|
|
| Foredrag - ideer søges |
|
|
Jeg mangler inspiration og gode ideer til, hvad der kunne være spændende at høre om, i et foredrag. Jeg arbejder i et arresthus, og foredraget skal henvende sig til de indsatte. Det skal være en adspredelse fra dagligagens kedelige og triste hverdag, og gerne noget som kan plante et lille frø om håb og mål for fremtiden. Kom med Jeres ideer. god weekend /Betina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jep.... |
|
|
måske noget alternativt eller en coach som fortæller om hvordan man komme i den "rigtige" retning på en fornuftig måde. Så vil jeg lige kommenterer "adspredelse fra dagligdagens kedelige og triste hverdag" . ØH det fængsel hvad f regner de med ? 
Mvh Mona Stald Dyrhøj Ny Rapid hestetrailer udlejes efter aftale.Post nr 8410 Kontakt profil eller på 29899156.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foredrag |
|
|
Din kommentar om de daglige adspredelser, tænkte jeg nok ville komme.  Men kunne vi hjælpe dem lidt på vej, og give dem bare en anelse mere viden end mange ellers har, så kunne man håbe på, at dem vi lukker ud er lidt bedre stillet, end da de kom ind. Jeg havde selv tænkt lidt på at få et par foredrag om ekstrem sport. Et spændende emne, om at kunne nå sine mål, på trods af hårde odds. I det hele taget er ideen, at mange kan få en lille indsigt i andet end det kriminelle miljø. Men en coach om at komme i den rigtige retning, havde også strejfet mine tanker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sjov... |
|
|
Karen Marie Lillelund er vandvittig skæg - hvis det skal være sådan noget. Hun kan i "foredrag" tage udgangspunkt i nogle emner. Det kunne være sjov adspredelse men ikke sådan "arbejdsrelevant" Ellers syntes jeg jo BS er en spændende mand !!!! Men ellers hva med en eller anden kendt sportsmand der har gået gennem ild og vand for at nå sit mål ?? Bjarne Riis - han har da om nogen være i både medgang og modgang.
Venlig hilsen Heidi Jeg kan forstå dit indlæg forkert - og så beklager jeg, men min svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg. Ha' en rigtig god dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foredrag |
|
|
Bs er simpelthen bare for dyr, så ham bliver det ikke, selvom det var et rigtig godt bud. Karen Marie Lillelund lyder spændende. Ved du om hun har en hjemmeside? Det må gerne være sjove og anderledes, så længe det ikke er foredrag om hjemmelavet sprængstof mm 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Biker Jens.... |
| Forfatter:  |
Tine Lykke |
| Dato:  |
30-03-2008 09:50 |
|
... Jens Romundstad synes jeg er en dygtig og spændende foredragsholder, ham må de fleste indsatte da også kunne relatere til. http://www.romundstad.dk/
Tine Hestens Urtehave Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind Nu forhandler af Marstall hestefoder på Midtfyn -gratis levering i Faaborg-midtfyn, Nyborg og Svendborg kommune
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxx |
|
|
Vi har lige på mit arbejde haft en gut ude, som er uddannet organitionspsykolog, tror jeg, det var, og noget coach noget. Det han kom med der, synes jeg ikke var så brugbart men derfor sidder der jo garanteret mange, som godt kan bruge det. Hvad der derimod var spændende, var at han var "ex-Sirius'er" og der kunne han altså fortælle mange spændende ting og viser gode billeder. Skriv, hvis du er interesseret og jeg finder hans navn osv. Maria Ps. Synes i øvrigt at din "formulering" er rigtig fin 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foredrag |
|
|
Hej Maria. Jeg er meget interesseret i at få hans navn og kontaktmuligheder. tak for hjælpen /Betina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad med noget om kommunikation |
|
|
På den ene eller den anden måde? Sådan nogle relativt simple ting med hvordan man skal formulere sig, hvis man gerne vil høres af andre. Jeg ved ikke hvordan uddannelsesniveauet er men jeg kan forestille mig det er meget blandet, så det skal selvfølgelig være på et niveau hvor alle kan være med. Men fx sådan noget som at hvis man gerne vil kritisere noget - så skal man statte med at rose, give en kritik og slutte af med at rose. Så hører folk nemlig efter. Jeg har desværre ikke nogen idé til hvem det kunne være, men uanset hvad tror jeg det er vigtigt at personen tilpasser sit foredrag til målgruppen. Det ville også være noget de kunne bruge i livet efter fængslet - hvilket jo altid er en udfordring - hvis man tror at fængsler automatisk gør folk mindre kriminelle, kan man godt tro om... (er min personlige mening). Men super godt initiativ! I
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxx |
|
|
Betina..... Lige nu ved jeg blot, at han hedder Kasper Damsøe. Resten kan jeg finde ud af på arbejdet. Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foredrag |
|
|
Issina: vi har allerede programmer, som de indsatte kan deltage i, som netop omhandler kommunikation, og "tænk før du slår". Men mange af vores indsatte har hele livet igennem hørt om opførsel, narko, doping osv. Det er derfor vigtigt for mig, at vi prøver med foredrag som er spændende og derfor ville kunne fange deres interesse, få tankerne lidt væk fra hverdagen og samtidig inspirere dem til at få viden om andre og andet end dem selv og deres egen lille verden. Jeg havde selv tænkt på bl.a ekstremsports udøver Marvin Overgaard, som bl.a løber jungle maraton. Læger uden grænser, som kunne fortælle om hvordan verden også kan se ud, og hvad man selv kan gøre for at hjælpe andre. Foredrag om sirius patruljen. Joachim Boldsen om at være sportsstjerne, Niarn (rapper) om at leve et hårdt liv, og alligevel få noget ud af livet. Eller fra organitaionen SAVN, som gør et stort oplysningsrabejde for pårørende til indsatte. Men jeg ville bare gerne have mange flere ting på "tegnebrættet" så jeg har lidt muligheder at arbejde videre med. Men takker for de allerede gode forslag I er kommet med. /Betina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ok, jeg kan |
|
|
...se, at jeg ikke formulerede mig præcist nok  Jeg tænkte mere på sådan noget som fx Storytelling - hvordan fortælller man en historie på en virkningsfuld måde? Altså kommunikation, som resten af samfundet bruger - ikke konflikthåndtering, for jeg er helt enig i at der ikke er brug for at slå dem yderligere oveni hovedet... Men det kan godt være det er for 'stille' - at der skal noget mere action på. Jeg synes du selv har listet nogle gode bud op! I
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvad med Chris McDonald? Jeg har været til et foredrag med ham og var meget begejstret (og så er jeg vild med hans amerikanske accent). Han er god til at fortælle om at gøre sit liv bedre - det handler selvfølgelig meget om kost og motion. Men han fortæller også en hel del om, hvordan den menneskelig hjerne fungerer, og hvorfor vi reagere på bestemte måder i bestemte situationer. Han er en meget motiverende person i hvert fald.
*Snepony* "There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man." Winston Churchill
*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kost - guru |
|
|
Hvad med noget om kost og hvordan det påvirker humør og sjæl og ikek mindst selværd, som jo nok mangler i uhyggelig grad hos de indsatte. Lyder godt nok RØV kedeligt men jeg er OVERBEVIST om at der er meget positivt for ens selværd at hente i at spise klogt. Hvis man kunne finde en spændende person til at fortælle (Chris MacDona er frygtelig dyr - har selv prøvet at booke ham). Men noget i stil med ham??????
Hilsen Søs To sadler KØBES Stübben Bennys Harmony bom 33,5 og 17,5" - eller endnu bedre 17". En Henry de Rivel "Paris", bom 3,5 og sæde 17" Ring til mig på 41 90 56 70 eller skrive en besked.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foredrag |
|
|
Motion og træning er naturligvis noget som fylder meget i deres hverdag, og er slet ikke så tosset et bud. Mange herinde træner forkert og vi har i den anledning også uddannet en personale som fitness og træningsinstruktør. Desværre bruger de ikke vedkommende, men det kan jo selvfølgelig hænge sammen med, at vi også er betjente.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ADHD hvad kan du selv gøre |
|
|
jeg tror jo rigtig mange indsatte har nogle psyk.problemer - som gør deres liv endnu mere besværligt. Hvis I har mange indsatte med f.eks. ADHD - kunne det være en mulighed at få psykiater Klavs Nicholsen ud og fortælle, hvad man SELV kan gøre for at få et bedre liv. Det er han nemlig RIGTIG god til at sætte fokus på, synes jeg. Vi har en ung misbruger hos os som også har ADHD som har gået hos ham og var RIGTIG begejstrede for ham - så noget må han kunne formidlingsmæssigt. Men vi har selv kursus med ham den 21- og 22. april - så ved jeg lidt mere om, hvordan han formidler. Men han skulle være god til det med historier. http://www.psyka.dk/
Hilsen Søs To sadler KØBES Stübben Bennys Harmony bom 33,5 og 17,5" - eller endnu bedre 17". En Henry de Rivel "Paris", bom 3,5 og sæde 17" Ring til mig på 41 90 56 70 eller skrive en besked.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foredrag |
|
|
SØS, det er ganske rigtigt at vi har mange med ADHD og mange andre psykiske problemer, og ideen er også rigtig god. Men jeg tvivler stærkt på, at de indsatte gider bruge tid på at høre om det, og slet ikke i en større forsamling. Tilgengæld har jeg i fællesskab med en misbrugskonculent, forbehandling for misbrugere, og DER kunne det være en oplagt mulighed at tage den slags op på misbrugsmøderne. Tak.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tilbagemelding |
|
|
Jeg skal nok melde tilbage når vi har haft kursus med ham om hvordan han er. Men jeg tror han er ret ok ))
KH søs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foredrag |
|
|
Tak Søs. Send du endelig en personlig besked, når I har afholdt kurset. /Betina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stengården |
|
|
Du skal da have Henning, han har lidt af det hele af det du søger. Han er vanvittig motiverne, og så går han jo absolut kun ind for trænning uden nogen former for doping. Jeg smider lige et link http://www.bestrong.dk/ Nå men det var mit bud 
Mvh Marianne Stolt pony mor.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foredrag |
|
|
Jepsem. Ja, ham har jeg tænkt på. Min veninde som er proff. bokser, bliver sponsoreret af bestrong, og jeg har derfor været igang med en kontakt den vej. Men rigtig god ide, som jeg nok vil bruge. Tak
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Din veninde |
|
|
Du har ført i en tråd, hvor jeg også nævnte Henning, sagt at din veninde bliver sponseret af ham, så det var også lidt derfor at jeg anbefalede ham. Men jeg tror faktisk også at han er en ret god fordrags holder, og hvad han ikke ved om kost, motin sunde vaner, ja det er ikke værd at vide - Nåja måske er jeg lidt farvet af at være i hans nærmeste familie  Men sej,, det er han 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forresten |
|
|
Du behøver da ikke gå igennem din veninde, du skriver da bare en mail til ham, adressen står på hans hjemmeside. Han er til at snakke med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foredrag |
|
|
Ja, det kunne jeg jo også. Men ja han er super sej. Han har været til rigtig stor hjælp for Vinni.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvad med |
|
|
Jeg kan huske at vi i gymnasiet havde en ud og holde et latterkursus. Det var rigtig inspirerende og hylende morsomt. Han snakkede meget om at se på det positive i livet og bag efter lavede vi en latterøvelse, hvor man bare sad og grinede af ingenting... var helst flad af grin til sidst... lå bare på gulvet og rullede samtidig med tårene trillede ned af kinderne... noget jeg helt klart vil anbefale... kan ikke lige huske hvad han hed ham der var ude, men jeg ved der er flere der holder sådan nogle kurser.
Som mangler en hest til lidt turridning i cykkelafstand fra Vallensbæk Station 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikkert hit... |
|
|
Et helt sikkert hit er da at få en stripper ud, for at fortælle (og vise) om sit arbejde. Det er jo også en "ekstrem sport" der også handler om træning og fornuftig kost...og en stripper vil da helt sikkert fange dit publikum...og helt sikkert med garanti, hvis det er en kvindelig én af slagsen.....  Lotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foredrag |
|
|
Hesteprut: ja det ville da sikkert være alletiders. Meeeen de må nøjes med at kigge på den søde korpige, som kommer herinde med præsten et par gange om måneden. Nok ikke lige det samme, men det er så langt jeg vil strække mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tyk ironi... |
|
|
Nu var det ment temmelig ironisk...for de "kære" fanger spreder jo vidt...det der vil interessere den ene, fatter den anden ikke...og vise versa... Men eller Nicolai Moltke Leth...han er både coach og foredragsholder. Han arbejder bla. med at "give" selvværd til dem der mangler...og så er han da yderst interessant at høre på...(Og så har han en lækker krop...så er der også noget for dig og dine kvindelige kollegaer at kigge på...)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foredrag |
|
|
Hesteprut: jamen så er det jo straks en helt anden sag, hvis der også er noget for os at kigge på  Ideen om foredrag om selværd er efterhånden nævnt nogle gange, og ja det er jo alligevel ikke så tosset en ide. Den vil jeg lige tænke nærmere over. Jeg håber lidt på at få lov til at afholde foredrag en gang hvert halve år, og ønsketænkning ville være en gang i kvartalet, men det tror jeg alligevel ikke jeg får lov til. Men det er rigtig fint med flere forslag, for så har jeg noget at arbejde videre med. I har været en stor hjælp. takker
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Noget jeg |
|
|
selv har tænkt på..det er vedr. løsladelse, og det at bo sammen med sin kone/partner...nøøøj, hvor har de svært ved at få det til at fungere...så et eller andet sted, bør sådanne familier i den grad få hjælp til samlivet....! Noget jeg blot har konstateret, når jeg har været på udgang med diverse indsatte og set, at familien slet ikke kan få det til at fungere, konen synes han kommer ind på hendes enemærker, og han, kommer hjem, som manden i huset!! Slet, slet ikke nemt! Men aner ikke om et foredrag om "lær at leve sammen igen" eksisterer...men dette var dda også en mulighed...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foredrag |
|
|
Hesteprut: ja du har jo helt ret. Måske SAVN kunne hjælpe med at lave noget som passer ind der????? Jeg har allerede kontaktet dem vedr. et foredrag, så det er da værd at spørge dem om det også. Godt tænkt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|