Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Øv, hvor blev jeg ked af det :'-(
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 12:57

Hej alle sammen

Ja, tårerne strømmer stadig ud, selvom det er et stykke tid siden det skete. Det er faktisk også kun en lillebitte åndssvag ting, men alligevel blev jeg så ked af det.

Jeg tog op på arbejde i dag for lige at hente lønsedlen og tjekke lønnen på vagtplanen. Jeg havde så også besluttet mig for at konfrontere min chef én gang for alle med nogle ting, som han havde lovet mig. Eller rettere, som jeg mente han havde lovet mig. Bl.a. havde jeg ikke fået løn for to dage i sidste måned, plus han havde glemt at jeg ikke havde taget pause to weekenddage, så han skyldte mig også tre kvarter af en søndag og en halv time af en lørdag.

Men jeg spurgte så for et stykke tid siden lige efter en anden sagde op, om jeg ikke kunne få hendes lørdage. Det kunne jeg nok godt, svarede min chef så.

Men så en anden dag sagde jeg, at han bare godt kunne lade være med at sætte mig på helligdage, hvis det var, selvom jeg først havde sagt at jeg gerne ville have helligdage. Jeg ved det godt. Jeg var møgirriterende ved at skifte mening sådan. Jeg gjorde det, fordi jeg pludselig fik en masse penge tilbage i skat og min chef syntes, at jeg skulle have mere fri.

Nå, men jeg rykker ham så mange gange for de lørdage, som jeg havde bedt om, og han siger så den ene gang, at han troede at jeg ikke ville have dem alligevel, så han havde givet dem til en anden. Han havde åbenbart troet at jeg også mente lørdagene, da jeg sagde helligdagene. Men vil I så ikke også forstå det som, at jeg havde fået lov til at få de lørdage først?

Han sagde så, at han ville kigge på det.

Nå, men så kigger jeg op på arbejdet i dag, og jeg spørger ham så om de dage jeg skulle have tilbage i løn, og han begynder på noget med at den ene dag var en ekstra vagt, så den fik jeg ikke sygeløn for. Jeg sagde så at jeg så måtte hjem og kigge på tingene igen, fordi det så ikke stemte med lønnen. Jeg sagde så at jeg kun havde fået lidt af den dag tilbage jeg trods alt stadig skulle have tilbage. Det sagde han, at det havde jeg altså, men jeg havde overarbejdet de dage som han havde givet mig ekstra for, men det nåede jeg ikke at vise ham på vagtplanen.

Jeg spurgte så om de lørdage igen og sagde halvt i sjov, halvt i alvor, at han bare ikke måtte sige at jeg ikke fik dem, fordi nu regnede jeg med dem.

Jeg kan faktisk ikke huske, hvad han sagde til det, men det må have været at han havde givet dem til en anden, for jeg blev lidt sur, men sagde stadig pænt til ham, at det jo ikke kunne være rigtigt, når jeg havde bedt om den først, at en anden bare kunne komme og få dem for næsen af mig.

Så var det at han blev rigtig sur. Min chef plejer ellers at være rigtig konfliktsky, og jeg har faktisk aldrig set ham så sur. Men han råbte så, at han ikke gad det @!#$ der, og at han aldrig havde lovet mig de lørdage, og at jeg ikke skulle presse noget ned over hovedet på ham. Og at NEJ, jeg måtte ikke få dem, når jeg skulle opføre mig sådan.

Jeg blev faktisk så chokeret allerede der, at jeg begyndte at småtude. Det var virkelig ubehageligt at han råbte sådan ad mig. Jeg pakker så mine ting hurtigt sammen, mens jeg halvtudende mumlede, at det kraftedme ikke kunne være rigtigt at man ikke kunne stole på en skid her. Men han råbte så det samme igen, og så sagde jeg tudende: "Ja, undskyld jeg så har mistået det, men det mente jeg han havde lovet."

Men han råbte så af mig, at han havde ansat en anden, da jeg bedte om de lørdage. Sjovt nok bad jeg om dem et kvarter efter den anden havde sagt op. Der havde han jo nok ikke givet dem videre. Det sagde jeg så ikke.

Men jeg tror vi gentager os en gang mere, inden jeg løber ud med mine ting. Jeg bliver trøstet kort af to af mine kolleger, inden jeg skynder mig storturdende hjem.

Selv nu tuder jeg endnu. Det var bare så ubehageligt. Jeg har virkelig aldrig prøvet at blive råbt og bandet af min chef, eller andre generelt faktisk, så jeg er så ked af det. Jeg taler nemlig altid selv pænt til andre, for jeg kan ikke lide hvis andre bliver kede af det. Selv fortryder jeg at, at jeg bandede den ene gang. Men han bandede jo selv af mig flere gange.

Jeg kan godt forstå at bærret måske flød over for ham, eftersom jeg har spurgt temmelig mange gange til de ting, men hvis tingene var i orden eller jeg havde fået et ordentligt svar, havde jeg jo ikke været nødt til at spørge om det hele tiden.

Var jeg virkelig SÅ for meget? Var det min skyld det hele? Tror I han fyrer mig nu? ?:-)

Øv, hvor er jeg bare ked af det

Knus Michella

Pjuske's Opdræt - EN gylden marsvinehun til salg! Se hjemmesiden!
www.pjuskes-opdraet.webbyen.dk

Hav en god dag :)

Tidligere Michella(Indy)

0
0
Svar på denne tråd

Løsningen er simpel...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 13:17

Næste gang så gør DU det klart, om du vil have visse dage eller ej. Du siger klart "ja" eller klart "nej", og du skifter højst mening én gang undervejs. ;) Det andet er simpelthen for forvirrende, især for en chef, der har andet at se til end lige dine timetal.

Jeg synes bestemt ikke, han opførte sig særlig professionelt overfor dig, og kan godt forstå, du blev ked af det. Lønnen skal der selvfølgelig være styr på, det har du al ret til at spørge ind til, så du ved, det er i orden.

Men vagterne... puha. Der synes jeg måske, du forventer mere fleksibilitet, end du kan regne med.

Snak med din chef om det her næste gang du ser ham; han synes garanteret heller ikke, hans reaktion var det bedste, han kunne have gjort, men det er menneskeligt at tabe tålmodigheden, selv hvis det også virker temmelig latterligt.

-+- Zip.

0
0
Svar på denne tråd

pyhaaaaaaaaaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 13:21

Hej.Lige en lille trøster her fra.Synes godt nok uanset hvor mange gange man spørger om noget har man krav på at blive talt ordenligt til, der er simpelthent ikke noget der underskylder din chefs opførsel, du er et voksent menneske der arbejder for ham, han må sgu da lige spænde hjelmen og komme ind i kampen, der er da ikke nogen der fortjener at blive råbt af. Man skal tale til andre som man selv vil tales til. Op med humøret.

mvh line

0
0
Svar på denne tråd

En overskrift...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 14:04

Zippeline: Jeg havde gjort det klart, at jeg ville have de lørdage, og med helligdagene skiftede jeg kun mening én gang. Men det kan da godt være du har ret i, at jeg måske forventer mere end der er at komme efter. Med lønnen mente jeg også at jeg burde have retten til at spørge ind til det, for det var ikke i orden. Men det drejer sig ikke om så meget mere, så jeg gider ikke tage den op. Har ikke lyst til en råbetur mere. Har slet ikke lyst til at tale til ham mere :-(

Jeg synes selv at han kan tage det første skridt, for måske har jeg været så irriterende med at spørge ind til tingene, at han mistede tålmodigheden, hvilket jeg ikke bebrejder ham, men han kunne bare have et givet et ordenligt svar fra starten af.

Lige nu har jeg bare lyst til at passe mig selv og mit arbejde så godt som muligt...

Line: Tak for trøsteren. Det er altid dejligt med nogle rare ord, når man er ked af det :-) Jeg har også altid ment, at man godt kan tale pænt til andre, selvom man er irriteret eller uenig...

Knus Michella

Tidligere Michella(Indy)

0
0
Svar på denne tråd

Mm, forståeligt...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 15:06

Jeg kan godt forstå, du ikke har lyst til at tage konfrontationen med ham (igen), for det var under alle omstændigheder ikke en pæn måde at behandle dig på.

En chef har jo netop også den position, fordi han skal kunne administrere alle sine ansatte tilfredsstillende, og det kan man jo ikke sige han gjorde, hvis du hele tiden blev nødt til at spørge ind til dine vagter.

Personligt sætter jeg mig kun på nogle vagter, hvis jeg ved, jeg vil tage dem. Men jeg vil så også hellere have én for lidt, end én for meget. ;) Så doven er jeg.

-+- Zip.

0
0
Svar på denne tråd

generelt pæn tale
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 15:23

Det er helt rigtigt at en chef ikke bør råbe sådan efter en medarbejder, men hvis chefen er presset, du bliver ved med at være påståelig osv. ja så kan filmen jo knække for selv den bedste. Ikke at det bør ske, men det kan ske.

Nu har jeg læst dit indlæg nogle gange, og jeg kan faktisk godt forstå at din chef ikke ved hvor han har dig, for jeg fattede nemlig heller ikke særlig meget. Først ville du have vagterne, så ville du ikke og så ville du godt halvt om halvt osv. alligevel.

Det hele virker meget rodet, og jeg ville som chef, sørge for at have en medarbejder der står ved sit ord, og som er stabil osv. og det syntes jeg bare ikke du virker til overhovedet.

Umiddelbart tror jeg ikke din chef fyrer dig, nu, men du skal nok trappe lidt ned med diskutionerne og holde lidt lav profil det næste stykke tid.

Når stemningen og humøret så er til stede en dag igen, så tager i en snak om hvad der gik galt og hvorfor.

En ting er helt sikkert, du skal have det du har krav på, så lønnen skal bare være i orden og udbetalt til tiden, og så skal aftaler selvfølgelig holdes, men det skal de bare fra begges sider.

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd

En overskrift...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 18:31

Mette: Jeg er rigtig ked af at du synes jeg overhovedet ikke virker stabil, for det synes jeg selv jeg er. Jeg har få sygedage, kommer til tiden og holder mine vagter. Jeg bliver tilmed til luk, hvis de ikke kan finde en til aftenvagterne.

Men jeg skrev måske mit indlæg meget rodet, fordi jeg var rigtig ked af det og ikke tænkte så meget over det.

Det med vagterne er faktisk meget simpelt. Ved årets start fandt jeg ud af at min chef havde givet mig fri på helligdage, hvor jeg regnede med at når en helligdag lå på mine arbejdsdage (mandag-fredag), så var det stadig min vagt. Jeg sagde så, at jeg gerne ville have helligdagene. Min chef sagde at han havde gjort det, fordi han syntes jeg skulle have mere fri, da jeg arbejder rigtig meget.

Sidst i februar sagde en af de andre medarbejdere op, og jeg skyndte mig at spørge om jeg kunne få hendes lørdage, hvilket jeg har fået forståelsen af at det kunne jeg godt.

Så fik jeg enormt mange penge tilbage i skat, og jeg var lidt udmattet efter så meget arbejde, og jeg sagde til min chef at det var fint nok, hvis han ville give mig fri på helligdage. Han havde så lavet vagtplanerne og ville helst ikke lave det om. Det sagde jeg selvfølgelig, at det skulle han da heller ikke. Det var bare hvis han selv synes jeg skulle have fri. Så jeg arbejder fortsat på helligdage.

Men det var her min chef havde troet, at jeg ikke ville have de lørdage alligevel, men jeg har aldrig sagt at jeg ikke ville have de lørdage. Dem har jeg hele vejen igennem holdt fast på at jeg gerne ville have.

Det med "halvt i sjov, halvt i alvor", det var med tonefaldet. Det har ikke noget med vagterne at gøre. Jeg sagde det lidt grinende til ham, men jeg mente stadig at jeg helst så han ikke sagde nej til de lørdage.

Håber det måske var mere forklarende :-)

Jeg bliver derfor lidt ked af det, når du siger jeg er ustabil, fordi jeg ellers selv mener jeg er en af de mest stabile. Jeg hjælper så godt til som jeg kan, holder mine vagter, er sjældent syg og jeg brokker mig ikke, selvom han faktisk har brudt op til flere aftaler. Jeg står nu også altid ved mit ord. Jeg har aldrig brudt en aftale med mit arbejde.

Men tro mig, jeg vil i hvert fald ikke tage flere diskussioner. Jeg passer bare mig selv i de sidste fire måneder jeg skal være der. Alligevel synes jeg bare det er trist, at det skal være på den måde.

Knus Michella

Tidligere Michella(Indy)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider