Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

int. kørerkort i USA???
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 10:17

Er der nogen af jer som ved om man SKAL have et internationalt kørekort for at kører i USA?... Jeg skal jo der over til sommer, hvor kæresten skal køre..... Mit spørgsmål er så også om man kan bruge sit alm. kørekort og sygesikring som ID?. Da vi begge gerne vil kunne drikke en øl der over osv...

Christina Hjelmroth ;-)
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 10:24

Går gennem ild og vand for mine heste

28-11-07 blev Emma født

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 10:55

Jeg mener ikke, at jeg havde et internationalt kørekort med, sidst jeg lejede bil i USA. Men det koster jo ikke meget at få et lavet - så er man altid på den sikre side!

Du kan bruge dit pas som ID. Du kan næppe bruge dit sygesikring, da der jo ikke er billede på.

*Snepony*

"A woman travels the world over in search of what she needs

and returns home to find it"

*

0
0
Svar på denne tråd

er der nogen...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 11:16

.. der ved hvad det koster at få sådan et?

Jeg skal til Mexico og regner med at bruge min fars bil en del - så jeg bør vist også have orden på den del af sagen :-)

har fundet ansøgningsskema og slt muligt andet på nettet - men det lader til at de helst vil holde prisen "hemmelig"

£isbeth & Baloo

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

(Albert Einstein)

0
0
Svar på denne tråd

Det koster 25 kroner
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 11:24

Det koster 25 kroner for et internationel kørekort ( husk et billede ) og jeg mener bestemt du skal have et. Jeg har lige været i Canada og der var det nødvendigt, så kan ikke forstille mig, at det er anderledes i USA.

0
0
Svar på denne tråd

Det var da...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 11:38

... til at overkomme :-) Så er der da absolut ingen grund til IKKE at have det med

Så må jeg lige finde et billed frem og finde en dag jeg kan smutte forbi borgerservice

£isbeth & Baloo

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

(Albert Einstein)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tilslutter
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 12:59

mig mængden - smid de 25 kr. i et internationalt kørekort, det tager 5 min. for dem at lave.

Og ja - vær forberedt på at slæbe dit pas med overalt - det bliver bøjet og grimt hvis man fester for meget (gnæk gnæk), men de vil altså ikke godtage andet.

Mange hilsner fra Sine
stud.ling. ved AAU

Skøn haflingerhoppe på 5 år sælges:
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/8855/1/
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ..
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 14:04

.. kørt og ejet bil (og forsikring) i Florida på mit alm. danske kørekort. Så nej, Internationalt Kørekort behøves ikke at være et "must" i USA - tjek dog efter om der er forskelle fra stat til stat - kunne måske være ..

- Martin

0
0
Svar på denne tråd

Du kan godt
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 14:27

regne med at dit kørekort IKKE er gyldig legitimation hvis du vil købe øl og diverse.

Jeg har endda oplevet at blive afvist på mit PAS! (Det var lidt morsomt - det var en eller anden superstore - og da de forlangte at se kørekort gloede de noget på mit danske kort - og da de ikke kunne finde det i "bogen" og jeg så forsøgte med mit pas forklarede de mig at det ikke var gyldig legitimation! Vi opgav omtalte butik og købe senere mængder af øl )

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

0
0
Svar på denne tråd

skal have
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 15:29

hej

Min lillebror var i USA sidste år og der skulle de have internationalt kørekort for at måtte køre derovre, det danske var vist ugyldigt hvis man blev stoppet.

så jeg ville også få det lavet hvis jeg var dig, heldigvis er det jo billigt at gøre.

mvh

Mie

med Fadligt ox og Dagirr ox samt Rixion kwpn!!!

Mine super dejlige heste, glæder mig til Fadligt og Dagirr forhåbentlig bliver forældre i 2009

0
0
Svar på denne tråd

Trine T
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 15:35

Haha - ja det er ikke nødvendigvis de hurtigste egern i skoven, der arbejder i de liquor stores Der er også mange, der har gloet fjoget på mit pas og jeg har været nødt til at udpege min fødselsdato for dem

Men afvist er jeg dog aldrig blevet - heldigvis da. Til gengæld har jeg været på bar med 4 amr. gutter og min veninde, der havde glemt sit pas - de ville ikke servere alkohol for nogen af os!

Mange hilsner fra Sine
stud.ling. ved AAU

Skøn haflingerhoppe på 5 år sælges:
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/8855/1/
0
0
Svar på denne tråd

det skal du
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 16:35

og husk at tage dit danske kørekort med også, for nogle steder kan du ikke leje bil uden det "originale" - min søster har været ude for, at stå i USA og måtte få det danske kørekort sendt over express for at kunne leje bil, selvom hun havde det internationale helt iorden

Stephanie

0
0
Svar på denne tråd

Der står også
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 16:43

på det internationale at det kun er gyldigt hvis man også kan fremvise det originale danske, så vidt jeg husker...

Mange hilsner fra Sine
stud. i hum.inf. på AAU

'Not all those who wander are lost'

J.R.R. Tolkien

0
0
Svar på denne tråd

Er der så
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 19:08

nogen der ved hvad man må køre med sit almindelige kørekort i Canada og USA? Altså hvor stort køretøj?

I DK må man jo højst køre med 3500 kg. Men mine forældre skal til canada i efteråret og skal leje en camper så de kan køre rundt. Men er i tvivl om hvor stor den må være for at det er lovligt at køre i den.

Nogen kloge der ved det?

Mvh Lene

"Life is what happens to you

while you'er busy making other plans"

John Lennon

0
0
Svar på denne tråd

ja få et lavet
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 20:12

Jeg har lige fået lavet et her for et par uger siden, da jeg skal til canada i 7-8 måneder nu her.

Og hvis ikke familien, som jeg skal bo og arbejde hos har en bil, som jeg måske kan låne lidt, så vil jeg undersøge muligheden og økonomien i at købe en selv. altså alt efter hvor godt jeg kan få det financeret, for har jo også en bil stående hjemme i dk, som der skal betales til i form af forsikring, vægtafgift og lignende.

Men tag og smut ned på borgerservice og få et lavet, som tidligere nævnt, så koster det jo kun 25 kroner, samt et pas foto.

Lykke med Linepigen og Sille, som begge venter føl til sommer

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider