Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Krydsforsikring???
Forfatter: 
Dato:  17-04-2008 13:55

Hey kærer HN'er

Nu står jeg lige i et lille delimma - og så plejer i jo at være gode for nogen gode råd og en masse erfaring!

Det er sådan at kæresten og jeg har købt ny bil og den skal forsikres, da vores eget forsikringsselskab (eller kærestens, vi er lige flyttet sammen og har stadig ikke fælles forsikringer) er for dyrt.

Så vi får tilbud andre steder fra og GF er dem som kan gøre det billigst. Derfor har vi fået sendt et færdigt tilbud der passer på os og så skifter vi begge forsikring så vi har fælles forsikringer.

Jeg sidder så og læser tilbuddet igennem for at tjekke at alle oplysninger er som de skal være - der mangler lidt oplysninger på mig som jeg får tilføjet. SÅ kommer jeg til vores ulykkesforsikringer og jeg bliver et stort ???

Det er en familieulykkeforsikring, med kæresten som forsikringstager og mig som medforsikret. Vi bliver spurgt til om vi er gift, men det er vi endnu ikke og hvis vi ikke er gift så ryger vi i mit dilemma...

"Hvis ugift: Ønsker du/I forsikringen tegnet som en krydsulykkesforsikring??"

Så er mit spørgsmål hvad er en krydsulykkesforsikring???

Hvis vi så ikke vil krydsforsikres så kan vi ønske at forsikringssummen ved død kan udbetales til hinanden, men så skal vi have boet sammen i 2 år (og det har vi ikke kun 3 mdr), hvis vi ikke vil det så skal vi skrive navn på hvem vi vil begunstige!!??? Øhh og hvad betyder det så???

Jeg må nok ærlig indrømme at jeg er en smule lost i dette - nogen som kan gøre rede for hvad det er og hvordan det fungere og evt hvad i har haft bedst erfarringer med (udover bare at blive gift :P hæhæ)

Håber det var til at forstå og at i kan hjælpe mig, for skal have sendt papirne ind så hurtig som muligt!

Ninkamus

"Love is like the wind you can't see it but you can feel it"

www.Ninkamus.dk - Min hjemmeside om kaniner - tag et kig det skader ikke :)

0
0
Svar på denne tråd

forsikring
Forfatter: 
Dato:  17-04-2008 15:01

Krydslivs- eller krydsulykkesforsikring betyder kort fortalt, at du forsikrer din kærestes liv/førlighed og han forsikrer dit liv/førlighed.

Hvis f.eks. han skulle miste livet/blive invalid ved en ulykke, så er det DIG, der får udbetalt forsikringssummen etc.

mvh

KIRSTEN

0
0
Svar på denne tråd

tak :)
Forfatter: 
Dato:  17-04-2008 18:47

tak for svar - det tror jeg så vi vil!!!

Ninkamus

"Love is like the wind you can't see it but you can feel it"

www.Ninkamus.dk - Min hjemmeside om kaniner - tag et kig det skader ikke :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider