Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Mit nye idol - FEI
Forfatter: 
Dato:  15-04-2008 22:08

Ih - altså FEI blvier bare skarpere og skarpere i deres udmeldinger på hestevelfærdsområdet. Epona har fuldt op på Tina Lund fadæsen og skriver står flg.:

______________________...__________

Ifølge flere udenlandske rideforbund, og FEI, er det uacceptabelt at ride på en hest, med et blødende sår ved schenklerne. Dansk Ride Forbund er tavse, når det gælder tolkning af deres eget reglement.

I 12 dage har EPONA.tv forgæves forsøgt at få en kommentar fra sportschef Jens-Erik Majlund, der ifølge pressechef Helle Qvistgaard er den eneste, der ved, om det er imod reglementet at ride med et sår, som det hesten Lanthanid havde, da den i 2005 vandt DM. Eller om ekvipagen burde have været diskvalificeret.

Det internationale rideforbund, FEI, vil dog gerne svare på, om det generelt er i orden, at ride på en hest, der har et blødende sår, der hvor man indvirker med sporene. "Svaret er ganske klart, det er uacceptabelt", siger chefen for FEIs springudvalg John Roche.

I tråd med det ligger også andre organisationer, der er gået så vidt som til at skrive det direkte ind i deres reglementer.

"Forekomsten af blod på hesten under et program, hvad enten blodet er vådt eller tørt, medfører diskvalifikation. Beslutningen kan ikke ankes", skriver det australske rideforbund i sine bestemmelser.

"Forekomsten af blod på hesten i en konkurrence, vil medføre diskvalifikation." skriver det amerikanske rideforbund i sine bestemmelser.

"Fremvisning af en hest, som har en rift eller et sår som viser tegn på frisk blod i munden, næsen, under kæben, på skulderen, brystkassen, flanken, eller i hofteområdet (områder hvor man med rimelighed kan forvente, at skaden kan være forårsaget af rytteren eller udstyret), må betragtes som mishandling uanset, hvordan skaden er opstået." Skriver USAs reiningforbund, NRHA, i sin håndbog for dommere.

Hilsen

Søs

To sadler KØBES

Stübben Bennys Harmony bom 33,5 og 17,5" - eller endnu bedre 17".

Ring til mig på 41 90 56 70 eller skrive en besked.

0
0
Svar på denne tråd

så er der fest
Forfatter: 
Dato:  15-04-2008 22:14

og jeg melder mig ind i fan klubben, når de vel og mærke, følger op på sagen og gør noget ved kommende sager, for vil gerne se deres ord komme tilydtryk i gennem handlinger

Karoline

Som hverken er hellig eller frelst, men bare en god rytter.

(som kan se sig selv i øjne hver dag, uden at få en grim smag i munden)

Selskabs- avlshoppe søges til lån på ubestemt tid.

0
0
Svar på denne tråd

hip hip
Forfatter: 
Dato:  15-04-2008 22:36

Vi må se hvad der sker. Men DEJLIGT at de i det mindste melder ud :-))

Klap Baby fra mig?? Jeg skriver lige en besked til dig så vi kan aftale noget for evt. weekenden???

Hilsen

Søs

To sadler KØBES

Stübben Bennys Harmony bom 33,5 og 17,5" - eller endnu bedre 17".

Ring til mig på 41 90 56 70 eller skrive en besked.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2008 06:42

det er helt sikkert positivt, at de melder ud, men det skulle de nok have gjort for længe siden

Jepp søde, har fået den og har svaret Klapper Baby nu her når jeg skal ud og morgen fodre

Knus

Karoline

Som hverken er hellig eller frelst, men bare en god rytter.

(som kan se sig selv i øjne hver dag, uden at få en grim smag i munden)

Selskabs- avlshoppe søges til lån på ubestemt tid.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-04-2008 07:11

lækkert... spændende at se hvad der sker :)

Michelle

HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud

Dressur og springkursus i 30 og 31 på Klarup Ridecenter ved exam. berider Søren Hedegaard... se meget mere her

0
0
Svar på denne tråd

Tralalalal
Forfatter: 
Dato:  16-04-2008 07:36

Jeg melder mig også ind Og så håber jeg selvfølgelig at DRF tager stilling.. Det er lidt flovt at være dansker lige nu... tænk at "vi" acceptere den slags..

Neapolitano Allegra

Mor´s Smuksak!

Køn lille hest til salg!!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  16-04-2008 13:26

Jeg tror såmænd nok at DRF skal komme med en udmelding, det er klart at sagen er lidt mere kilden her i Danmark fordi det drejer sig om en af vore egne ryttere.

Så vidt jeg ved har Holland aldrig haft de store problemer med roll-kur, hvorimod vi her i Danmark ynder ikke at praktisere det.

Vi er i de sidste måneder inden OL, og det nytter ikke at komme med en forhastet udtalelse omkring Tina Lund.

Selvom jeg finder det beklageligt at en hest forlader banen med sår, og mener at reglementet bør være utvetydigt i den retning til fordel for hesten, så bør man også undersøge sagen til bunds for rytterens skyld, også selvom man er kendt og hedder Tina Lund.

Jeg mener at man, for at undgå tvivlsspørgsmål i fremtiden, bør skrive ind i reglementet at tydelige mærker efter brug af pisk, sporer og bid bør medføre udelukkelse. Også selvom det ikke umiddelbart ser voldsomt ud.

Hilsen fra Lise

www.kongelunden.com
Klar-parat-start kursus! Kongelunden 15/5 www.heste-nettet.dk/forum/9/206973/ 206973/

C-stævne i dressur i Kongelunden 7-8/6 for D1-6 INFOSPORT

0
0
Svar på denne tråd

Det er da skønt...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2008 14:11

at nogen melder klart ud. Der er tydeligvis stor tvivl om, hvad der er acceptabelt her i Danmark.

Jeg var tilskuer til et distriktsstævne for nogle måneder siden, hvor en enormt lækker og MEGET stor og lang hvid hest startede i noget MB1 el. 3 (husker ikke). Rytteren var ikke forfærdeligt stor, og havde vist lidt problemet med at samle hesten og at styre den generelt.

Jeg var meget fascineret at hesten og stod længe og betragtede den. Og så var det at jeg opdagede nogle ret voldsomme mærker efter sporen på højre side. Det tog en del tid før jeg så det, for rytteren red konsekvent venstre volte, så højre side var vendt mod barrieren. Kun i nogle korte momenter blev der galoperet til højregalop.

Jeg var meget i tvivl om, hvad jeg skulle gøre. Ingen af de andre ryttere på opvarmningen påtalte sårene, ej heller gjorde andre tilskuere. Ekvipagen red på banen, og så vidt jeg ved blev det heller ikke påtalt af dommerne, selvom programmet jo indeholder ridning på både højre - og venstre volte. Samtidig koncentrerede jeg mig om at betragte min træner, jeg jo var der for at se, og det gled lidt i baggrunden.

Da rytteren så kom fra banen blev sårene endelig påtalt i ret hårde vendinger af en gruppe "rigtige" voksne (jeg er 19, men er vist ikke helt nået til at betragte mig selv som fuldgyldigt voksen). Pigen, og andre ryttere, der kendte hende, forsvarede sårene med, at hvide heste er sarte og at der ikke er noget at gøre ved det.

Jeg fortryder at jeg ikke påtalte sårene før klassen og evt. gjorde dommeren opmærksom på dem. Bagklog kan man altid være.

Men det kan da for søren ikke passe, at det er tilladt at fortsætte med at hakke sporene i siden på en hest, der bløder.

/Line

Distancenovicerne Askari & Line, og Pompadeur - højtelsket ædemaskine

"Everybody's gotta end up somewhere, I'm just taking my time to get there"
- Tina Dickow

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider