|
|
| Grand National |
|
|
Løber af stablen i dag kl. 17.15 Puha...sikke et billed der er på EB. ekstrabladet.dk/sport/anden_sport/ anden_sport/article992069.ece Hvad er din mening: Skal det forbydes eller hva'? Personlig mener jeg, at hvis man nu gjorde banen kortere og springene lidt lavere, så er det vel ok. Men så er det jo ikke længere et Grand National, men bare et alm. hækkeløb. Så JA, det skal forbydes. Mvh Helle
Der findes ingen problemer - kun løsninger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grand National |
|
|
Ved du om det bliver sendt på nogle kanaler man kan tage i DK?
- Simone 
Man kan komme til verdens ende på en løgn - men aldrig tilbage igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
| Forfatter:  |
Tea ♥chokoladetus♥ |
| Dato:  |
05-04-2008 16:29 |
|
Så også videoen med billeder  Hvornår indser de at når så mange heste omkommer pr. år, kan det umuligt være noget der skal trendsættes...
Hilsen Tea Alle kan lave fejl. Ellers havde man ikke sat viskelæder på blyanten...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Tea ♥chokoladetus♥: Så længe der er penge i skidtet er tabene lige meget ):
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tabte heste? |
|
|
Det er langt fra hvert år at heste dør/bliver aflivet eller endog kommer til skade. Og det er jo ikke hvilken som helst hest der kommer til start, de har kvalificeret sig gennem et hav af andre løb. Hvis det var skader det kom an på, så skulle almindelig springning også forbydes, der er også heste der kommer til skade og bliver aflivet hvert år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja jeg skal ik se det selvom det kom på en af de kanaler jeg kan se.. Kan bare ik holde ud og se hvis der er heste der kommer til skade med brækkede ben og hvad ved jeg.. Karina.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| måske.... |
|
|
Mon ikke der kommer noget på BBC World i aften kl. 20.30, når de sender "hestesportens verden"?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| voldsomme billeder |
|
|
Nu er det jo lige nogle voldsomme billeder der bliver vist. Egentlig bryder jeg mig ikke om den slags væddeløb , men heste får også mange skader ved almindelig galopløb, ridebanespringning, military osv. Det er sevfølgelig skide trist når en hest kommer til skade. Men hvad med de mange dressurryttere? Der er dælme mange som har heste stående med seneskader, rygproblemer og andre skader. Man kunne jo blive ved. Disse heste fra G.N. bliver trods alt skudt lige efter uheldet. Det er barsk, men der er ikke noget man kan gøre ved det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Musse-pigen |
06-04-2008 14:21 |
|
Der er skader efter HVERT Grand National løb!!!!! Det er den mest modbydelige form for heste-"sport", der findes!! Der er ikke noget galt med galopsporten som sådan, kun steeplechase(?). Man skal godt nok være syg i hovedet, for at kunne se noget fantastisk i det  Heste er flokdyr, og derfor kæmper de alle om at være sammen med flokken = de bliver ved med at løbe, hvis de kan... Brækket ben eller ej. Man kan ikke sammenligne almindelig ridning med denne sport. Og hvis man gør, burde man nok tage et kursus i heste-forståelse!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Føj........ |
Sys 1 |
06-04-2008 16:32 |
|
GN - der kommer langt flere heste til skade dér end ved almindelige military- eller springkonkurrencer. Det kan SLET ikke sammenlignes. Det burde forbydes  Sys
Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !! Trekker Master dressursadel til salg, brugt 3 måneder, str. medium, 17 tommer, se præsentation - nu med billeder af den, langt om længe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
nassebasse ♥nilaus♥ |
06-04-2008 17:07 |
|
hmmm.. blod i lungerne efter løbet.. det lyder ret voldsomt.. man kunne på forsøgsbasis prøve at sætte jockeyerne til at passe og pleje den hest, de rider på, i et stykke tid.. det kunne jo være, at de ikke ville presse hestene så hårdt, hvis de først var blevet knyttet til den.. de ved vel godt, hvornår det er for meget..
Undervisning søges i mørkøv på sjælland Se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uageairbgairbgeir |
|
|
ærgeligt at der ikke bliver gjort noget ved den slags løb. Måske gøre distancen kortere og hækkene mindre og smallere. Desværre er Grand National lige så indædt i den engelse kultur som tyrefægtning er i den spanske. De mennesker som er opvokset med den slags, kan desværre nok ikke se noget forkert i det... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At turde.. |
|
|
Hvad er det dog for mennesker, der sætter sit eget liv på spil for sådan en gang L... Ja, for når hestene kan komme så meget til skade, så kan jockeyerne vel også. Det er sgu da sygt  Jeg er sådan set ligeglad med, hvor meget jockeyerne kommer til skade. Jeg undrer mig bare over, hvad der får dem til at deltage i det løb, når de ved, hvor galt det kan gå. Stakkels heste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grand National |
|
|
Én hest måtte aflives i år, efter den havde kastet sin jockey af, hvorefter den senere løb ind i rails (rækværket rundt om banen), og kom til skade. Det kunne såmænd også være sket i et ganske almindeligt fladløb, uden forhindringer... Hvis hestene kun render med, fordi de er flokdyr, er der så nogen, der kan fortælle mig, hvad de to rytterløse heste lavede, der glad og fro løb FORAN feltet i lang tid (løbet kunne ses på NRK1, så det gjorde jeg)? Og det er jo ikke sådan, at bare fordi en hest ikke fuldfører, så ligger den et sted, og er styrtet. Mange heste tages op af deres jockey, fordi de er trætte eller løber dårligt, så i stedet for at skælde ud på disse jockeys, burde man egentlig rose dem for at være deres job voksent. Nej, jeg mener faktisk ikke GN bør forbydes - hestene er trænet til det. Deltagerne er garvede steeplere, ofte med flere års erfaring (hestene skal være min. 6 år for at deltage, og mange er 12-13 år). Vinderen fra 2005, Hedgehunter, var således med - og fuldførte - for 6. gang. Hilsen Annelise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 12345656 |
|
|
Enig med Annelise, så længe hestene er trænet til det, og de har den nødvendige erfaring, kondition osv, så er der ingen ko på isen. Men det er klart, at det kræver rigtig meget GOD og professionel træning, at starte en hest i et sådant løb, og starter man en hest der ikke er klar, ja så burde man nok droppe en karriere indenfor den sport. Og dem der udtaler, at hesten kun løber med fordi den er flokdyr, de har helt sikkert aldrig siddet på sådan en hest. Det er da noget værre vrøvl! Mine heste løber da heller ikke frem og tilbage på marken, bare fordi en af de andre i flokken pludselig gør!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ved ikke |
|
|
forfærdelig meget om GN, men jeg ved da lidt om steeplechase, da jeg har boet sammen med en Jockey, der red det jævnligt. Og jeg kan virkelig ikke se det slemme i det kontra alt andet vi laver med hestene. De heste bliver passet og plejet væsentlig bedre end nogen andre heste. -Det er et helt erhverv! De bliver trænet meget grundigt, og jeg vil ikke mene at flok instiktet er det mest gennemtrængende. -Ihvertfald ikke udfra de løb jeg har set. De få gange jeg har set en hest uden rytter (og her tænker jeg både almen galop løb og steeplechase, der har hesten enten løbet ud til siden, foran de andre, eller blevet på sin "plads" i gruppen. Når jeg har set heste kyle dressur/spring/hygge ryttere af i ridehuset, har jeg set præcis de samme ting! -Men langt de fleste forsøger at finde en udgang. Om GN er hårdere end andre, ja det er det, men jeg tror ikke, hvis man tager det procentvis, at der er flere store ulykker, end til andre stævner/arrangementer. -Men det er bare mit eget gæt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dark-Angel |
|
|
Tak for link. Jeg kan så se, at norsk TV åbenbart ikke har helt styr på deres facts, idet det så "kun" var 5. gang, han var med. Hans styrt på sidste forhindring i 2004 er så i øvrigt (iflg. andre netsider) det eneste styrt, han nogensinde har haft i sin karriere! En "tough" hest, ham Hedgehunter!  I øvrigt var flere af deltagerne i år "gengangere" fra foregående års Grand National. Hilsen Annelise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Modstand |
|
|
Som allerede nævnt i tråde: Så længe der er penge i det, fortsætter det ufortrødent. Sådan er det med alt. Det er seerne og dem der vædder på hestene der holder industrien i live. Der findes folk der er imod sporten, se feks denne organisation. Man skal dog huske at disse heste passes på den bedst tænkelig måde i det daglige, da de er værdifulde topatleter. Så længe de er profitable i hvert fald...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|