Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

orden i stalden?
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 14:40

Tja, jeg ved ikke rigtigt om jeg forventer en løsning eller bare nogle gode råd.

Men hvordan kan det være, at det bare er umuligt at nå til enighed omkring hvordan tingene skal fungere i en stald? Min hest har altid stået steder hvor der var en fast staldpolitik og orden for hvornår de blev fodret/kom på sommergræs/blev lukket ind og det har fungeret fint. Men nu er jeg et sted, hvor reglerne er uskrevne og der ingen ledelse er. Alle hestene får individuelt foder(hver ejer køber sit) individuelt hø osv. det er i og for sig ok, men det er straks lidt vanskeligere når nogen skal ind sent, andre tidligt, nogen skal have klokker på, andre af, bandager, gamscher på og af. Vi skal selv stå for aften/eftermiddagsarbejdet og fodringen/indlukningen. Og alle vil have det på deres måde. Kunne man ikke blive enige om at om sommeren kom de ind kl...og om vinteren kl... og dermed færdig? og hvis folk ville have deres hest længere ude, så stod de selv for det?

Det er altid "min hest blev fodret for tidligt...min hest blev fodret for sent...min skal kun ind hvis det regner....min skal altid blive ude"

Og de få regler der er, kan åbenbart altid bøjes? Det er et rent helvede at skulle navigere mellem så mange holdninger til hestepasning, hvordan er stemningen i jeres stald?

0
0
Svar på denne tråd

Her er...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 14:54

det så nemt.

Vi er ikke så mange i stalden, ejeren af stalden ( mig ) fodre, og det er til faste tider.

selvfølgelig er det mig det bestemmer i den sidste ende, men jeg tager altid de andre hesteejere med på råd, vi taler om tingene, så når man længst.

Det går ikke, hvis der ikke er en høvding, det gi`r for meget uorden.

Den, som ikke vil rådes,

kan ikke hjælpes.

Benjamin Franklin

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

jeg var
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 14:54

i sådan en stald engang.

Der sørgede man selv for at lukke ind og ud efter behov. Så var der ingen brok. Den der tog andensidste hest ind, tog også den sidste med.

Der blev fodret om morgenen af staldejer. Og til aften fodrede vi selv inden vi gik hjem. Så ingen heste fik mad på samme tid.

Det fungerede faktisk rigtig godt. For hestene var vant til at nabohesten godt kunne få mad, uden at den selv skulle have.

Et visuelt handikappet feminint individ af den domesticerede afart af Gallu-familien kan udtagelsesvis excellere i lokaliseringen af en diminutiv enhed af et cerealt fødeemne.

0
0
Svar på denne tråd

enighed?
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 15:01

Jeg har også været i en anden stald hvor vi selv stod med det hele, men der havde vi en deal om at en fodrede til morgen mellem 7 og 8, en lukkede ind til frokost kl 16-16:30 og en foderede til aften mellem 19 og 20. Det er jo noget man kan forstå. Men her hvor jeg er nu får de kun kraftfoder to gange dagligt og indlukningstiden varierer efter vejret. Og vi kan ikke lave en aftale om at en lukker ind om eftermiddagen og en anden fordrer så sent til aften. Det er den samme person som har ansvar for at lukke alle heste ind og fodre til aften. Og helt ærligt hvis man skal ride undervisning kl 17 og først skal fodre kl 20 så er det mange timer og sidde og glo....

Jeg ville ønste at vi fodrede tre gange dagligt, men det vil ingen gå med til...

0
0
Svar på denne tråd

Her er det
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 15:05

kun mig somregel, der fodre, lukker ud og ind.

De ryger næsten altid ud lidt over 6 morgen og kommer ind når jeg har tid. Men mellem 20 og 21 nu.

Det får folk at vide når de kommer, og indtil nu har det været ok uden problemer.

Men der kan også max stå 7 her, så derfor bliver det måske heller ikke så besværligt?

MVH Vipse

Egeskovgård

Bøgeflis til ridebane sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 15:10

Det er ret nemt, der hænger en whiteboardtavle lige inde for stalddøren, hvor de kan skrive på, om deres hest skal blive inde, have klokker på, på fold eller noget andet.

Der er en fin stemning i stalden, der er ikke rigtig noget snobberi eller noget.

Næsten alle kender hinanden - hvert fald privatrytterne.

Hilsen Helene

R.I.P marsvinet Martha

0
0
Svar på denne tråd

suk nok bare mig
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 15:23

ja der er også kun plads til omkring 7 heste her, så det burde jo ikke være besværligt. Men det er det! det er nok bare mig det er besværligt for, da jeg er den eneste i stalden som har barn og derfor er nødt til at være hjemme på bestemte tider, da jeg skal hente/lave aftensmad/putte. jeg har en babysitter, med hun skal jo også bookes.

Der er bare ikke den store forståelse for at jeg ikke kan lukke ind 19:30 da det er der jeg putter den store.

Er det helt umuligt at have hest og børn?

0
0
Svar på denne tråd

leonidas....
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 15:30

det er ikke umuligt. Man bliver bare nød til at vælge den stald/hest etc som passer bedst overens med ens privatliv.

Min ene veninde måtte flytte fra den stald hun havde stået i, i mange år og var glad for, til en anden med fuldpas, fordi hun ikke kunne kombinere nyt erhverv og barn med hesten. Nu fungere det optimalt.

En anden veninde flyttede fra den ene selvpasser stald til den anden, fordi i den anden, var der lavet retningslinier for hvornår hvad skulle laves, og det gav mere ro til hende så hun kunne få det hele passet ind.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

0
0
Svar på denne tråd

det tror jeg også jeg gør
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 15:43

Jeg har bare altid prioritet meget at min hest kom på fold og det kan være svært på en rideskole. Så nu vil jeg finde et "børnevenligt" sted hvor der er meget præcise ordensregler og hvor der er ind/udlukning og fodring med i prisen. Jeg orker ikke der skal være dårlig stemning, og hvad nu hvis mine børn er syge en dag eller jeg skal til møde om aftenen?

Nej du har nok ret, man må indrette sig efter situationen og min er, at der skal faste tidspunkter på bordet. Jeg er synes det er dejligt at man selv kan gå og pusle og forkæle sin hest, men tingene er nu en gang lettere hvis alle spiser og er på fold samtidig.

0
0
Svar på denne tråd

Så nemt her
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 17:30

Ja her er det så nemt :

Jeg fodrer morgen/eftermiddag/aften og lukker ud .

Skal vi noget så hjælper folk til efter en plan, jeg har lavet .

De fleste dage lukker jeg også ind og det er efter vejret.Vil folk have deres hest ind før,have klokker på/af,skiftet dækken osv så gør de det selv.

Men INGEN fodrer her uden, at ALLE bliver fodrede ( måske lige med undtagelse af ekstra gulerødder/mash), men så får alle en ekstra gulerod ( vi har 16 heste i alt).

Jeg gider IKKE det der med alle de forskellige tidspunkter, og jeg kan ikke se, at andre, der har foder/indlukningsvagten, skal gøre som alle andre ønsker.

Jeg tror nu heller ikke, at hestene har godt af,at de bliver fodrede på forskellige tidspunkter.

At nogen vil have deres heste ud før eller ind senere,have andet dækken på/af og klokker ligeså,det må de selvom,men så gør de det bare selv !!!!

Mvh Graven

Fronerthig Prince Teyrnon kåret Welsh cob står til avlsbenyttelse.

Opstaldning tilbydes for hingsteplage ,2 pladser ledige til Maj .

Sælges :

Dejlig Oldenborghoppe med fuld stambog 7 år,168 cm.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider