|
|
| venter på smeden |
|
|
Ja her sidder jeg jo så godt, nu har jeg ventet på smeden siden kl 7.30 imorges. Jeg har lige skiftet smed, det er første gang idag at han skulle komme, jeg blev ringet op igår - Vi kommer i morgen tidelig - øh hvad kl ca? - det ved jeg ikke men i løbet af formiddagen - okay, jeg skal nok sørge for at have hestene inde. Farvel farvel. Og nu sidder jeg så her, er formiddagen ikke snart gået, når kl. er 12.15? jeg er sørme glad for at jeg ikke burde have været på job, men jeg er ked af at mine stakkels ponyer ikke er kommet ud i det fine vejr  Er det meget normalt at man skal vente så længe på en smed?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvad med |
|
|
at ringe til ham og høre hvor han bliver af? Formiddag er et vidt begreb for nogle mennesker den kan skam vare helt til kl.1400, hvor vi andre mener at eftermiddagen er begyndt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har tænkt |
|
|
på at ringe, måske jeg bare skulle tage mig sammen til det. Åh nej - helt til klokken 14  Øv jeg gider ikke mere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mmmmmmmmm |
| Forfatter:  |
Jane Carlsen |
| Dato:  |
19-03-2008 12:53 |
|
min kommer altid til aftalt tid
flot MB-MA Spring pony.kat 2 til salg. lille rytter søges til rå 3 pony
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg synes |
|
|
du skal ringe og spørge hvor pokker han bliver af, for du har altså nogle ting du skal nå!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| smede... |
|
|
Synes altid de smede kommer for sent!! Har snart givet op på vores og sørger for at sæte ekstra tid af til det - vær glad for at de står hjemme hos dig selv, jeg kan sidde i en kold stald og vente i stedet for!
Nath, Sisse og Fønix
Der findes lige så mange holdninger som mennesker 
I am not in the middle of nowhere, but I can certainly see it from here!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er |
|
|
da ikke normalt og slet ikke god service til kunderne. Jeg ville klart have ringet, det er jo ikke sikkert du har hele dagen til at vente på dem. Jeg har heldigvis en pålidelig smed, der kommer som aftalt. Men jeg håber for dig at han dukker op.
Supernem lille vallak til salg, 6 år. En rigtig charmetrold. Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har ringet |
|
|
jeps, så har jeg haft ringet, men øv, der var telefonsvarer på, ikke sådan en man kan ligge en besked på, kun sådan en der siger at det er uden for telefontid Ja jeg priser mig også lykkelig for at jeg har hestene hjemme. Det værste er da mine stakkels ponyer der står og venter på at komme ud og nyde det fine vejr. Min gamle smed kom også altid til aftalte tid, men hans arbejde blev desværrer dårligere og dårligere. Nu er jeg så langt at jeg bare krydser fingre for at han kommer idag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eeeeeeeeeee |
|
|
Hold da op. Der vidst en der skal ha lært kl . Er han stadig iik kommet ? Hmm Hvilken smed har du skfitet til ?
Nu uden mijn lille dreng. <33
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ingen smed |
|
|
nej han er ikke kommet endnu, nu må vi se om han kommer idag, jeg er begyndt at tvivle kl. er nu 14.42
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eeeeeeeeeee |
|
|
Jeg var godt nok blevet gal !! Hvem er smeden ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har smeden |
Jannie Tornvig |
19-03-2008 15:00 |
|
dit nr? Det kunne jo tænkes, at han har haft svært ved at finde ud til dig, når nu det er første gang  Mvh Jannie
Behandl andre som du ønsker De skal behandle dig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| finde vej |
|
|
Ja han har mit nummer, jeg har også selv tænkt tanken med at finde vej, men han har både fastnet og mobil nummer, og jeg har haft begge telefoner på mig hele dagen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| eeeeeeeeeee |
|
|
Sorry så først din PB efter jeg ahvde sendt den der (: Har li svarret på PB
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
jeg er overbevist om at smeder og dyrleger og ellers hestefolk generelt har sin egen klokke som bare de kan finne ud av...... jeg syntes alltid jeg må sitte å vente:( selvom den smed jeg har nå, ikke er så ille som de tidligere vi har hatt...
- Aina, Nanga og Gittiamo -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Smeden.. |
|
|
Derfor får jeg aldrig nogen bestemt tid af min smed. Jeg beder ham om at ringe til mig når han kører mod mig. Altså f.eks. idag og sidste tirsdag sad jeg og ventede nede i stalden. Det er ski koldt! Men det kunne jeg jo bare lade vær med. Jeg ringede til min smed om morgenen, og spurgte hvornår på dagen det ca. blev. Så sagde han mellem 11-13, og kl. 13.35 kom lærlingen så. Men jeg havde alligevel siddet og ventet fra kl. 11 af, fordi jeg havde været nede og ride først. Og idag ventede jeg kun ½ time, men det var ligeså meget min egen skyld igen. Så, jeg kan bare lade være med at tage derned FØR min smed ringer. Han var dog en smule dårlig til det med klokken lige da jeg begyndte at bruge ham (1 år siden nu), men det er blevet godt nu. Ja, hvem bruger du? Kan ikke se hvor i landet du bor. Håber din smed er kommet!
SOFIE DYBERG Med Zobell og Lisa. Der findes INGEN som jer. True love without a end. <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kfjdlkjfdkjf |
|
|
Jeg har prøvet det samme som du har idag - måske da....min dukkede nemlig slet ikke op! Vejret var mindst lige så godt som idag og de blev først lukket ud kl 17 den dag . Snakkede med smeden omkring aftensmadstid og han havde som sådan ingen undskyldning, udover at han ikke havde kunnet nå det. Jeg var GAL - Nå men vi aftalte en ny tid! Da han så skulle komme igen, var det ikke specielt godt vejr og foldene var ret våde - men UD kom mine heste....de skulle dælme IKKE stå inde igen for muligvis at blive brændt af, af smeden endnu engang. Men sørme...så kom han og han blev gal over at de stod ude! Men jeg sagde det som det var - nemlig at de ikke skulle stå inde en hel dag eftersom han sidste gang ikke kunne ringe afbud! Jeg havde håndklæder i stalden, men var dette ikke godt nok, ja så var han jo velkommen til, at køre igen . Det skal lige siges, at det var sidste gang jeg brugte denne smed. Håber din kommer - trods alt.
Vores Charmetrolde Fjordbassen Bastian & Shetlandsponyerne Thilde & Clyed Hestene er vores partner og ledsager gennem livet Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder Vær ydmyg Sig tak
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
hva så marianne har di haft smeden ude? Hvem er den nye smed? Jeg kender godt det der venten og osse at smeden så ikk kommer. Dvs. når jeg har haft ringet har smeden altid kommet på dagen- tidspunktet kan diskuteres. Men når min udlejer der ejer stedet og ahr flest heste har ringet er det ofte sket dagen er blevet ændret og ikke kun tidspunktet. Og de ringer heller ikke pga. overskredet tidspunkt. Har prøvet at stå og vente til kl 19-20 stykker fra om formiddagen.
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lige omvendt |
Tine Vejlstrup |
19-03-2008 16:16 |
|
Hos mig er det lige omvendt, her kommer smeden altid lidt for tidligt, og jeg kommer som regel først i sidste øjeblik, så han er klar når jeg møder op hehe... Men tidligere smede har jeg også ventet hele dage på, og så får man af vide at personen er syg eller noget, men hmm.. sidst jeg tjekkede var tlf da opfundet?!
MVH Tine Vejlstrup Nu med skønne Freya i armene, født 17/3-08 Masser af drengetøj sælges. Str 50-76, især meget i str. 62-68, + 3 flyverdragter i str 62 + 86 + 92. Se præs for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puha.... |
|
|
er ski glad for jeg har en kammerat der er igang med smedeuddannelsen... han kan allerede finde ud a at beskære rigtig fint, så han klarer min pony.... Men smede syns jeg også generelt har et problem med klokken....
Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så kom han |
|
|
ja ca kl. 16.30 dukkede han op, men der havde jeg så allerede ringet til en anden smed og fået en tid lige efter påske. Ham der kom er ikke den der har lavet tidsplanen (det er et ret stort firma(navn vil jeg ikke offentligtgøre)) så den stakkels unge mand der kom måtte jo køre hjem igen, han kunne nu godt forstå mig.  Den smed jeg ringede til, som kommer istedet, er også super dygtig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1245678 |
|
|
Hej Marianne Hvem skulle have ordnet dine heste? og hvem har du bestilt i stedet for? Jeg bor i horsens.
Ridning af springheste/ 1. ponyer tilbydes. Lærenem pony sælges, 146 stg. 6 år
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Smede.. |
|
|
Godt du fik fat i en anden, det med at vente HELE dagen på smeden, det er altså ikke så rart.
SOFIE DYBERG Med Zobell og Lisa. Der findes INGEN som jer. True love without a end. <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bubbibjørnen Björk |
|
|
Jeg har det omvendte problem. Sidst jeg fik dyrlæge kom hun 50 min før tid! Jeg regnede med jeg var i god tid da jeg ville være der 30 min før tid. Jeg havde fået at vide at hun ville komme mellem 12 og 13 og hun kom 11.12 og så ringede hun ''æøh.. er det den sorte islænder?'' Ret heldigt at mit vaccinationskort ligger i stalden og at min hest er så dejlig nem 
Amanda&Björk Team Korshøje Nu uden Fantacy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor bliver jeg glad... |
|
|
... for den smed vi har nu. Hun kommer til tiden og er vi der ikke er det heller ikke noget problem. Jeg har også prøvet at sidde 5 timer i en kold stald og vente på en smed - og der boede jeg ikke i nærheden, så jeg måtte bare sidde på en bænk og vente (godt pakket ind i dækkener). Jeg ringede til ham hvert kvarter, men der var intet svar. Efter 5 timer var jeg nødt til at tage på arbejde (jeg havde taget en halv fridag for dette, og kom alligevel sent på arbejde) Det viste sig at smeden var blevet syg - og ikke havde gidet have ulejligheden med at ringe til sine kunder eller bare lægge besked på sin telefonsvarer at alle dagens aftaler var aflyst. Samme smed brændte mig af 4-5 gange i træk. Så fandt jeg en ny (som jeg sjældent skulle vente på mere end 2 timer efter aftalt tid )
£isbeth & Baloo Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jo da... |
|
|
Ja det har jeg prøvet adskillige gange, både at vente halve og hele dage, - med heste der stod og veeeeentede inde i stalden - og mig på konstant udkig.... Det skete også at han slet ikke kom. Meget træls(t).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| brændt af.... |
|
|
Ja, jeg er også blevet brændt af 3 gange i træk af samme smed. Det var i en sommerferie, så det var vildt svært at få fat i andre, da lle bare holdt ferie på det tidspunkt. Hesten trængte MEGET til smed, da han kom i 4. forsøg . Ham bruger jeg aldrig igen, selvom han er rigtig dygtig. Men jeg synes bare det er så uforskammet at skide på andres tid på den måde. Man kan da i det mindste ringe afbud. Ham jeg bruger nu ringer, hvis bare han er 10 min. forsinket. Det sætter jeg ret stor pris på...
Hilsen Mette Med Korsvangs Salina, Luna og Nyholts Weingöttin (Fine) Sælges: Næsten ny Stübben 1000 trense, str. cob. med bred næserem og hvid foring. Skriv for info og billede
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| smeden |
|
|
Uha, det lyder til at jeg ikke er den eneste der er blevet brændt af - æv. Jeg syntes faktisk det er ret dårligt, hvorfor tror de at de kan tillade sig det, er vi for gode af os? Nå skidt pyt, den anden jeg har bestilt kommer i stalden i forvejen, og ham ved jeg kommer hver gang til tiden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| "skideballe" til smede og hesteejere :-D |
|
|
Hvor er det træls! Det er bare skide irriterende at vente og vente og vente hvadenten det er smeden eller dyrlægen! Det mindste man kan gøre er sku li´at give et ring hvis man er forsinket eller helt forhindret! Det tager næsten ingen tid og kan faktisk gøres når man sidder i bilen fra det ene sted til det andet! Så medmindre mobilos er afgået ved døden eller alvorlige ting er kommet imellem er der ingen gode undskyldninger  Hesteejerens tid kan være li´så kostbar som smedens! Nok skideballe til smedene og en lille bøn/"reminder" til hesteejerne: Velopdragne heste der er vant til at få løftet ben,rene tørre ben og hove samt plant gulv og godt lys er smeden rigtig taknemmelig for! 
Hilsen JP -der er i lære som beslagsmed!  Hø købes på Lolland/Falster! Ambolt købes(ca 24 kg)! Sjælland/Lolland/Falster
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor ville jeg ønske |
|
|
Hvor ville jeg ønske jeg bare kunne sige til min smed at så kunne han bare køre igen, men næææh nej, hvis det endelig lykkes at finde en smed her i det nordjyske ja så er man dælme nødt til at holde fast i ham, uanset hvordan han behandler os eller hestene, man kan nemlig bare ikke få andre smede. Enten må man finde sig i den måde smeden gør tingene på, ellers får man ikke ordnet hestene. Vi er totalt på sk*deren med hensyn til smed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der er jeg bare heldig... |
|
|
1.for det første er min smed ret præsis. 2. jeg har hestene hjemme og da jeg bestiller i god tid kan jeg som regel få ydertiderne og ellers tilrettelægger jeg det sådan at enten jeg selv eller min kæreste holder en fridag/ halv fridag så vi er der. 3. Tom har lavet et kanongodt arbejde med junkers hove igennem det års jeg har brugt ham. Junker har nemlig haft nogle dumme forhove, men dem har han fået rettet op så de er rigtig pæne ligesom det forbandede "knæk" dervar midt på hoven(ovenfra og nedad) er væk. samtidig har jeg gennem 2 år givet junker biotin hvor der også er msm i(noget med svovl som gør at hesten kan optage biotinen mv.) dette samt at han har haft såler på i 1 år har gjort at hovbenet har rettet sig noget igen(han har været akut forfangen som 2års, men sat i behandling med det samme og han har ikke haft problemer med det siden, på trods af mange flytninger og dermed også græstyper og fodertyper. Naturligvis har jeg sørget for langsomme overgange ved foderskifte(er trods alt udd. dyreassistent med heste som speciale og har arb. proff med heste i 8 år, såå noget viden har jeg da samlet igennem årene, men man bliver jo ved at lære og erfare nyt hele tiden.) Idag er hans hove sunde og stærke ikke kun indvendigt(hvad de iflg alle de smede jeg har haft, altid har været) men også udvendigt i "glasurlaget" Han kommer til at få vedligeholdelsesdosis af biotin resten af hans liv. men okay for 600-650 kr for 3 kg som så rækker 1 år(passer med herning hvert år, he he) så er det såmænd ikk så dyrt mere. Har dog i mange år forsøgt med ølgær, div. billige varianter af biotin alle uden succes. Har fået af vide fra flere dyrlæger og siden også smede at det er vigtigs at der er msm(svovl..et eller andet ting) i for at de kan optage det ordentligt. Men for min smed. han er kanon dygtig og god til de unge heste også. samt stabil.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Indtil videre har jeg kun ventet svar fra en tidligere smed på, hvornår han kunne komme. Jeg skrev 1½ uge inden hesten skulle have smed, og skrev hvilke dage der passede bedst (Hvis det kunne lade sig gøre). Jeg får intet svar, ikke engang et "Den er modtaget, vi har travlt så der går nok lidt tid, før vi kan tage hende". Først 2 uger efter får jeg en besked på tlf-svaren om at de kommer imorgen. Jo tak der havde jeg fået en anden smed til at tage hende. Han kommer som regel til tiden (plus minus lidt). Hvis det er imens jeg er på arbejde, tager han hende selv fra boksen, da hun er opfører sig pænt overfor smeden.
Kender I Shannons fortid? Hun kommer fra Nordjylland (Nykøbing Mors)! Se præs. for billede og mere info!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror..... |
Vibs 1 |
20-03-2008 17:51 |
|
Jeg tror da, at i er nogle, som bør lære at hanke lidt op i jer selv... Så længe, at i gider sidde og vente i timer, på at en smed dukker op, uden at hestene kommer ud, hvorfor pokker skulle de smede så lære at dukke op til tiden? Om jeg fatter, at i acceptere det. Jeg har en smed som er totalt præcis, han kommer når han lover, det kører perfekt. Det samme med dyrlæge. Jeg må ærligt tilstå, at gjorde de ikke det, havde jeg dem da ikke. Jeg vil ikke være bekendt overfor hverken hestene, mig selv eller jer andre, bare at vente, vente og vente. Hvis vi som kunder ikke står sammen i flok, så ændres da intet af dette latterlige skiden-på-kunderne komplex som disse mennesker har.. Aldrig i livet, om jeg gider vente, jeg gør det ej heller hos lægen, tandlægen eller andre. Jo, hvis jeg ved ankomst får at vide, at der har været et akut problem, okay - det kan ske, men "bare" at vente, niks og nej, ikke her.....
Hilsen Vibeke, højt fra Nord Verden er da skøn, når man tuller rundt og passer sine dyr www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|