Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hest på prøve
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 07:26

er der nogen herinde der har erfaring med det at lade en evt køber få hesten på prøve i 1 uge -2 uger -3 uger?

Hvad nu hvis der sker et eller andet med hesten imens, hvem har så ansvaret ??

andre gode råd??

0
0
Svar på denne tråd

forsikring
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 07:28

Det smarteste er at lave en forsikring. Dog havde jeg Charlie 1 måned på prøve og da skrev vi i kontrakten at jeg havde ansvaret for hestens ve og vel fra afhentningstidspunktet.

:Pia

HYGGELIGT SOMMERHUS SÆLGES

*

SÆLGES:

2 x 10 kg Royal Canin Siamese (kattemad), lavt kalorieindhold, store bidder til tandrens, 250 kr. stk

*

KØBES:

Sort BUET dressurgjord 60 cm + ditto 120 cm

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 07:31

Dengang jeg fik min pony (1999) havde jeg den på prøve i 14 dage først. Vi lagde halvdelen af pengene da vi hentede den, og lagde resten efter de 14 dage og jeg havde bestemt mig

Da vi solgte hende igen (2004/2005, kan ikke helt huske) Der gjorde vi på samme måde med køber. Ingen problemer. Men helt klart, lav en kontrakt!

Hilsen

Suzi

"Tvivl er begyndelsen til visdom"

0
0
Svar på denne tråd

Husk lige
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 07:48

Der skal altid laves en kontrakt, og der skal helt klart stå at hesten skal tilbageleveres i samme stand som den blev sendt af sted i, og det vigtigste er nok at køber skal have betalt alle pengene inden, men at køber så får pengene retur hvis hesten kommer retur. Det er nemlig næsten umuligt at få penge ud af køber, hvis der sker hesten noget i prøve tiden.

Jeg ville aldrig sende en hest ud på prøve.

Risikoen for hesten overgår nemlig helt og holdent til køber i det øjeblik de henter hesten, så de er erstatningsansvarlige for alt hvad der sker hesten mens de har den. Det ved de fleste bare ikke, og igen, hvis den ikke er betalt. Hvis den dør af et hjertestop mens de har den, så er det nærmest umuligt at få penge ud af køber bagefter når hesten er død, eller hvis den får et spark på folden og bliver slemt skadet, så er det igen køber/låner det skal afholde alle udgifter til dyrlæge osv. Så man skal virkelig passe på.

Min erfaring er også at folk der får heste på prøve i 14 dage, skal prøve alt med den hest de 14 dage, så den får ikke lov til at falde til eller andet, for de skal prøve det hele, så de ved om hesten passer. Det syntes jeg er alt for stressende for en hest. Lad i stedet de interesserede komme og prøve hesten alt det de vil hos dig, så er det en anden snak.

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd

prøvetid
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 09:50

Da jeg solgte Zenith, havde hun 3 måneders prøvetid.

For ikke at havde problemer med hvem der bar ansvar og omkostning ved eventuelle skader, lavede vi en udlånskontrakt på de 3 måneder.

Da hun havde haft ham i en måned bad hun så om købskontrakten!

Så det turde jeg godt med en ridehest igen!

vh

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Ville aldrig
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 14:00

sende en hest på prøve...og dog.

Gjorde det med en billig selskabshest hvor kemien mellem de to heste jo var altafgørende. Det var et drømmehjem til hesten og det betød meget mere end den evt. risiko. Heldigvis gik det super og hesten blev handlet.

Alle andre heste ville jeg så hvis det kom dertil måske tilbyde at sælge med returret.

Køber køber hesten helt normalt, men kunne feks returnere hesten indenfor 14 dage hvis den var i helt samme stand som da den blev hentet. Mod returnering af handelsprisen dog evt. minus et lille symbolsk beløb.

Det vil dog kræve en god kontrakt og en handelsundersøgelse lige når den blev leveret og igen hvis den blev tilbageleveret.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

hest på prøve
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 16:19

Da jeg solgte mine, overvejede jeg også det der prøve-halløj, og var ikke helt tryg ved situationen, da der jo er en masse historier omkring uheldige episoder med heste på prøve. Samtidig, gik jeg ind og så det fra købers side og så på, hvis det var mig selv, der skulle ud at købe hest, for så ville jeg da også gerne have muligheden for at få den på prøve.

Samtidig tænkte jeg også på, at der altid vil være uheldige historier lige meget, hvad man har med at gøre, så det gælder nok bare om at have forberedt sig ordentligt inden prøven :-)

Med venlig hilsen nelle
0
0
Svar på denne tråd

kontrakt
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 16:49

er der nogen der ved hvor man evt kan finde sådan en kontrakt der kan bruges til formålet?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider