Ja nu har min mor og jeg i et skykke tid overvejet at få en ny hund.
Vi har i forvejen en kongepudel, men han er gået fra deltids- til fultids senil 
Han har altid været sær, lige fra vi fik ham har han været bange for mænd, lastbiler og køkkenskuffer (?!)
I løbet af det sidste år er han simpelthen blevet forfærdelig at bo med. Han gør at alt, nogen gange af vægen. Han har problemer med at holde sig, og det er over hele huset, samt han tisser blod indimellem (i de sidste to mdr, dyrlægen kan ikke finde ud af hvad det er)
Han er faktisk en stor belastning. Især fordi man er sq bekymret for dyret? 
Når han står og stirre ind i en væg i 1½ time og går ind i dørstolper han ved/burde vide hvor er. eftersom han har boet der i ca 10 år.
Han er simpelthen gammel, og han er ikke ældet med ynde, derfor overvejer vi at aflive ham da vi ikke kan være tjent med at tøre op alle de gange om dagen. Dyrlægen siger han ikke lider fysisk, men at han psykisk ikke har det så godt. Han er selvfølgelig ikke stolt over at han ikke kan holde på "uheldene" og han ikke kan finde rigtig rundt mere. (vi prøver at sikre huset så godt for ham, ikke noget med at flytte rundt på møbler så han ikke kan finde ud af det osv.)
Så vi har emnet oppe at vende, lige så meget for hans skyld som for vores. 
Vi er en fammile i et stor hus med gode muligheder for at holde hunde, stor have at løbe og lege i, masser af lange gå-ture men både mor mig og min søster. og så videre.
Tilligere (før de fik tre børn) havde mine forældre en Gran danois, (gran danoar for dem der er i tvivl
)
Vi vil egentlig gerne have sådan en igen, Vi bor kun tre i huset som er temmelig stort så vi mener det er plads mæssigt forsvareligt, Økonimien er også overvejet. Jeg har bestemt at vi skal have en voksen hund, minimum 1 år i hvert fald. Da jeg er ikke den store hvalpe fan (
fatter det ikke selv!)
Så nu går vi på intensiv hundejagt: Spørgsmålet er: Hvor finder jeg min nye vaps?
Jeg søger efter en hanhund da min mor nægter at have en tæve 
En ensfarvet da min far ikke kan li' de plettede 
og så skal han helst kunne være alene i et par timer om dagen (Det bliver max 2-2½ time, 5 gange om ugen, !)
Dba bliver tjekket hver 5 minut, samme gør en del af opdrætterne samt dyreinternater.
Men kender DU en der vil af med sådan en hund (sælge selvfølgelig) Pga, boligskift, skilsmisse eller ande menneskelig problemstilling. Vi vil naturligvis ikke have en aggresiv hun eller lign.
Ups blev vist lidt langt 
Men ville lige give en forklaring på at den gamle hund skal væk så i ikke bare tror det er mangel på interesse eller noget.