Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

omplacering hund
Forfatter: 
Dato:  01-04-2008 19:01

Nu må jeg altså have nogle meninger på bordet, da min åbenbart er forkert

Blev ringet op af en bekendt for en times tid siden... De har lige som os en Norsk Buhund på ca samme alder som vores altså 2½ år...

Det er en tæve som er steriliseret grundet dårlige hofter...

Nå men de kan altså ikke have hende mere og ville så høre om vi var interesseret... Som samtalen skrider frem ser jeg mere og mere en problemhund

Den gør uafbrudt når den er ude

Den stikker af så snart døren åbnes

Den kan finde på at ødelægge ting i huset når den er alene

Den kan finde på at angribe andre hunde

Desuden har den (som vores) en tendens til diskurs prolaps..

Jeg siger så at vi ikke er interesseret, da vi synes vi har hænderne fulde med Emira..

Jeg kommer også til at sige, at jeg ville måske overveje at få den aflivet, da jeg tror, den bliver svær at omplacere...

Der blev stille et øjeblik i den anden ende, hvorefter hun siger, at hun da bestemt ikke mener, at det er et problem at få den afsat..

Jeg ønsker hende held og lykke og vi afslutter...

Sig mig lige HN'er. Er det mig der er forkert på den? Kan sådan en hund afsættes?

Hilsen Nanna

som drømmer om at blive fjordhesteejer igen :-)

Mine Dejlige Drenge:

Sejr 04/01 - 07

Brian 19/10 - 07

0
0
Svar på denne tråd

til moderator
Forfatter: 
Dato:  01-04-2008 19:03

dette er ikke en annonce, blot en forespørgsel om sådan en hund kan omplaceres... bare så der ikke opstår misforståelser

Hilsen Nanna

Mine Dejlige Drenge:

Sejr 04/01 - 07

Brian 19/10 - 07

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-04-2008 19:10

Det er da muligt, men jeg vil ikke ha' den .

Ej seriøst, det er bestemt ikke en hund ('s vaner) som jeg ville have lyst til at kaste mig ud i, medmindre jeg virkelig havde masser af tid til den. Hvis den ikke kan være alene uden at ødelægge noget, så kunne man jo lave nogle foranstaltninger som mindskede risikoen. De andre ting kunne man selvfølgelig også finde løsninger på, men det er da ikke en hund som ville stå nr. 1 på min hitliste.

Det er bare desværre sådan, at folk "glemmer" at fortælle om sådanne ting når en hund skal omplaceres, og så står de nye ejere med problemet. Det er bare ikke rimeligt, skal man af med sin hund, må man sælge den med de fejl og mangler som der er.

Mange hilsner

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

hvis en hund
Forfatter: 
Dato:  01-04-2008 20:16

på to år allerede har heldbredsproblemer ville jeg aflive i stedet for at sælge.

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

Alt til gelenegle sælges! Se præs.

NY PRIS! 1600!

0
0
Svar på denne tråd

tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  01-04-2008 20:22

jeg er glad for, at det ikke bare er mig, der synes at aflivning vil være bedst...

nu har vi jo selv en buhund som har fået konstateret HD grad C og har haft 3 diskursprolapser (på en gang) så vi ved godt hvad det koster i kr og øre... desuden er vi her i huset enige om, at hvis Emira får en diskurs mere, så bliver hun aflivet, da der så vil være alt for mange ting hun ikke må....

I får også lige et billede af vores Emira, så I kan se, hvad det er for en hunderace, vi snakker om...

Hilsen Nanna

Mine Dejlige Drenge:

Sejr 04/01 - 07

Brian 19/10 - 07

0
0
Svar på denne tråd

Hund..
Forfatter: 
Dato:  01-04-2008 20:25

Jeg synes personligt den er bedst tjent med at blive aflivet.

Skal den absolut til et andet hjem, skal det være en med godt kendskab til denne race pga dens sygdom (tendens til diskoprolaps), men osse en der er hjemmegående så den har en den kan knytte sig til...

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Omplacering
Forfatter: 
Dato:  01-04-2008 22:37

Helbredsproblemerne gør, at jeg ville vælge at aflive.

De andre ting kunne der arbejdes med, vi har selv overtaget "problem"hunde med lignende problemer.

Bl.a. fik vi en schæfer, der ikke kunne være alene, ødelagde alt, stak af, og hvor tidligere ejere sagde, at hun var umulig at lære noget som helst. Overfor mænd havde hun også en lille tendens til angstbidning/snapning.

Og gæt hvorfor hunden havde problemer, hun blev overhovedet ikke aktiveret, kom næsten aldrig ud, var overaktiv og så fik hun nogen på hovedet af manden i huset, når hun forsøgte at få afreageret lidt af sin energi inde i huset.

Mærkelig hund, ikk!!! NEJ, mærkelige ejere.

Vi havde aldrig nogen som helst problemer med hende, hun blev bare en glad, aktiv hund, som elskede at gøre noget for sin flokleder. Skøn hund at arbejde med.

Hermed ikke sagt, at alle hunde er så nemme at "redde" - men alt for mange bliver opgivet/aflivet pga. ejere, der aldrig skulle have haft hund.

Måske er det ikke problemet i dit tilfælde, men hendes sidste bemærkning vedr. afsætningsmulighederne for hendes hund siger da lidt om hendes hunde"moral".

mvh

KIRSTEN

0
0
Svar på denne tråd

update...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 19:55

I dag har jeg fået af vide, at de har valgt at lade hunden aflive... de havde kontaktet avler, som havde sagt at de bare kunne aflevere hende oppe ved dem, men at de ikke vil give pengene retur... dette havde de åbenbart taget ilde op, så nu er hunden kommet i himlen... så ja hun kommer ikke til at lide unødigt...

Hilsen Nanna

Husk at elske mens du tør det. Husk at leve mens du gør det.

Mine Dejlige Drenge:

Sejr 04/01 - 07

Brian 19/10 - 07

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 22:00

dejligt at høre at den blev aflivet. Det lyder ikke til at den ville blive nem at omplacere. Adfærdsproblemerne kunne der gøres noget ved men helbredet er jo ikke nemt, så det bedste er jo nok sket for staklen

0
0
Svar på denne tråd

Problem hund - det vil
Forfatter: 
Dato:  13-04-2008 22:02

jeg ikke kalde den.

Noget tyder på manglende opdragelse og andet på et liv uden særlig indhold..

Mvh

Gitte,

mor til Tera 8 feb.05 og Lian 28.dec 07

"Det er kræft edme det klogeste jeg har sagt i dag" citat TB

*** Broget hingst Jack D. tilbyder bedækning / sommergræs***

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider