Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Anne Franks hus i Amsterdam
Forfatter: 
Dato:  06-04-2008 10:23

Er der nogen der har været i Anne Franks hus i Amsterdam?

Fortæl, fortæl..

Venligst Lone

1 pose hesteblade bortgives(magasinet hest og ridehesten)

Skriv en besked

0
0
Svar på denne tråd

Har jeg...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2008 11:37

Det var jeg, da jeg var med klassen i Amsterdam i 9 klasse.. Husker ikke så meget derr inde fra, end at der var fuldstændig propet med mennesker, så man kunne hverken komme frem eller tilbage..

Lars
Det eneste du kan være resten af livet er dig selv, så hvorfor ikke være det med det samme.??
0
0
Svar på denne tråd

Jeg var...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2008 15:51

... i Amsterdam for et par måneder siden og ville gerne have været et smut forbi, men der var bare en MEGA lang kø, så vi opgae... Min veninder der bor i Holland, har været der, hun sagde der vist ikke var så meget inde i rummene, men en masse standere med tekst og billeder... Men ville stadig gerne derind :)

-Christina

*Det er lysten til at ville, der giver evnen til at kunne*

0
0
Svar på denne tråd

Anne Frank
Forfatter: 
Dato:  07-04-2008 09:17

Jeg har været derinde for mange år siden, det var en oplevelse.. Selvom jeg ikke var så gammel så har det sat sit præg - det er et stykke historie.

Jeg ville helt klart tage oplevelsen igen hvis det var muligt..

Mvh Heidi

Anima Aalborg søger frivillige - kig i min præs. og se hvad vi laver..

Irene Jarnved foredrag i Vrå (Nordjylland) se nærmere på præs.

0
0
Svar på denne tråd

Super oplevelse...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2008 09:20

... men som regel kæmpekø og proppet med mennesker! Selve rummene familien boede skjult i, er jo ikke ret store så det er hurtigt overstået- den del i hvert fald. Så er der bogsalg osv.

Selvom det er proppet og køen er lang, så synes jeg det er sådan noget man bør se.

Tine

Hestens Urtehave

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind

Nu forhandler af Marstall hestefoder på Midtfyn

-gratis levering i Faaborg-midtfyn, Nyborg og Svendborg kommune

0
0
Svar på denne tråd

Anne Franks hus
Forfatter: 
Dato:  08-04-2008 18:31

Hej

Jeg var også i amsterdam i 9.klasse. Personligt blev jeg skuffet over Anne Franks hus. Jeg havde forestillet mig noget helt andet, men jeg var selvfølgelig heller ikke så gammel dengang, så det kan godt være jeg ville have en anden opfattelse hvis jeg kom ind at se det nu.

Men jeg vil da alligevel anbefale at se det, for det er da noget der er sket og som man ikke bør glemme selv om det er mange år siden.

Sidste år var vi i tjekkiet og der var vi inde at se Thereisenstadt, det var også spændende, men man kan slet ikke forestille sig de frygtelige ting der skete dengang, selvom man så billeder osv. er det bare alligevel så uvirkeligt.

Men det er noget man aldrig bør glemme, de forfærdelige ting der skete med de stakkels mennesker dengang.

Knus fra Christine

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-04-2008 07:31

Jeg var i Amsterdam for ca. et år siden, og vi valgte at trodse køen og gå ind og se huset. Vi stod i kø i omkring 1½ time, men jeg synes bestemt det var det værd.

Rummene er meget små og tømt for inventar, så de var i sig selv ikke en kæmpe oplevelse, udover at det selvfølgelig var både fascinerende, skræmmende og uhyggeligt at se hvor det virkelig foregik. Rundt omkring på væggene hænger billeder og udsnit fra dagbogen, og det virker virkelig stærkt at læse siderne dér hvor de blev skrevet for så mange år siden.

I bygningen ved siden af selve huset er der lavet et lille museum med billeder, tekstopslag og videoer fra krigen, som bestemt også er værd at se. Hele udstillingen er bygget op i protest mod forskelsbehandling, gruppediskrimination og racisme, og overskuddet går til projekter på det område.

Så ja, jeg synes bestemt det er et besøg værd!

Julie From Petersen
Hvil i fred, Lillefix
0
0
Svar på denne tråd

tak for svar!
Forfatter: 
Dato:  14-04-2008 10:08

Mange tak for jeres svar!

Det kan være I er så skarpe at I kan komme med flere Amsterdam fifs?

Hvad skal ses og hvad er mindre godt? Hvor er det godt at shoppe? Vi skal bo i den nordlige del af centrum. Museer bliver det ikke til.

Venligst Lone

1 pose hesteblade bortgives(magasinet hest og ridehesten)

Skriv en besked

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider