|
|
| Pengene igen hvis man melder fra stævne? |
|
|
Jeg er egentlig blevet i tvivl om hvordan reglerne ser ud på det område. Jeg har meldt til et D-stævne 18/4 med et indskud på 100 kr. - Jeg tror dog mindre og mindre på, som dagene går, at vi kommer afsted. Det er simpelthen umuligt at finde transport derud! Surt, når jeg virkelig havde glædet mig og klasserne passer superb til mig og lillehesten  Så hvordan er reglerne mht. de penge jeg har betalt? Kan jeg få dem tilbage eller lidt af dem tilbage? Mener at have hørt noget om, at man kan få lidt af dem tilbage hvis man melder fra i god tid.. det skal lige siges at der ikke er kommet startlister ud eller noget endnu.
// Katrine Kan du køre to heste til Spjald fra Ikast 18/4 så SKRIV! * Hvor er Miss Maja nu? Se venligst min profil * "Nysgerrighed er et af de evige og sikre tegn på et levende intellekt"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| regler.... |
|
|
Jeg har lige sakset dette inde fra rideforbundets hjemmeside.. 129. Forfald 1. Hvis en ekvipage ikke kommer til start på grund af rytterens eller hestens sygdom, tilbagebetales både erlagte indskud og betaling for opstaldning med 50 % mod en tro- og loveerklæring om, at start ikke har været mulig. Tilbagebetaling kan kun finde sted, hvis meddelelse om forfald gives inden udløbet af fristen for tilmelding/framelding til start, og ved modtagelse af en tro- og loveerklæring senest 8 dage efter 1. stævnedag, om at start ikke har været mulig Der står mere, men du kan selv læse i de almindelige bestemmelser paragraf 128. Mvh Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 129................ |
|
|
Ja det var så paragraf 129 der egentlig skulle stå  Flot ik....  Kh Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stormeren |
|
|
Jeg synes simpelthen reglementet er skrevet så kringlet. Man burde faktisk skrive 2.versioner af reglementet - en for dem der forstår det kringlede sprog og en for de ikke så erfarne i stævneverdenen, forældre og dummies..  Så vidt jeg har forstået skal vi enten være udtagede til et Internationalt-DRFudtaget-stævnee træningstingng (..AS IF!) eller også skal enten mig eller hesten være syge, for at vi kan få nogle penge igen. Men kan det passe???
// Katrine Kan du køre to heste til Spjald fra Ikast 18/4 så SKRIV! * Hvor er Miss Maja nu? Se venligst min profil * "Nysgerrighed er et af de evige og sikre tegn på et levende intellekt"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa.. |
|
|
Tror ikke SPOR stiller sig på bagbenene. Ring da og spørg om du ikke kan få dem retur, nu du ikke har mulighed for at komme. Hvad skal du starte? Ellers kunne du måske sælge starterne til mig.... 
Ny hest - nye mål Denne gang uden krone og bølge..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stormeren |
|
|
Jeg skal kun hoppe 50 og 60, det er jo første udestævne på en let antændelig ung basse Jeg vil da ha' dit salgstilbud i tankerne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sælge starterne |
|
|
Essensen af reglementet (de kringlede ord): Man kan få halvdelen af sine penge tilbage hvis tilmeldingsfristen ikke er overskredet SÅFREMT hesten/rytteren af syg.
Melder man fra senere end tilmeldingsfristen er rideklubben på ingen måde forpligtet til at give dig penge. Mange er dog flinke, men de SKAL ikke give dig hverken halvt eller helt indskud tilbage. Man kan naturligvis IKKE sælge sine starter til andre - man kan skifte enten hest eller rytter ud. Hvis nogle klubber praktiserer at give lov til dette er de uvidende eller alt for flinke.
Hilsen fra Lise
- som fortsætter som springrytter på Diabloo  Kongelundens Rideklub - www.kongelunden.com
C-stævne i dressur i Kongelunden 7-8/6 for D1-6 - hold øje med propositioner på Infosport ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det ved |
|
|
Det ved jeg skam godt Lise. Men vi taler D-stævne, og jeg ville som klub ikke stille mig på bagbenene for sådanne et forslag. Men SPRINGE det skal jeg sku ikke! Det er alt for mange år siden det er praktiseret.. Har nemlig en hest i ridning, som jeg godt kunne tage med til lidt let dressur. Og har kun 7 km til klubben..
Ny hest - nye mål Denne gang uden krone og bølge..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa... |
|
|
Hejsa Katrine. Det er Stella (med Kasmus ) her.. Sikke noget skidt at du ikke kan finde kørselslejlighed til stævnet. Men har du prøvet at høre Villy-Vognmand ad?? Han har kørt med Kasmus de gange hvor vi ikke selv har kunne gøre det, fx til stævne for et par måneder siden. Mener han tager 3 kr pr km, og så er han rigtig sød, hjælper gerne med at læsse, og har en stor rummelig lastbil  Jeg kan evt skrive nummeret til dig. Men du kender ikke nogle der kan køre med trailer, eller hvad?? For ellers så kender jeg nogle hvor du kan leje deres trailer billigt, vist nok 50 kr for en dag (når man kender dem...). Hvis jeg ikke selv havde haft planer for d.18, ville jeg godt have hjulpet dig for en lille skilling.. Mvh Stella.
1'er springpony sælges. 145 cm, 6 år. 27.000 inkl alt udstyr. Skriv en PB for mere info, eller se ham evt under "mine heste"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mange rideklubber |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
09-04-2008 05:51 |
|
er flinke at tilbagebetale beløbet også selv om det er klubstævner. Men vi har aldrig bedt om at få dem tilbage og hvis klubben tilbyder det, siger vi som regel nej tak, da jeg synes de jo har lavet et forarbejde og brugt tid på det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stella... |
|
|
Jeg kender godt nogle der må køre med traileren, problemet er at vi ikke har noget der må trække traileren.  - Jeg vil da gerne ha' hans nummer over PB. Er heller ikke sådan "ARGH jeg VIL HA MINE PENGE! NU NU NU!" for så meget er det jo heller ikke, men hende der skal med til stævnet er ret interesseret i det og så lovede jeg hende at finde ud af om det er muligt. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Du skal ikke FORVENTE at få "dine" penge tilbage. Du har betalt for at tilmelde dig til et stævne - en klub, som bruger tid på at lave programmer, startlister og anden forberedelse til et stævne. Derfor er det vel fair at fordi du ikke har undersøgt om du har mulighed for at få hesten transporteret, at de beholder pengene. Jeg synes det lyder som dårlig forberedelse fra jeres side! Måske i får lidt tilbage, men forvent det ikke! 
Michelle HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud Sød vallak på 9 år, 165 cm. udlånes til VOKSEN rytter. Skriv PB for nærmere info - kun seriøse henvendelser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej... |
|
|
Det er kun ved sygdom du kan få dine pende retur, det har jeg fået et par gange:D Men hvis du bare ringer og melder fra kan du ikke få dem tilbage, med mindre rideklubben tilbyder dig det;)
- Ingen er perfekte, men alle gør deres bedste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| reglement !! |
|
|
Reglement er reglement og det gælder også ved D stævner. Klubben kan jo ikke gør for at du ikke kan få transporteret din hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stormeren |
|
|
As I said before, jeg forventer det heller ikke, men ville da høre om man kunne. For hvis man kan, ja, så ville jeg have haft dem tilbage, men man kan ikke - fair.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| inger christensen |
|
|
inger christensen: Thumbs up til dig for den gode holdning 
Hilsen fra Lise
- som fortsætter som springrytter på Diabloo  Kongelundens Rideklub - www.kongelunden.com
C-stævne i dressur i Kongelunden 7-8/6 for D1-6 - hold øje med propositioner på Infosport ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kan nu godt forstå.. |
|
|
Kan nu godt forstå du vil undersøge om du kan få dem tilbage. Der sker jo ikke noget ved at undersøge det. Penge der er sparet, er penge tjent. Sådan er det når man er fattig studerende og med hest. Det kender jeg alt til  Katrine, hans nummer er: 97 18 82 07. Tror ikke han har noget imod jeg ligger nummeret herind.. Han hedder som sagt Villy, og han er en meget ældre mand, så snak lidt langsomt i telefonen Men han er skide sød, og hjælper gerne med hestene. Mener det er Kollund/Kølkær-området han bor i, og han tager jo som sagt 3 kr pr km mener jeg. Prøv så at søg på krak hvor langt der er fra kollund/kølkær til ikast, og derefter fra ikast til spjald. det km-tal ganger du med to. Det tal ganger du med tre, og så har du din pris.. Håber det var til at forstå :-? Mvh Stella.
1'er springpony sælges. 145 cm, 6 år. 27.000 inkl alt udstyr. Skriv en PB for mere info, eller se ham evt under "mine heste"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katrine.. |
|
|
Håber du har set mit svar med nummer, her i tråden? Stella.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|