|
|
| Du ved du er fra Køge af, når... |
|
|
• Du siger du er 'fra Køge AF'
• Du synes det er langt, hvis det tager over ti minutter at gå fra én bar til en anden
• Du synes det er langt, hvis det tager over ti minutter at gå fra den ene ende af byen til den anden!
• Du kan finde på at tage endnu længere sydpå for at gå i byen, f.eks. til Haslev…
• Du ved ikke hvad "Grisen" egentlig hedder…
• Du er flyttet til KBH og dine nye venner griner ad dig, når du siger "Mormor og Morfar"
• Du har haft idræt eller været på tur på åsen, men er egentlig ligeglad med at Grundtvig ligger begravet der. Det er jo bare en skov.
• Du har haft en knallert
• Det tog dig lang tid at opdage, at æg staves med 1 æ.
• Du har lånt dine forældres bil og kørt den tom for benzin, for at besøge dine venner i Bjæverskov, Faxe Ladeplads osv.
• Du har været vant til, at dig og alle dine venner gik i præcis det samme tøj, fra de samme butikker.
• Du har ødelagt dine knæ ved at vælte på brostenene på torvet i branderter.
• Du synes ikke 35 minutter i toget er langt til KBH.
• Du er sikkert vokset op med en have, som er større end de fleste lejligheder i KBH
• Du mener det findes to slags mennesker i verden; Hippier fra Gymnasiet og de tjekkede fra Handelsskolen.
• Du er fan af Song to the Siren
• Du hhv. har kastet op eller knaldet i Hugos gård, Ritz' gård, Flannens gård osv. adskillige gange!
• Du synes de mest uhyggelige og ghettoagtige steder er Ellemarken og Hastrupparken.
• Du kun har taget med to forskellige busser; 501 og 502
• Årets højdepunkt er Køge Festuge.
• Det sejeste koncertsted i dine øjne er Teaterbygningen
• Du har bedt om at få din skoletaske tilbage fra garderoben på Sisi.
• Dig og dine venner/veninder alle sammen har været kærester med de samme personer.
• Du først nu får at vide, at det er Frederik den 7. der står på Køge torv.
• Dit bud på en god aften er en tur på McDonalds og en fest ved Shell Select.
• Du synes det er ligesom at være i Tivoli at køre med Metro.
• Du ikke fatter hvad parkeringsafgift er for noget
• Dine forældre kender Kim Swartz
• Du mere end 5 gange har siddet ved siden af "manden der tæller sekunderne" i bussen jeg må jo nok sige at jeg lever op til mange af dem.. selv bor jeg dog kun syd fra køge 
Kærlig hilsen Katrine
NU Med TALISMANN NYGAARD Min Hest er mit spejl. Smuk og Elegant En rigtigt hest er en Oldenborg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Smiler.. |
|
|
...sikke mange minder der vælter frem nu. Og der er vel intet galt i at være fra Køge a 
Se vores skønne palominoer på præsentationen
CREMELLO hoppeføl efter Shulay Goldfever til salg - kontakt for yderligere oplysninger To stk. palomino-føl i vente
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kender også mange af dem |
|
|
arbejde bla andet på McD og på Sisi trådte jeg mine "ungdomssko"  Mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ha ha..... |
|
|
Åh ja! Tror ikke der er ét af de punkter jeg ikke kender til! Er smadret af grin 
Med venlig hilsen Helle og Annabell.
New Forest Ponyen - Avlet med hjertet - Redet med Stolthed! www.soldal.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Der er godt nok mange der passer rigtig godt på mig, især den første. 
Men der findes nu også andre busser i Køge, end 501 og 502. Jeg tager f.eks. 121 og 210 når jeg skal hjem. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Køge, Bjæverskov, St. Heddinge.. |
|
|
Åhhh ja, sidder nu her i Hundige og drømmer mig tilbage til dengang.. Gg Jeg er opvokset i Bjæverskov, boet i Gørslev, kommet på Roadhouse (Sisi) og væltet med skoletasken på Slap A'...  Så blev jeg ældre, tog i byen i kbh, flyttede til Esbjerg.. Satme om jeg ikke igen nu kommer i byen i Køge, på Burn som XL nu så så flot hedder.. Det er nu sjovt.. Og faktisk for det ikke skal være løgn er jeg kærester med en gammel barndomsflamme fra skolen af og møder tit gamle venner fra Skovboskolen af som stadig hænger ved Køge og Bjæverskov.. Ganske skræmmende... 
Tid til kærlighed, tid til kærtegn.. Tid til at dele, tid til at sige farvel... Farvel min elskede, tak for tiden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min kæreste |
|
|
kommer jo syd for Køge. Så han fandt denne på facebook for et par uger siden. Og han syntes den er hamrende skæg...især fordi han kan nikke genkendende til de fleste ting.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fra Køge A ;o) |
| Forfatter:  |
Trine *Tika og Freja* |
| Dato:  |
11-04-2008 22:58 |
|
Jeg bor syd for køge men kan nikke genkendende til det meste 
Knus fra Trine *Tika og Freja* -- Nu uden min dejlige Tika -- ♥ rest in peace my love ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Og som inkarneret køgegenser, der aldrig er sluppet væk, kan jeg jo så også nikke ja til alle punkter på listen... også den med de famøse baggårde....................... Så melder mig rødmende under fanerne på Køge torv, med den mærkelige statue og de røvbelastende brosten 
MOD DUMHED KÆMPER SELV GUDERNE FORGÆVES...... Belgisk varmblod- En hest med personlighed. ( Psst, det har den danske udgave, sgu også!!)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Øf øf....... |
|
|
Arh jeg er så tilflytter... men jeg må sige at sidst Grisen ikke kørte - og der var indsat special-bus (der ikke stopper dér hvor JEG skal af! ) - ja så måtte jeg jo lige forhøre mig for en sikkerheds skyld: "Er det så i stedet for Gri... øh.. Østbanen...?) 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I har altså |
|
|
osse tendens til at sige Biil, med tryk B og det sidste i. Hvordan I så end lærer jeres børn at der kun er eet i i biil. Og øøjet. Laila, jeg ved ikke hvad du laver idag, men det er dine udtryk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hovhov! |
pernille 7 |
12-04-2008 09:24 |
|
Man er ikke fra Køge Af - man er fra Køge Aa! Er opvokset i Ejby, I ved der hvor man skal med telebus for at komme ud! Hvorfor har de i øvrigt lukket Ritz? Det kan man da ikke! Det svarer jo til at lukke Louisiana eller Glyptoteket eller andre store kulturinstitutioner! Marianne Sommerlund - har vi redet sammen hos Kim og Jutta på Bølle?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Og man ved, man er fra Stevns a'ende, når man for nemheds skyld siger til folk, at man kommer fra Køge... Ja, jeg fik også næsten tårer i øjnene, da jeg opdagede, Ritz var lukket... Og så mangler det vigtigste punkt forøvrigt; "på Lovparken"! Har man ikke tilbragt adskillige eftermiddage dér - så er man i hvert fald ikke køgenser!
Christine & lilleprinsen "Rønnebærene er sure!" sagde ræven.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Pernille7, øhhh kan huske en pernille i forbindelse med Bølle ponyen.... Hedder du fogh til efternavn??? Hukommelsen er ikke hvad den har været, mere 
MOD DUMHED KÆMPER SELV GUDERNE FORGÆVES...... Belgisk varmblod- En hest med personlighed. ( Psst, det har den danske udgave, sgu også!!)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| for grineren |
|
|
ja den er simpelthen for grineren, jeg er også med i den inde på facebook. jeg kan bare genkende såå mange ting, jeg har altid boet i herfølge og køge, og kommer nok heller aldrig til at flytte særligt langt væk. har egentligt aldrig tænkt over at jeg snakkede på en speciel måde før jeg begyndte at studere i kbh. så kom den: snakker alle sådan der hvor du kommer fra øhh ja 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marianne |
pernille 7 |
12-04-2008 19:17 |
|
Jo det er mig! Nej hvor skægt! Dejligt at du stadig er hestepige, jeg er lige gået i gang med ridningen igen for et år siden, det er skønt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min familie... |
Tea ♥chokoladetus♥ |
12-04-2008 19:29 |
|
...er også fra det område Aa  det jeg bider mest mærke i er: Tee og Kaf! (byttet om på stavelserne)
Hilsen Tea Nu med part på Funi -rød islænder & Hansi -Gotlandsruss
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|