du kan komme en smut til england.

Mvh Berit

Tinker hingsten De Dagda står til rådighed for hopper

Se mere på

www.jlt-tinkere.dk

the road may be rocky
and times can be hard
but the days are getting longer
and there's ...

0
0
Svar på denne tråd

Trøstekram
Forfatter: 
Dato:  18-04-2008 13:46

er det eneste jeg kan sende herfra... Også vil jeg minde om sangen: "Allways look at the brigth side of life...."

Så meget som nå har gået galt, så er det bedre for deg om du kan grine ad det, ikke? Jeg ved at det kan være svært, men prøv bare en gang... Det hjælper faktisk!

Du får forsøke å finde på alternative aktiviteter til tur i skoven, som at lave woododukker av reparatører som du stikker nåle i.... Jeg er sikker på det vil føles meningsfullt!

Ha en hyggelig helg, og håper du snart kommer på hjul igen!

0
0
Svar på denne tråd

Det var godt nok "sort"
Forfatter: 
Dato:  18-04-2008 14:58

Det er da lige til at over!

Man skulle ellers tro, du var dækket ind med 3 kørestole, men jeg kan godt se, at det ikke er spor for meget! Det er da lige før at hvad der KAN gå galt har bestemt sig til at gå galt i kaskader! Jeg kan godt forstå du er ved at være en smuuuuule træt af reparatører, for de har da vist nok arbejdet med hovedet under armen her.

VH Kirsten Ø

0
0
Svar på denne tråd

Søde Berit
Forfatter: 
Dato:  18-04-2008 16:02

Det hender da af og til at jeg "låner" John lidt når jeg er hos jer, så det hjelper da på.

Lilleulv! Det var akkurat det jeg gjorde først. jeg lo så det jomet. sinnet tok meg etterpå.

Vodoodukker ja, det var kanskje noe. Og nålene det hadde ikke vært knappenåler i hvet fall, nei store kraftige kjøttnåler.

Eller vinne en kjempepott i lotto hver uke selv som jeg ikke har spilt på mange år. så kan jeg bare kjøpe en 10 stoler og kaste dem hver gang en sikring ryker eller den punkterer eller noe sånt.

ja Kirsten Ø, sådan kunne jeg også reagere men så ville jeg sett sådan ud

Hele ugen har vært sådan.

Thords kørestol fikk vi igjen på mandag etter at den var punktert på 1 hjul. På vej hjem fra banken faldt hjulet af fordi de havde glemt at feste det ordentlig.

Mine kørestoler som er deffekte

Glødelampen som skal varme op dieselen på bilen er deffekt og må skiftes ud.

MIn heve/senke stol som jeg sover i og som jeg også bruger hele dagen der brakk nakkestøtten og fodbrettet. Så jeg har haft en skammel under bena i en uge, med påfølgende gnavsår på læggene.

fikk gavekort til danmark til fødselsdagen som skulle bruges inden den 07.05. Men gavekortet var på ordinær lugar og de har ingen ledige handicaplugarer eller plads til høy bil. De vil heller ikke forlenge fristen på brugen af gavekortet eller refundere det.

En bekjent (degradert kamerat lige nu) skylder mig ca 20 000,- som jeg skulle få nu men så købte han bil istedetfor.

så skulle jeg benytte det fantastiske dejlige været vi har her for tiden i haven og sprøyte mod ukrudt. Jeg satte trykkbeholderen på bordet for at pumpe op trykket for at sprøjte. Bordbenet falt af og jeg kom til at udløse sprøjtefunksjonen og sprøjtet roundup over hele mitt højbed med 240 påskeliljer og jordbær.

så får jeg besked om at det som har gjort mig syg og i perioder totalt invalidisert siden august sansynligvis er beningt malaria (ikke hjernemalaria) beningt malaria angriper lever, nyrer og milt samt ødelegger de røde blodlegemer. og skal hurtigs mulig til malariadiagnostikk men kan det ikke pga kørestolene.

Shetan er halt til trods for sprøjtning i ledd.

Så nu synes jeg jeg har haft nok denne uge

Det er sikkert noget andet jeg har glemt også

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels uheldige dig
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 07:47

Det er da helt uhyggeligt,så uheldig du er .PIV .

Det gør mig sgu ondt .

Jeg forstår bare ikke,hvorfor de ikke har en lånestol , som du kunne låne imens.

Er der ikke en hjælpemiddelcentral i Norge,hvor man kan stille en til rådighed for dig ,nu når du ingen har nu .

Var det en bil,der var til reparation,havde værksstedet sikkert en lånebil.

Mvh Graven

Fronerthig Prince Teyrnon kåret Welsh cob står til avlsbenyttelse.

Opstaldning tilbydes for hingsteplage ,2 pladser ledige til Maj .

Sælges :

Dejlig Oldenborghoppe med fuld stambog 7 år,168 cm.

0
0
Svar på denne tråd

åhhhh Tone
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 08:43

det går bare ikke godt for dig lige nu jeg er så ked af det på dine vegne med alt det uheld der forfølger dig lige nu

Kram herfra

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider