Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hestepærer på vejen?
Forfatter: 
Dato:  21-06-2002 21:04
Er der nogen herinde der ved om der er lavet nogen lov om man skal fjerne hestepærer når man har redet tur?

Knus Ditte
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Hestepærer på vejen?
Forfatter: 
Dato:  21-06-2002 21:05
det har jeg aldrig hørt, har du fået skældud?
INA
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Hestepærer på vejen?
Forfatter: 
Dato:  21-06-2002 21:09
Ja og fem minutter senere fik jeg pæren smidt over havelågen... Møgdame.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Hestepærer på vejen?
Forfatter: 
Dato:  21-06-2002 21:09
Almindelig god opdragelse gør at man i hvert fald fjerner det fra fortorvet.

Men jeg forstår egenlig slet ikke hvordan det kan ende der - jeg mener, man rider jo da ikke på fortorvet?

Her i min by er det mere reglen end undtagelse at der ikke er hestel*** på fortorvet på de strækninger der rides :(


Mvh PiaR

Uden appetit skal man hverken spise eller elske.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Hestepærer på vejen?
Forfatter: 
Dato:  21-06-2002 21:19
Jamen det var såmænd ikke på fortovet det var på en stille lille vej hvor jeg red i kanten. Damen havde selv hest, men hun mente at jeg skulle fjerne det. det kan da også godt være men at hun starter sin bil og kører flere kilometer for at smide hestepæren over min havelåge det forstår jeg altså ikke.

Knus Ditte
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Hestepærer på vejen?
Forfatter: 
Dato:  21-06-2002 21:20
Forstår jeg heller ikke - hun må have haft en l****-dag :D


Mvh PiaR

Uden appetit skal man hverken spise eller elske.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Hestepærer på vejen?
Forfatter: 
Dato:  21-06-2002 22:51
det er rigtigt, man må ikke ride på fortovet, selv om at det er dejligt bekvemt!!! hæhæ

jeg er nu enig med pia, man bør fjerne det, men det er nok lidt svært hvis man er langt hjemmefra!!

EN HEST ER IKKE RINGERE END ANDRE BARE FORDI DEN HAR SOMMEREKSEM!!:-D









0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Hestepærer på vejen?
Forfatter: 
Dato:  21-06-2002 22:52
Man kan om ikke andet hoppe af og skubbe det ud på vejen, så ikke fodgængere skal jokke i det.


Mvh PiaR

Uden appetit skal man hverken spise eller elske.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Hestepærer på vejen?
Forfatter: 
Dato:  21-06-2002 22:58
jo det vil jeg også mene, men du ved, bilister er sørme heller ikke glade for det fine naturlige produkt som dyret " hesten" laver så jeg ved ikke ..!!

nu er jeg rabat rytter, så skider ponyen, ja så glæder jeg mig over at det bare ligger i rabatten!!!

EN HEST ER IKKE RINGERE END ANDRE BARE FORDI DEN HAR SOMMEREKSEM!!:-D









0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Hestepærer på vejen?
Forfatter: 
Dato:  21-06-2002 23:00
men vi kan jo også snakke om hunde ejerer, for de delme heller ikke meget for at ryde op efter deres dyr!!!
der er ikke noget så ulækkert som hundelort på fortovet!!!

men jeg tror nu ikke at jeg gider smide det over deres havelåge!!!;-D

EN HEST ER IKKE RINGERE END ANDRE BARE FORDI DEN HAR SOMMEREKSEM!!:-D









0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Heste- og hundehømmer. En opfordring!
Forfatter: 
Dato:  22-06-2002 09:18
Hej!
Jeg har ikke kunnet finde noget om det, men jeg mener faktisk at hestepærer skal fjernes fra offentlig vej.

Det er lige ulækkert at jokke i en hestehøm som en hunde høm.

Når der er ridende Luciaoptog i Bogense, så cykler der gerne en person efter optoget med cykelanhænger hvori der er kost og skovl! Og i Bogense er der masser af hundehøm-affaldsspande. Der er stort set aldrig hundehømmer nogen steder! Og det er faktisk meget rart...

Kan vi ikke starte en kampagne, der opfordrer ryttere til at medbringe pose og håndskovl?
Det er ikke lige lækkert at gå en tur i skoven, og så skulle springe over diverse hestes efterladenskaber. De kunne let anbringes et sted i skovbunden.

Med hensyn til rabat-metoden: Hvor der ikke er fortov- så skal fodgængere jo også gå i rabatten...
Med venlig hilsen
xtiny

+++ Origin: "Who is General Protection and why is he reading my hard drive?"+++
Hjælpesiden til HN***Hvad er OT?***
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Heste- og hundehømmer. En opfordring!
Forfatter: 
Dato:  22-06-2002 11:47
Jeg mener at så længe de ikke ligger på fortove, gangstier og i folks indkørsler så fjerner jeg dem ikke.

En hest er da et transportmiddel. Skal alle bilejerne så rende rundt med et luftfilter på den vej de har kørt for at fjerne efterladenskaber?

Hundelorte stinker værre fordi de er lavet af rovdyr og de ender oftest på fortovene eller i folks hække.Folk der lufter hund kan let fjerne og opbevare posen. En heste ejer kan ikke stige af midt på en trafikeret vej og forsøge at få en hestelort op i en Brugsen-pose. Det er ikke helt det samme.
Hestelort er udelukkende plantemateriale og tørrer hurtigt til ikke at lugte.
En bil tager ikke skade af dem og de kan vel køre udenom hvis de ikke kan tåle det, man skal jo køre efter forholdene.
Der kan jo også være grene, papkasser eller trafikdræbte dyr på vejen. De bliver jo ikke just fjernet af de bilister der har forårsaget dem.
Mvh Tina
Skal man også holde ridestierne rene for hestelort fordi der kunne komme nogen der ikek ser sig for?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Heste- og hundehømmer. En opfordring!
Forfatter: 
Dato:  22-06-2002 12:22
Hej Tina!
I praksis skal (nyere) biler have katalysatorer, så ja, biler skal også holde rent efter sig. Du må heller ikke smide din gamle bil på vejen.

Og hvorfor kan en hesteejer ikke lige så let fjerne kræet efterladenskaber? Det er de færreste, der rider i trafik hele tiden- du fjerner dem også fra ridebanen?

Og når folk rider i skoven- så kan de også lige rydde op efter hesten- så svært er det ikke. Jeg tænker ikke på "folk der ikke kan se sig for"- men på mennesker der udnytter skovens rekreative muligheder- dem er der ikke mange af, hvad du skal gå og glo stift ned foran dig.

Det må også være en anelse mere lækkert end at fjerne Fido efterladenskaber, som man altså sagtens kan. Hunde vil iøvrigt helst selv besøge væk fra stier, hvor de færdes, det er når de er forhindret i det, at klatten havner midt på fortovet.
Med venlig hilsen
xtiny

+++ Origin: "Who is General Protection and why is he reading my hard drive?"+++
Hjælpesiden til HN***Hvad er OT?***
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mener der står noget i......
Forfatter: 
Dato:  22-06-2002 13:07
...dansk rideforbunds ridemærke bog, men jeg er ik sikker, jeg vil lige kigge i gemmerne og skrive senere :o)

Men ellers så fatter jeg ik selv hvorfor folk bliver så sure nogle gange, de har jo som regel selv et dyr, en hund eller kat der også (undskyld udtrykket) pisser og skider hvor det passer dem! Med venlig hilsen Asta
*Man blir helt :-P af HN....Nemlig totalt afhængig*
0
0
Svar på denne tråd
 
 Xtiny
Forfatter: 
Dato:  22-06-2002 16:46
Hrm - kan ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet, når jeg læser dine indlæg ;-D
Hvis du rider et stykke lagt fra dig selv, hvordan vil du så kunne samle hestens gødning op? Du mener vel ikke at man skal ride med en plastik pose, skovl og kost? Hehe - jeg tror i hvert fald at jeg ville få nogle problermer. For hvor skal jeg gøre af det (Nåårh ja, kunne selvfølgelig spænde en vogn bag på, hehehe) og hvordan skal jeg lige kunne styrer, en skovl, en kost, en plastik pose, også min hest samtidig?!

Hvis min hest gødder i skoven, hvor jeg ved at der kommer mange mennesker, jamen så kan jeg da godt hoppe af, og skubbe det lidt ind til siden. Men det er vel ikke værre end rævene og de andres dyrs gødning.

Og hvis man tager ud i naturen, så mener jeg også at man burde være forberedt på at skulle gå udenom noget gødning.
Venlig hilsen HeidiZ ;-D

Kunsten er ikke at ride hårdt, kunsten er at ride rigtigt. ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re:Absolut useriøst indslag...(nu HAR jeg advaret
Forfatter: 
Dato:  22-06-2002 17:48
ja..
Xtiny. Du har ret. NATURLIGVIS skal vi fjerne vores hestes efterladenskaber. OGSÅ i skoven.

Desværre går mine tanker fuldstændig i selvsving over rækkevidden af denne glimrende ide - og nedenstående scenario udfolder med al (u)ønskelig tydelighed sig for mit indre blik.

Mandag eftermiddag ved 14 tiden: atengstedt på vej til skoven..

Udstyret med kost, skovl og pose samt ridepisk stiger jeg let og elegant op på hesten, alt imens jeg nynner "jeg bærer med smil min byrde, jeg draaaager med saaang mit læs"

Med mine to ekstra hænder holder jeg kost og skovl. Posen har jeg i munden (fint nok, sålænge den er tom)

Jeg kommer lidt sent afsted, idet jeg først må overveje, hvorvidt jeg burde medbringe en klud til at tørre eventuelt urin op med..Jeg binder kluden om halsen og håber der ikke bliver brug for den..

Cooper ER godtnok lidt betænkelig ved det nye "udstyr" - og det bliver ikke bedre, da han 100 meter nede af vejen skal gå et par skridt sidelæns idet vi passerer Hardy i hans nye lastbil.
Ved denne manøvre taber jeg nemlig skovlen...

Imens jeg holder min nu lettere urolige og trippende hest, sidder jeg af(knap så elegant som jeg kom op - beklager) imens jeg klamrer mig til kosten, pisken OG tøjlerne.

Kosteskaftet rammer mig godtnok i ribbenene idet jeg svinger mig af sadlen - men hvad gør vi ikke for det gode miljøs skyld?..
Idet mindste skræmmer jeg ikke hesten yderligere ved min banden og svovlen, idet den dæmpes med ca 75% af plasticposen..

Jeg samler nu skovlen op - holder godt fast på alle pakkenelliker og sidder op igen (alt imens Hardy hulker af grin fra sit gode udsigtspunkt bag rattet)

Den megen opstandelse har sat så megen gang i Coopers perisaltik, at han nu slipper en ordentlig pære.

Hardy orker ikke mere og gasser nu op for at komme hjem inden Bente har mistet tålmodigheden med ham og smidt hans eftermiddagsbasse ud.

På grund af larmen springer den efterhånden godt altererede Cooper ned i grøften for at fortsætte turen i sikrere omgivelser. Jeg taber nu pisken.

Står af for at finde den frem fra det ankeldybe slam, der fjæler sig i Borridsøs grøfter (længe leve sivebrøndene..)

Samler pisken op og stikker den i støvleskaftet. Samler kost og skovl op.
Overtaler Cooper til at gå tilbage til stedet hvor klatten faldt.

Lægger tøjlen over armen, for at få alle fire hænder fri. Holder posen åben med den ene hånd, imens jeg fejer og skovler pæren op i posen.

Vil ikke bære posen i munden længere, hvorfor jeg nu må efterlade skovlen.

Mørket sænker sig.
Rider de 100 meter hjem inden det bliver HELT mørkt, idet jeg ikke udstyrede hesten med refleksbånd inden jeg red hjemmefra (det husker jeg næste gang - helt bestemt..)

Læsser "kagen" af på møddingen. Lægger posen i skralderen. Sadler hesten af. Sætter kosten på plads.

Tørrer sveden af panden med kluden.
Sætter hesten på græs. Tager de "beskedne" støvler af og skyller dem indeni. tager rene sokker på.

Starter bilen og kører op efter skovlen.
Kører hjem og går direkte i seng.

Står op 20 minutter senere for at tage telefonen.
Det er Bente, der vil høre om jeg tror at Hardy har fået roterende fis i kasketten - "han går mumlende omkring i huset", siger hun bekymret - "og ind imellem får han sådan nogle underlige latteranfald"...

Jeg smækker røret på og beslutter mig for at finde en anden hobby...Spekulerer længe..

NU har jeg det:Bjergbestigning! - det kræver ikke NÆR så meget udstyr!!




med venlig hilsen
atengstedt

*ENHVER LØSNING FORANDRER PROBLEMET*
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Re:Absolut useriøst indslag...(nu HAR jeg adva
Forfatter: 
Dato:  22-06-2002 18:29
Hehehe agtengstedt - den var god. ;-D Bare jeg dog havde sådan en fantasi plantet på 1ste salen.

Som du kan læse i mit indlæg, kan jeg altså heller ikke rigtig få det til at hænge sammen.

Tror ikke rigtig Xtiny har tænkt så gevaldigt meget over hesten. Xtiny indrøm det - du har haft kvajet dig ;-D
Venlig hilsen HeidiZ ;-D

Kunsten er ikke at ride hårdt, kunsten er at ride rigtigt. ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: HeiDiz og atengstedt
Forfatter: 
Dato:  22-06-2002 20:47
Hej HeiDiz og atengstedt ;-D
(Smiler lige færdig... :) )
Næh- jeg havde nu mere forestillet mig sådan en lille håndskovl/sandskovl- som de små bruger i sandkassen...

Så ser scenariet lidt anderledes ud:
Atengstedt stiger til hest muntert fløjtende- i lommen ligger en pose- og en sød lille skovl.
Efter en god opvarmning har hesten fået gang i maven- og muntert fløjtende stiger atengstedt af- samler cropo delictusserne op med håndskovlen- lægger dem i posen- som så kan tømmes i det nærmeste tornekrat- den hjemlige mødding. Den lille håndskovl er overtrukket med en lille pose- der kan kasseres efter brug.

Evt kan posen være fastgjort til seletøjet før brugen, så atengstedt ligesom de fornuftige hundeejere viser flaget (posen). ;)

Så er det ikke så skeløjet endda...
Med venlig hilsen
xtiny

+++ Origin: "Who is General Protection and why is he reading my hard drive?"+++
Hjælpesiden til HN***Hvad er OT?***
0
0
Svar på denne tråd
 
 *latterkramper*(atengstedt)
Forfatter: 
Dato:  23-06-2002 00:22

*Hulker af grin*

Hold da op søster lagkage - sådan som du beskrev det, så kan jeg lige se det hele for mig!'hulker stadig af grin*

Ej, jeg synes nu nok også det vil være lidt langt ude at man skulle samle hestepærer op i en skov, hvor man HAR fået lov til at færdes som ekvipage, og ikke-heste-folk er klar over det.

Og SÅ mange hestepærer ligger der vel heller ikke og generer i de danske skove, hvor der alligevel ikke færdes så mange mennesker på een gang, som der gør i byen.

Jeg kan til gengæld godt se at det vil være meget fornuftigt at fjerne hestepærer i byen, men redskaberne til at gøre det med, er nok ikke lige de bedste at slæbe med på ryggen af en hest.
JEG gjorde det i hvert fald ikke - i stedet undgik jeg at ride i byen i det hele taget.;)




Hilsen £ouiseN

:-DIntet i denne verden er perfekt - heller ikke dig selv!:-D
;-DLink til HN's chat - kom ind og chat med "Natteravnene". Tidspunkt: 20/21 - ??;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: *latterkramper*(atengstedt)
Forfatter: 
Dato:  23-06-2002 00:35
jeg har en bedre ide!!

i ved køre heste har en"ble" hængende mellem exit og vognen, så de skider deri!!
smart ikke!
det må da kunne lade sig gøre at lave sådan en til vores heste!!!!!!

EN HEST ER IKKE RINGERE END ANDRE BARE FORDI DEN HAR SOMMEREKSEM!!:-D









0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: *latterkramper*(atengstedt)
Forfatter: 
Dato:  23-06-2002 13:11
He

Der er faktisk droscheheste i storbyer der har sådan en opsamlingspose hængende mellem bagbenene :-))

Jeg rider ikke meget i byerne for at sige det mildt, men hvis man rider lovligt i skoven og hesten ikke ligefrem har for vane at skide ved udsigtspunktet ved skovsøen hver eneste gang man kommer der, så lader jeg det ligge til glæde for diverse biller og fugle.

Jeg kan nemleig heller ikke styre min unghest samt skovl og plasticpose på en gang.

Mvh Tina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: godt forsøg, xtiny
Forfatter: 
Dato:  23-06-2002 19:21
Meeen..
Nu ved jeg ikke med de heste DU omgåes Xtiny, men mit lysebrune ridedyr lægger altså noget velvoksne pærer..

Uden dog at veje dem (der ER trods alt grænser for komikken:-P) vil jeg anslå en Cooperpære til at veje 1½ kilo.

Dem kan han lægge en tre-fire stykker af på en gennemsnitlig ridetur>:-( og de skal nok blive sjove at få samlet op med en lille sandskovl8-)..

For slet ikke at tænke på hvor stor posen skal være - og hvor tung den bliver som turen skrider frem;-D..

Jeg indrømmer dog, at posen KUNNE tømmes mellem hver klat - forudsat at et til hestepærer egnet deponeringssted findes imellem 2 "skidninger"?:-)

Pose og skovl bliver i så fald knap så lækre at putte i lommen indtil de næste gang skal i brug>:-(.

Godt forsøg Xtiny, men jeg TROR nu at pærerne får lov at ligge hvor de falder - også hvis de falder midt på Stougårdsvej:-D..





med venlig hilsen
atengstedt

*ENHVER LØSNING FORANDRER PROBLEMET*
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: godt forsøg, xtiny
Forfatter: 
Dato:  23-06-2002 21:01
nåh ja, det er rigtigt, jeg har også kun set disse heste bleer på heste i stor byer!!!
men de er da smarte!

EN HEST ER IKKE RINGERE END ANDRE BARE FORDI DEN HAR SOMMEREKSEM!!:-D









0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider