Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Så skal han sælges.
Forfatter: 
Dato:  06-04-2008 15:50

Ja, nu har jeg besluttet mig for at sælge min ridehest jeg fatter ikke, jeg selv lige sagde det...

Jeg starter på HHX til sommer, der er en del lektier, og jeg synes ikke ridningen former sig som jeg vil have det. Jeg har ret travlt og det er svært at koncentrere sig 110% om ridningen.

Især når man er afhænig af andre der kan køre en frem og tilbage fra stalden, er det ikke hver dag man får redet.

Jeg har ikke fortalt noget til min træner endnu, der har undervist mig i snart 3år i medgang og modgang.

Det er nok mere der problemet ligger. Jeg er lidt nervøs for at fortælle hende det, tror jeg. Hesten købte jeg af hende for 2år siden, og Bimsen ligner en halv million under hende, men hesten og jeg fungerer ikke rigtig sammen.Jeg føler ikke rigtig jeg kommer nogen steder, Selvfølgelig er ridning en langsommelig proces, i know, men der er vel grænser?

Jeg er nok mest bange for at hun bliver rigtig skuffet.

men jeg håber også hun kan forstå min situation.

Hele natten i går lå jeg bare og tudede over bare tanken om at skulle lave salgsannoncen.

Men jeg vil så gerne igennem de 3 år på HHX så jeg kan få en god udannelse, og det at få hest igen derefter er ikke noget problem, min mor avler heste, og der er allerede afsat et føl til mig... jeg håber sådan min træner hun er fair, jeg kan næsten ikke få mig selv til at fortælle hende det, og det irriterer mig voldsomt, for tingene bliver jo nok ikke bedre af at jeg trækker tiden ud.... iiiiih !

venner, giv mig lige et klap på skulderen

Her er han .

Mvh.

Ditte Høy Olsen

Tinggården.

0
0
Svar på denne tråd

Nightwish
Forfatter: 
Dato:  06-04-2008 16:10

Sådan noget er vist aldrig nemt...altså at sælge sin hest...

Og med hensyn til din træner, mon ikke hun sikkert godt kan forstå dit valg.

Personlig havde jeg ingen problemer med at have hest samtidig med at jeg gik på gymnasiet. Så man kan hvad man vil.

Men smuk hest... ...og pøj pøj med det hele.

Charlotte

For my dreams I hold my life
For wishes I behold my night
The truth at the end of time
Losing faith makes a crime

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa......
Forfatter: 
Dato:  06-04-2008 16:19

Jeg synes du træffer det rigtige valg og at du i bund og grund virker afklaret. Jeg tror ikke du kommer til at fortryde.

Held og lykke fremover med studiet...

Mvh Maj.

0
0
Svar på denne tråd

Dit valg ...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2008 16:27

Det er dit valg og din beslutning - uanset hvad din træner mener - også selvom du i sin tid har købt hesten af hende, så er det dig der skal følge din mavefornemmelse.

Og du lyder afklaret m.h.t., hvordan du vil prioritere din kommende tid.

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

Trekker Master dressursadel til salg, brugt 3 måneder, str. medium, 17 tommer, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

salg af hest
Forfatter: 
Dato:  07-04-2008 00:14

Jeg står lidt i samme situation, og så alligevel ikke...

Jeg købte også min hest af min underviser, og han har aldrig lagt skjul på, at han var ovenud lykkelig for at kunne følge hende, når nu han havde fået solgt hende til mig.

Desværre, har jeg efter en brækket næse (pga hendes løse bagben), valgt at smide håndklædet i ringen.

Jeg ringede til ham og forklarede ham tingene, (håbede han ville sætte traileren for bilen og hente hende pronto), men han havde desværre ikke plads til hende, men selvom jeg kan mærke på ham at han synes det er rigtig ærgerligt, så er han igang med at hjælpe mig med at finde et nyt sted til hende.

Så der er ikke rigtig andet at gøre end at tage tyrene ved hornene, og få det sagt, tror da også godt hun kan forstå dig!!

Lækker dreng iøvrigt, jeg søger jo med lys og lygte efter en vallak

Trine Lind Jensen

med super hesten Zareta

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er helt 100
Forfatter: 
Dato:  07-04-2008 09:01

på at din træner forstår dig.... Det ville da være totalt ærgeligt, at misse sine studier og uddannelse, fordi man har en hest, man ikke har overskud til.... Så er det altså, for både dit og hestens vedkommende, den bedste løsning, at finde et nyt, godt hjem til hesten....

Held og lykke til jer begge....

Zamangah

Søger: Bright Ruby FOR 94160 DV DK F1

0
0
Svar på denne tråd

ja.....
Forfatter: 
Dato:  07-04-2008 09:31

Tak for støtterne,så har jeg vist truffet det rigtige valg alligevel, jeg tænker det igennem igen og igen, og Bimse er alt for god til at blive brugt on/off i 3år.

Mvh.

Ditte Høy Olsen

Tinggården.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-04-2008 10:14

Hej.

Du gør det helt rigtige. Jeg håber at din underviser forstår dit valg.

Jeg har også måtte sælge min hest fordi vi ikke passede sammen. Desværre passede han heller ikke til sin nye familie, så nu har også de smidt håndklædet i ringen og nu er han til salg igen.

Håber at han denne gang får et blivende hjem.

Rigtig meget held og lykke til dig...

Hilsen Benedicte

Så blev den ged vist barberet
0
0
Svar på denne tråd

så fik jeg sagt det
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 09:44

Ja, igår fik jeg fortalt min træner at Bimse skulle

sættes til salg. Og ganske rigtigt, hun hverken bed eller sparkede tænk at det har taget næsten en måned, for mig at tage mig sammen til at fortælle det. sikke det lettede...

Så nu han officielt til salg..

Mvh.

Ditte Høy Olsen

Tinggården.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider