Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

I hvilket land skal jeg hjælpe dyrene???
Forfatter: 
Dato:  11-03-2008 17:51

Puha... Får det så dårligt af al den vanrøgt af dyr, der foregår verden over!!!

Har sat mig for at tage en uddannelse som advokat, for at kunne hjælpe med at føre nogle sager for folk/organisationer, der ikke har råd til en advokat. Men nu aner jeg bare ikke om jeg skal tage til spanien, som først var min plan, og redde/ hjælpe hundene der, eller om jeg skal tage til grønland og hjælpe nogle af de stakkels slædehunde....

Hva syns i???+

3 Værelses lejlighed på min. 60-70 kvm søges i næstved(pris max 6000 ex forbrug) Job søges også i næstved!

0
0
Svar på denne tråd

der er jo
Forfatter: 
Dato:  11-03-2008 17:54

også mange nødslidende dyr i DK, hvad med dem, skal de ikke også hjælpes ???

Men igen synes da du skal gøre det du finder bedst, og der er mange dyr der også fortjener hjælp i DK, hvorfor ikke starte der. Men at komme til grønland eller spanien så får man da set lidt og kan arbejde samtidig, som jo nok er det du gerne vil.

Men ønsker da dig held og lykke.

Hilsen Dorthe

Vis selv din vej med din egen hjælp.

Vær ej bange for at spørger om hjælp på vejen.

0
0
Svar på denne tråd

Tror der sker meget
Forfatter: 
Dato:  11-03-2008 18:25

ang. Grønland og dyr de næste 5-10 år - så der ville jeg nok satse på en karriere...

Mvh

Gitte

- mor til Tera 8/2-05 og Lian 28/12-07

Pinto hingsten Jack D. (ikke reg.)

tilbyder naturlig bedækning gerne inkl. sommergræsning

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor
Forfatter: 
Dato:  11-03-2008 18:39

Ikke gøre noget for de mange dyr i DK ???

Illum

Hvis Roll-Kur IKKE er skadelig !!! hvorfor så kun ride det i korte intervaller ????

0
0
Svar på denne tråd

Få et andet forhold til det
Forfatter: 
Dato:  11-03-2008 19:38

Jeg syntes at du skal få et helt andet forhold til at "redde" dyrene först. Få en statestik fra Gräske hunde på hvor mange er klarer skiftet til DK. Og Grönlandske hunde ? De har behandlet de hunde sådan i generationer. Det kan der nok ikke laves så meget om på. Undskyld hvis jeg tager modet fra dig, men nogen ting skal/ kan ikke ändres i mine öjne.

Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. Ca. 11-12 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Ormekur er IKKE längere receptfrit i Sverige.

0
0
Svar på denne tråd

Danmark
Forfatter: 
Dato:  11-03-2008 19:42

ja DK var også min første tanke. Vi har masser nødlidende dyr her at tage fat på

STIT 77

Min mening er min egen

Gesten 4H

Pony købes: Se præsentation. BLIV DIG SELV

0
0
Svar på denne tråd

fordi de
Forfatter: 
Dato:  11-03-2008 19:44

stadig more sig med tyrefægtning i spanien og har gjort det i generationer, er det da bare ikke i orden

Fordi grønlænderne har en så forsmået forstand på hunde, og altid har haft det, skal der da bestemt ske noget ved det..

Jeg har selv boet på grønland - og syntes at det jeg så og oplevede der op vedr. hundehold er forkasteligt, og jeg håber virkelig der vil blive strammet gevaldigt op på det snarest..

Mette & Miss I´Will

Nok har den der nøjes..

0
0
Svar på denne tråd

Synes det er en fin tanke at
Forfatter: 
Dato:  11-03-2008 19:57

ville hjælpe et sted uden for DK. (y)

Vil stadig kigge nord på hvis jeg var dig..

Mvh

Gitte

- mor til Tera 8/2-05 og Lian 28/12-07 :-)

Pinto hingsten Jack D. (ikke reg.)

tilbyder naturlig bedækning gerne inkl. sommergræsning

0
0
Svar på denne tråd

hvad vil du leve af,
Forfatter: 
Dato:  11-03-2008 20:05

hvis du gør det gratis?

oppe eller nede
en tur i det grønne er det fede
Det er da forvirrende, med alle de tekster og annoncer efter indlæggene.
Det ene mere forvirrende end det andet.
Det tager focus fra det væsentlige...
Citat: Androp
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-03-2008 20:05

Jeg er ikke helt sikker på hvad du vil gøre...

Altså, vil du føre sager i retten? Om hvad?

Jeg tror du i løbet af din uddannelse vil få en masse viden om hvordan samfundet fungerer, og forhåbentlig via den vej finde ud af hvor og hvordan du kan hjælpe, men skal ærligt indrømme at vil du kun være advokat for at hjælpe hunde, så bliver det 5-6 meget lange år... Det at læse en uddannelse på universitet er jo ikke noget man "lige" gør, og inden du er færdig er nogle af de problemer du ser i dag forhåbentlig overstået og nye måske opstået

Kort sagt: det er håbløst at vælge en sag nu som du først vil "redde" om mange år

Men god initiativ da

0
0
Svar på denne tråd

hvor må det være trist
Forfatter: 
Dato:  12-03-2008 08:48

at have sådan en indstilling, nogle ting kan man bare ikke ændre, så fordi barne ægteskaber er okay i nogle af de 3 lande, så skal man bare lade det være?!?!?!?!

Fanme nej, jeg tror på at jeg kan gøre en forskel, tænk hvis alle folk sagde, jamen hvad forskel kan lille mig gøre.. syns det er forkasteligt at der er nogle der mener at det er "okay" eller at man jo alligevel ikk kan ændre på det....

Jeg vil ikke redde dem til danmark, for det er ikke en langsigtet løsning, jeg vil være med til at ændre folks opfattelse af hvordan dyr skal behandles! Jeg er allerede så småt igang med at ændre folks opfattelse af hvorn heste skal behandles, da jeg træner dem efter monty roberts metoder, mange af dem der har set mig, blev helt overrasket over hvordan man kan træne hestene, uden at påføre dem smerte. den ene dame jeg hjalp ville ha kontaktet Hemfling for at få hjælp til sin islænder, hvilket jo er godt, men også meget dyrt, så hun var glad for at jeg kunne hjælpe.

Jeg vil selvfølgelig være en knald god advokat, og tage nogle sager herhjemme, så jeg også tjener nogle penge, men nej det blir ikke lang tid at læse, for jeg brænder for denne her sag.

3 Værelses lejlighed på min. 60-70 kvm søges i næstved(pris max 5000 ex forbrug) Job søges også i næstved!

0
0
Svar på denne tråd

Verden....
Forfatter: 
Dato:  12-03-2008 10:24

Mit umiddelbare råd vil være at du tager uddannelsen først og derefter beslutter dig....

Om så mange år ser dit liv måske anderledes ud med mand, børn osv.

Held og Lykke med projektet....

0
0
Svar på denne tråd

har selv haft tanken
Forfatter: 
Dato:  12-03-2008 10:48

Jeg har selv haft samme ide. Blive advokat så man kan føre retssager mod både store og små der mishandler dyr (dermed ment både de store firmaer og private personer)

Men har nok desværre ikke dit mod. Men synes det er kanon Og tager hatten af for folk som dig som har et mål i livet og som går ind for en sag med alt hvad man har. Kanon fedt at høre.

Min ide er nu at jeg engang vil have en gård - ikke noget stort og fint, hvor jeg vil hjælpe internater ved at "overtage" nogle af deres dyr, og så gøre dem salgsklare så de kan komme videre ud. Fx ride heste op så de er mere attraktive for potentielle købere.

Men det er nu også bare en drøm, men vil da gøre mit for at den engang går i opfyldelse.

Ang. hvor du skal hjælpe synes jeg også du skal starte i DK (som grønland jo er med i) og så begive dig ud i verdenen når du har erfaringerne. Synes det er vigtigt at du kender det danske retsystem godt før du lære andre landes skikke og regler.

Men synes som sgat det er kanon - og klø på uanset hvor "umulig" sagen ser ud. Med din indstilling tror jeg du kan klare selv store forhindringer.

"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd

Kender godt
Forfatter: 
Dato:  12-03-2008 10:50

Kender godt følelsen af gerne at ville hjælpe:)

Står selv og skal beslutte mig til hvad jeg vil læse til og både jura og statskunstskab er noget jeg går og overvejer.. Vil nemlig gerne gøre en forskel i verden og så er det jo godt at vælge en uddannelse en dyrevelfærdsorganisation kan få glæde af :)

Ville meget gerne være politiker, da man så ville kunne kæmpe for dyrs rettigheder i DK og f.eks. kæmpe for at dyrepoliti:)

0
0
Svar på denne tråd

kanon!!!!
Forfatter: 
Dato:  13-03-2008 11:57

Denne kæmpe sag, kræver at man har både folk i marken, samt "dem med høje hatte" Så uanset hvad du vælger, så vælg det hvor du føler du gør mest nytte...

Super godt at høre der også er nogle der står og vil hjælpe når dyrene er blevet taget fra deres uansvarlige ejere...

Blir så chokeret og vred når folk tror at det eneste der hjælper det er med hård hånd at tvinge dyr, til hva man nu syns... Eftersom vi er klogere ened dem, så burde vi da netop sætte os ind i deres måde at kommunikere på...

Hvis min hund den bider mig(gør den ikke, men hvis) så ville jeg bide igen, indtil den slap. det er jo sådan de gør, ikke tæve løs på den osv... Havde engang en sej ridelærer, da jeg var lille, hvis hestene bed ham, så bed han dem rent vfaktisk igen, som en anden hest også ville ha gjort, hestene blev oftest rimelig overrasket over dette, og bed ikk igen... altså han bed jo ikke hul....

Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd

åh åh Sofie
Forfatter: 
Dato:  13-03-2008 12:42

nu går det galt for denne tråd...

Mvh

Gitte,

mor til Tera 8 feb.05 og Lian 28.dec 07 :-)

• Jack D. (ikke reg.), broget skønhed med det bedste temperament man kan ønske sig, tilbyder naturlig bedækning, evt. inkl. sommergræsning. ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor går det galt????
Forfatter: 
Dato:  13-03-2008 15:06

Ja undskyld men kan ikke se hvorfor det "går galt" for denne tråd nu. Jeg har pgså altid lært at man skal gøre mod dyret hvad det gør mod dig.

Sille har bidt mig en gang og da bed jeg hende tilbage, og ja hun har aldrig bidt siden. hverken mig eller andre.

Er det ikke bedre at markere én gang, end dem der lige tjatter til hesten og siger FY?

Man skal ikke slå sine dyr, men man skal heller ikke acceptere bid og spark. En hest forstår ikke FY men den forstår at det gør avs at blive bidt.

En hest der sparker er farlig, en hund der bider er farlig man er nødt til at have en grænse.

Ja nu bliver jeg sikkert overfaldet, men sådan er det i min verden, man skal selvfølgelig ikke sparke løs på sin hest eller bide den, og jeg har også kun bidt sille den ene gang for 5 år siden og gør det da ikke igen, men hvad er værst et bid én gang eller ti dask over mulen?

"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider