|
|
|
|
| Hej hej |
|
|
Ja det er en grim verden vi lever i... I dag regner man ikke et menneske liv for noget desværre..  Man føler virkeligt med familien... Knus lene
En rigtig hest er en texas hest, Team Jørgensen tager heste i ridning.. Opstaldning formidles Katrinebjerg 1 4440 mørkøv http://www.lenes3d.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skrækkeligt.... |
| Forfatter:  |
Tine Lykke |
| Dato:  |
20-03-2008 18:23 |
|
... det er simpelthen forfærdeligt, især fordi det jo er helt meningsløst, så vidt jeg ved var det jo tilfældig vold. Stakkels, stakkels familie!
Tine Hestens Urtehave Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind Nu forhandler af Marstall hestefoder på Midtfyn -gratis levering i Faaborg-midtfyn, Nyborg og Svendborg kommune
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kvalme... |
Louise ♣Lerano♣ |
20-03-2008 18:27 |
|
Må sige denne historie også er en af dem der næsten kan få tårene frem ved mig -selv om det nærmest er hverdag efterhånden. Men lige netop det at banke en ihjel med et bat er bare virkelig grusomt...
Louise & Stald Kelon´s Lerano Dressurpart søges til Lerano klik her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så tragisk |
Xenia |
20-03-2008 18:31 |
|
At ord ikke kan beskrive det! Så uskyldigt... Så fejt... Så pokkers meningsløst at jeg bliver rasende... Så pokkers hårdt at se forældrene lide og vide at det måske var pga racisme... Hvad pokker er det dog for et samfund vi bor i! Var det mit barn, kunne jeg ikke svare for følgerne for de unge fyre og de skulle dælme være glade for de var bag lås og slå!
Candyflosss forever - Medlem af AWR
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1235545 |
|
|
De får jo ikke i nærheden af den straf de fortjener. Den hårdeste dømte får måske 10 år. Når det kommer til stykket for han garanteret kun 8, og er sikkert ude længe før. De andre kommer vel bare til at grine af deres straf. Jeg synes simpelthen det er tragisk, at man kan gå en tur i byen, gennemtæve en tilfældig mand, som efterfølgende må sidde i kørestol resten af livet, for herefter at få 6 måneders fængsel, men være ude efter 3. Ja bare en historie fra det virkelig liv, som beviser at staffene burde strammes!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nina du har ret |
|
|
De får ikke den straf, de fortjener.. Jeg kan give dig et eksempel her.. I 93 blev min lillebror dræbt af en spritbilist hun havde været på druk med 3 veninder, satte sig ind i bilen, i stedet for at sætte den i første gear sætter hun den i baggear, kører min bror ned, som dør af åbent kraniebrud, så standser de bilen og i stedet for at ringe efter ambulance går de tilbage til værtshuset, og drikker videre... Det kostede hende 3 års hvor hun ikke måtte tage kørekort " det havde hun ikke i forvejen " og en bøde på 1000.- kr Jeg var selv i retten og overvære retsagen... Så nej de får fandeme ikke hva de fortjener,,, knus lene
En rigtig hest er en texas hest, Team Jørgensen tager heste i ridning.. Opstaldning formidles Katrinebjerg 1 4440 mørkøv http://www.lenes3d.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
En af mine tidligere kollager havde en bror som blev banket ihjel på et værtshus på Amager for nogle år tilbage. Det var også helt meningsløs vold begået af tre meget unge fyre. Deres straf var 2-3 års fængsel! Det er jo en hån mod de efterladte at give sådan en lav straf... Vold med døden til følge, hed det, men ærlig talt, når man tramper og sparker på en mands hovede så vil manddrab være mere på sin plads. Er spændt på at se hvad de her mordere får at straf, for mordere det er de!
**** Never argue with stupid people! They drag you down to their level and beat you with experience.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er forfærdentligt... |
|
|
Ja jeg er så opvokset i det kvarter og har gået i skole lige ved sigen af... puh jeg syns det kommer tæt på...
Jeg sender mine tanker til den stakkels familie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla bla |
Saandra |
20-03-2008 20:08 |
|
JEg synes det kommer alt alt alt for tæt på Jeg bor stortset 300 meter væk fra det hele, den ejendom vi bor i, har en side i polensgade(gerningstedet), og jeg er tit ovre i lergravsparken med mine to fætre og spille fodbold.. Jeg er næsten helt sikker på at jeg kender denne dreng ville meget gerne se et billed af ham... Politiet mener at det evt kunne være et opgør der har stået på længe med disse drenge, og derfor efterforsker de sagen... Både gerningsmændende og offeret er Udlændinge :/
Sandra nu uden hest Tilhænger af duerne <3 Danske mestre - 2006/2007 F.C.København PONYLAND KAN ANBEFALES Part søges på amager 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stakkels... |
|
|
... familie - det er tragisk at de skulle miste en søn på så meningsløs måde. Desværre bliver morderne (og ja, jeg betragter det som mord, ikke "vold med døden til følge") naturligvis ikke straffet som de burde. Ganske vist kan ingen straf få familiens søn tilbage - men derfor er det alligevel anstødeligt mod almindelig retsfølelse at mordere bliver sluppet ud i samfundet efter ganske få år. Mit gæt er at ingen af dem får mere end 2-3 års reel fængselsstraf  Mange tanker til den familie der har mistet deres dreng.
£isbeth & Baloo Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Hvor er det bare frygteligt!  ..og nej, de får ingen straf iforhold til hvad det er de har gjort. Der er et eller andet helt galt, når folk som Klaus Riskær får 7 år for bedrageri og folk som dem her sikkert ender med at få 2-3 år.
Sandra&Tímon Team Korshøje Lokalkørsel på Sjælland med stor hestetrailer tilbydes. Skriv en PB.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det danske samfund |
|
|
Hvad er der dog blevet af Danmark? Volden vil ingen ende tage. Det er efterhånden kun fantasien der sætter grænser for hvordan mennesker behandler hinanden. Jeg skammer mig over det danske retssystem. Bestemt! Tænk at vi har så ekstremt lave straffe for vold, voldtægt og mord. At menneskeliv ikke regnes for en skid. Det er dybt tragisk at man kan slå et andet menneske ihjel og få en lavere dom end en person som har snydt lidt i skat. Helt ærligt! Jeg gik engang i klasse med en person som havde tævet en anden mand ihjel på et værtshus. Han fik 3 års fængsel, men var ude efter 1,5 år pga. god opførsel. Jeg fatter det bare ikke!!!! De knægte som har forvoldt den 16-årig de fatale skader skal tiltales for manddrab. Og de skal dælme ind og sidde i mange år. Men de for sikkert også en slags rabat og nøjes med en løftet pegefinger. Stakkels familie... Det gør mig virkelig ondt M
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Saandra |
|
|
Gerningsmändende er da vist Danskere i fölge nyhederne. Og opgör med et 16 årigt avisbud Og selvfölgelig efterforsker de. Denne sag får mig til at föle mig BANGE rigtig bange for hvad fremtiden bringer. Jeg har själdent väret så berört af en voldssag för. Jeg hader vold. Min sön har lige väret indlagt i lang tid. Han blev banket med köller i sin lejlighed. De vidste ikke at den forrige lejer var flyttet og at min sön havde lejet den. De fik fat i den ene, og han fik nedsat straf fordi det var förste gang han var i retten. Verden er syg. Systemet er sygt. En af de brödre der har väret med på Amager blev taget 5 dage för med en pistol og en ökse. Men dt kunne ikke betale sig at göre noget ved det, da han alligevel kommer ud med det samme, udtaler politiet. Ungen er 15 år, sygt.
Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. Ca. 11-12 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Ormekur er IKKE längere receptfrit i Sverige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er simpelthen |
HeidiZ |
20-03-2008 21:07 |
|
så forfærdelit at jeg mangler ord. Folk er syge når de finder på sådan noget. Fik virkelig en kæmpe klump i halsen da vi hørte det i radioen i dag 
-HeidiZ  The trust between horse and rider creates a unique partnership ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skallstorp |
Saandra |
20-03-2008 21:15 |
|
HAr godt nok ikke hørt i nyhederne de er Danskere  Jeg tog bare i betragtning at de bor i en ejendom hvor der KUN bor udlændinge  Den 18 årige for fængelsstraf og de to andre kommer på hver sin institution... Men kan ikke huske hvem, men for et par dage siden blev en af dem taget med en skarpladt pistol og en økse på sig... De lod ham bare gå 
Sandra nu uden hest Tilhænger af duerne <3 Danske mestre - 2006/2007 F.C.København PONYLAND KAN ANBEFALES Part søges på amager 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I aviserne... |
|
|
... står der at de 3 gerningsmænd er danskere - og offeret er en 16 årig tyrkisk dreng. Man uanset nationalitet er det jo en tragedie at en knægt der bare er ude og passe sit arbejde skal myrdes aldeles uden grund  Stakkels familie!
£isbeth & Baloo Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sygt og meningsløst |
|
|
Sygt og meningsløst vold, håber de får den straf de fortjener...... Send dem til Afghanistan, med en slagebøsse, så kan de få lov at slås. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Drengen er nu død |
|
|
Ja nu er drengen død det er virkeligt forfærdeligt, en verden vi lever i  Knus lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uretfærdighed |
|
|
Hvis de får en latterlig straf må vi andre jo bare vise dem hvad VI kan bruge et alubat til!!! Ja det ender altså med at folk laver mere og mere selvtægt fordi tingene bliver så uretfærdige! Og forældrene til disse drenge må da godt nok stå med en dårlig smag i munden. Hvis det var min knægt så skulle jeg eddermadme nok yde "selvtægt" på ham!!! Det havde han simpelthen ikke sluppet billigt fra!
STIT 77 Min mening er min egen Gesten 4H Pony købes: Se præsentation. BLIV DIG SELV
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes at det bekymrende |
|
|
at man lod den 15-årige gå til trods for at man havde taget ham med pistol og økse. Og at man havde at i knægten en halv time før... Men jeg tror der bliver statueret eksempler nu. Det er noget der er så meget ude i medierne. Og jeg synes også det er skræmmende at der er så mange tilfælde af vold med døden til følge lige pt.
Camilse De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage. De svære beslutninger er altid de vigtige at tage. De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage. Lukas, jeg savner dig Camilse.dk ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stritt 77 |
|
|
Jeg tror ikke at foräldrene har en dårlig smag i munden, sikke noget @!#$ at skrive. Det er nok nogen dybt ulykkelige foräldre, jeg har meget ondt af dem. Man er IKKE herre over ens unger. Man kan göre det så godt man kan, längere er den ikke. Magter man det ikke så er der ikke den store hjälp at hente. Man er ikke herre over dårligt selvskab f.eks.
Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. Ca. 11-12 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Ormekur er IKKE längere receptfrit i Sverige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skallstorp »Sverige« |
Tine Lykke |
21-03-2008 09:26 |
|
jeg er helt sikker på, at forældrene har dårlig smag i munden- og er dybt ulykkelige, men de har altså også et ansvar. Ja de kan havne i dårligt selskab, men nogle må jo også være forældre til "det dårlige selskab". Så vidt jeg er orienteret var morderne kendt af politiet, og jeg nægter simpelthen at tro på at alle 3 har haft en fornuftig barndom med fornuftige forældre. Volden er så tilfældig og det er altså en temmelig voldelig handling at banke en dreng med et bat. Jeg tror ikke man starter sin kriminelle karriere med at dræbe med et bat, der har gået noget forud. Når man sætter et barn i verden, så har man altså et ansvar. Er ungen morder som teenager, så har han/hun enten en mental sygdom, eller man har fejlet!
Tine Hestens Urtehave Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind Nu forhandler af Marstall hestefoder på Midtfyn -gratis levering i Faaborg-midtfyn, Nyborg og Svendborg kommune
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er ikke enig |
|
|
Jeg er absolut ikke enig. Jeg tror at mange foräldre kan skrive under på at man er totalt magteslös. Min veninde har IKKE opdraget sin datter til alt det hun render og laver nu. Hun har gjort ALT for at forhindre at det skulle gå som det har gjort. Men det er alligevel gået ad H til. Hun sidder ikke tilbage med en dårlig smag i munden, hun har nemlig gjort ALT ! Jeg har 2 voksne börn, den ene er totalt asocial og har absolut ikke en ren staffeattest. Den ene er et pragt eksemplar af en sön. Samme opväkst, samme opdragelse, samme muligheder. Jeg kan naturligvis ikke sige hvordan det er i familierne med disse 3 psykopater, men det er ikke sikkert at der er "dårlige" familier.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Straffen |
|
|
Denne sag rører mig også dybt - ja hvad er det for en verden vi lever i ??? Det er så evigt ligegyldigt hvilken nationalitet de respektive drenge er, det er dybt tragisk og meningsløst alligevel. Straffen skal/bør være høj, netop for at statuere et eksempel, men jeg mener også, at de knægte burde være slæbt ind på drengens stue, og stå ansigt til ansigt med offeret for deres meningsløse vold, som ligger hjernedød pga. dem! Det syn ville de så have med sig for ALTID - de ville ikke kunne gå én dag uden at tænke på synet af den stakkels dreng de har sendt i døden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forældrene.... |
Tine Lykke |
21-03-2008 11:12 |
|
... jamen selvfølgelig er der tilfælde hvor forældrene ikke kan gøre noget, og når det er nået til et vis punkt, så kan forældrene stort set ikke gøre noget. Der skulle have været gjort noget før det kom så langt. Tror nu de færreste forældre til kriminelle børn kan se, at se selv har lavet fejl- men det har mange af dem altså. Jeg holder på, at når teenager dræber på en så kold måde, så er de enten psykisk syge eller forældrene har spillet fallit!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Agnete15 »Nete« |
21-03-2008 11:12 |
|
Sverige: nu er jeg totalt ligeglad med hvordan folk de opdrager deres børn, men jeg tror ikke de 3 morderes famillier sidder og tænker "ups, det var noget værre noget", eller har dårlig smag i munden. næ hvis de er bare lidt normale, så føler de skam over deres morder sønner...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De har ikke myrdet |
|
|
De skal IKKE föle skam, det gör de nok. Men det er forkert.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skallstorp »Sverige« |
Tine Lykke |
21-03-2008 11:20 |
|
... jeg synes sådan set heller ikke de skal skamme sig, men de skal erkende at deres børn har gjort noget forfærdeligt- og at deres børn også skal hjælpes, for et eller andet mangler man, når man gør sådan noget. Hvis ikke forældre havde stor indflydelse på børns opførsel, samfunds- menneskesyn, så ville det jo være nemt at bryde den sociale arv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Agnete15 »Nete« |
21-03-2008 11:20 |
|
Sverige: nej det har de jo ikk, men det har deres eget kød og blod, som de kalder søn...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes det |
|
|
...er RIGTIG uhyggeligt at politiet nu også efterforsker et racistisk motiv. Bl.a. fordi overfaldsmændene efter sigende sagde 'hvad glor du på, perkersv*n' inden de overfaldt ham. Og fordi deres omgangskreds beskriver at de har et 'anderledes' syn på racer og farver. En ting er tilfældig vold, det er rædsomt, men vold der er begrundet i race, køn eller seksualitet er værre - for det er jo et udtryk for en langt mere bevidst handling, hate crime, end 'blot' tilfældig vold. Og jeg synes faktisk også det er lidt ufedt at pressen har været så tavs med dén del af det. Det er da om noget en vigtig detalje -ligesom alle andre hate crimes... Skræmmende! I
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pressen |
|
|
Og jeg synes faktisk også det er lidt ufedt at pressen har været så tavs med dén del af det. Det er da om noget en vigtig detalje -ligesom alle andre hate crimes... Tro mig - havde det været tre tyrkiske drenge der havde myrdet en dansk, så havde der ikke været den tavshed. Så var den racistiske side af det blevet skreget ud fra hustagene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overraskende?! egentlig' ikke |
|
|
Ja' det overrasker overhovedet ikke mig, at det er sket. men det skræmmer mig at, det ikke overrasker mig. Men jeg er vokset op på Amager, og bor en 5-600 meter derfra. Men der sker rigtig meget vold herude, og du høre ikke om alt der sker herude. Dog syntes jeg vores strafferamme er til at grine af. du kan næsten få mere for at lave bankrøverier end for at slå et andet menneske ihjel.
Malouh'sen Med part på April . Det svære ved problemer er ikke at løse dem , det svære ved problemer er at erkende de er der .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Straffen |
|
|
Strafferammerne er der såmænd ikke noget i vejen med. Dommerne skal bare bruge max. straffen mere end de gør i dag. Det nytter f.eks ikke kun at give 3-4 år hvis man har muligheden for at give 10 (blot et eksempel). At der så gives ligeværdige straffe for f.eks økonomisk kriminalitet, der kan vi kun være enige om at der burde voldskriminelle handlinger dømmes meget hårdere. Når man vælger at sætte børn til verden, så følger der automatisk et 18 års langt ansvar med i bagagen. Orker man ikke det, så lad vær' med at få børn. En stor del af de kriminelle kommer ikke fra kernefamilien. De er tit resultatet af besværlige/ulykkelige skilsmisser. Børn af misbrugsforældre mv. Jeg fandt, at en af de vigtigste opgaver i min opdragelse af mine sønner (14 og 18 år), var at de kan føle empati (medfølelse for andre mennesker). For nogle år tilbage hørte jeg i en radioudsendelse om nogle 15-16 årige der ligeledes helt umotiveret, havde gennembanket en 15 årig, således at han måtte sidde i rullestol resten af sit liv. Der udtalte en børnepsykolog om disse meget voldlige unge, der begår så rå en kriminalitet: "du kan lære dem at sige undskyld, men du kan ikke lære dem at mene noget med det!" Og det vil sige, at langt de fleste har altså ikke fået empati ind "med modermælken". Så jeg mener at mange af forældrene til disse unge, ER medansvarlige for det som sker lige nu i disse år, med den rå vold der sker rundt omkring. Der er jo ikke blevet mere vold i vores dagligdag, men den er til gengæld blevet meget mere rå, og derfor er den også blevet synligere via bl.a medierne. Så enten er det samfundet, eller også findes grunden inden for "hjemmets" 4 vægge. Jeg hælder mest til det sidste må jeg indrømme. Ekstra Bladet har i dag en omtale af den stakkels dreng, der døde som følge af 3 voldpsykopater. De kalder bl.a en af brødrene: "monsterdrengen fra djævleøen" det er da utroligt at 2 brødre skulle komme fra samme kernefamilie hva??? Jeg ville skamme mig hvis jeg havde været den mor, og overvejet om de ikke skulle have være to pletter på lagenet i stedet for. Det tror jeg vores samfund ville have været bedre tjent med. Den mor har fuldstændig spillet fallit over for sin rolle som mor. Og det kan godt være at blod er tykkere end vand. Men havde det været en af mine drenge der havde lavet noget tilsvarende, så var jeg ikke mødt som støtte i dommervagten/grundlovsforhøret. Og jeg er næsten sikker på at de var afskrevet fra mit testamente. Kald mig bare kold, den slags handlinger bliver ikke under nogen omstændigheder accepteret i mit univers. Det eneste positive ved denne sag, hvis man da kan sige sådan, er at de 3 psykopater forhåbentlig ikke kommer tilbage på gaden de første mange år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| straf skal fedt hjælpe ! |
LoneBj |
21-03-2008 17:00 |
|
Det er forfærdeligt at sådan noget kan ske, jeg forstår på en måde godt de der straks skriger på højere straffe osv. Men se jer om, kig på USA, Guds eget Land, hvor straffenen er tårnhøje, hvor du nogensteder kommer i fængsel på livstid, 3. gang du "dummer" dig, ligemeget med hvad, hvor de har dødsstraf og hvor fængslerne i hvert fald ikke rehabiliterer men udelukkende opbevarer de dømte ! Virker de hårdere straffe ? Hvis de gør så får USA jo færre og færre kriminelle fordi de frygter de hårde straffe ! Men sådan er det ikke, tværtimod kriminaliteten er ikke faldende i lande med hårdere straffe ! Jeg siger ikke det udelukkende er "samfundets skyld" og at det skyldes at: de stakkels drenge "sad skævt på potten", men en af grundende til den manglende empati og den voksende voldskriminalitet kan måske søges i ringere forhold i daginstitutioner, mindre tid til det enkelte barn og til forældresamarbejde, færre bevillinger til special undervisning, psykolog, støttepædagog og manglende mulighed for at give støtte og hjælp til udsatte familier og familier i krise ! Ingen forældre ønsker at deres børn skal ende hverken som offer eller bøddel i sådan en sag, men nogen har bare ikke midlerne, hverken psykisk eller fysisk til at forhindre det ! Selv i almindelige tilsyneladende velfungerende familier med en arbejdende mor og far kan der gå noget galt, børnene er "statusbørn" eller "curlingbørn" der ukritisk hjælpes frem i livet, eller børnene har det sidste nye af tøj og ting, men mangler engagerede voksne at spejle sig i og at tage ved lære af.. Der er mange mange parametre for hvad der kan gå galt og hvad det kan skyldes at nogen unge mennesker ender som de tre fra Amager, så tænk jer om før i hyler i kor om højere straffe og en familie der bør "skamme sig" ! Iøvrigt er jeg enig med Lisbeth i at havde det været omvendt havde det næsten ikke været til at holde ud, så skulle vi igen høre på alle: "Jeg-er-ikke-racist-men....!" Typerne og Dansk Folkeparti ville endnu engang havde kunne lufte svinehunden ! Det er forfærdeligt for den døde dreng og for alle, at den slags ting kan ske, men det er "heldigt" for integrationen at det ikke var omvendt ! Venlig hilsen Lone
Løvemor, ponymor, plejemor, faktisk ret meget mor !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vil bakke 100% |
|
|
op om Lones indlæg. Kloge ord, tak 
Hilsen Line .....med DESEADO (P.R.E)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift... |
|
|
Kloge ord eller ej.. Højere straffe og i sidste ende, dødstraf for feks sådanne ting som her vil da i det mindste skåne resten af verden for den slags "mennesker".. Og havde det været "omvendt" som nogle siger, ja så havde det jo uden tvivl været den dårlige integration eller tilsvarende der havde fået skylden, og uanset hvad, så er der kun personen, der begår kriminaliteten man kan slå i hovedet, for uanset om man har "siddet skævt på potten" eller hvad der end er sket, så kan intet undskylde en sådan opførsel, uanset om man er indvandrer eller ej.. Og så er det nu ligemeget om man er til DF eller hvad... Ingen går da ind for sådan en opførsel, men alle forsøger jo at finde på påskud og undskyldninger,igen uanset om det feks. er DF eller SF der taler.... Mvh,..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LoneBj |
|
|
Du kan ikke samligne Danmarks og USA's fængsler. Jeg syntes også det er dybt godnat (og helt uden mening) at give f.eks 3 x livstid. I mange af USA's fængsler bliver der intet gjort for f.eks resocialisering. Det gør man da (i det omfang det er muligt) herhjemme. Og manglende resocialisering kontra måske 15-20 års (i bedste fald) fængsel er en meget uheldig cocktail. Dette er nok en af de væsentlige grunde til den meget voldsomme kriminalitet som hersker i USA. Nu skal du ikke tro at jeg er så naiv, og tro på at de vil leve en kriminalitetsfri tilværelse når deres (forhåbentlig) kommende hårde dom stadfæstes engang ud i fremtiden. Men af hensyn til retshåndhævelsen så er jeg af den mening, at laver man ting man ikke må (i større eller mindre omfang) så skal man have en straf. Og ved mildere former for kriminalitet, kan samfundstjeneste og fodlænkeordningen godt komme ind som en egnet straf. Men laver man grovere kriminalitet såsom grov vold, voldtægt, drab mv. så skal man i fængsel intet mindre kan gøre det efter min mening. Det er rigtigt at der er mindre plads i daginstitutionerne i dag. Men da jeg var barn var der ikke noget der hed f.eks SSP samarbejde, da jeg gik i skole var der ingen specialundervisning (og vi taler altså 1970'erne), støttepædagoger var heller ikke særligt udbredt, så mange af de tiltag er kommet senere hen (og gudskelov for det). Jeg tror ikke at dette er grunden til kriminaliteten. Nu har jeg en del "insider-viden" til kriminelle, og jeg kan fortælle, at når jeg taler med forældrene til mange af de kriminelle så forstår jeg godt at de er havnet der hvor de nu er. "Statusbørn" der ligeledes mangler menneskelig omsorg, bliver tit også kolde og helt uden den menneskelig indsigt, men det til trods så er det altså sjældent at de går ud og laver så rå en kriminalitet. Men uanset hvor og hvornår forældrene svigter, så må og skal kommunen træde til. Og i de svære tilfælde må man gå så drastisk til værk, at tvangsfjerne børnene. At ligefrem blande Dansk Folkeparti ind syntes jeg derimod er forkert. Jeg stemmer DF (og er ikke racist). Jeg synte det er lige så forfærdeligt om det er en dansker eller en etnisk dansker det er gået ud over. Og voldspsykopaterne der udøver disse vanvittige gerninger, skal hurtigs muligt låses forsvarligt inde uanset hudfarve. Tror hvis du vil finde folk som syntes denne handling er OK, så skal du nok hellere nævne nazisterne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Livstid eller dødstraf |
|
|
Jeg synes det er langt mere frygteligt, når mordere kommer ud efter 8-10 år, og så går direkte ud og begår et nyt mord. Det ses jo desværre. Så hellere livstid, altså til man stiller skoene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der skal gøre noget |
|
|
At give længere straffe, tror jeg ikke vil løse voldsproblemerne sådan lige. Ej heller alle disse tyverier begået af helt unge. Jeg tror at man skal gribe problemet helt anderledes an, for når først de unge har udviklet sig til hardcore voldsmænd mv. så er der næppe en vej tilbage. I DK er holdningen sådan, at alle har ret til at få børn. Og det betyder at socialt dårligt stillede kan få alle de børn de vil, på trods af at de ikke magter opgaven f.eks. pga. alkoholisme eller simpelthen bare ikke er egnet forældremateriale - de kommer jo ofte selv fra dårligt stillede familier. I DK tvangsfjerner man ikke børn bare sådan lige, da de anses for at være forældrens ejendom. Men det mener jeg fandme ikke at de er. Jeg har set børn være ekstremt underudviklet pga. dårlig ernæring - og selvom der for 8 år siden blev inberettet til de sociale myndigheder at her var der et problem, ja så er der endnu ikke blevet gjort noget. Og i mellemtiden har familien fortsat produceret børn, som må lide den samme skæbne som brødre og søstre. Jeg synes at man i DK skal være mere effektiv når det gælder tvangsfjernelse af børn. Det skal ske, og det skal være så tidligt som muligt. Der er mange andre familier i DK som er gode forældre, og jeg er sikker på at andre gerne tog et barn i familiepleje. Den bedste løsning ville nok være, at hvis forældrene til de svigtede børn spillede fallit flere gange, så skulle deres børn simpelthen bortadopteres! At undgå den kriminelle løbebane er for mig at se bedre end at prøve at stoppe den, når den allerede er sat i gang. Hilsen M
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mik27...... |
fjordejer |
22-03-2008 17:14 |
|
Jeg kan kun sige jeg er enig med dig..... Mine forældre har arbejdet som plejeforældre siden jeg var 10 år. Hvor har jeg dog set mange triste skabner......Tit har man tænkt, hvis bare de børn var blevet hjulpet noget før........Det det handler mest om er at komunerne vil spare penge......Det kedelige er bare at de børn der så bliver tabt på gulvet er de mennesker der kommer til at koste samfundet allermest i sidste ende, når de ikke magter et alm liv med arbejde osv....eller i yderste tilfelde måske ender som grove kriminelle....
Hilsen: Heidi med fjordmulen Amanda God dømmekraft kommer fra erfaring, desværre kommer erfaring som regel fra dårlig dømmekraft
Livet er at leve, det er os selv der gør det besværligt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Eva *Aslan* |
22-03-2008 20:20 |
|
Stakkels forældre og pårørende til den dreng... Selv om jeg ikke kendte ham på nogen måde, så synes jeg alligevel det er ganske forfærdeligt og ville på en hver måde have ønsket det ikke var sket. En så ung knægt der bare har passet sine ting, det er så uretfærdigt som noget kan være!!
M.V.H evA med sin Aslan ...One girl will fight to find the HERO within!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|