Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvad betyder ejendomsværdien?
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 00:29

Er der ikke nogen, der kan forklare mig, om det er godt eller skidt, at ejendomsværdien ligger højt / lavt?


Jeg købte hus for et halvt år siden, intet væsentligt er lavet på det siden, og nu er ejendomsværdien steget med 32 procent. Ejendomsværdien sidste år svarer til det, jeg gav for huset. Det betyder vel, at jeg kan omlægge hele mit banklån til realkreditlån, og det er vel fint nok - men hvad er den dårlige side af det?


mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 hhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 02:45

Hvis jeg husker rigtigt, klokken er mange, så betaler man skat af ejendomsværdien. jo mere huset er værd jo mere betaler man i skat


Venlig Hilsen

Anni og Sava!!

Nu med kat.1 knabstrupper avlshingst.

Klik dig ind på vores hjemmeside og se vores knabstrupper

Dunkans knabstrupper

0
0
Svar på denne tråd
 
 Latterlige ejendomsværdi.
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 07:49

Jo højere den er, jo mere betaler du i ejendomsværdiskat


Hvis den er meget lav, så er jo godt her i nuet. Men hvis den så stiger (og du har endda lige købt), så kan du få en solid ekstraudgift på ærmet. Jeg mener, at det var den skat, der blev sat et loft på for en del år siden. Forestil dig, at du har en Strandvejsvilla, hvor ejendomsværdiskatten er relativt lav (og du har købt huset for 30 år siden). Så stiger den til et mere troværdigt niveau jf. husets reelle værdi - og så får gamle Fru Hansen er stor regning! Så kan man "indefryse" disse skatter, men det er en helt anden historie.


---


Nyt afsnit:


Hvordan du kan låne i dit hus har intet med ovenstående at gøre. Her bliver udelukkende set på, hvad dit hus er værd i ren handel. Så lad os sige, at du købte dit hus for 1.000.000kr. og det er det stadig værd her et halvt år senere pga. et sløvt boligmarked - dvs. du kan stadig sælge dit hus for 1.000.000kr.


Så er det den værdi, som banken og realkreditintituttet går ud fra. Dvs. at du kan låne 80% som realkreditlån = 800.000kr.


Lad os så sige, at du havde gjort et vildt godt købt og dit hus nu var vurderet (typisk af en ejendomsmægler) til 1.300.000kr.

Ja, SÅ kan du pille ved dit realkreditlån, som nu kan optage med op til 1.040.000kr.!


Ejendomsværdien har intet at gøre med disse tal.


Læs i øvrigt mere her på SKATs hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak!
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 09:38

Mange tak for jeres svar. Så må jeg hellere se at finde ud af, hvordan jeg klager - jeg vil da helst ikke betale mere i skat :-)


mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klage til den danske stat?
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 10:17

Held og lykke


Men det er godt nok surt, at skulle have en 32% stigning, som man ikke lige har budgetteret med ved købet af huset. Hvis du har en god bankrådgiver, så har vedkommende også set, at ejendomsværdien har været relativ lav i forhold til handelsværdien og dermed forudset en mulig "bombe" og taget højde for, at det skulle der (måske) også være plads til i budgettet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du skal prøve
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 11:03

.. at klage, hvorfor ikke forsøge? Jeg kender en, der ejede en ejendom som steg næsten 50 % og han fik altså nedsat til 30. Det er jo mange penge, så kan ikke se hvorfor du ikke skulle prøve.


Hilsen Bettina




0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjælp mig lige...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 13:27

80% belåning i kreditforeningen - er det altid af husets handelspris, eller er det i forhold til værdi??


Jeg står nemlig og skal købe mit gamle hus tilbage - Jeg har givet et bud, som ligger noget under salgsprisen, og noget tyder på, at jeg får det. Dog tror jeg, at kreditforeningen ville vurdere det til omkring den oprindelige salgspris. Det vil så sige, at er 80% belåningen udfra husets værdi, så vil jeg kunne få hele lånet som et kreditforeningslån, og ikke de 20% i banken.


Nogen der ved????



Mvh

Line


Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info


Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd
 
 ejendomsværdi
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 13:34

Ejendomsværdien var på 1,2 mio sidste år, og jeg gav 1,25 i sommer, så ejendomsværdien var altså på ingen måde urealistisk lav. Nu er det så, at skat har sat ejendomværdien op til 1,65 mio - altså 400.000 kroner OVER hvad huset blev handlet for i sommer - det vil jeg nok tværtimod mene er urealistisk højt.


Jeg har besluttet mig til at spørge skat, om de ikke vil købe huset - tror sørme ikke, at der er andre, der vil give den pris :-)))


mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vanvittigt...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 13:48

Vores ejendomsvurdering er så steget fra 1,65 mill til 3,0 mil.... Fulstændig rablende vanvittig - ja vi har godt nok lige haft ejendomsmægler på som vurderer salgspris til mellem 2,8 mill og 3,2 mill - ja så måske er der ikke så meget at klage over. Ejendomsvurderingen har bare være "for lav" tidligere....

ØVVVV

0
0
Svar på denne tråd
 
 De 80 pct
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 14:05

Kreditforeningen må belåne 80% af handelsværdien på et hus.


Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mette...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 17:48

Puha ja, det er da godt nok lidt af et hak opad jeres har fået - næsten det dobbelte Men som du selv skriver, så lyder det ikke helt urealistisk - selv om det er træls, når man ikke lige står og vil sælge.


mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad med skattestop?
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 17:49

Så længe der er skattestop, betyder ejendomsværdien vel ikke så meget? Er det ikke først i det øjeblik, hvor skattestoppet bliver ophævet, at smækket rammer?


mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 værdiskatteloft
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 18:17

Grundet skattestoppet, som regeringen indførte i 2001, beregnes ejendomsværdiskat på baggrund af det laveste af følgende 3 beløb:


Offentlig vurdering 2001 + 5%

Offentlig vurdering 2002

Seneste offentlige vurdering


Så lige nu, mens skattestoppet stadig holder, har en stigning ikke indflydelse på dét du betaler i ejendomsværdiskat. Ejendomsværdiskatten er i øvrigt 1% af de første 1.040.000 kr. og 3% af resten.


Er der tale om en ejendom med landbrugsstatus, betales ejendomsværdiskat udfra stuehusværdien.


LineG:

Når kreditforeningen skal udmåle lån, sender de en lokal ejendomsmægler ud for at vurdere den aktuelle handelsværdi, og på den baggrund kan der gives op til 80% belåning.


Julie From Petersen
Hvil i fred, Lillefix
0
0
Svar på denne tråd
 
 prøv at gør indsigelse
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 21:45

Det hjælper at klage.

Da mit steg urealitisk højt skrev jeg til Told og Skat og bad dem komme forbi til en kop kaffe, så de kunne vurdere mit hus i virkeligheden og ikke bare på papiret.

De kom ikke, men satte værdien ned til et rimeligt nivau .


Jeg har ikke tænkt at sælge og ville ikke betale en formue i skat for en ruin.


mvh. katrunte

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 22:19

Julie forklarer det rigtig godt. Dog vil det være en god ide at gøre indsigelse mod urimelig højt sat vurdering nu - sæt nu at skattestoppet ophører. Så er det altså for sent at gøre indsigelse senere.


LineG: Det hedder 80% af handelsprisen. Dog er der nogle særtilfælde. Eks. familiekøb mv. hvor nogle kreditforeninger kan give større belåning. Vi sparede en hel del da vi købte ved at tage kontakt til flere forskellige kreditforeninger.



Sælges:


Carsiaz, 2 års hp, e. Carson/RDH B-hest i spring e. Diadem www.heste-nettet.dk/lodge/423/hest/ 173569/


SAFEMATE folealarm udlejes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg må..
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 22:39

have en snak med dem - for når nu jeg får huset til en lidt anden pris, end det måske ville kunne handles til ved en normal handel



Mvh

Line


Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info


Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd
 
 mange tak!
Forfatter: 
Dato:  11-03-2008 22:28

For jeres svar. Man bliver altid lidt klogere af hn :-) Jeg vil gøre indsigelse imod den nye værdi så...


mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider