Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

køb af hest fra udlandet
Forfatter: 
Dato:  25-03-2008 09:05

Hej

Jeg går meget og overvejer at købe en P:R:E hest fra spanien, men ved ikke rigtig hvordan sådan noget foregår.

Her tænker jeg på forsikring under hjemrejsern, ind og udrejse papir, priser på transport, dyrlægetjek/røngen inden afrejse, osv.

Jeg har prøvet at kikker efter P:R:E heste i Danmark, men synes at udvalget er meget begrænset og priserne meget høje i forhold til hvad man kan få i spanien.

Skriv gerne dine erfaringer om køb af heste fra udlandet.

Nanna

0
0
Svar på denne tråd

Lusitano
Forfatter: 
Dato:  25-03-2008 09:32

Jeg har fået Min Lusitano Bailarina hjem fra Portugal - og det var ikke spor svært.... Lykke som hjælper med at formiddle Lusitanoen, var en stor hjælp...

Prøv evt at tage kontakt til en af de som hjælper med formiddling af PRE heste i DK - så hjælper de dig...

For mig krævede det 1 opkald til fødevarestyrelsen og finde transport - Mikkels hestetrnasport ( kostede 12.500 dkr ) og de klarede opgaven til UG.

Dyrlæge tjek og udrejse papire stod sælger for.

Du vælger selv hvad og hvor meget du vil tjekke hesten - efter det så mener jeg det er 12 eller 24 timer før afrejse at hesten skal tjekkes igen af en dyrlæge at den er okay til rejsen...

Overgangs dækken købes - 115 cm,lille halsåbning,ca 200 g fyld. weatherbeetha foretrækkes...
Avl af Maine Coon´s -> Link
Venlig hilsen
D.Nordvig
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider