Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Alt for lidt tid - hvad gør jeg?! :(
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 08:01

Puha.. Kender i den følelse, hvor man bare føler man bliver kvalt i ting man gerne vil og virkelig godt kunne bruge en ekstra dag i ugen? :(

Jeg står i den situation, at jeg går i 3.g, som jeg snart er færdig med.. Jeg har et langdistanceforhold, hvor min kæreste bor i Aalborg og jeg selv bor i Horsens. Jeg har min egen dejlige hest, som selvfølgelig også skal ordnes hver dag.. Der udover har jeg et rengøringsjob en times tid om ugen og et arbejde med varierende arbejdstider..

Men men men.. Det hele er ved at koge over for mig, og jeg kan bare slet ikke se en løsning på det..

Og det mest besværlige er det der med at arbejde.. Jeg er lige blevet tilbudt at få undervisning på det sted, hvor hesten står - hvilket vil hjælpe rigtig meget på min økonomiske situation.. Det vil betyde, at jeg næsten ingen udgifter vil have på min hest, og jeg kan få stabilitet i min hverdag..

Men i og med, at jeg har en kæreste som bor så langt væk, skal der jo nærmest også tilrettelægges tid til at kunne se ham..

Jeg rider undervisning tirsdag og onsdag, og han er også optaget onsdag..

Den eneste løsning jeg pt. kan se på problemet er, at jeg opsiger mit job med varierende arbejdstider, og så ser om jeg kan finde et job tirsdag eller onsdag aften, så jeg har mine weekender og torsdage fri til min kæreste..

Men hvad i alverden kan det være for et job? Det skal være fast en dag, det skal være efter kl 18..

Så jeg søger med lys og lygte efter nogle ideer til, hvad jeg skal finde på af arbejde... Jeg har erfaring med det meste, så bare kom med lidt forskelligt.. Det kan bare ikke være natarbejde, da jeg jo som sagt går i skole...

Argh! Kunne man da ikke bare indsætte en dag mere i ugen? :(

Håber virkelig på hjælp, da jeg ikke selv kan finde hoved og hale i det her..

(Beklager, hvis det blev lidt rodet...)

Hilsen Simone
- med vidunderdyret Garcon!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 08:10

Tankstation evt.? Der kan man godt arbejde aften.

Hilsen

Suzi

"Tvivl er begyndelsen til visdom"

0
0
Svar på denne tråd

Bambambam
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 08:22

Hvad skal du efter gymnasiet? Kan du ikke "overleve" til du er færdig med gymnasiet??

***Melanie***

Som søger rolig parthest et par gange om ugen nær Åbenrå

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa..
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 11:46

Suzin:

Jo, men tror du, at man kan have det en enkelt aften om ugen, uden at skulle have weekendarbejde også?

Melanie:

Jeg bliver nødt til at tjene lidt mere end jeg ville gøre uden det andet job.. Det er til udgifter til lån, mobilregning og sådan.. Men jeg overvejer lidt, om jeg ikke bare kunne smide 5000 kr oven i det lån jeg har nu, da det ikke er et voldsomt stort lån (ikke engang 15.000 kr) og så leve af de penge de sidste par måneder..

Jeg skal nemlig bare have et fuldtidsarbejde, så min økonomi bliver en helt anden, når jeg er færdig med skolen..

Jeg ved bare, at det hele går ud over mit endelige resultat i skolen, og det er også bare super surt at stå med et dårligere resultat i sidste ende, fordi man har taget munden for fuld.. :/

Hilsen Simone

0
0
Svar på denne tråd

kender det godt
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 11:54

Hej

Det lyder fuldstændig som min situation de sidste to skoleår. I år har været en del nemmere fordi jeg nu er flyttet sammen med min tidligere langdistance-kæreste.

Jeg synes ikke at det ville være nogen skam at låne en lille sum penge de sidste par måneder, for med udsigten til et fuldtidsjob er det garanteret at du kan betale dem hurtigt tilbage.

Det vil jo være en rigitig god investering.

For det første vil et job mindre give bedre tid til lektier = du klarer dig måske bedre til eksamen.

For det andet vil et job mindre give mere tid til hesten = en gladere hest, og du behøver ikke have dårlig samvittighed over ikke at nå den.

For det tredie vil det give mere tid til kæresten = en gladere kæreste

Og sidst men ikke mindst så slipper du får at blive voldsomt stresset

Sagde Charlotte med springer spaniel hvalpen jack.

- Jeg tror altid det bedste om folk-

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 14:16

Jeg går selv i 3.g så kan godt sætte dig ind i din situation. Har ikke et direkte langdistanceforhold, men det tager stadig mere end ½ i transport - hver vej.

Her i 3.g valgte jeg at se min kæreste mindre - det måtte han bare acceptere, hvilket han ikke har haft de store problemer med, heldigvis. Han kommer i stedet oftere op til mig, så som sådan ser vi hinanden næsten det samme som før, men jeg har mindre tid pga. lektier mv.

Så jeg ville vælge at bruge mindre tid på kæresten!

Jeg ville droppe arbejdet, og øge det lån du har - du kan altid finde et sommerferiejob, hvor du på en måned har tjent mere end det du har sat lånet op med.

Selv kan jeg ikke undvære min tid med hesten, men om nødvendigt så sæt nogen andre til at ride/passe den, til du er kommet over de sidste 18 dage (ja vi har ikke flere tilbage!). Kommer den ud af form, so be it. Den kan komme i form igen.

Det er din uddannelse, din fremtid det handler om. Det kan hesten og kæresten forhåbentligt godt se igennem med de næste 18 dage, og tiden til du har taget dine eksamener.

Mvh

Charlotte

Horses Are Like

Potato Chips

You Can't Have Just One

Dejlig 10-års vallak på 164 cm til salg, springer LA, nem at have med at gøre, se www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/175030/1/

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar.. :)
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 21:35

Charlotte:

Det er også næste trin, når det ikke er mere det drejer sig om - det med lånet også.. :)

....

Men ja, det er også det jeg har gjort om med mig selv, at både hest, kæreste og jeg selv bliver gladere på den måde..

Min tid med min kæreste er også min fritid og afslapning, så det vil jeg helst ikke skære ned på.. ;)

Men jeg tog en snak med min chef, som sagtens kunne se på mig, at jeg var på vej tilbage i samme rille.. (jeg har været helt nede pga stress før - jeg vil alt 100% og hele tiden) Han gjorde mig helst fri for vagter fra dags dato, og sagde, at han så bare ville ringe til mig som 1. person, hvis han en dag skulle bruge hjælp - og jeg skal ikke være bleg for at sige nej! Uhh, han er bare en skat.. :) Så arbejdet er ikke sagt helt op, da jeg er super glad for at være der og mine medarbejdere er bare så super søde, så det er klart den bedste løsning på det hele.. :)

Så nu tager jeg fokus på mine lektier og min dejlige pruhest.. :)

Tusind tak for de gode og yderst brugbare svar begge to! :)

Hilsen Simone

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider