Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

brækket næse
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 15:39

puha, det har ganske enkelt været den næst værste uge i mit liv (den værste var for snart 4 år siden, da min datter på dengang 10, blev sparket i hovedet af en hest, og brækkede kæben og mistede 4 tænder) denne uge var det så mig, det skulle ramme...

Har en letantændelig hollands varmblodshoppe på 3 1/2, har haft hende i 7 måneder nu, og synes egentligt at det gik lidt fremad med hende.

Søndag efter endt ridning og striglen, gav jeg hende dækken på, som jeg har gjort dag ud og dag ind, vil spænde bagbensstropperne, tager det "dårlige" ben først (højre bagben vil hun gerne trække op og true med at sparke), det gik fint, snakker lidt med hende, så hun hele tiden er klar over hvor jeg er, og rækker ned for at spænde den sidste strop.

Når INTET at gøre før det er for sent, hører bare en knasen i næsen og blodet der vælter ud.

Min stakkels datter, formår at ringe til far, så han kan køre mig på skadestuen.

Beder en veninde i stalden om ikke hun vil, med største forsigtighed, spænde stroppen der mangler, og tænk krikken løfter igen benet og er klar til "angreb"

Fatter ikke hvad der gik galt, ja hun er ikke ret gammel, ja hun er lidt nervøs, men alligevel!!!

Jeg er nu nået dertil at jeg må opgive hende, jeg tør ganske enkelt ikke mere.

Ham jeg købte hende af, har lovet at hjælpe mig med at finde et nyt sted til hende, og det bedste ved det hele er, at det er nogen som kender hende, så har min samvittighed det godt!

En rigtig rigtig træls oplevelse, som virkelig har sat sig sine spor (ikke kun fordi jeg nu er gul, sort og blå i ansigtet!!)Men ved ikke om jeg tør have med heste at gøre mere..

Bare et lille hjertesuk herfra og pas på jer selv det kan LYNHURTIGT gå galt!!!

Trine Lind Jensen

med super hesten Zareta

0
0
Svar på denne tråd

av av av...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 15:56

uhhh næsen er nok af det værste man kan brække... det må simpelthen gøre så ondt!

god bedring..

I' m me.... and I'm perfect...

Nu med cabriolet og vind i håret... :-)

jeg vil have sommer, sommer, sommer og sommer......

0
0
Svar på denne tråd

puha da...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 18:59

godt du slap så billigt, det kunne jo være gået grueligt galt.

håber din veninde gav den en i rumpen, da den igen forsøgte at sparke ud.

MOBBEN IMC.
Mangler du hjælp til det grove-bruger dine heste svømmefødder og snorkel på folden? så kontakt
VOGNMAND PER CHRISTENSEN.
MINIGRAVER UDLEJES
www.heste-nettet.dk/vejviser/ info.p .. ...
0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 19:11

... Det er da frygteligt med næsen.

Har selv haft brækket min, så jeg ved hvor ondt det gør.

Dertil skal det siges at jeg er også ejer af en Hollands Varmblod... Og hun er sjovt nok lidt ligesom din... Jeg tænker om de opdrager dem på en bestemt måde eller... For det er jo ikke normalt...

Men håber du bliver i orden igen :)

Og god bedring

Mvh. Pia

Stutteri RedtZ

When a loved one becomes a memory

Memory becomes a treasure.

Lille Putte, du vil aldrig blive glemt.

0
0
Svar på denne tråd

brækket næse
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 19:24

Tja, jeg blev godt nok "advaret" mht hollandsk varmblod, at de var meget varme, men fordi den er varm er det jo ikke ensbetydende med at den er "rablende gal".

Hende her havde den tidligere ejer fra hun var 1 1/2 og til jeg købte hende som 3 års, og han havde et minimum kontakt med hende, det har jo ABSOLUT ikke gjort sagen nemmere, og kan jo sagtens forklare hendes besynderlige opførsel!

Ved godt at nogen mener det er en vattet holdning, at ville af med hende, (hellere i går end i dag), men jeg kommer ALDRIG til at stole på hende igen, og så vil jeg hellere sælge hende, naturligvis KUN til nogen der ved hvad de har med at gøre!!

Lidt sjovt at du også har en "hollænder" har du nogle papirer på den, måske er "vi" i familie?

Tak til jeres søde ord, min næse gør heldigvis kun ondt hvis jeg rører ved den. Min mand er frygtelig ked af at følges med mig, folk glor uhæmmet, og man kan næsten se hvad det er de tænker

Han skal ligge ryg til meget

Trine Lind Jensen

med super hesten Zareta

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift .......
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 22:13

Jeg føler virkelig med dig !!

Det er en fornuftig beslutning du har taget - at komme af med hesten - og jeg kan godt forstå, at du ikke længere har tiltro til den.

Forhåbentlig sætter det ikke så store "ar" at du ikke fremover kan nyde et godt samarbejde med en fornuftig hest, du skal bare finde den rette - og nok ikke en så ung hest igen, som åbenbart har manglet ordentligt håndtering og opdragelse.

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

Trekker Master dressursadel til salg, brugt 3 måneder, str. medium, 17 tommer, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

unghest
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 23:19

Nej håber jeg med tiden kan finde en dejlig vallak, fuldt tilredet, terrænvant og i det hele taget medgørlig Solgte en tilsvarende (dog uden den mindste energi) i sommers, det giver stof til eftertanke

Trine Lind Jensen

med super hesten Zareta

0
0
Svar på denne tråd

ikke sjovt
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 00:04

Ja Trine du så sgu lidt sjov ud da jeg mødte dig i dag i brugsen tihi.

Men hvad søren det er jo ikke værre end, når jeg absolut skal tilride heste og så lander forkert og humper afsted he he he .

Nej jeg skal godt forstå, du ikke tør stole på madammen mere.

Og Ja du skal da have en vallak igen.Ellers ender det med at du bare er NØD til at se på den skønne Oldenborghoppe har har.

Du kan jo kigge forbi en dag ved dejlighed,når jeg rider hende.

PS hun har INGEN løse bagben.

Mvh Graven

Fronerthig Prince Teyrnon kåret Welsh cob står til avlsbenyttelse.

Opstaldning tilbydes .

0
0
Svar på denne tråd

karina graven
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 11:14

ha ha ha, ja det giver unægtelig noget opmærksomhed!! Men nu er det mest gult, og det ses ikke så tydeligt (synes jeg selv!! ) Ved sgu ikke hvad jeg skal ha, tror virkelig jeg var sindssyg da jeg solgte Tysse, han var jo sikkerheden selv Men tiden må vise hvad det ender med, Allan mener jo at jeg skal slå mig på pudler istedet for (han er vist ved at være træt af vores uheld) Men det bliver helt sikkert min mavefornemmelse der får lov at bestemme næste gang, var nemlig ikke helt sikker "i maven" mht Zareta. Kan da være jeg kigger forbi - tak for budet

Trine Lind Jensen

med super hesten Zareta

0
0
Svar på denne tråd

Garfield
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 12:49

Du kommer bare forbi nabo .

Men mht en vallak,så må der da findes en,der både er rolig og har lidt selvgåenhed.

Mvh Graven

Fronerthig Prince Teyrnon kåret Welsh cob står til avlsbenyttelse.

Opstaldning tilbydes .

0
0
Svar på denne tråd

vallak
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 19:58

Ja absolut, jeg er i fuld gang med at kigge

Trine Lind Jensen

med super hesten Zareta

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 21:23

Håber det hurtigt bliver bedre med næsen.

Kan godt forstå at har valgt at sælge damen, jeg ville også have svært ved at stole på den igen når det kom som et lyn fra en klar himmel.

Vil bare lige fortælle at jeg også selv har haft brækket næsen, og der gik desværre også et par år før jeg blev tryg nok til at ride igen, men hvor er jeg dog glad for at modet kom tilbage.

Da jeg brækkede næsen havde jeg kun redet i 3 måneder og var ved at skridte hesten af da den lige pludselig stikker af (også som lyn fra en klar himmel) jeg falder ud over hovedet af den da den bukker og min hjelm som desværre er for stor bliver skubbet frem og rammer næsen. Jeg er stadig meget nervøs for at falde af (men det er jeg jo ikke alene om.

Men held og lykke herfra med at få tilliden tilbage til en ny hest.

0
0
Svar på denne tråd

littelkitty
Forfatter: 
Dato:  06-04-2008 01:34

Puha, heller ikke en morsom oplevelse!! Håber du har fået en hjelm der passer!!

Jeg er nu normalt ikke sådan at skræmme, men med hende her, har jeg aldrig følt mig rigtig tryg, så måske er det derfor at jeg har lidt nemmere ved at finde glæden ved at kigge OVERALT efter drømmehesten (som jo er vallak )

Og nej du er absolut ikke ene om at "frygte" at falde af, hun har dog kun fået mig af en gang, det var en af de første gange, og det har da siddet i baghovedet hver gang jeg har redet hende.

Håber jeg kan få en af de andre til at være der i morgen, for jeg er jo nød til i det mindste at strigle hende, men ikke alene

Håber snart jeg "slipper" af med hende, den fantastiske dressurhest, hvis man har modet

Trine Lind Jensen

med super hesten Zareta

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  06-04-2008 01:48

det kan du tro jeg har, og kunne aldrig finde på at ride uden. Rider for øvrigt også med sikkerhedsvest, selvom jeg aldrig (7-9-13) er faldet af min hyp som jeg har haft gennem to år og selv tilreddet. Men er også blevet god til at vurdere hvilke dage det er bedst at blive på jorden...de kan jo have dårlige dage ligesom alle andre.

Har du sat hende til salg?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider