Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Aflivning = ny hund :s
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 14:17

Ja nu har min mor og jeg i et skykke tid overvejet at få en ny hund.

Vi har i forvejen en kongepudel, men han er gået fra deltids- til fultids senil

Han har altid været sær, lige fra vi fik ham har han været bange for mænd, lastbiler og køkkenskuffer (?!)

I løbet af det sidste år er han simpelthen blevet forfærdelig at bo med. Han gør at alt, nogen gange af vægen. Han har problemer med at holde sig, og det er over hele huset, samt han tisser blod indimellem (i de sidste to mdr, dyrlægen kan ikke finde ud af hvad det er)

Han er faktisk en stor belastning. Især fordi man er sq bekymret for dyret?

Når han står og stirre ind i en væg i 1½ time og går ind i dørstolper han ved/burde vide hvor er. eftersom han har boet der i ca 10 år.

Han er simpelthen gammel, og han er ikke ældet med ynde, derfor overvejer vi at aflive ham da vi ikke kan være tjent med at tøre op alle de gange om dagen. Dyrlægen siger han ikke lider fysisk, men at han psykisk ikke har det så godt. Han er selvfølgelig ikke stolt over at han ikke kan holde på "uheldene" og han ikke kan finde rigtig rundt mere. (vi prøver at sikre huset så godt for ham, ikke noget med at flytte rundt på møbler så han ikke kan finde ud af det osv.)

Så vi har emnet oppe at vende, lige så meget for hans skyld som for vores.

Vi er en fammile i et stor hus med gode muligheder for at holde hunde, stor have at løbe og lege i, masser af lange gå-ture men både mor mig og min søster. og så videre.

Tilligere (før de fik tre børn) havde mine forældre en Gran danois, (gran danoar for dem der er i tvivl )

Vi vil egentlig gerne have sådan en igen, Vi bor kun tre i huset som er temmelig stort så vi mener det er plads mæssigt forsvareligt, Økonimien er også overvejet. Jeg har bestemt at vi skal have en voksen hund, minimum 1 år i hvert fald. Da jeg er ikke den store hvalpe fan ( fatter det ikke selv!)

Så nu går vi på intensiv hundejagt: Spørgsmålet er: Hvor finder jeg min nye vaps?

Jeg søger efter en hanhund da min mor nægter at have en tæve

En ensfarvet da min far ikke kan li' de plettede

og så skal han helst kunne være alene i et par timer om dagen (Det bliver max 2-2½ time, 5 gange om ugen, !)

Dba bliver tjekket hver 5 minut, samme gør en del af opdrætterne samt dyreinternater.

Men kender DU en der vil af med sådan en hund (sælge selvfølgelig) Pga, boligskift, skilsmisse eller ande menneskelig problemstilling. Vi vil naturligvis ikke have en aggresiv hun eller lign.

Ups blev vist lidt langt

Men ville lige give en forklaring på at den gamle hund skal væk så i ikke bare tror det er mangel på interesse eller noget.

/<rista

Og Den Røde Giraf!

0
0
Svar på denne tråd

hgårojtöpert
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 15:43

hej med dig...

jeg syntes du skal få den gamle aflivet, da lyder som om at han ikke har det godt.. Jeg syntes tit at det er vigtigst at hunden har det godt psykisk, det er jo ligesom det de lever på, hvis du forstår hvad jeg mener

Jeg fik aflivet min gamle for en måned siden og det var så forfærdeligt for vi vidste ikke at han var syg. Han led af uhelbredelig og galopperende knoglekræft, så det blev bestemt i løbet af 10 min. han skulle aflives det var den værste dag i mit liv..

Nå, men vi kunne bare ikke undvære en hund, der var simpelthen så tomt derhjemme. SÅ vi fandt en dejlig labrador retriever på DBA og det har vi ikke fortrudt af vi gjorde. Selv om det stadigvæk er et afsavn at den gamle ikke er der mere.. Ham vil vi altid savne Og den nye er lidt af en djævel men sød er han..

Men husk at køb hunden hos en seriøs opdrætter, hvis i skal have en renracet hund.. Det kan jeg kun anbefale..

Engageret dressur undervisning tilbydes på sydsjælland og falster..

100 kr pr. undervisning+ evt. kørsel. 10 års undervisningserfaring. Underviser til og med LA2-niveau.

SKriv eller ring på tlf.24940408 ...

0
0
Svar på denne tråd

Kontakt seriøs kennel.
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 16:12

Bedste råd er at få aflivet jeres gamle hund. Det går kun ned af bakke og bliver mere og mere uværdigt. Tag ansvar og giv jeres hund endelig fred og ro.

Dernæst kontakt seriøs Grandanois-kennel og spørg, om de enten kender eller selv har en hund, der skal omplaceres. Der kan være flere årsager f.eks. ikke egnet til avl, skilsmisser, allergi m.m. Folk indenfor racen ved ofte, hvor man skal henvende sig i sådanne situationer.

Vi har f.eks. lige omplaceret en af vores tidligere solgte hvalpe, pga. allergi i familien. Et par opringninger, så fik hunden et nyt superhjem.

Held og lykke

MVH Janne

Kennel Lab Luna

Familieopdræt af brune labrador

til jagt og udstilling.

0
0
Svar på denne tråd

takker...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 23:02

..for svarene.

har haft ringet på en annonce om en stor flot hund i dag, der kom ganske vist nogle for at se på den her om en dags tid, og de har naturligvis første ret...

Men går det som jeg mener det skal i min lille verden skal jeg på "hunde-shoping" i weekenden.

Det bliver besluttet i næste uge når vi skal til dyrlægen med den gamle (tjek + svar på prøver) om han skal have fred eller bare mere mad (vi vil jo ikk aflive hvis dyrlægen mener han får det okay, det kan jo vare der er et eller andet i de prøver der forklare hvad der er galt, og som kan fikses! be' om )

men igen pænt atak for svarene

og Skimmelfreak ?

er godt nok ked af det på dine vegne, men også imponeret over du ikke satte dine engne føelser over hans helbred

/<rista

Og Den Røde Giraf!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan slet
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 10:07

ikke forstå at du overvejer (?) at aflive din hund. Den viser jo med al tydelighed at den ikke trives og dens tilværelse er slet ikke værdig ud fra hvad du beskriver, så jeg ville bestemt sørge for at stoppe dens noget miserable liv.

Hvis du har valgt hvilken race du ønsker din nye hund skal være, så prøv at kontakte specialklubben for den race. De har faktisk alle en hvalpeanvisning og ofte ved de også hvor der evt. kan findes en voksen hund, der af den ene eller anden grund skal omplaceres. Hunde, som en opdrætter har fået retur, hunde, der ikke opfylder avlskravene og derfor skal omplaceres osv.

Giv dig god tid og vent på den rigtige hund - og sørg for at din gamle hund er aflivet inden den nye hund kommer ind i hjemmet. Du risikerer at den gamle slet ikke kan klare en ny hund i huset og slet ikke når det er en voksen og måske dominerende hund og der er bestemt ingen grund til at give gammelhunden yderligere nederlag inden den får lov at få fred.

Venlig hilsen diplomatiske Louise

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

aflivning
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 10:35

... ud fra hvad du beskriver ville jeg vælge aflivning- uden tvivl. Som Louise skriver, så vent med at få den nye til den gamle er væk.

Jeg ville enten finde en ny hund på internat- eller købe en hund med DKK-stamtavle (DKK kan rådgive).

Jeg håber I giver den gamle hund en værdig afslutning, selvom det er forbandet svært. Held og lykke med det hele.

Tine

Hestens Urtehave

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind

Nu forhandler af Marstall hestefoder på Midtfyn

-gratis levering i Faaborg-midtfyn, Nyborg og Svendborg kommune

0
0
Svar på denne tråd

aflivning
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 12:08

Ekko ekko - ingen dyr kan være tjent med at være så konfuse og skidt tilpas, uanset hvor "raske" de er i deres ben osv.

Det er ikke til at sige fra gang til gang hvilken del af systemet der bryder ned først, så det kan ikke altid nytte at vente til det hele er slidt op.

Jeg har det modsatte problem, en kun 7 års hund der er frisk som en hvalp i sindet men har begyndende gigt i benene. Det bliver også hårdt hvis det pludselig begynder at gå hurtigt ned af bakke, for det er ingen af os parat til.

:Pia

HYGGELIGT SOMMERHUS SÆLGES

*

SÆLGES:

2 x 10 kg Royal Canin Siamese (kattemad), lavt kalorieindhold, store bidder til tandrens, 250 kr. stk

*

KØBES:

Sort BUET dressurgjord 60 cm

+ m. 3 spænder 120 cm

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider