|
|
| Diarré, gode råd |
|
|
Hejsa ænder. Ja, jeg er en så fantastisk loyal medarbejder, at mit immunsystem er programmeret til KUN at gøre mig syg, når jeg har fri. 3 gange indenfor de sidste 9 mdr er det lykkedes mig at være syg i weekender og frisk om mandagen . Denne gang skal jeg åbenbart være syg i påsken med diarré. Efter 2 dage er den abosulout sidste del af min fordøjelseskanal ved at være godt brugt og jeg er ved at være temmelig godt træt af det . Vi får gæster langvejsfra imorgen og vi har mange planer på programmet . Nogle gode råd? Også gerne råd mod slidte- og syrechokerede "fordøjelseskanals-afslutninger"  Jeg SKAL bare være frisk imorgen!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
| Forfatter:  |
LoonaMadigan |
| Dato:  |
21-03-2008 09:33 |
|
Tag nogle i de der diarre piller. F.eks. IdoForm. De er temmelig effektive. God bedring 
Knus Anne
Med sin egen mening... Gå ind på www.foto4you.dk og se fede billeder fra stævner,show mm. Céline Dion i Parken, Damn, hvor bliver det fedt!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du skal købe |
Lenette0 (Nancy VD Haar) |
21-03-2008 09:39 |
|
nogle Imodium (staves?)de er virkelig gode og meget effektive.. God bedring og god påske
En frieser er et valg for livet opstaldning 4*4 boks,10 tønder land ,fodring 3 x daglig, foldtid alle lyse timer,lys på ridebanen, udlukning +indlukning, container + skurvogn. KUN 800 kr incl hø/halm
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har prøvet... |
|
|
...med Ido-form uden det store held. Der står på pakken at man skal tage 1 tablet 3 gange dagligt, men det har ikke rigtig virket. Måske jeg bare skal tage nogle flere? Det er jo bare mælkesyrebakterier så man kan vel ikke få en overdosis ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du skal |
pernille 7 |
21-03-2008 10:00 |
|
Du skal drikke cola (ikke light!) og spise ristet toastbrød uden noget på... Og så er der vist nok noget med at banan også skulle hjælpe. Jeg mener i øvrigt at have læst at såfremt diaréen fortsætter mere end 3 dage skal man søge læge. God bedring, Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeps.. |
|
|
ristet brød hjælper Revet æble skulle vidst også være godt
Chanell 1986 - 2008 Elsket og savnet R.I.P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sukker og salt |
|
|
Prøv med et glas vand med en teske salt og tre spiseskeer sukker. Det smager ikke særlig godt men det virker. Det er velafprøvet i ulandene hvor diarré er meget udbredt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Diarré |
|
|
Banan plejer at være rigtig godt, da det virker stoppende, og revet æble som Jeanette også skriver. God bedring!
- Simone 
Man kan komme til verdens ende på en løgn - men aldrig tilbage igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og forresten |
|
|
Husk endelig massere af vand, da man jo bliver dehydreret af diarre.
- Simone 
Man kan komme til verdens ende på en løgn - men aldrig tilbage igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Cola skal du da i hvert fald holde nallerne fra, drik vand i stedet! Din tomme mave behøver ikke mere syre! Jeg har selv i sidste uge taget 4 dage med diarre, og det tog altså 20 immodium at stoppe det. Det er bestemt ikke sjovt, og jeg tilbragte min lillebrors konfirmation på et toilet  Jeg havde held med at drikke koldskål af tykmælk og kærnemælk. Det gav lige lidt energi, og løb ikke direkte igennem som alt andet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| propiden.... |
|
|
Afsted til et døgnapotek og find nogle "prop-i-den" piller. De er rigtig gode.
Venlig hilsen -miki- www.prettyfancy.ridesiden.dk -om krybbebidning og vævning De mennesker du træder på på vej op af stigen er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja altså.... |
Revel |
21-03-2008 16:09 |
|
Nina - nu "beviste" en eller anden læge i programmet praxis i sidste uge jo faktisk at cola er GODT mod diarre.... Den indeholder lige præcis det kroppen mangler... Et alternativ sagde han kunne være saftevand eller andet med sukker...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ligesom de andre skriver |
|
|
Banan og revet æble, evt ovenpå en gang A38 3.5% fedt..
Jeg laver også alm stavefejl..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Masser af Cola, saftevand eller lignende - det var der i hvert fald en læge i "praxis" der anbefalede her forleden.
Sandra&Tímon Team Korshøje Lokalkørsel på Sjælland med stor hestetrailer tilbydes. Skriv en PB.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
a38 og cola, havede en dyrlæge der altid drak masse cola når han var i afrika, det holdt maveproblemerne nede
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123467 |
|
|
Jeg har fået af vide, og kan også meget hurtigt på f.eks. netdoktor.dk læse mig til, at det er en skrøne, at cola er godt mod diarre. Hvordan beviste lægen i den fjernsynsudsendelse det? Jeg kunne da godt tænke mig at udvide min horisont lidt, for umiddelbart kan jeg absolut ikke se det logiske i det. Måske afhænger det af, hvad diarren er opstået af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kanel... |
|
|
Kanel virker faktisk "stoppende". Så hvis du kan spise en portion havregrød med kanelsukker på; minimum en teske fuld kanel - så skulle det virke. Og så rigtig god bedring...
Ann & Gislev´s Gucci SUPER VELHOLDT PRESTIGE DRESSUR SADEL, SÆLGES 17" BOM 33 (MEDIUM MOD BRED). SADLEN HAR EKSTRA LANGE SADELKLAPPER. Eventuelt bytte med Startrekk Espaniola. Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Nina: Det var noget med, at kroppen havde brug for masser af væske og sukker når man har diarre, men hvorfor kan jeg sgu ikke lige huske.
Sandra&Tímon Team Korshøje Lokalkørsel på Sjælland med stor hestetrailer tilbydes. Skriv en PB.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|