Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hårdt ramt af allergi (hund)
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 13:18

Min dejlige Schæfertæve på 6½ år er vikelig plaget af allergi -det har hun været siden hun var ung (vel omkrin 1 årstid)

Vi har været til dyrlægen nogle gange med det. Første gang fik hun binyrebark-hormon i sprøjte, som holdt det nede lidt tid. Vi har prøvet forskellige slags allergi-foder og fiskeolie (som hun ikke gider).

Lige nu får hun binyrebark-hormon i tabletform (medrol), 2 tabletter/dgl., som nogenlunde kan holde det nede, men vil gerne finde en løsning, da det jo ikke er godt at bruge i længere tid.

Medrol holder også hendes HD smertefri, men der kan vi også bruge Metacam.

Hvad skal jeg gøre -nogle med erfaringer, de har lyst til at dele ud af? -gode råd modtages med kyshånd

0
0
Svar på denne tråd

El Kama
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 13:24

Jeg ville prøve at kontakte ovennævnte firma 97720245 og høre nærmere. Det foder har hjulpet flere med allergi.

Held og lykke.

0
0
Svar på denne tråd

allergihund
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 13:39

Vores schæfertæve har også allergi. Vi fik taget en blodprøve og hun var allergisk overfor bl.a. lagermider, som der er i tørfoder.

Vi tog konsekvensen og begyndte at barf'e hende - og det må jeg sige er det bedste vi hart gjort. Hun har ikke mere ørebetændelse, ingen mærkelig lugt, hendes pels er blevet blank og fin at se og mærke på, hun har taget på, så hun ikke længere er tynd.

Vores er så også allergisk overfor hustøvmider, samt skimmelsvamp så helt symptomfri kan vi ikke holde hende, men hun får kun medrol en sjælden gang nu, og ikke som før hver dag.

Men få taget den blodprøve hvis i ikke har fået den lavet - så kan i se hvad problemet er.

Men Barf har i hvertfald hjulpet os, men igen kommer det an på hvad jeres præcis er allergisk overfor.

Held og lykke med hende

...og hobbitterne Lisa, Kalina og Baily

Ser du et pindsvin ude om dagen, så kontakt www.pindsvin.dk

Er du så klog, at du ved, at du muligvis kan tage fejl?

0
0
Svar på denne tråd

Forsøg BARF
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 13:51

Rigtig mange der har allergihunde, og som har medicineret i lange perioder og stadig ser en hund der lider under sin allergi er blevet "helbredt" med BARF-foder..

Evt. henvend dig til Barfcentret som undersøger hunden fra A til Z - og kan vejlede om hundens fremtidige foder osv.

Mette & Miss I´Will

Nu indlagt på sclerosecentret i Haslev

0
0
Svar på denne tråd

hvordan...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 14:02

Nu spørge jeg måske dumt, men hvordan viser denne allergi sig?? Hvad for noget fiske olie er det i har give den? Har også en allagi hund, vi er ved at udrede.

-----MARIA-----

:-) :-) smil det smitter :-) :-)

Vi ses på www.hestehygge.dk

0
0
Svar på denne tråd

allergihund
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 14:19

Tak for nogle hurtige svar

Hatti: Vi har ikke fået taget blodprøve, har faktisk ikke hørt om det før. Har netop bestilt tid hos dyrlægen, så vi kan få det undersøgt (kan man være sikker på at kunne se noget i en blodprøve?)

Maria: Hun klør sig meget, får bare pletter især på det nederste af ryggen og hen til halen. Hvis ikke vi holder det nede med Medrol bli'r det til væskende sår

M.h.t. Barf, hvordan fungerer det? Råt kød i store mængder ?

Kan ikke lige forestille mig det, men er vist villig til hvad som helst for min elskede hunde-basse!

0
0
Svar på denne tråd

fiskeolie
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 14:21

glemte lige at svare på det med fiskeolie.

Det er koldpresset lakseolie, købt hos Olivers. Har også prøvet noget andet engang, det gad hun heller ikke -mega-kræsen hund, øv!

0
0
Svar på denne tråd

allergihund
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 14:28

Jeg har også en allergisk hund og har valgt at få taget en blodprøve på den, for at finde ud af hvad det er, den er allergisk over for.

Min hunds allergi viste sig første gang i november 2007, hvor han var helt rød og væskende på maven. Der blev han behandlet hos dyrlægen, som mente at allergien var opstået som en hurtig reaktion på noget "menneske mad" hunden havde fået et par dage tidligere(han får normalt bare tørkost og har fungeret fint på det indtil november).

Nu er han helt rød om snuden og klør hele tiden på snuden, ørerne og lige bag ved forbenene. Jeg tog ham til dyrlægen onsdag for 14 dage siden og dyrlægen mente, at vi lige så godt kunne få en afklaring ved hjælp af en blodprøve med det samme, for alternativerne var enten at jeg startede fra en ende af med at fjerne ting fra mit hjem, indtil jeg opdagede, at hunden blev symptomfri og dermed havde fundet frem til hvad den er allergisk over for eller at vi behandler ham medicinsk hver eneste gang hans allergi bryder ud.

Jeg synes første alternativ lyder besværligt og der kan jo gå lang tid før jeg finder frem til allergifremkalderen og alternativ nr 2 synes jeg ikke er holdbar i længden og så lyder det også som en meget dyr løsning.

Jeg regner med at få svaret enten idag eller imorgen.

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd

I over et
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 14:40

år, behandlede vores tidligere dyrlæge, vores hund med binyrebark hormon for allergi.

Det blev ved at udvikle sig og til sidst blev det os for meget, at der ikke kunne tilbydes anden behandling.

Vi tog hunden til en anden dyrlæge, som omgående tog en biopsi,

vævsprøven blev sendt til Tyskland. Og efter kort tid, blev det konstateret, at hunden led af en meget sjælden og aggressiv form for hudcancer.

Havde vi dog bare flyttet dyrlæge noget før. Vores elskede hund, blev omgående aflivet. Da der ikke kunne gøres noget for ham.

Ann & Gislev´s Gucci

SUPER VELHOLDT PRESTIGE DRESSUR SADEL, SÆLGES 17" BOM 33 (MEDIUM MOD BRED). SADLEN HAR EKSTRA LANGE SADELKLAPPER.

Eventuelt bytte med Startrekk Espaniola.

Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!

0
0
Svar på denne tråd

det samme
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 14:46

Det lyder præcis som det vores hund også har, han får også sadan nogle røde knupper der bliver til væskendene sår, og så klør han sig meget. Han har så også meget skæld.

Vi har givet ham lakseolie fra mypet.dk og koldpresset tidsel olie, og det har hjulpet helt vild. Han skal bare ikke blive stresset så kommer det tilbage. Foreksempel hvis vi har ham med hjem til vores forældre, så kan han ikke klare køre turen, den er på 2 timer, han stresser sig selv.

Blodprøver kan vise meget, måske er den allergisk over for noget bestemt, man måske bare kan undgå så.

Jeg håber meget for din hund og dig at i finder en løsning, det er ikke rart når ens hund ikke har det godt.

Kom lige i tanke om, at hvis den ikke vil spise lakse olie, kan den jo få de vigtige olier gennem andet, feks. gennem tørret fisk, som jeg ved oliver har. det var måske en mulighed.

-----MARIA-----

:-) :-) smil det smitter :-) :-)

Vi ses på www.hestehygge.dk

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 15:21

Så vidt jeg har forstået så skulle den være temmelig præcis den blodprøve. Den er lidt dyr, men for os har den været pengene værd, da vores hund på nuværende tidspunkt har et godt liv. Det havde hun ikke før.

Jamen, mht. Barf så tog vi ind på Barf klinikken hvor dyrlægen derinde undersøger hunden og lægger en individuel madplan for hunden. Og ja - det er råt kød og ben og ellers kun et vitamintilskud.

...og hobbitterne Lisa, Kalina og Baily

Ser du et pindsvin ude om dagen, så kontakt www.pindsvin.dk

Er du så klog, at du ved, at du muligvis kan tage fejl?

0
0
Svar på denne tråd

blodprøve....
Forfatter: 
Dato:  27-03-2008 15:44

Vores fik rigtig tidligt allergi. Det er en schærfer tæve, som nu er 3½. Vi fik den som 8 ugers hvalp, og i cikar 4-5 måneder brugte vi tiden på at finde udad hvad den fejlede da den kløede sig unormalt meget. Dyrlægerne sagde det nok var lopper, selvom de aldrig fandt lopper på den. Tilsidst sagde den gamle dyrlæge samme sted at han var bange for den havde allergi. Vi kunne få taget en blodprøve, som så ville blive sendt til England og blive analyseret. Efter 14 dage fi vi svar. Troja er multi allergier. Den har 16-28 ting den er allergis for, og 8-9 ting som var på vej. Samtidigt gav de os et forslag på foder, som de mente kunne sætte generne ned, men der var ingen garatin for at den kunne nøjes med et foder skift.

Men vi startede op, på hill dietprensiption zd allergen free. Samtidtigt suppelerede vi med nogle urte vitamin piller, og en allergi spray hømopatisk som vi selv havde gode erfaringer med. Men efter kort tid, gad vi faktisk ikke bøvlet med piller og spray, og droppede det, og nu er Troja nogenlunde syntomfri. Hun har stadig allergi, og får ind imellem udslet, i form af noget hotspot. Hvor hun klør sig og for røde plasmager. Ved dyrlægen får hun så en sprøjte med et aller ander klø stillende og pencilin agtig noget. Samt jeg får det samme med hjem i pile form. Og så bliver hun klippet der hvor udslettet er, så såret kan få luft.

Faktisk ser vores hun rigtig godt ud. Det er ikke altid hun vil æde fodret, men det var det heller ikke inden vi skiftede. Dyrlægen siger det er ganske normalt for en schærfer. Pt spiser den godt, og vi har ingen allergi udbrud i længe. Havde vores hund været en af dem som skull have piller olign. hver dag resten af dens liv, var der nok kke så længe til det var resten af dens liv. Men er der noget at gøre og prøve så skal det selvfølgelig prøves. Det der BART hvad er det egentligt??? HAr hørt rigtigmeget positivt, men ved ikke hvad det er.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider