|
|
| Kanin unger Hjælp |
|
|
Hej alle Hn ér........ Har lige brug for lidt hurtig hjælp, har 2 kaniner, sagen er den at de er købt som damer begge to, men da jeg lige skulle ud og give dem en gulerod ligger der 4 unger unger en masse dun... hvordan gør jeg det nu bedst med de unger, ???? skal jeg overhovedet gøre noget lige nu el klare moren selv det. ?? og faren skal han så fjernes el må han blive i buret....?? håber en HURTIG kan give et godt råd.... ( har aldrig haft kanin unger før ) på forhånd tak.... og go søndag.
Nu med 3 Dejlige heste..!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kaninunger |
|
|
Jeg tror du skal fjerne hannen med det samme, og så ringe til dyrlægen imorgen for at høre hvornår hunnen kan pares igen. Jeg er ikke sikker, men jeg tror de kan pares ret hurtigt efter en fødsel. Da jeg var lille havde jeg 2 hun kaniner, de blev hurtigt til 13 kaninerunger 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aner det ikke.... |
| Forfatter:  |
Tine Lykke |
| Dato:  |
16-03-2008 16:54 |
|
... men tillykke med de små
Tine Hestens Urtehave Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind Nu forhandler af Marstall hestefoder på Midtfyn -gratis levering i Faaborg-midtfyn, Nyborg og Svendborg kommune
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hyggeligt med unger |
|
|
oki... vi havde heldigvis et ekstra bur så der er hannen sat over i..... og moren ligger meget tæt på hende 4 små babyér....men er i tvivl hvorvidt jeg skal gøre noget hun klarer det vel egentli selv ? har nogen gode råd modtager jeg gerne.  var jo slet ik meningen med unger, da vi troede det var 2 damer. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hun klarer.. |
|
|
det selv, og du skal ikke røre dem. Der er ingen grund til at blande dyrlægen ind i noget. Nu ved jeg ikke hvornår hun har født ungerne, men det er godt du har fjernet ham, for samme dag som ungerne er født, er hun klar til at blive parret igen. Bare sørg for at mor har alt det hun kan spise og drikke, så klarer hun selv ungerne. På et tidspunkt skal de nok titte frem til dig 
Mvh Line Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor hyggeligt |
|
|
ihhh hvor hyggeli glæder mig til de titter frem........;-) altså i morges da jeg fordret var der ingen unger, og kl 15 da vi kom hjem ville jeg som sagt lige give lidt gulerødder og der hørte jeg en masse små pive lyde og en masse dun overalt... så hun har født idag mellem kl 10 og 15... men hannen er taget væk...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hun klarer det selv |
|
|
Du skal bare lade ungerne være. Hun klarer selv det hele. sørg for at hun får lidt ekstra at spise. Og hold fingrene fra ungerne til de kommer ud af reden. De fødes nøgne og har brug for varmen. Hvis du fører din hånd henover kan du sommetider opleve at ungerne hopper op. De tror du er moren som kommer for at amme dem. Hun kan godt allerede nu være parret igen. De kan jo avle helt sindsygt sådan nogle kaniner. Så få hannen kastreret så de kan gå sammen igen. Jeg gjorde det med min egen , selv om flere sagde det var for mange penge at bruge på en kanin. (Samme pris som kat) Men hvor var det dejligt at se ham ligge og hygge med hans kone. Samtidig tror jeg nok katten var glad for at kunne betræde gulvet igen uden at blive parret.  Nåh ja. De skal være 8 uger før du må tage dem fra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| små babyer |
|
|
Ja må hellere få ham faren der kastereret, så de kan gå sammen, var jo slet heller ik meningen der sku komme små. men nåh nu er de her og så skal de jo selvfølgelig blive, vi bor heldigvis på landet så har masser a plads... håber godt nok ikk de har nået at parre igen, på de par timer  til alle jer... mange tak for hjælpen hilsen en stolt kanin mor hihi 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kaninunger |
|
|
Hvis I vil beholde ungerne, så husk at få tjekket kønnet. Og få gerne flere til det. de kan være svære at se forskel på også for avlere. Der skulle jo helst ikke komme flere små søde unger som du bliver nødt til at beholde. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| forskellen øøøhhhh |
|
|
Øøøhhhh. Det er noget med om hullet er rundt eller aflangt. Jeg opgav selv at se forskel og solgte dem til dyrehandel, så var det deres problem. Desværre kan mange dyrehandlere heller ikke se forskel. To gange er jeg kommet hjem med en han i stedet for en hun. Derfor holder jeg mig nu til kun at avle marsvin. Der kan jeg se forskel lige fra de bliver født
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmm |
|
|
hmm oki lyder som om det er ret svært at se forskel ..... når man slet ikk ved hva man skal kigge efter.... så håber jeg sk da det er den rigtige kanin ( hannen ) som jeg har taget fra... så det ikk er hannen og ungerne der er i samme bur. . .. blir ski da helt bekymret nu.. tænk hvis det var moren jeg har taget fra deet ville jo være ganske forfærdentlig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| de voksne er nemme |
|
|
På en voksen han skal du bare lige trykke lidt, så kommer der en "lille mand" frem. Det er ungerne der er besværlige
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| må hellere |
|
|
oki... må lige ud og tjekke hannen... ,)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hjææææælp |
|
|
ej er virkelig i vildrede nu ved ikk om det er den rigtige jeg har taget fra.... ????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rolig nu |
|
|
Så tjek den anden for manglende pels på brystet. Den har hun nemlig brugt til at fore reden. Og aå kig lige rigtigt på hannen. Han har både sten og penis. Du tager med en finger på hver side og trækker bagud. På den måde trækker du forhuden væk så "manden" kommer frem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
mknudsen |
16-03-2008 20:43 |
|
Jeg vil nu også mene at du kan se testiklerne tydeligt på din han. Det kan man på min i hvert fald. Hvordan passer (den som du tror er) hunnen ungerne?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gsgsgsgs |
|
|
http://www.kaninhop.dk/ Gå derind og ind under "køb af kanin". Scroll lidt ned på siden og der kommer nogle billeder. Der kan du se hvordan en fuldvoksen hans nedre regioner skal se ud og hvordan hunnerne ser ud  På ungerne er det nok lidt sværer, men inden de kommer i "parringsalder" så få dem til dyrlægen og få dem kasteret.. (hannerne af ungerne) så du helt sikkeret. Det meget nemt at se på en fuld voksen om det en hun eller en han. Og som de andre, lad ungerne være, hun klarer dem og giv hende masser af spise, altid så hun har masser af hø, vand og adgang til kraftfoder. Samt noget grønt og diverse Pas på med kulde og hun må absolut ikke stå i træk da ungerne så bliver kolde da de intet pels har endnu. Tillykke med dem, dejligt du beholder dem selvom det ikke var planlagt 
Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist ! Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mange tak for hjælpen |
|
|
oki..... efter jeg lige har set de der billeder du linkede til så er jeg sikker på det er hannen jeg har taget fra, uha heldigvis. holder noget kig med moren, uden at pille. hun passer dem fint sys jeg, da jeg åbnede buret for at lægge foder ned blev hun sur, men hun vil vel bar forsvare sine små babyés.. og har tjekket moren, hun mangler lidt pels på brystet.... så alle må når de blir lidt større en smut til dyrlægen, så de ikk formere sig endnu mere....  glæder mig da lidt til de små blir lidt større og titter frem fra deres rede.. nogen der ved hvornår de får hår ? dun el hva det kaldes inden for kaniner. ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lige et spg mål mere |
|
|
nu står vores kaniner jo ude... kan moren og ungerne tåle det ???? el skal de ind. står i et stort bur, under en overdækket terasse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kaniner |
|
|
De kan sagtens stå ude, når de står i læ, flere af vores avlshunner går i udendørs bure. Ungerne skal være 12 uger før du kan tage dem fra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak endnu engang |
|
|
super... så får de lov at blive ude.... du siger 12 uger, sys en sagde 8 uger ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
mknudsen |
16-03-2008 21:46 |
|
12 uger SKAL de være. Dem der kan købes i dyrhandlere er tit taget for tidligt fra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kaniner |
|
|
ja, 12 uger, det er det vi går efter, vi avler omkring 100-150 kaniner om året
Mor til Årets beslagsmede lærling
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| oki oki |
|
|
oki.... tak vi vil beholde dem. og få evt hanner kastereret.. ja det er synd hvis de blir taget for tidlig fra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kaniner |
|
|
I kunne jo også prøve at spise dem?? Det smager fantastisk skulle jeg hilse og sige
Mor til Årets beslagsmede lærling
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spise dem |
|
|
Spise dem ? nej tak.... det er vist ik lige mig....  men ja har da hørt at nogle gør det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|