Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Blue berry hill award
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 14:54

(sorry, hvis jeg ikke har skrevet det korrekte navn, tabte lige det præcise navn imellem forsiden og hertil).

Dem der har læst nyheden på forsiden vil vide hvad jeg snakker om!

Og det er da en af de mest fantastiske ideer i nyere tid!

Jeg kan virkelig godt lide ideen om, at man vil præmiere dem, som viser RIGTIG godt horsemannship og fornuftig omgang med sine medmennesker.

Der er bare et men. -Der bliver bla vurderet på ens optømning. -Hvem vurdere hvad et forkert bid er? Det er jo blevet påvist en del gange, at nogle heste går bedre med nogle bid end andre heste. -Og det kunne så være de skarpe bid (i daglig tale), som lå bedre i munden på hesten.

Og hvem tager ud til disse stævner og vurdere hvem der skal være vinder? Skal det nødvændigvis være en der rider McLean, eller kan det også være en "normal" rytter, som bare forstår at træne sin hest korrekt?

Virkelig en genial ide, men der er lige et par småting, som der sikkert er taget højde for i Susan lejren, som bare ikke er kommet med i nyheden, som man bør tage højde for, for netop ikke skabe en uligehed.

Hvad syntes i?

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

0
0
Svar på denne tråd

Link til nyheden
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 14:56

Pris uddeles for pæn ridning - så alle ved hvad der tales om :)

mvh PiaR
quantum in me fuit

Svar venligst i tråden og ikke via besked

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd

takker...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 14:57

savner den der direkte debat knap der var i en periode

Mvh. Tine

Equi-work.com

0
0
Svar på denne tråd

Ja, den er også smart
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 14:59

og den der oprette nyheden skal bare huske at aktivere den :)

mvh PiaR
quantum in me fuit

Svar venligst i tråden og ikke via besked

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd

ettffs
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 15:05

til mesterskaberne i distrikt 7 har vi haft noget lignende...

en pris som uddeltes til den ekvipage sm udstrålede godt horsemanship, kammeratskab, bedst soignerede pony, korrekt ridning osv.

Vinderen afgjordes af Dommer og TD'er...

Vedkommende der vinder kan lige så vel have været disket på først spring, men hvis dommeren og TD'er mener at rytteren tackler situationen korrekt er man jo lige så kvalificeret som dem der måske har redet fejlfrit.

Der vil altid være uenigheder om sådan noget, specielt blandt børn, som dette var.

Men alt i alt synes jeg faktisk det er en rigtig god ide, også blandt børn..

Louise og Topper

med dejlig part Don Carlos

* Man Skal Ikke Forsøge At Holde Noget Man Ikke Kan Holde I Hænderne *

0
0
Svar på denne tråd

Herning.....
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 15:06

Det er vel lidt ligesom Hestens Værn også uddeler en pris i Herning ?

0
0
Svar på denne tråd

Tralala...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 15:13

Jep, det er et rigtig godt initiativ :)

Har ikke læst nyheden her på forsiden, så ved ikke hvad der præcis står i den...

Men på Susans hjemmeside står der at det er en repræsentant fra Blue Berry Hill der bedømmer :)

Når jeg ser det med optømning tænker jeg faktisk mest springning, med diverse ting og sager man kan putte på hesten.. Om dit bid er to- eller tredelt, tykt eller tyndt osv tror jeg ikke spiller en rolle.. Måske tænkes der også på stramme næsebånd, utilpassede sadler osv?

Nu er det jo ikke fordi det står i panden på folk der rider McLean, så det får de nok svært ved at dømme efter :) Men jeg tror godt man kan regne med at de kigger efter hvorvidt hesten bliver redet under lod osv osv - men hæng mig nu ikke op på det.. Men generelt handler det vel "bare" om at man sidder pænt uden at rykke og flå i tøjlerne, sparke og hive samtidig osv.. Tror nu de taler om helt alm. pæn ridning med afslappede heste :)

Men du har ret - det kunne godt skabe nogle diskussioner om hvad pæn ridning/omgang med hesten er

Mvh. Cat - Stud.med.vet

Jo mere man ved, jo mere ved man også man ikke ved - eller noget :P

0
0
Svar på denne tråd

hvis man kunne nominere nogen
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 15:14

ville jeg gerne pege på en ponyrytter jeg mødte til et dressur stævne på HOKR d.29.marts. Aldrig har jeg set noget lign. Det var en lille pige, omkring de 10 år, på hendes lille pony. I programmet ville ponyen pludselig ikke forbi et hjørne... (hvem kender ikke de farlige hjørner )

hun prøver og prøver, uden at skælde ud, miste temp. osv.

Hun løsner tøjlen, klapper den, snakker opmuntrende til den- men intet virker...

Tilsidst hopper hun af ponyen, klapper den, lokker den- og gik den et skridt, roste hun den. Tilsidst kommer den forbi, men hjørnet skulle forceres igen, og denne gang takker dommeren af.

Hun blev slef. ked af det på vej tilbage til opvarmningsbanen, men op til flere havde set "optrinnet" og opsøgte hende for at rose hende! Som hun sagde " hvad skulle jeg ellers have gjort?"

Jeg var forbløffet og tog hatten af for denne lille pige og hendes måde at tackle sin pony på! Fik desværre ikke fat på hendes navn, men hun fortjener stor ros!!

Hvis bare flere kunne opføre sig som hende, ros endnu engang!

Mvh. Anne

Medlem af Minimule

Kender du/I Mickey, Aki eller Gizmo?

Opstaldning udenfor Herning tilbydes.

Det bedste man kan gøre for sin bedste ven, er ikke altid et nemt valg

0
0
Svar på denne tråd

Godt initiativ
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 15:34

og god reklame for BBH

-HeidiZ :-)

The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd

BBH award
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 15:37

SUPER initiativ!

AnneFK: Kæmpe respekt til hende den ca 10årige pige - og kæmpe respekt til dem der står bag hendes opdragelse og har lært at man kommer længst med ro og fornuft Lidt synd hun ikke fik lov at fortsætte ridtet men regler er jo regler

Xoco82 & Davina

Stud.theol

Avlshoppe e. Classic/Resident(e.Diamond)udlånes!

Skriv for info.

0
0
Svar på denne tråd

Fremragende ide...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 15:57

... den slags burde der være ved alle stævner - og efter min mening ikke kun gældende for en klasse, men for hele stævnet.

£isbeth & Baloo

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

(Albert Einstein)

0
0
Svar på denne tråd

jeg brækker mig snart i
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 16:00

ja nu kan jeg snart ikke holde ud til at se og høre om hvor fantastisk susan kjærgård og Maclean er... man skulle tro at de havde fundet den endegyldige sandhed og det er jeg bare ikke enig i.

Det kan godt være at de få proffe, der forstår systemet kan bruge det konstruktivt... men det jeg har set det brugt rundt omkring på stævnepladser og i træningssammenhænge er altså ikke et hak bedre - kun at man kan rykke hesten i kæften til "fuld stop" og derved er det ok at bruge magt og overgreb...

Hvornår vender bølgen og der komme anvendelig ridning på mode igen????

Blot min holdning og jeg kommetere ikke yderligere i denne tråd.

Mvh

Rikke

Til salg:

3 års hoppe - kanudos xx - Induc (deltaget ved eliteskue)

1 års hoppeplag - Heartbreaker - Induc

Hoppestammen har avlet nr. 7 ved senior DM i dressur 2007

Se dem på http://www.stutteri-bruun.dk

0
0
Svar på denne tråd

RikkeBruun...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 16:12

Det var da en yderst mærkelig kommentar, med en yderst mærkelig afslutning

Hvor står der noget om at man skal ride Mclean for at gøre sig fortjent til prisen?

Mærkeligt indlæg...

Mvh Jannie

Behandl andre som du ønsker De skal behandle dig

0
0
Svar på denne tråd

rikke brun
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 16:31

du har da vist ikke forstået denne meget enkle og simple metode endnu. keep it simple

det handler alt sammen om hestens læring. hvordan den lærer. når man har fattet det så fatter man også hvor man selv går fejli i byen. men det er der jo nogen som "aldrig" gør. hos dem er det hesten der har fejlen.

hvad er det du kalder for anvendelig ridning????????

godt initiativ fra BBH

mvh hilsen
SUNFLOWER
LAD DOG TVIVLEN KOMME HESTENE TIL GODE
INDSIGT GIVER ANSVAR

0
0
Svar på denne tråd

prisen....
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 16:52

Rikke: det var da et umåedeligt kedeligt og ukonstruktivt indlæg... Jeg er IKKE McLean rytter - men "almidelig moderne" rytter... Men derfor syntes jeg da stadig at prisen er en GENIAL ide...

Jeg syntes DRF skal skamme sig over at det ikke er dem der er kommet på denne ide...

så thumbs up til BBh for den gode ide - siger jeg selvom jeg ikke er MvLean rytter

MVH Trine Bach

Medlem af Kongelundens Rideklub - Stævneudvalg & klubblad
Part på den smukke Dortheasmindes Mulan

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er ikke
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 17:27

McLean-rytter og bliver det nok heller ikke, men ideen er sgu god.

Det burde bare ikke være for en kl. men for alle deltagere.

Herre god ide, og flot initiativ BBH!!

Ann & Gislev´s Gucci

SUPER VELHOLDT PRESTIGE DRESSUR SADEL, SÆLGES 17" BOM 33 (MEDIUM MOD BRED). SADLEN HAR EKSTRA LANGE SADELKLAPPER.

Eventuelt bytte med Startrekk Espaniola.

Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 18:52

Fandt lige lidt af trådens superlativer - og det er da en rigtig god ide.

- mest fantastiske ideer i nyere tid!

- Virkelig en genial ide

- rigtig godt initiativ

- SUPER initiativ!

- godt initiativ fra BBH

- så thumbs up til BBh for den gode ide

- Herre god ide, og flot initiativ BBH!!

Meeen det er altså ikke BBHs ide, der har været mange af den slags tiltag gennem årene.

Første gang jeg hørte om det, var da forøvrigt Susans gamle underviser, der sammen med Chr. og Jannie Kjær stiftede sådan en pris i 90erne da de i fællesskab, afholdt det første uofficieller

DM for kat III ponyer i spring. Den pris kørte i flere år.

Dressuren har haft noget lignende, hvor man udover, at skulle ride ansvarligt også skulle være en god kammerat.

Her i distrikt 2 blev der uddelt en pris i efteråret til en ung pige/kvinde i dressuren.

Det er en super god måde, at få skærpet omgangen med heste/ponyen og sit social samvær på.

Det er en glæde, at nogen punger ud til den slags gode fremstød.

Men det er altså ikke BBH der har opfundet det.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til telefonsælgere, sadelproblemer og foderautomater.

0
0
Svar på denne tråd

Men alligevel
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 18:55

ponymor - at det er gjort før, gør da ikke initiativet dårligere??

Om ideen er ny eller gammel - den er nu på ny taget op!. Man skal vel ikke være så pernittengryn, at man ikke kan rose andre?

Ann & Gislev´s Gucci

SUPER VELHOLDT PRESTIGE DRESSUR SADEL, SÆLGES 17" BOM 33 (MEDIUM MOD BRED). SADLEN HAR EKSTRA LANGE SADELKLAPPER.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 19:05

For de som ikke læser de sidste 5 linier i mit indlæg, gentager jeg dem lige.

Det er en super god måde, at få skærpet omgangen med heste/ponyen og sit social samvær på.

Det er en glæde, at nogen punger ud til den slags gode fremstød.

Men det er altså ikke BBH der har opfundet det.

Hilsen fra Pony-mor.

0
0
Svar på denne tråd

horsemanship
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 19:08

Godt Initiativ fra BBH, vi uddelte selv en pris for bedste horsemanship da vi afholdt C stævne i spring i min gamle klub, der blev så uddelt en præmie i hver af pony klasserne, som gjorde mange søde ponypiger glade!

RikkeBruun .. ja du læser jo nok ikke med mere, men det er jo altså ikke en tråd og Mclean, træning eller andet.. så det er da en noget åndssvag kommentar at komme med...

Med Ridedyrene Monty og Champstar <3

Tequila & Medina, i er SAVNET! <3

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 19:14

Nej Sandra F ♥Medina og Tequilab - det er det ikke - men det kan det da lynhurtigt blive, som så mange andre tråde.

Hilsen fra Pony-mor.

0
0
Svar på denne tråd

McLean
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 19:35

Jaaaaa lad os nu få en McLean tråd!!! Synes slet ikke, jeg har læst nogen i dag.

Og i øvrigt for Pony-mors indlæg.

Og for RikkeBruuns indlæg. Er meget enig.

Hilsen Camilla

Du godeste! Jeg pustede vrangen ud på mit hoved.

(Steen og Stoffer)

0
0
Svar på denne tråd

jamen jamen
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 19:49

Jamen grunden til at denne tråd f.eks bevæger sig i en farlig retning, er jo at RikkeBruun tog et uuunderligt sidespring og begyndte at kritisere Mclean træning, noget som overhoved ikke var nævnt i forvejen, udover trådstarter som spørger om man skal ride "mclean" eller ej for at vinde denne award..

Jeg må indrømme at selv jeg, der betegner mig selv som Mclean rytter også fik nok af diverse personers prædkener især inde på træning - bare ved at læse overskriften på en tråd, kunne jeg med 99% sikkerhed gætte mig til, hvilke svar og diskutioner tråden nu gik ud på. Men nu når Mclean rusen har lagt sig (synes jeg), hvorfor så begynde at grave det frem igen, ved at fremhæve det så negativt - uden nogen egentlig grund.

Det er synd at nogen ser sig sur på Mclean og Susan, fordi de har fået nok mclean smidt i hovedet herinde, Susan er super dygtig både på hesten og fra jorden, og hun vil kun heste og ryttere det bedste, og nu gør hun endnu end indsats for bedre hestevelfærd, om man så synes det er en god ide eller ej, så kan man ikke se bort fra at Susan kæmper for bedre hestevelfærd i danmark, hun har de bedste intentioner, og derfor gør det mig lidt ærgelig når der så kommer sådan en gang gylle fra én som Rikke.

Nu er det jo ikk Susan selv som siger SE MIG, SE HVILKEN GOD GERNING JEG GØR.. det er ikke hende der har oprettet indlægget her...

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 19:50

Det er da et glimrende initiativ. Men jeg synes samtidig det er vældig problematisk med de kriterier der dømmes efter, for det vil jo være en meget subjektiv bedømmelse. Hvor ingen vel nogensinde får at vide, hvad der var udslagsgivende for, hvem der ender med at få denne "pris". Hvad er "god ridning", og hvordan behandler man sin hest godt nok til at gøre sig fortjent til at vinde. Og hvem i alverden vil dog kunne overkomme at holde øje med samtlige startende ekvipager i en given klasse, hvis det både er under opsadling, opvarmning, ridning på konkurrencebanen, afskridtning, afsadling og generel adfærd på stævnepladsen? Det kræver vist et øje på hver finger og et i nakken også...

Dermed ikke sagt, at det er en dårlig ide, men jeg kan bare ikke se hvordan man vil klare det rent praktisk. Lige som jeg ikke rigtig ser at det gavner ridningen på nogen måde, for dem, der ikke rider "rigtigt" (underforstået a´la mclean) vil næppe omlægge deres ridning blot fordi de ikke vinder den her fine pris...

Wildly & Hannibal

Besøg os på vores hjemmeside!

medlem af AWR

Candyfloss forever!
~~~~~~~~
Fighting for peace is like fucking for virginity

0
0
Svar på denne tråd

enig...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 19:54

Jeg er da enig med WIldly.. dog behøver man ikke ride Mclean for at vinde prisen

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 20:25

Sandra F ♥Medina og Tequilab problemet er at du ikke kan se hvilke tråde MCL og bioridning dukker op i.

Hvis der er fred på Træning nu, så er det jo bare fordi de samme folk er optaget på Hyggen under - Anders Dahl og Afrikka.

Hilsen fra Pony-mor.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 20:37

super intiativ..

kan vi da ikke få den pris på sjælland? så er der da chance for man vinder noget... ..

nå spøg til side men synes da ideen er super.. jeg synes man ser mange til stævner hvor temp løber voldsomt af med dem på trods af jeg kun bevæger mig i dressurens verden til stævner nu...

Opstaldning tilbydes i 4460 Snertinge.

Dressurtante med de 2 stjerner !!

* Hannibal & *Morning Star

www.123hjemmeside.dk/staldhansen

0
0
Svar på denne tråd

Kommer tid kommer råd
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 22:10

I kan rolig bruge træning nu - der er kun en lille håndfuld mclean/indlæringsmennesker tilbage på HN. Jeg tror ikke der har været en mclean tråd - eller råd derinde de sidste to måneder. Stort set alle har forladt HN til fordel på Susan nye forum.

Så det varer nok ikke så længe, så har I HN helt for jer selv - uden nogen kommer med irriterende kritik og rokker ved ens urokkelige verdensbilledet

Hilsen

Søs

To sadler KØBES

Stübben Bennys Harmony bom 33,5 og 17,5" - eller endnu bedre 17".

En Henry de Rivel "Paris", bom 3,5 og sæde 17"

Ring til mig på 41 90 56 70 eller skrive en besked.

0
0
Svar på denne tråd

God initiativ
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 22:11

Synes også det er et godt initiativ af Susan

Hilsen

Søs

To sadler KØBES

0
0
Svar på denne tråd

Søs1............................
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 22:47

Er du sur, fordi at nogen har p*sset på din sukkermad, så du nu sidder lækkersulten tilbage, uden noget at sutte på?????????

Pia

Jeg har så meget respekt for min underviser, at jeg aldrig kunne drømme om, at citere en af hendes sætninger, hvis ikke jeg kendte slutningen.

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa......
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 22:58

...... der er mange måder at gøre reklame for sin virksomhed på, men Susan kommer altså ikke med noget nyt under solen og jeg har svært ved at se det fantastiske i det, da bedømmelsen og resultatet som Wildly også nævner absolut bliver meget objektivt i hvert fald set ud fra det oplæg der er beskrevet her på HN.

For flere år tilbage udskrev Hippologisk Tidsskrift faktisk en konkurrence hvor man kårede DK's mest harmoniske ekvipage udtagelsen foregik til en del forskellige C-stævner rundt om i landet og der var flere dommere på dels til at vurdere det ridemæssige og dels til at vurdere det resterende....

Så ja for mig at se så er Susans tiltag ikke andet end en omgang gratis reklame og imageafpudsning her på HN (det er faktisk imponerende hvad man kan få af gratis omtale uden at skulle betale for det), men ja sådan har vi jo alle hver vores mening om det...

Pia

Dækken sælges eller byttes.
Se min præsentation.
...................

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 23:19

hvor nogle mennesker dog går i små sko

Nu er det vel op til stifteren af en pris at bestemme kriterierne.. og bare fordi andre har lavet lignende før eller man ikke selv har en chanse for at vinde er der da ingen grund til at få ondt i røven..

Synes folk må træne som de selv ønsker.. men at kalde andres træning for ubrugeligt fordi man ikke har gidet sætte sig ind i det.. ja det er da for barnligt.. nogle mennesker må jo føle sig ramt på en eller anden måde siden de altid skal begynde på disse udgydelser så snart Susan eller McLean nævnes..

Hilsen Signe :-)

Som ikke forstår når folk afviser beviste faktaer fordi de mener de ved bedre..

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Signe...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 23:27

...jeg har bestemt ikke ondt i røven - jeg har bare svært ved at se hvorfor dette initiativ er så fantastisk eftersom der som sagt ikke er noget som helst nyt i det - men fordi det er Susan Kjærgaard så har folk det sjovt nok med at falde helt i svime - og ja det forstår jeg ikke helt, men jeg er nok også bare langsomt opfattende !!!!

Jeg er helt klar over at jeg under INGEN omstændigheder kan måle mig med hverken Susan eller hendes McLean elever eller andre "fantastiske" ryttere hverken blandt eliten eller her på HN, og jeg har absolut heller ingen ambitioner om at kunne det, jeg rider fordi jeg hygger mig med det og på det niveau og de betingelser jeg nu har at gøre godt med, og ja længere er den ikke, så kan du jo tage det som du vil og overveje om det er forbudt at have en anden mening end flertallet eller om vi stadig har ytringsfrihed her i DK....

Pia

Se min præsentation.
...................

0
0
Svar på denne tråd

Og lige en tilføjelse...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 23:31

... jeg har aldrig kaldt Susans træning for ubrugelig - faktisk har jeg slet ikke kommenteret på den i mit indlæg, så hvor du har det fra ja det ved jeg ikke????

Pia

Se min præsentation.
...................

0
0
Svar på denne tråd

Pia....
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 01:03

Hvorfor føler du dig så ramt ?? indlægget var altså ikke møntet på dig personligt, men alle dem der var negative..

Så har aldrig sagt at du har kaldt det ubrugeligt.. men det var der en anden der gjorde..

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 08:57

Pia H: Du skriver "

Så ja for mig at se så er Susans tiltag ikke andet end en omgang gratis reklame og imageafpudsning her på HN (det er faktisk imponerende hvad man kan få af gratis omtale uden at skulle betale for det), men ja sådan har vi jo alle hver vores mening om det..."

Det er jo ikke gratis reklame. Hun sætter jo 10.000 kr. på højkant af sine egne penge. Og hvis hun får reklame er det så, så slemt? der er jo tydeligvis delte meninger om hende alligevel.

Derudover vil jeg også lige tilføje, at jeg synes det er et rigtig godt initiativ, og det kan godt være, at andre har fået ideen før, men det gør den da ikke mindre god.

At falde er ingen skam,

men at blive liggende.

Der er ikke noget, der så skidt,

at det ikke kan blive værre.

Sej lærehest til salg

www.heste-nettet.dk/mar ...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 09:40

Søs1 du skriver:

I kan rolig bruge træning nu - der er kun en lille håndfuld mclean/indlæringsmennesker tilbage på HN.

Jamen det er da netop på Træning, at disse BBH og MCL træningsmetoder er relevante og ikke i folks Hygge-tråde, hvor udgangspunktet er noget helt andet.

Så skriver du videre:

Jeg tror ikke der har været en mclean tråd - eller råd derinde de sidste to måneder.

Hvad kalder du så de ting, som du bla.a selv skrev for et par dage siden i Anders Dahl og Afrikka tråden? Og hvad med tråden på Træning om Anky?

Gizmomis du skriver:

nogle mennesker må jo føle sig ramt på en eller anden måde siden de altid skal begynde på disse udgydelser så snart Susan eller McLean nævnes..

Jeg opfatter ikke at nogen føler sig ramt - men mange bliver irriterede over, at tråde som kunne handle om andet, bliver igen igen igen en BBH/MCL/lærings.....tråd.

Måske mange netop føler, at når alt kommer til at handle om det, - så er det det, som bliver til udgydelser.

Jeg mener stadig at man skal vælge sine kampe med omhu, for ellers lytter folk ikke.

MCL og Susan er jo ikke "dumme", det er folk som brænder for en metode og bedre hestevelfærd, set ud fra deres synspunkt. Synes bare at deres desciple forplumre tingene i deres begejstring.

Sissel Ulbæk 10.000 for en forretning som Susans er sikkert håndøre. De er lynhurtigt tjent ind (og lidt til) på et par ekstra tilridninger og et par foredrag - plus de er fradragsberettiget.

Hilsen fra Pony-mor.

0
0
Svar på denne tråd

Blue Berry Hill
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 10:06

Jeg synes det er et super godt initiativ, og vil glæde mig til det kommer til at gælde alle stævner på alle niveauer, så der kan komme mere fokus på hestevelfærd og harmonie mellem hest og rytter - ikke bare rosetræs for enhver pris!

(så kan jeg jo måske også have en en chance for at få en pris, selv om min hest er lille og hys!)

Resten af diskussion om hvem der er dum og hvem der vælger at misforstå hvad, synes jeg I skal tage et andet sted hen. Det er jo ikke det tråden handler om

og sidst men ikke mindst - den historie om den lille pige!!! Hun skal da have årets største skulderklap!!! Det er godt nok for sejt!

gennemført oldenborg præstationsavl - www.lundehoj.dk

dressuremner sælges

0
0
Svar på denne tråd

Tralala...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 10:23

Jeg er ikke McLean-freak, men jeg er videnskabsfreak :P Jeg holder mig til det der er videnskabeligt bevist om heste, og ikke til hvad forskellige personer mener... Og mon ikke også det er det der kommer til at ligge som grund for bedømmelserne? Altså ting som man ved er godt/skidt for heste...? Og på den måde bliver det vel ikke subjektivt :)

Det er godt nok mange penge at sætte på højkant, og selvom idéen på ingen måde er ny, gør det vel ikke skade at emnet kommer op igen ;) Bare ærgeligt der ikke lægges mere vægt på god omgang med heste og medmennesker til flere stævner... Måske der var nogle ponyryttere der kunne begynde at snakke ordentligt til sine forældre :P

Mvh. Cat - Stud.med.vet

0
0
Svar på denne tråd

Jeanette ♥Foxy♥
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 10:26

...Resten af diskussion om hvem der er dum og hvem der vælger at misforstå hvad, synes jeg I skal tage et andet sted hen. Det er jo ikke det tråden handler om ...det sad jeg også lige at tænkte da jeg læste tråden.

Og stor ros til Susan, for endnu et godt initiativ, der vil skabe bedre hestevelfærd ....

Louise

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

I have got nothing to show,but something to share.

Buddhistisk ordsprog

Sælges: 2 Hubertus sadler, kombi, 17"

0
0
Svar på denne tråd

Glimrende
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 10:54

Jeg synes det er et glimrende koncept, ligegyldigt hvem der har fundet på det. At belønne pæn ridning og god omgangstone kan man da kun bifalde.

Jøsses, en gang flueknepperi om hvem der har opfundet det og om det nu bare er skjult reklame for Susan. ER det virkelig så relevant? Jeg synes personligt selve tiltaget er noget mere interessant end hvem der har fundet på det -og jeg synes det er grimt at se hvordan nogle folk fokuserer mere på afsenderen end på budskabet. Sjovt nok de samme som nok ikke ville vinde en præmie for god omgangstone hvis vi havde sådan én her på HN.

/Anna

0
0
Svar på denne tråd

Pony mor
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 11:20

Jamen nu handler denne her tråd jo om en pris Susan/BBH har indstiftet.. så lidt svært at holde hende udenfor.. og hvis det giver dig røde knopper så lad dog være med at læse tråden.. der står jo i overskriften hvad det handler om..

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

stææææævner..
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 11:32

AnneFK - Red den 10årige på en lille brun pony med blis? Så ved jeg nemlig hvem hun er og skal nok give rosen videre. Hun rider altid super pænt, også når hun er til stævne hos os HJRK. :)

Jeg synes det er rigtig fint initiativ og håber da, det kan få flere ryttere til at tænke over hvordan de rider.. Vi uddelte også en pris for bedste hesteforståelse til et springstævne vi havde på et tidspunkt - dét gjorde i hvert fald en sød ponypige og en rigtig dygtig hesterytter glad! Selvom konceptet ikke er nyt, synes jeg derfor det er fremragende at det "genopstår" for kan alle egentlig ikke trænge til, at kigge lidt indad og se hvordan ens ridning egentlig foregår?

// Katrine

Kan du køre to heste til Spjald fra Ikast 18/4 så SKRIV!

* Hvor er Miss Maja nu? Se venligst min profil *

"Nysgerrighed er et af de evige og sikre tegn på et levende intellekt"

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 11:33

gizmomis hvor læser du at jeg får røde knopper?

Jeg har svaret min mening i tråden - om trådens emne - og er positiv.

Mit sidste svar, var på din og søs1 uden-oms-snak.

Læs dog hvad der bliver skrevet det plejer at fremme forståelsen..

Hilsen fra Pony-mor.

0
0
Svar på denne tråd

gizmomis (Signe Larsen)
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 11:41

Jeg må lige blande mig!

Signe prøv lige at læse Pony-mor første indlæg igennem igen, og higlight lige der hvor hun er negativ, for det punkt kan jeg altså ikke finde

Måske nogen skulle tage deres boksehansker af, inden de satte sig til tasterne efterhånden

Pia

Jeg har så meget respekt for min underviser, at jeg aldrig kunne drømme om, at citere en af hendes sætninger, hvis ikke jeg kendte slutningen.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 11:44

pony-mor: Ja, hun får sikkert tjent dem ind igen ingen tvivl om det, men det var mere princippet i ,at det ikke var gratis reklame.

At falde er ingen skam,

men at blive liggende.

Der er ikke noget, der så skidt,

at det ikke kan blive værre.

Sej lærehest til salg

www.heste-nettet.dk/mar ...

0
0
Svar på denne tråd

lalala
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 11:49

Lige meget hvordan man vender og drejer det, så kan jeg stadig ikke begribe, hvordan alle disse mange parametre skal bedømmes i praksis. Og at bedømmelserne skulle gå på, hvad der videnskabeligt er bevist er skadeligt for hesten, ja det er da meget godt, men så vidt jeg er orienteret findes der kun meget begrænset videnskabelig dokumentation for, hvad der er skadeligt eller ej.

Men egentlig kan jeg jo være lige glad, for jeg rider og behandler min hest som jeg synes er bedst, og om jeg så lever op til nogle meget vagt definerede kriterier, som dårligt kan bedømmes i virkeligheden, det bekymrer mig nu ikke så meget...

Wildly & Hannibal

medlem af AWR

Candyfloss forever!
~~~~~~~~

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 12:17

Jøsses da som denne tråd har udviklet sig :-)

Jeg har ikke i hverken Anky-tråden eller Afrikka-tråden talt om nogen andre end Gerd Heuschmann. Orden Mclean er ikke kommet over mine læber/taster længe - jeg er selv mere på biomekanik i min ridning for tiden eller rettere det er det nye for mig lige pt, og her jeg forsøger at blive en klogere rytter. Jeg kan ikke mindes at Mclean er nævnt længe herinde - hvem tør det !! :-)

Der er til gengæld en stor artikel om Mclean i Ridehesten i denne måned over 6 sider. Det synes jeg er rigtig dejligt. Det er også dejligt at Rideforbundet anbefaler hans bog på flere af deres kurser. Et skridt i den rigtig retning :-)

Undskylder off topic

Hilsen

Søs

To sadler KØBES

0
0
Svar på denne tråd

Wildly..
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 12:30

Jeg vil tildels give dig ret, men det kommer nok an på hvad man definerer som "skadeligt" :) Jeg skrev (med vilje) ikke ordet "skadeligt", men vil meget gerne uddybe hvad jeg mener..

Der er forsket en hel masse i hvordan hesten bruger sig under forskellig ridning, hvordan den fungerer mentalt osv. Inden for den forskning er der helt klare resultater, og dem mener jeg personligt godt kan bruges som rettesnor.. F.eks. ved man at hesten ikke er i stand til at bruge sig "korrekt" (igen kan man diskutere hvad man synes er korrekt, og der er argumenteret til hudløshed i andre tråde) når den går under lod og SAMTIDIG er det altså noget der står i retningslinjerne (DRF's eller FEI's??), så det kan man vel godt bedømme efter f.eks.?

Tror ikke man kan dømme efter hvad der er forkert eller skadeligt, men efter hvad der (ud fra den viden vi i dag har om hestens psyke og anatomi) er mest korrekt :-)

Og det er ikke nødvendigvis = McLean, for han er kun én af rigtig mange forskere...

Så på den måde tror jeg godt man kan bedømme ud fra hvad man ved og ikke ud fra hvad en tilfældig mener at tro og synes...

Enig?

Men igen, tror altså ikke det er såååå meget det der lægges vægt på, mon ikke mest det handler om generel god opførsel og forståelse?

Mvh. Cat - Stud.med.vet

0
0
Svar på denne tråd

lalala
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 13:41

Cat: Jeg kan skam godt se din pointe - og selvfølgelig vil det ikke udelukkende være ridningen der dømmes efter. Men det er jo nævnt som et af elementerne, og derfor er det vel ikke uinteressant hvilke kriterier der ses på.

Til gengæld vil jeg så mene det er langt sværere at opsætte nogle klare normer for, hvad der er "generel god opførsel og forståelse", for dét er da, om noget, et meget vidt begreb. Er god opførsel så, at man blot smiler pænt til alle, eller er det bedre opførsel hvis man griber ind over for andres måske mindre pæne ridning, selv om det i så fald giver anledning til konflikter?

Jeg tror nu bare jeg træder ud af denne diskussion nu, for jeg kan virkelig ikke få ind i mit hoved, hvordan man vil bedømme dette på en fair måde, og i det hele taget hvordan en enkelt person skal kunne holde øje med fx 30 forskellige rytteres/ekvipagers gebærden på stævnepladsen. Men jeg mangler måske bare lidt fantasi

Wildly & Hannibal

medlem af AWR

Candyfloss forever!
~~~~~~~~

0
0
Svar på denne tråd

Njah....
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 13:55

Kan sagtens følge dig, og tror du har helt i det er svært/umuligt at fastsætte nogle normer..

Der kan meget vel komme problemer og diskussioner - specielt når folk kan vinde penge

Mvh. Cat - Stud.med.vet

0
0
Svar på denne tråd

Hn-medlemspri
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 15:32

Måske HN skulle udlove en lignende pris for god omgangstone og opførsel

god weekend

/Betina

Stengårdens DSP'er - smukke ponyer der er velredne, godt opdraget og ikke til at modstå

www.stald-stengaarden.dk

www.123hjemmeside.dk/friluftsliv

0
0
Svar på denne tråd

Nogen gjorde mig opmærksom
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 21:58

på denne tråd. Jeg færdes ellers ikke på "hyggen", og nu kommer jeg lige i tanker om hvorfor

Jeg synes det er et godt initiativ , men ærgrer mig over, at min klub ikke ligger i midthimmerland og ikke har holdt deres første stævne endnu siden de flyttede. Vi må med næste gang.

Man ser megen "grim ridning og heste-omgang" - og desværre ikke helt lige så meget "flot ridning og heste-omgang" rundt omkring.

Så når man ser noget, der er rigtig godt - og som er godt nok til at udløse en nominering (som fx i eksemplet med den 10-årige pige), så er man da ikke i tvivl.

Og så synes jeg, det ville se lidt skægt ud, om BBH-repræsentanten først lige bliver nødt til at slå op i den meget hemmelige liste over McLean-entusiaster for lige at tjekke om vedkommende nu er med derpå.

Sådan en liste har de jo. Det MÅ de da have. Ellers ville det jo ikke være en rigtig sammensværgelse, alt dette her nonsens

Nej, pjat - jeg synes ski helt ærligt bare, at det er lidt komisk

Appelsiiiiiiiin :-P

0
0
Svar på denne tråd

Signe...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2008 10:30

Du havde hæftet dit indlæg på min tråd - ergo gik jeg ud fra at det var mit indlæg du svarede på?!

Pia

Se min præsentation.
...................

0
0
Svar på denne tråd

Ponymor...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2008 10:44

Du skrev det jeg ville skrive i mit svar til Sissel.....

For mig at se bruger Susan nu tiden på selvpromovering i stedet for at vise resultater i sporten, men det er måske bare mig der har hæftet mig ved det???

Pia

Se min præsentation.
...................

0
0
Svar på denne tråd

I am back
Forfatter: 
Dato:  06-04-2008 21:42

på HN, har lige holdt lidt fri fra skærmen.

Pony-mor - du har ret, jeg var for hurtigt ude, og havde nok ikke lige læst de sidste linier godt nok. Sorry!!

Ann & Gislev´s Gucci

0
0
Svar på denne tråd

Man..............
Forfatter: 
Dato:  06-04-2008 22:20

Man vinder da også kun 5000 og ikke 10.000 så vidt jeg kan se?!

God ide, men unfair bedømmelse!! Det ville aldrig blive et fair parameter da vi har med uforudsete og forskellige udfald at gøre. Hvad der fungere super hjemme, behøver ikke fungere super til et stævne hvis man har en hest med nerve, eller for lidt nerve for den sags skyld.

Ikke alle har 20 heste at stille til start for at vinde en pris!!

No go fra min side...

Kh

Mette

Undervisning tilbydes se markedspladsen

V/TeamLodbergRidersCoaching

www.teamlodbergriderscoaching.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh..
Forfatter: 
Dato:  06-04-2008 22:23

Jeg synes det er en super god idè (y) - også selvom det ikke er blue berry hill der har opfundet den :-)

Selvfølgelig vil den ikke blive opbjektiv, men hvad er det??? Det er en dressur klasse jo heller ikke??

Mvh. Line - stolt fuldblods rytter!

Fotografering tilbydes:LineFoto.dk
Flere ting købes og sælges - BL.A. 3 SPRINGSADLER!

0
0
Svar på denne tråd

forskel.
Forfatter: 
Dato:  06-04-2008 22:32

Forskellen er vel at i dressur har man et udspecificeret regelsæt i udførelsen af givende øvelser, og der dømmes (hvis dommeren selv følger reglesættet)ud fra den ene klasses niveau.

Der er jo heller ikke nogen der er uddannet dommer til at vurdere hvem der gør det rigtige og forkerte ud fra kriterierne i BBH award so fare??? Korriger mig gerne hvis jeg tager helt fejl

Men jeg syns tanken bag er rigtig fin, og det syns jeg også alle andre priser i samme dur er, for det er den måde man fremelsker god heste-omgang(hmm kan man sige det??)

Kh

Mette

Undervisning tilbydes se markedspladsen

V/TeamLodbergRidersCoaching

www.teamlodbergriderscoaching.dk

0
0
Svar på denne tråd

Wow...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2008 08:14

sikke en respons.

Jeg syntes lige meget hvad, det er en god ide, at støtte op om/gøre opmærksom på god horsemanship. Lige meget hvem der har opfundet ideen.

Jeg har personligt igennem alle mine stævne år kun set det til 2 stævner, så jeg hilser alt velkomment af den art!

Jeg ved godt at hestens værn uddeler pris hvert år i Herning, men jeg er faktisk mere interesseret i bredden, da det for alvor er her, der er mulighed for at lave en seriøs ændring...som så kan smitte af på toppen. -Det er mere sejlivet den anden vej.

Men jeg er også spændt på at se, hvordan man vil vurdere ridningen, som jeg skrev i det øverste indlæg. -Jeg tror ikke at der findes et hemmeligt McLean register, men såvidt jeg kan forstå, så kan man jo nærmest på et billed se om man rider efter Læringsterori eller ej, så det må jo også kunne ses til stævnerne?

Mht økonomien i det, så kan jeg da fortælle i forhold til hvilken omtale det giver, så er de penge givet ekstremt godt ud!

Men lige meget hvad, så syntes jeg stadig det er godt, at der på stævnebasis kommer mere fokus på, horsemanship og almen omgangstone.

Mvh. Tine

Equi-work.com

0
0
Svar på denne tråd

Tanken....
Forfatter: 
Dato:  07-04-2008 08:33

... tanken synes jeg er fin; Susan har skabt prisen, så Susan bestemmer bedømmelseskriterierne- det ser jeg ingen problemer i. Jeg ser det som en fordel for klubberne, som har en ekstra happening og samtidigt kommer der fokus på hestevelfærd og god sportsånd. Om det er mange penge for Susan, kan trækkes fra eller lign. er da bedøvende ligegyldigt, det er et nyt tiltag- som da er tiltrængt i stævneverdenen.

Fr lige at bidrage til den anden diskussion, så synes jeg McLean er ganske brugbart- og at det er super, at Susan har fået fokus på en anden måde, at samarbejde med hesten på. Der er ingen tvivl om, at vi vil se mere af det i fremtiden. Nogle træningsmetoder har også brug for nytænkning- helt bestemt. Derfor synes jeg det er svært at afvise McLean og lign. teoretikere helt, selvom jeg godt kan forstå lysten hertil.

Jeg har det utroligt svært med den fanatisme der er omkring det- nogle mennesker har set lyset og ser det som deres mission at omvende resten af verden. Jeg har også læst McLeans bog- og synes den er ganske brugbar, men jeg vil ikke forsøge at indoktrinere andre. Anbefale bogen- ja, anbefale at se nærmere på flere teorier- ja, men slå folk oven i hovedet med den flere gange- nej. Jeg forstår godt at man gerne vil have andre til at se lyset, både for deres og hestens skyld, hvis man er helt overbevist om at man har fat i den lange ende. Problemet er at det får den helt modsatte effekt, for man bliver så træt af at blive belært- når bare man viser et foldbillede af sin hest.

Jeg synes Susan er god til at holde sig i relevante tråde, og svare på en ordentlig måde, hvilket jeg synes at andre kunne tage til efterretning. Jeg synes skaren af fanatikere, som ikke svarer andre pænt, men til gengæld svarer HVER gang- er dem som "bare" har læst bogen og ikke har erfaring til at lære andre, hvordan man skal ride. Selv hvis man har fat i den lange ende, så kan man godt svare andre fornuftigt- og tænke over om man hver gang behøver at komme med McLean-talen.

Ingen tvivl om at McLean er interessant og brugbart for stort set alle, men fanatisme bliver aldrig godt i nogen som helst sammenhæng!

Tine

Hestens Urtehave

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind

Nu forhandler af Marstall hestefoder på Midtfyn

-gratis levering i Faaborg-midtfyn, Nyborg og Svendborg kommune

0
0
Svar på denne tråd

Morsø-stævnet.
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 09:33

www.blueberryhill.dk/ index.php?option=com_c...&Itemid=86

her er lidt info, bl.a. om det store dommerpanel, der skal finde den første modtager af prisen.

0
0
Svar på denne tråd

tak SUs
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 13:12

tænkte på at gøre det samme...

Hentet fra BBH-hjemmeside:

Vinderen udvælges bl.a. ud fra følgende kriterier:

Rytterens omgang med hesten under opsadling / afsadling

Hestes optømning (bid, tøjler, hjælpemidler m.m.)

Rytterens opvarmning / afskridtning af hesten

Rytterens ridning af hesten på banen (ro, besindighed, fornuft, temperament m.m.)

Brug af schenkler, tøjler, sporer og pisk

Rytterens omgangstone med hest, andre ryttere, sekretariat - og ikke mindst forældre/hjælpere!!

- altså kort sagt dén rytter, der formår at vise den mest fornuftige, hestevenlige adfærd på stævnedagen.

Blue Berry Hill dommerpanelet består ved dette stævne af:

Indstifter, springrytter og hestetræner Susan Kjærgård

Hesteadfærdsforsker Janne Winther-Christensen

Dressurdommer Gritt Steffensen

Springdommer Eva Schmidt

Blue Berry Hill personale

Der er altså intet nævnt om at man skal ride på en bestemt måde... Men skal bare ride med så fine hjælpere som muligt og så pænt som muligt...

Selfølgelig kan hesten opføre sig anderledes til et stævne end derhjemme, men det er jo så netop i sådan en situation man skal udvise ro og give den et klap på halsen...

Jeg håber at prisen, får folk til at tænke sig lidt om til stævnet, når de ved der står nogle og vurderer dem... det kan være at dem der normalt klapper hesten en i røven når den stopper, ikke gør det den dag... Og måske sætter det endda nogle tanker igang hos folk...

Så jeg synes det er et godt initiativ, især fordi der er flere forskellige dommere, men forskellige synspunkter... Så til Susan, ikke fordi det er Susan, men fordi jeg synes det er et hamrende godt initiativ... Især fordi der er så mange dommere med i det... :)

Sagde Janne der bare har en helt fantastisk stjernehest...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

hmm....
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 13:44

Jeg vil give Tine ret i at susan altid svarer konstruktivt, meget endda, og jeg synes initativet er , men ellers jo tak så er jeg da vist også stødt ind i nogle af de frelste på træning og jeg håber ved gud ikke jeg lyder så fordømmende overfor folk der ikke rider på min måde..

synes det er trist da mange af de skrevne ting ikke harmonerer med hvad susan fortalte om i stenløse, tror tit at folk har deres egen fortolkning af tingene eller ihvertfald får dem udtrykt på en forkert måde, og det går lidt ud over susan desværre, for jeg må da indrømme at jeg må tilslutte mig flokken der har hørt nok om den sag

mvh

Katja

hverken det ene eller det andet, men lige midt imellem hvor det passer min hest

0
0
Svar på denne tråd

Lidt tanker herfra...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2008 17:38

Er det relevant, hvem der får gratis reklame ved sådan en award. Om det er den ene eller den anden forening, træner eller lignende vil give gratis reklame uanset hvad.

Det kan jeg ikke se nogen grund til at skoene skal stramme.

Er det et problem, hvis Susan vælger ikke at ride stævner, men helliger sig uddannese af ryttere. Ikke fordi at jeg ved om hun gør det eller ikke gør det, men det er vel heller ikke op til nogle anden end Susan at vurdere, hvad hun vil.

Prisen her er et tiltag for at forbedre hestevelfærden - det kan der vel ikke være noget dårligt i ??

Sakset fra bbh:

Vinderen udvælges bl.a. ud fra følgende kriterier:

Rytterens omgang med hesten under opsadling / afsadling
Hestes optømning (bid, tøjler, hjælpemidler m.m.)
Rytterens opvarmning / afskridtning af hesten
Rytterens ridning af hesten på banen (ro, besindighed, fornuft, temperament m.m.)
Brug af schenkler, tøjler, sporer og pisk
Rytterens omgangstone med hest, andre ryttere, sekretariat - og ikke mindst forældre/hjælpere!!

- altså kort sagt dén rytter, der formår at vise den mest fornuftige, hestevenlige adfærd på stævnedagen.

Saksning slut.

Men skal hver rytter mandsopdækkes? 2 sekunder er jo nok til at "mishandle" hesten. Hviske en grim kommentar til sine konkurrenter eller hjælperne. Det må være en ekstrem stor opgave at skulle holde øje med alt og alle på sådan en stævnedag lige fra inde i sekretariat, til stalden til opvarmningsbanen til selve banen.

Hvad nu, hvis man som publikum eller rytter har indsigelser mod vinderen. Hvis man nu har set en adfærd, der bestemt ikke er hestevenlig, som der ellers ikke er blevet lagt mærke til.

Det er en rigtig god idé, men det bliver godt nok noget af en opgave, at følge den enkelte rytter igennem en hel stævnedag.

Venlig hilsen Susanne og Sedoj

(En lille grå hest med en stor farverig personlighed)
Om mig | Sedoj ox | Hvitfeldt Foto

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 20:01

Jeg synes også det er et godt initiativ ;) men synes som mange andre det bliver svært at vurdere.

Nu startede jeg selv nogle af de klasser hvor der blev vurderet og lagde da også mærke til at der stod en opg skrev osv.

Og så blev der taget billeder af mig (jeg tror da nok det var nogen fra bbh der tog dem, om det så var godt eller skidt ved jeg ikke :) )

Nadia Dahl

Lækker kat I pony til salg

www.heste-nettet.dk/lodge/83840/ hest/124632/

0
0
Svar på denne tråd

det har lige
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 20:13

været i de lokale nyheder deroppe fra. Dejligt at der bliver sat fokus på at behandle hestene godt.. ;-)

-HeidiZ :-)

The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd

Hvem vandt
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 21:09

Hvem fik prisen - vides det endnu????

Hilsen

Søs

Armed with theory, pratice becomes meaningful. Through practice, theory is fullfilled.

Brændeovn, Varde Lux 2 sælges

0
0
Svar på denne tråd

Resultat
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 21:14

Ak - i samme sekund jeg skrev indlægge - kom resultatet på BBH's hjemmeside:

Det blev 12 årige Victoria Dahlerup med ponyen Pacome, der løb med sejren, æresdækkenet og de 1.000 kr. ved weekendens uddeling af Blue Berry Hill Prisen. Hun blev flot fulgt til dørs af, berider Søren Hedegård som nr. 2 samt Rikke Rothe Nielsen på 3.pladsen.

TILLYKKE til dem :-)

Hilsen

Søs

Armed with theory, pratice becomes meaningful. Through practice, theory is fullfilled.

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 21:16

Det gjorde en 12 årig pige på hendes pony (: det var hendes første distriktsstævne og hun havde en sød lille hvid pony :)

Nadia Dahl

0
0
Svar på denne tråd

Læs mere
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 21:17

Læs meget mere her om begrundelserne for valg af 1, 2 og 3 - det er dejlig læsning:

Hilsen

Søs

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 21:20

En ting jeg undrede mig over var at der stod i papirerne at der også blev vurderet i mb ponyspring søndag. Men prisuddelingen stod på inden denne klasse overhoved var færdig. (:

Nadia Dahl

0
0
Svar på denne tråd

her er link til artiklen på BBH
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 21:24

www.blueberryhill.dk/ index.php?option=com_c...&Itemid=94

Kender ikke vindern, men kan i hvert tilfælde kan skrive under på at nummer 2 og 3 ikke bare har spillet for galleriet. Rikke red og havde sin hest i Silkeborg da jeg arbejde der nede, og aldrig har jeg mødt så sympatisk en pony rytter, der nærmest sov ved ponyen engang han havde fået en fold skade, og var så ked af det og mente det var hendes skyld.
Søren er daglig leder af klarup rideklub, hvor en af mine venninder rider, og har opstaldet, og har aldrig set ham gøre noget ved nogen af hestene der ude, som jeg ikke kunne stå inde for, så 10-4 til Gritt, Eva, Susan og hende den sidste som jeg ikke kan huske hvad hed. Det har i sgu klaret godt!!!

Sørens kone florere jo også her inde...

Med de to hystaderne Losse og Maze

0
0
Svar på denne tråd

Stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 21:31

herfra til alle tre

Mvh Jannie

Frelst til fingerspidserne

0
0
Svar på denne tråd

mange gange tillykke
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 22:17

hvor er det dejligt... og hvor var det skønt at det var en blandet top af en berider og en ponypiger... Glæder mig til at høre hvem der har vundet til de næste par stævner...

Sagde Janne der bare har en helt fantastisk stjernehest...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 22:29

Ja,tillykke til Victoria som jeg har undervist engang

Har altid beundret hende for hendes omgang og ridning, fra hun var helt lille. :)

Signe og prinsessen Nellie

-

Jeg elsker dig og jeg har et problem med det.

- Bu 06/07 <33

Nellie søger en halvpart i 8600!!

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/110055/2/

0
0
Svar på denne tråd

Et link
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 14:35

til indslaget på TV-MidtVest, hvis nogen skulle være interesseret:

www.tv2regionerne.dk/reg2005/ player.aspx?id=422498&r=6

Appelsiiiiiiiin :-P

0
0
Svar på denne tråd

RikkeBruun
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 15:18

du får min kommentar i en billedserie...

Dejó *Kilinga*

www.meravigliosacreatura.dk

Sepstrups Casanova

WPBR Cremello hingst tilbyder bedækning.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 16:52

Jeg synes det er en god idé... lad os få nogen flere af dem. Måske nogen ryttere skal til at tænke på om stilen skal laves lidt om :)

- og tillykke til dem alle 3!

Michelle

HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud

Dressur og springkursus i 30 og 31 på Klarup Ridecenter ved exam. berider Søren Hedegaard... se meget mere her

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider