Godaften allesammen 
Jeg har lige et spørgsmål til alle jer derude, for det er min erfaring at har man et problem, så findes svaret ofte her.
Min kæreste lider frygteligt af hovedpine i øjeblikket. Det har pt stået på i lidt mere end 14 dage. Det er altoverskyggende, og for en mand der aldrig har lidt af hovedpine før, er det ualmindlig frustrerende.
Han kan ikke holde ud af sidde foran computerskærm, kan ikke læse, kan ikke se fjernsyn - faktisk kan han kun sove.
Lægerne startede med at slå det hen som bihulebetændelse, hvortil han fik en næsespray. Der skete absolut intet positivt ved det, og desuden er hovedpinen ved bihulebetændelse lokaliseret ved panden og ikke i hele skallen, sådan som det er tilfældet ved min kæreste.
Næste læge mener at det er spændingshovedpine, men hvis det forholder sig sådan skal følgende kriterier bl.a. overholdes: Hovedpinen skal være mild til moderat (hans er meget voldsom) og motion skal ikke forværre smerten (Han kan ikke gå op af trapperne til sin lejlighed før hjernen truer med at bryde ud).
Alt i alt er det virkelig ubehageligt for ham.
Hans syn fejler intet, skal det lige siges.
Er der nogen der kender til noget lignende dette?
Jeg har sagt til ham, at hvis den fys han skal til på tirsdag, ikke kan lave mærkbare forandringer, vil jeg have ham til scanning. Vi kan ligeså godt udelukke de avorlige ting med det samme.
Kender I nogen eller noget der kurrerer hovedpine?
Jeg har tænkt lidt på akupunktur, men har også hørt om folk der har FÅET hovedpine af dette i forbindelse med helbredelse af andet sygdom.
Til gengæld, har jeg også en farbror, hvis hørrelse vendte tilbage efter en tur hos en akupunktør, så de må da kunne nogle ret fantastiske ting.
Han er lige ved at gå ud af sit gode skind, og vil ikke engang spille computer mere - og SÅ er den altså gal 
Gode råd og idéer modtages med kyshånd!