Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

de unge mødre
Forfatter: 
Dato:  25-03-2008 21:52
Faldt lige over de her citater...
//

Citater fra TV-udsendelsen: "De unge mødre"

www.larsbachmann.dk/de-unge- moedre.html

Christina fra Amager: "Jeg køber aldrig økologisk mad, ved egentlig ikke hvad økologi står for. Det smager sikkert også dårligt!"

Peter fra Amager: "Vi fik at vide, at Lukas fik forkert ernæring, så nu får han bare kylletter ligesom os. Der er jo ingen der har sagt, at det vi spiser er forkert"

Christina fra Amager: "Det ikk' rigtigt, at Lucas ikke får sine grøntsager. Vi får da pomfritter"

Christina fra Randers: "Det er jo ikke vores skyld, at jeg er blevet gravid igen. Der har bare været så mange problemer med kommunen, at jeg har glemt at tage mine p-piller!"

Ann Beths mor pustende og stønnende udbryder: "Du skylder mig en flaske vodka" - lige da hendes barnebarn ser dagens lys..

Bentes David: "Bare fordi man er på kontanthjælp, så kan man ikke låne 1 mio i banken…"

Bentes David: "Tyrkiet ligger et sted mellem Danmark og Sahara."

Bentes David på vej ind i en tyrkisk restaurant kun med danske penge: "you take danish money?" Så siger tykeren: "Yes Euros right?" Så svarer David: "Yes Yes". Når de så skulle betale måtte venneparet hoster op med kontanterne, da David ikke kunne betale med danske penge.

June: "Jeg kan godt mærke nu, at Nutella fik jeg ikke som barn, så det spiser jeg nu - til morgenmad, også cocopops og sådan noget fik jeg ikke dengang så det får jeg nu….og det er det samme får Hans Christian"

June (da hun var gravid): "Nu må den også godt snart komme ud, jeg kan jo ikke engang gå til banko mere"

Michelle, da hun har fået en ny kæreste: "Jeg håber da stadig, at mig og Simon kan finde sammen igen"

Malou Stellas mor: "Du skal tage dine P-piller, jeg ved du skal til havnefest"

Den svovlgule gravide Christina siger noget i retningen af: "Jeg ryger bare endnu mere når jeg er gravid"

June siger: "At få et barn, det er ligesom at få en hundehvalp."

Malou Stella der forklarer hvorfor hun blev gravid: "Lægen syntes at jeg var for ung til P-piller ( 13 eller 14 år på daværende tidspunkt) og kondomer kan man jo ikke stole på så jeg blev gravid efter jeg havde mødt ham gennem arto."

June kommenterer på, hvorfor hun ryger under graviditeten: "Min mor røg også, da jeg var gravid og jeg har ingen skade taget"

Bentes David: "Det er jo lidt svært at spare op til indskud når man også sparer op til en ferie"

Tjaaa, det taler vist for sig selv…

Hilsen Stine

www.Welsh-Stutteri.dk

Welsh Mountain

Ponyer i Cremefarver

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-03-2008 21:55

Var der ikke en undersøgelse der viste at unge mødre er dummere end gennemsnittet... Bare det jeg har læst et sted.

0
0
Svar på denne tråd

unge mødre
Forfatter: 
Dato:  25-03-2008 22:00

Jeg tror nu ikke, det er alle unge mødre, der har lige så lidt aktivitet på 1. sal, som de, der er med i den udsendelse. Men man må da ikke være helt normal, når man udstiller sin dumhed på den måde!

Karina

Sød kanin bortgives.

Hovedtøj med krydsnæsebånd sælges.

Flotte Gabor støvler sælges.

Se min præsentation for billeder. Interesseret? Send mig en PB.

0
0
Svar på denne tråd

ååh jada
Forfatter: 
Dato:  25-03-2008 22:12

Ååh jada... Christina skyd da skylden på det offentlige ;D

Christina fra Randers: "Det er jo ikke vores skyld, at jeg er blevet gravid igen. Der har bare været så mange problemer med kommunen, at jeg har glemt at tage mine p-piller!"

Hahahaa

Og ham David er da også sååen lidt, ikk?

UNIKKE Pandebånd sælges:

Skriv og hør nærmere!

www.mevert.dk/salg.html

Knagerækker udarbejdes

Den 1. august 2007 kl. 12:23

blev min skønne datter Emma født.

0
0
Svar på denne tråd

hehe...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2008 23:15

jeg synes det er meget skægt at se engang imellem... men de er ikke de skarpeste knive i skuffen de tøser...

Sagde Janne der skal til trailer køreprøve d 9 april...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

Værst er
Forfatter: 
Dato:  25-03-2008 23:17

Synes hende Malou Stella klart er værst. Hun skulle komme på sommerferie herhjemme og lære at lette den blegfede om morgenen, skulle hun. Den knægt skulle have været fjernet for længst. Har så ondt af ham - at have en mor som ikke GIDER ham. Æv.

~ Mvh. Annette ~

***Vil du gerne arbejde med både børn og heste?***

www.stutteri-soendergaard.dk/ hjaelper.html

0
0
Svar på denne tråd

ha ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  25-03-2008 23:40

Sørgeligt, men sandt

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-03-2008 23:47

kan slet ikke se det mere :-S ej hvor kunne nogle af dem irritere mig... hende christina er da os lidt for doven synes jeg. ja de hurtigste knallerter på kajen er de nu ikke ;) meeen det må de jo om, mens vi andre kan sidde og se på og enten more os ellers som mig irriteres lidt :)

MVH Brit

0
0
Svar på denne tråd

Nogen af dem der er med...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 08:29

... er altså ikke de hurtigeste dyr i skoven. Men at sige at "unge mødre er dummere end gennemsnittet..." synes jeg nu er lige skrapt nok.

Jeg må indrømme at jeg får temmelig meget fnidder både af at høre hende der der er anklaget for socialbedrageri (jeg vidste da ikke at man ikke måtte få kontanthjælp når man har en halv million i banken) og af de to der har den lille Lukas der lever af frituremad og aldrig ser en grøntsag.

Og så får jeg altså ondt når ejg ser hvor mange af dem der sidder og storryger mens de er gravide eller med deres små børn i samme lokale

£isbeth & Baloo

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

(Albert Einstein)

0
0
Svar på denne tråd

Unge mødre...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 08:40

... jeg tror ikke at unge mødre er dummere (og nej jeg er ikke ung mor :-) ), men mange (læs: ikke alle) de har castet til De Unge Mødre er jo erm... sociale tilfælde. Jeg vælger at tro, at det er godt tv, men ikke giver et generelt billede af unge mødre.

Tine

Hestens Urtehave

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind

Nu forhandler af Marstall hestefoder på Midtfyn

-gratis levering i Faaborg-midtfyn, Nyborg og Svendborg kommune

0
0
Svar på denne tråd

Jeg håber...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 08:45

da ikke at alle unge mødre er dummere end gennemsnittet. Så må jeg hellere aflevere mit svendebrev tilbage. Eller også er det bare mig der læser tallet fra den forkerte side

Men må godt nok indrømme at de citater ikke lyder som om de kommer fra helt intelligente mennesker

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 12:16

Eeeeej nej nej nej..

TRINE BLOCH AGER
Nu med Pop :-)
0
0
Svar på denne tråd

Nightwish
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 12:28

Hmm de citater viser jo bare at de ikke er alt for skarpe...

Tror jeg har set ´De unge mødre` to gange eller sådan noget...men gider ærlig talt ikke sidde og se 14-16årige piger ødelægge deres liv ved at få et barn eller flere.

De er alt alt for unge nogle af dem og andre skulle slet ikke have haft børn overhovedet.

Charlotte

"Mit sprog er min tankes begrænsning"

Vinder af X-factor: Martin

0
0
Svar på denne tråd

Ufatteligt med den ligegyldighed.
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 13:12

Mine tanker flyder hen på tvangssterilision, når man er så ligeglad med sine børns fremtid og sig selv.

Dette bekræfter mig bare endnu mere i, at det ikke burde være en menneskeret at få børn.

Passier sadler sælges.

Kombineret mod spring sorte.

Smal til medium bom 17".

Kontakt mig via pb.

0
0
Svar på denne tråd

uuuhhhh....
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 14:00

Godt jeg ikke ser det program.... mit hjerte bløder for børnene

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Nu som frue og mor til:

Snorre 28/6-2007

Englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie.

0
0
Svar på denne tråd

ej bare fordi
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 14:10

de ikke er så skarpe, så har de fleste af børnene det da okay... De får mad på bordet, tøj på kroppen og kys og kram... det er vel det vigtigste... Måske lige på nær hende der malou stella, men der får barnet da kys og kram af mormor... Jeg ville nok selv vælge at gøre nogle ting lidt anderledes, men jeg er jo også gammel

Sagde Janne der skal til trailer køreprøve d 9 april...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

de unge mødre...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 14:48

Hvor er det sørgeligt!

0
0
Svar på denne tråd

Elsker at se...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 15:25

Jeg elsker at se De Unge Mødre.. Det er simpelthen så underholdende, men ja, det synd for mange af børnene..

|Anne-K|

Rigtige ridepiger bor i byen :)

0
0
Svar på denne tråd

Stella
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 15:42

Hihi, kender hende Stella, eller nu er navnet jo lavet om til Malou Stella :)

0
0
Svar på denne tråd

ser det ikke..
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 15:48

men kan kun grine over de latterlige ting de siger.. (arbejder sammen med et par stykker der ser det.. så hører lidt..)

kan kun sige at de ikke virker for kloge..

Jeg laver også alm stavefejl..

0
0
Svar på denne tråd

ser det
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 16:29

ikke, da jeg ikke har kanalen.

Men, debatten var oppe på en andet fora i går (tirsdag), og der meldte det sig, at flere af citaterne, er fejlciteret...

Bl.a. Christina fra Randers, der glemte at spise p-pillerne.
Nu kan jeg ikke huske specifikt hvad det korrekte citering var, men det var mere i stil med 'Det har været så meget rod med kommunen, at jeg ikke har haft råd til at købe p-piller'..

Det gør det så ikke smartere.. så kunne de jo have brugt gummi, eller ladet være med at humpe i den periode.. tsk tsk..

Jeg håber virkelig, der er flere fejl i citeringerne, ved mange af de andre.. for ellers er det da en skræmmende tendens.. de havde jo nok været ligeså dumme, selv uden at være gravide?! Det siger jo ret meget, om hvor høj IQ de kommende generationer ender med..

mvh. Sandra

www.fluffydreamsforeveryone.dk
my little place on 3W

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 16:37

ja nu kan jeg da vi kun har dr og tv2 ikk selv se de unge mødre, men inden jeg holdt på sidste kursus nåede Malou Stella at starte dernede. Jeg kendte ikk til de unge mødre- men da min kusine gik og stadig går på kurset osse blev jeg da hurtigt opdateret. Og en ting må jeg da sige... Hold da helt op nogle ting der er blevet sagt og gjort i den "serie". Jeg kan blor undre mig.

En kommentar fra kursus: Jamen du kan da låne regnfrakke til fisketuren af mig. Uh jo tak, men det dur ikke for jeg fryser i mine støvler og har kun cowboybukser på.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 17:07
jo hvad skal man sige....flot lille Danmark? Det jeg kan se som noget af det mest besynderlige er at det kan finde sted i dagens Danmark og at det kan bruges til andres underholdning, ikek en klage til dem der lader sig underholde ej hellere til dem der laver det, men tankevækkende er det.

Også dog måske en sådan udsendelse kan åbne øjnene lidt for andre, hvad der faktisk finder sted i det samfund de lever i...

Og så kan man jo hilse og sige at de citater der taget ud her, ja, de kunne stamme fra forskellige mødre i alle aldre.

Har lige selv ligget på stue med en mor, der som det første da den lille var kommet ud skulle ud at ryge, hendes nyfødte kunne j oligeså godt venne sig til det...og hun var ikke ung mor.

Men der vel noget om det at det er et større antal unge mødre, de har ikke haft mulighed for at etablere sig og få lidt sikkerhed i livet....

Hyggehejsa
Renaan

Fyldt af glæde... nyder vi vores dejlige søn og venter på den næste dejlige unge som har meldt sin ankomst til april!
0
0
Svar på denne tråd

de unge mødre
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 17:23

For os der kun har DR og TV2 kan enkelte afsnit af de unge mødre ses gratis på: www.nutv.dk/nutv/index.php

Mvh. MajkenM

0
0
Svar på denne tråd

He he he.....
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 17:54

De er da bare for herlige, de unge mødre. Især Bente og David er bare for sjove.

*Snepony*

"There is something about the outside of a horse that is good

for the inside of a man."

Winston Churchill

*

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 17:57

Nu er det at få børn jo heldigvis ikke kun forbeholdt folk med en IQ godt over 100.

Mange af disse piger gør blot, hvad de har lært. Det er jo helt tydeligt, at flere af dem selv er vokset op med smøger, mødre som ikke gider rejse sig osv.

Nu har jeg ikke set programmet længe (på nær igår) og jeg får sommetider også rigtig ondt i maven over tanken om, hvordan nogle af disse børn ender. (Har arbejdet med tidlig skadet børn i en del år) Livet kan blive temmelig svært for dem. Og for deres børn. Og deres børn. Og......

Derfor er det nødvendigt at få omlagt den sociale arv. De penge vil være givet godt ud!

Flere af disse piger er ikke ret spidse men det gør dem jo ikke nødvendigvis til dårligere mennesker.

Og at unge mødre skulle være dummere end flertallet, tror jeg ikke på. Jeg var selv ung mor, da jeg fik min førstefødte og boede 3 år på Mødrehjælpen, hvor jeg mødte mange "skæbnen'er". Mange af dem var sgu ikke dumme men desværre ret "uheldige" ift deres egen opvækst.

Maria

Box udlejes i lille hyggelig stald i Haslev.

Kig på www.flickr.com/photos/mundboegaard

Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen

0
0
Svar på denne tråd

Hehe...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 18:03

De er godt nok ikke for skarpe,men det er god underholdning (hvis man kan lade være med at tænke på konsekvenserne og de stakkels unger).

Hilsen fra Lise

- som fortsætter som springrytter på Diabloo :) :) :)
Kongelundens Rideklub - www.kongelunden.com

C-stævne i dressur i Kongelunden 7-8/6 for D1-6 - hold øje med propositioner på Infosport ...

0
0
Svar på denne tråd

de unge mødre
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 19:11

At nogen har skrevet at unge mødre er dummere end gennemsnit er da fuldstændig absurd - hvem er det så der er dummere end gennemsnittet - at generalisere så skarpt. ( det var ikke henvendt til den person der bare havde læst det)

Programmet er jo klippet og redigeret og man kan altså klippe præcis så de piger bliver udstillet værst tænkeligt. Det giver jo godt fjernsyn og så kan "normale" menneske korse sig.

Jeg synes faktisk at mange af de mødre udviser stor kærlighed til deres børn og sørger for at børnene har pænt tøj på, får mad og har et ordentligt sted at bo - og mange af dem får jo hjælp af deres egen mor, så tror ikke det er stakkels unger.. De er elsket - måske var de et mindre uheld, men der er ingen tvivl om at deres mødre gør alt hvad de kan for deres børn.

Kh Emilie

0
0
Svar på denne tråd

Beklager ...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 19:54

Beklager ... men jeg kan ikke helt se, hvem der er 'dummest' hér?

Er det de mennesker, der via mindre begavelse, dårlige sociale kompetencer og gemen naivitet lader sig udstille på landsdækkende TV?

Eller er det de mennesker, der gladeligt labber al dumheden og de dårlige sociale forhold i sig som 'underholdning', for derefter at hævde sig selv, på andres bekostning?

Jeg undres ...

Når trækket blir' sejt - Trækker de seje ...

0
0
Svar på denne tråd

De unge mødre
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 20:10

Nu er det jo ikke for sjov at programmet tit forkortes DUM...

Stakkels unger, håber der er nogle sundhedsplejersker der holder ekstra øje med dem...

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  26-03-2008 22:19

sinkelliv og ungemødre skal jeg altså helst se. men syntes at nogle af dem faktisk klare rollen ret godt på trods ja den ene vist ikke hvor mange decilitter der gik på en litter osv men alligevel en god mor. jeg står selv med en plejedatter på 15 der snart skal føde og klare hun sig bare halv så godt som de fleste i programmet ja så vil jeg ånde lettet op, men der er ikke meget håb for det mirakkel. de har trods alt moderkærlgheden i behold selvom det så svipser andre steder

men hende der var blev gravid og så blev hun smidt ud hjemmefra fordi moren (kommende mormor) ikke gad at starte forfra ja hun burde skamme sig- selvfølgelig støtter man sit barn for enhver pris og ikke smider dem ud når de mest trænge til hjælp. heldigvis kom hun til at bo hos morens søster istedet for.

all you need is love

0
0
Svar på denne tråd

dum dummere...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2008 19:16

Der er helt sikker nogle unge-mødre der har en masse energi i toppen, men ja det er lidt rigtig at en stor del er belastet.

det er jo en social arv og man kan når man ser deres forælder se at det er den der er gået igen.

Syntes stellas barn burde være fjernet! de andre syntes jeg også klare det helt fint.

Stella: Ja jeg ved godt min mor hjælper mig meget når jeg ikke selv gider, men syntes det er fint nok for jeg er jo hellere ikke så gammel (det skulle du have tænkt på lidt før)

stella: Det er ikke fordi jeg ikke gider skifte ham, det er fordi han ligger så uroligt, så er det lidt ulækkert (christ man)

stella: det er mega besværligt at rundt med en barnevogn.(som forklaring på hvorfor hun ikke gider hente sit barn fra pasning)

Stella:(2 dage efter fødslen) Nu vil jeg meget gerne snart hjem, der kan jeg gøre hvad jeg har lyst til. Her fortæller alle mig hvad jeg skal gøre.

Hende kan jeg bare ikke tage...

0
0
Svar på denne tråd

De unge mødre
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 13:10

Så mangler der er "ryste på hovedet smiley."

HEST KØBES MELLEM 160-165 I STG:
MELLEM 5-8 ÅR.

TRÆNET MED HORSEMANSHIP

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 18:56

Jeg gider simpelthen ikke se det program. Jeg har set et par afsnit og nogle klip og min puls kommer totalt i det røde felt.

Om jeg fatter at der er nogle som vil udstille sig på den måde og jeg har så ondt af de børn.

Ja, undskyld mig, men nogle af dem burde ikke har fået de børn!!

Og det er sandelig ikke deres skyld at de ingen penge, job eller lign. har - næ nej det er samfundets skyld - gud fri mig vel!!

Ingen kender dagen før solen går ned......
0
0
Svar på denne tråd

Majken...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 19:08

Jeg kan kun se DR og TV2, så jeg brugte dit link - men det er da ikke gratis .

ØV bøv, nu havde jeg lige glædet mig til at lure det omtalte program af, og så er jeg for nærig til at betale ;-)

-Dorte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 19:11

Typisk , ved endnu et kig derinde, fandt jeg det gratis klip.....

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 20:07

Synes at det er lidt funny at forkortelsen er DUM...he he

Der udover er jeg nødt til at slå et slag for de andre unge mødre....jeg er selv ung mor og korser mig over deres kommentarer....

Unge mødre er lige så kloge som andre....det handler alt sammen om den enkelte person....lige som hos alle andre....

Meen....det vidste I jo nok godt....

Malle

* Living is easy with your eyes closed *

0
0
Svar på denne tråd

Imponerende
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 20:29

Jeg er imponeret, sikke udtalelser der kan komme i en sådan debat.

Jeg er åbenbart også dummere end gennemsnittet, selvom min IQ med garanti er højere end gennemsnittet herinde - jeg har dælme først lige fundet ud af det med deciliter og liter..

Og JA jeg er ung mor, hvor er det frygteligt, her gik jeg og troede at jeg var rimelig smart på øverste etage.

Jeg ser det troligt hver gang - og nej jeg kan virkelig ikke se underholdningen i det, men for mit kommende virke, er det ret relevant at se. Jeg håber virkelig bare, at det kan hjælpe andre tøser til at se hvor "besværligt" det faktisk er at få et barn, at det ikke er en dukke, der kan lægges væk når man ikke lige gider.

Mht. Malou Stella, så synes jeg faktisk at hendes mor har en stor del af skylden. Hun fiser rundt og varter hende op i hoved og r*v. Hun har været gammel nok til at have 6, men hun kan ikke selv smøre sig en mad - jeg korser mig! Hvs nu den mor bakkede lidt og gav tøsen lidt ansvar, så ville det måske rykke lidt på det?

Julie

Termin 17.april 2008 med barn nr.2

0
0
Svar på denne tråd

De unge mødre
Forfatter: 
Dato:  30-03-2008 21:52

Jeg har set programmet nogle gange, men blev helt ked af det, synes det er frygteligt at se de unge mødre (og fædre) udvise så lidt/misforstået/dårlig omsorg for deres børn. FØJ!

Forstår slet ikke at de får lov at køre friløb, og at de sociale myndigheder ikke griber noget mere ind og hjælper til.

Amaranth, kan du godtnok føle at de unge mødre får ødelagt deres liv? Jeg kan godt se se at de er meget umodne, men det er skisme da børnene der får ødelagt deres liv.

Når man ser de unge mødre, og deres egne mødre, så kan man godt se at æblet ikke falder lange fra stammen. Ville ønske at den sociale arv kunne brydes.

venligst Lone

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider