|
|
| De forbandede biler gør ridning farligt |
| Forfatter:  |
Presley |
| Dato:  |
08-03-2008 21:14 |
|
Hej. I dag var jeg endnu engang ved at komme grueligt galt af sted pga en afsindig bilist! Jeg kom skridtende hen af en "gennemkørsel forbudt" vej, overfor stationen og ved siden af en spejderlejr. Der er generelt roligt, og Háfeti reagerede hverken på bålet eller toget - men SÅ kom der en traktor med 60 i timen på den smalle vej i mod os. Han så os og kunne se jeg prøvede at få ponyen ind til siden, men han fortsatte skam bare i fuld fart. Kræet blev selvfølgelig bange, vendte om og styrtede af sted i galop på vejen - satte traktoren farten ned? NEJ! Han forfulgte os. Jeg måtte vende mig om på den paniske hest og sende ham et dræberblik så han endelig slap speederen og jeg kunne få ponyen ind til siden, så han kunne komme forbi. Hvad sker der for mennesker der gør sådan? Det er kun et af tilfældene vi har været udsat for - nogenlunde det samme skete med en modkørense lastbil i fuld fart i sommers. Eller hvad med de unge drenge i larmende biler der fuldstændig bevidst gasser op liiige ved siden af hesten? Det er heller ikke mere end en måneds tid siden to drenge med udborede knallerter blev ved med at køre hen ved siden af Pingu (shetlænder jeg går med) for at skræmme ham (haha, Pingu troede bare det var noget nyt jeg fandt på, så han reagerede slet ikke!) Hvorfor er det så svært at sætte farten ned? Synes de at vi skal kunne kontrollere vores dyr, selv når de fræser larmende forbi? Hvis de bare tager farten lidt ned er der jo ingen problemer. Ved de overhovedet hvilken fare de udsætter hest og rytter for? Er bilerne også sådan der hvor I rider? Det ender med at Háfeti bliver bange for biler, sådan som de kører her! - Heidi
... what is and what should never be...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billister |
Heidi *Med Savoux og co* |
08-03-2008 21:32 |
|
Hold kæft en idiot! Der er virkelig nogen der er totalt hjerneforladt når de møder ryttere!  Der er nogen der bare ræser forbi, og så er der osse dem der synes det er sjovt at bruge dythornet!  Jeg selv har været tæt på at blive påkørt, og møder jeg bilister idag, der kører stært, bruger jeg hånden til at bede dem sagtne farten, og gør de det ik, for de fingeren...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åh de kære... |
|
|
Billister. Er også SÅ træt af dem her. Jeg kan ikke forstå hvordan de kan finde på, at dundre afsted med over 80 i timen tæt op og ned af en, på en lille landevej. Mit hjerte sidder oppe i halsen hver gang der er sådan nogle idioter. Selv den roligste hest kan jo blive forskrækket og hoppe til siden... Og en ting er da at de hverken tænker på hest eller rytters liv...hvad med deres eget?? Tror ikke man har det helt godt efter atr have fået 5-600 kg kød gennem forruden....
Hvis det ikke er en Trakehner, er det bare en hest...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bilister... |
|
|
Ufatteligt.. og man skulle næsten tro at folk der arbejder i et erhverv med traktorer kendte lidt til dyr.. Jeg var engang ude for en bilist der simpelthen var for grov! Vi var et rideskole hold på en 10 stykker og vi var igang med at krydse en vej. Der er så en bilist som er så utolmodig at han ikke sætter farten ned og køre lige igennem rækken af heste! Det var heldigt at den ene hest gik så langsomt at bilen kunne være i hullet mellem hestene.. vi var simpelthen SÅ chokerede over bilisten! Sæt nu hvis hesten lige pludselig ville trave op til de andre.. Nogen bilister glemmer at tage deres fornuft med når de er ude og køre..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ud på vejen |
|
|
I sådan en situation ville jeg ride ud på midt af vejen/stien så bilisten er tvungen til at tage farten af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| minibaah |
|
|
i skal jo heller ikke krydse vejen når der kommer en bil - i har nemlig vigepligt når i skal passere - så bilisten havde rent faktisk loven på sin side - at det han så gør er med hovedet under armen for hans egen sikkerhed og andres - men det var det i gjorde jo også?!?! jeg ved godt der findes folk der bevidst prøver at genere ryttere i trafikken, men for pokker hvor er det da lige så meget den andenvej rundt - ryttere der rider to og to langs vejene og ikke retter ind så trafikken kan passere osv osv.. vi skal alle være her, vi er alle trafikanter - så hvis rytterne nu også viste lidt hensyn ind i mellem, så tror jeg også at bilisterne tænker sig om.
Karina82 Den, som ikke laver fejl, laver som regel slet ingen ting min hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Idiotiske belister- |
|
|
Folk har fået den ide at vejen ned forbi stalden er god at køre træk/ræs på. De er sindsyge i låget. Ikke kun er der en del hestegårde (ergo mange ryttere). Men kvarteret er et børnekvarter med en masse små børn, og der ligger også en større børnehave ud til vejen. Jeg er godt nok glad for det var min venindes pony jeg havde med på tur sidst, for havde det været min egen havde den været kvast på bilernes fronte. Idioterne stoppede ikke engang, de bremsede med hvinende bremser lige op i måsen på ponyerne. De skrald grinet bare og gassede op, da de passerede. Havde jeg kunne nå at få deres nr plade var de blevet meldt.
2 Billetter til Herning, Torsdag aften. The Devil's Horsemen Sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karina82 |
|
|
Bilen var meget langt væk da min ridelære begyndte at skridte over vejen (en vej hvor de kun må køre 40 km/t men han kørte sikkert 60) Derfor syntes jeg nu godt at bilen kunne vente til de sidste 3 heste var kommet over vejen. Han gassede jo nærmest op. Det er jo trods alt en rideskole for børn og det kunne jo snildt have været et børnehold og ikke et voksenhold. Men ja vi skal jo alle være her.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja vi skal alle være her. |
inger christensen |
09-03-2008 07:32 |
|
heldigvis er det meget sjældent at bilerne her i området ikke tager hensyn. Er dog selv blevet kørt end af en rendegraver,der også bare forlod mig og hesten, efter han havde ramt os med frontskovlen. Men uheldigvis for føren, var det knagmer min egen rendegraver, som han åbenbart havde fået lov at låne af min gemal. Heldigvis skete der intet med hverken hest eller mig, men hurtigt fik jeg redet hjem og så kan det ellers være at en meget sur inger, fik fortalt vedkommende et og andte om at køre andre end. slukøret kom han tilbage med vores rendegraver og fik endnu engang en kæmpe skdieballe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hephey |
|
|
vil lige starte med at sige at disse ting jeg fortæller her forgik på meget små veje, hvor der normalt ikke køre tunge køretøjer... 1. jeg og en veninde var ude og skridte med vores ponyer, vi skridter ved siden af hinanden, jeg skridter meget langt inde i rabatten, og hun skridtede ved siden af også i rabatten, og der var masser af passage for biler.... pludselig kommer der en lastbil blæsende, chuafføren køre helt op bagved hestene før han med hvinende bremser, bremser helt op, min venindes pony bliver forskrækket og springer frem og ud på vejen (min egen bliver også bange og springer frem), derefter gasser chaufføren op og køre op bag i min venindes pony og bremser helt op igen, det gør han nogen gange indtil jeg på en eller anden måde får gledet af min pony, får fat i min venindes og får trukket begge ponyer ind på en lille sidevej... chafføren ræser forbi... 2. jeg var på tur med mine heste, red på mango og havde surprise med som håndhest, surprise gik helt ude i rabatten og igen kunne folk nemt komme forbi, denne gang var det så ikke så voldsomt men næsten alle biler der kørte forbi dyttede hele vejen forbi eller gassede helt vildt op ved siden af hestene, sikkert for at skræmme dem... 3. da jeg skulle ride hjem fra undervisning om onsdagen kørte folk helt op i røven af mango, og ræsede forbi, imens de kørte helt tæt på ham, og man kunne sagtens se mig, han havde 2 sæt reflekser på alle 4 ben, det ene sæt blinkede med rødt lys, han havde refleks dækken på, jeg havde 2 lygter på, og refleks vest...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan en traktor køre |
|
|
~ Hilsen Berit Rahmberg ~
Et privat hestehold i det Nordjyske * * * Ox-Arabere.dk Gratis annoncering på hingsteliste for fuldblodsarabere Mørkebrun ox araberhoppe m. aftegn søges til køb i 2009
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det med de 60 km/t studsede jeg også over. Jeg tror folk ville blive overraskede, hvis de stiller sig med to små børn i rabatten på en lang lige strækning, og derpå bliver bedt om at vurdere bilernes hastighed. 80 føles som 100, og 100 som 150.
Nina Dækkener sælges i str 135 og 145, se præsentation for link..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Jeg forstår slet ikke hvad heste laver ude på vejene. Og hvis man som rytter kan mærke at hesten "gasser" op må man jo hoppe af eller gøre hvad der nu virker bedst for hesten så den ikke render ad H til, til fare for andre mennesker i trafikken. Ja, der er mange idiotiske bilister, men det er nu rytterens ansvar at have styr på sin hest!! Mvh Kit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke kun bile |
|
|
Der må jeg så lige komme med noget også Det er meget tit vi ser ryttere der smser - snakker i mob.- rider to eller flere ved siden af hinanden for at snakke ( og det er ikke forde hestene ik er trafiksikkere).Når vi kommer kørende og de trækker ikke ind på række ,men skuler fornærmet ,for de ejer hele vejen
Bella 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| streamers |
|
|
Du må sætte en streamers bag på hesten hvor der står sænk farten eller tag hensyn.
~ G & L ~
Man skal aldrig sige nej til en fristelse. Man ved jo aldrig hvornår den kommer igen. - Garfield.
Der er så meget kvinder ikke forstår.......om mænd!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, jeg |
|
|
oplever nærmest aldrig den slags... Synes de fleste billister er MEGET hensynsfulde... Et spørgsmål til jer der er utilfredse. Husker I at hilse pænt når folk tager hensyn?? Husker I at ikke alle ved hvordan det er at ride og derfor IKKE giver fingeren eller andet? Det er da klart at folk bliver trætte af at ryttere giver fingeren osv. osv. Ang. traktoren, så er der nogle traktorer der kan køre 60, men det er langt de færrest... og ja det kan ikke ses fra en hest om de kører 40 eller 60...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De kære billister. |
|
|
I dit tilfælde var chufføren en idiot helt klart! Men der må da også være mange tilfælde, hvor billister vender øjne af os ryttere. Vi syntes for det meste altid, at det er billistens skyld hvis vores hest bliver bange, men billisten må da tænke, hvorfor vi rider på vejen, hvis vi ikke kan styre hestene. Altså igår var jeg selv ude for det. Min hest kan ikke lide traktore og cykler. Alt andet genere ham ikke, kun de to ting. For at kunne komme i min rideklub som ligger 10 min. skridt fra, hvor Zobell er opstaldet, skal jeg kun ride på cykelsti. Jeg var så på vej hjem, da der kommer sådan en kæmpe traktor med noget underligt bagpå, og den larmede mere end en traktor plejer. Min hest går fuldstændig i panik, og sætter i fritrav med halen helt oppe i luften, og KÆMPE benløft og samtidig diger han lyde. Der kommer vildt mange biler lige på det tidspunkt, og jeg er tilfældigvis nået til et sted, hvor jeg ikke bare kan gå i marken, fordi der er hegn. Traktor-manden er en af de venlige, så kan sætter farten helt ned, og kører stille og roligt bagved mig. Jeg vælger så at drive på Zobell, så vi kan komme ind på en sti der er længere fremme. Traktoren kører videre, og jeg tager lige hånden op, som et "tak, og jeg er ok" Bagefter syntes jeg det er SÅ pinligt! For hvad tænker han ikke? Han syntes naturligvis, at jeg IKKE burde færdes i trafikken på sådan en hest.
SOFIE DYBERG Med Zobell og Lisa. Der findes INGEN som jer. True love without a end. <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hilse pænt |
|
|
Jeg hilser ALTID pænt på folk der tager hensyn når de kommer i bil. Smiler så bredt jeg kan, giver et nik og et vink med hånden. Og de billister der så tager hensyn, hilser glade igen. På den måde fortæller jeg også folk, der måske ikke kender til heste og hvordan man passere disse, at de har gjort det rigtigt, og så gør de nok det samme når de igen møder en hest. Men her hvor vi bor er der folk der kører som nogle sindsyge! Selv dem der har hest i området! Der er en der er blevet kørt ned i området, og det er på trods af at det er en lille landevej. Men forstå simpelthen ikke hvordan folk kan køre så stærk forbi en hest, og så tæt på. Min hoppe er efterhånden meget stabil i trafikken, og har altid min veninde gående ved siden af når vi rider til ridehus, for med hende ved siden, er det som om at de holer lidt mere afstand. jeg synes ikke det er sjovt, når en bil køre med i hvert fald 80 i timen (og det er 80!) så tæt forbi en, at man føler man lige kan sparke til ruden af bilen, hvis man flytter benet lidt. Kunne jeg da heller ikke finde på, med en mor der gik med sit lille barn i hånden...
Hvis det ikke er en Trakehner, er det bare en hest...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bilister |
|
|
Må traktore ikke kun køre 30 km/t? - Mindes jeg da at kunne huske i den salige tid hvor jeg tog traktor kørekort, - ved godt at nogle af dem godt kan snige sig højere op, men alligevel. Men det er jo ligeså vigtigt som rytter at vise hensyn, - lige i den førstnævnte sitaution var jeg nok hoppet af hesten, eller redet ud midt på vejen og givet tegn til at han skulle sætte farten ned. Jeg er generelt ret kold, og da jeg red naboens araber red jeg tit en masse ture på nogle veje omme bag ved og der kører folk altså som idioter, - så når jeg kunne se der kom sådan en kørende med en god hastighed, red jeg i god tid ud midt på vejen og når han så kom tættere på vinkede jeg for at få dem ned i fart, og red så ind til siden. - Så havde de ligesom set mig, og fået farten ned. Og så kunne man så smile pænt til dem når de kørte forbi. Har også præsteret at pisse byens snob af, - bare fordi hun har en eller anden fancypancy smart bil, betyder det ikke at hun skal drøne igennem byen hvor der immervæk går mange ældre, børn leger og cykler og folk kommer ridende. - Så jeg vinkede hende ned da hun kom drønende, og hun stopper op og spørger surt hvad der er, og jeg svarer pænt at man altså kun må køre 50 km/t her i byen, og at det vil være rart om hun gad sætte hastigheden ned når hun passere en rytter. - Jeg red lige ved siden af min mor som gik med min mormor og to små søskende, - hesten var kold i r*ven men alligevel. Hun blev så sur at hun gassede op og drønede væk. - Og hun kører her endnu, og hun kører langt over 50 km/t igennem byen! Plejede at placere mig midt på vejen når hun kom. Farligt, men hun kan dælme bare lære hastighedsgrænserne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en traktor |
|
|
i dag kan godt køre 60 km i timen og nok også 80 kmt , men nej det er ikke lovligt. jeg syntes generelt at her ude er vores søde nabo bønder gode til at tage hensyn til os hestefolk når vi kommer på vejene. det kniber dog maskinstationernes unge drenge, til tider, men så er det jo bare et opklad til deres arbejdsgiver, det plejer at hjælpe 
Mvh Berit Tinker hingsten De Dagda står til rådighed for hopper Se mere på www.jlt-tinkere.dk the road may be rocky and times can be hard but the days are getting longer and there's ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ang. traktorer... |
|
|
Så kan de fleste kører 60, for det er tilladt i udlandet, der er så i danmark sat begrænsning på så de kun kan kører 40, men de må kun køre 30... Nogle kan dog stadig kører 60....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang trafikken |
|
|
Som en skrev - hvad laver heste på vejen? Ja, jeg for mit vedkommende red langs vejen og jeg har kørt meget hestevogn. Det er altså ikke alle, der lige bor så tæt op af en skov at ture langs vejen ikke er nødvendige eller alle der lige har mange, mange tusinde kroner til anlægning af ridebane eller til hestetrailer plus kort. Og jeg har ved gud lige så meget ret til vejen som bilerne - men folk har sgu så skide travlt i dag at de ikke har tid til at tage farten af for en rytter. Herude på de smalle veje kommer lastbilerne nogle gange buldrende med 80 i timen tæt op af én(om man så er på gåben, cykel eller til hest). Jeg er så heldig at min pony var så trafiksikker som en hest overhovedet kan blive - men jeg synes ikke det er sjovt at man nærmest bliver suget ud på vejen af de store lastbiler. Og nej - det er overhovedet ikke enkeltstående tilfælde. Jeg har opgivet at ride på vejene - det er blevet for farligt.
...og hobbitterne ♥Lisa, Kalina og Baily♥ Ser du et pindsvin ude om dagen, så kontakt www.pindsvin.dk Er du så klog, at du ved, at du muligvis kan tage fejl?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| som billist |
stjerne |
09-03-2008 12:37 |
|
og tidligere rytter , kan jeg kun sig , hvis nu i selv gad gøre lidt for det så kunne vi jo være der allesammen.. men nej i trækker ik ind i forsætter 2 ved siden af hinanden også selv om vi ik kan overhale for der er sving og ting , nu ligger man ik 25 meter bag en hest for at overhale , nej man trækker op og er klar ... i er jo som de fleste cykler de flytter sig heller ik... nej det er sikkert ik sjovt at få 500 kg kød i forruden , men det er fandme heller ik sjovt at ligge bag to ryttere der ska pladre som de ejer det hele... tænk lidt over hva i selv gør før i rakker bilister ned.
rød pony søges , hun hed stjerne da jeg havede hende , hun er helt rød med en lille stjerne og en hvis bagsok..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så jeg kan slet ikke tage dig seriøst |
Illum |
09-03-2008 12:47 |
|
Persley, når du lægge ud med en løgn.... En traktor kan IKKE køre 60 km i timen.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eeeeeeeeeee |
|
|
En traktor kan altså iik køre 60 i timen !! Ihvertfald iik da jeg gik på Landbrugsskole. Vi kunne få dem op på 38km/t ... Men det lyder godt nok iik sjovt .. Billister de tænker iik ret langt når der er heste i nærheden .. iik fordi de gør det når der er fodgængere og cyklister men seriøst .. Når vi skal på tur ude ved os så skal vi ride på vej og over motorvejsbroer og diverse ting. men det er godt nok iik sjovt og skal over sådan en smal gang bro hvor hegnet det når hestene til lidt over maven næsten. Et hop og så lander vi nede på Landevejen. Men hvor er det frygteligt at folk skal køre så vandvittigt og sætte vores andres liv på spil inkl deres eget. Som der blev sagt tidligere så har de det nok iik vildt godt efter 5-600 kg kød igennem ruden. Og stakkelshest da.. Det er godt nok forfærdeligt folk har sådan en tankegang idag. Meen pas på jer selv derude for billisterne tagert jo tilsyneladende iik hensyn !!
Nu uden mijn lille dreng. <33
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil altså.. |
|
|
også gerne have nogen link til traktore der kan køre 60 kilometer i timen (og 80 kilometer i timen som en snakker om).. Vores nye store traktor kan køre 45 kilometer i timen, hvis vi virkelig presser den..
Krone og Bølge - En selvfølge R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| som rytter... |
|
|
Er det lige så vigtigt at kunne signalere til bilisterne for der findes faktisk mennesker der ikke er i stand til at læse de signaler hesten kommer med... og da slet ikke på afstand. Jeg er rædselsslagen for en dag at blive ramt af en bil så jeg er den slags rytter der vinker af bilisterne for at få den til at trække ud og sætte farten ned... ud over at jeg rider langt ude i rabatten når der er mulighed for det. At folk køre for stærkt... ja det ved vi jo godt for det gør de alle steder... at der tilfældigvis er en hest på vejen gør ikke meget forskel på disse mennesker. At nogle mennesker er idioter bag et rat kan vi ikke gøre så meget ved, men vi kan da prøve at sikre og selv bedst muligt ved selv at være opmærksomme og gøre medtrafikanterne lige så opmærksomme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Traktorer... |
|
|
Der er altså traktorer der kan køre 60... Importeret traktorer kan i mange tilfælde køre 60, henviser til tidligere indlæg.. Jcb og Fendt kan, hvis ikke de er blevet begrænset til 40. Hvis i gerne vil tjekke det, så ved jeg i hvert fald at en Fendt Vario med sikkerhed kan.. Min kæreste er tidligere Maskinstations Ejer og han købt MANGE traktorer i tidens løb....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Hatti: I min verden har du ikke "ret" til at være på vejen med utrafiksikker hest. Jeg har også selv kørt meget hestevogn osv. Men der har skam (7 9 13) altid været styr på tingene og ellers er der kommet det inden der har været løbske heste. At DU ikke har råd til trailer, kort og ridebane skal vel ikke gå ud over andre bilister der færdes på vejene? Jeg rider heller ikke på vejen mere, ene og alene af den grund at jeg ikke stoler på de heste jeg har nu. Selvfølgelig kan en hest blive forskrækket, men heste der render ad H til eller danser lambada midt på vejen bør blive i skoven eller på ridebanen indtil rytteren har lært at styre dem. Mvh Kit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kit »Emmero« |
Tea ♥chokoladetus♥ |
09-03-2008 14:00 |
|
Kit »Emmero«: Heste skal følge samme regler som biler. derfor laver hest noget ude på vejen... Så faktisk svarer det til at bilisterne dytter af en bil der holder i rabatten... Og så vil jeg lige sige til jer at hvem tager dog hjernen med ud at køre? det var da tosset 
Hilsen Tea Alle kan lave fejl. Ellers havde man ikke sat viskelæder på blyanten...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Tea: Nu er det jo temmelig sjældent at bilerne hopper ud foran hinanden eller "løber" løbsk. Jeg kender skam godt heste trafikreglerne. Men synes at det er uansvarligt at ride ud på en hest der ikke er trafiksikker uden at have en medhjælper med fra jorden, eller selv hoppe af i farezonen. Mvh Kit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Har da altid lært, at en hest hører til på vejen og ikke i rabatten, hvis vi skal følge færdselsreglerne. At de fleste vælger, at bruge rabatten er så en anden ting. Hvis jeg skal overhale en hest (jeg selv i bil), og der er et sving forude, så holder jeg da pænt afstand og venter, til det er sikkert at overhale. Jeg sætter da også farten ned et stykke fra hesten, og sikre mig at rytteren har styr på denne. Det samme ville jeg gøre, hvis det var en med en hund. Min hoppe er fuldstændig ligeglad med traktorer/lastbiler osv. Alligevel tager jeg da mine forbehold og ønsker at folk sænker farten, for hvis nu..
Kender I Shannons fortid? Hun kommer fra Nordjylland (Nykøbing Mors)! Se præs. for billede og mere info!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kit emmero |
|
|
hvis du læste mit indlæg ordentligt, så ville du læse at min hest rent faktisk var trafiksikker. Aldrig har hun hoppet for noget som helst køretøj - så jo jeg har ret til vejen også. Det var MIG der ikke brød mig om at bilerne og lastbilerne kører så tæt. Så du skal ikke antyde at det var mig der ikke havde styr på tingene og derfor jeg brokker mig over hasarderet kørsel. Så måske DU skal lære at læse et indlæg inden du svarer på det?!
...og hobbitterne ♥Lisa, Kalina og Baily♥ Ser du et pindsvin ude om dagen, så kontakt www.pindsvin.dk Er du så klog, at du ved, at du muligvis kan tage fejl?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har taget |
|
|
konsekvensen. Jeg har længe undgået at ride på vejene, og nu er jeg i en stald, hvor jeg ikke behøver ud på vejen for at ride tur. Hun er ikke bange for bilerne - men det er jeg Jeg gider ikke dø pt. og synes heller ikke hesten skal. Lone
Healing hest/rytter Søger du et nyt rækkehus ved Århus? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Hatti: Rolig nu pony Skriver bare at du som rytter i min verden ikke har "ret" til at være på vejen på en utrafiksikker hest. At du har en der er trafiksikker er jo egentlig sagen uvedkommende, da det er de utrafiksikre jeg har hentydet til hele vejen igennem. Så tag en dyb indånding og tag det helt roligt Mvh Kit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trafik |
|
|
kørte i fredags bagved en traktor, og den kørte omkring 60, mit speedometer fejler ingenting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej hej |
|
|
Sikker. Nu husker du når man kører bagved så kører man lidt hurtigere end den foran!  Kender 3 som har fået det fortalt af nogen venlige politimænd som har stoppede dem. Selvom de kørte bagved en som kørte lige så hurtigt. /Mia
Først efter at det sidste træ er fældet, den sidste flod er forurenet og den sidste fisk fanget, vil I erkende at man ikke kan spise penge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sikke en træld oplevelse |
|
|
Her har der stort set aldrig været noget, generelt er billisterne her rigtig flinke til at være opmærksomme og sætte farten ned - der er selvfølgelige undtagelser, men det er sjældent. Det er simpelhen for ondt når folk gør sådan noget med vilje, jeg kan jo kun tale for mig selv, men jeg synes virkelig jeg tar hensyn til gående, cyklende, billister osv når jeg rider - for mig er det en selvfølge, og sådan burde alle billister også have det.
Med den dejlige traver, Face The Feat - som bare kaldes Findur 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Suk..... |
|
|
Sådanne situationer har jeg godt nok også haft mange af, og hold op hvor det kan bringe mit P!S i kog altså! ØV...
Tine & Tulle Det klinger!  4 vær. lejlighed i Odense søges fra august/september Skriv PB 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bevares! |
Presley |
10-03-2008 22:25 |
|
Bevares, om traktoren kørte 40 eller 60 - det er vel i bund og grund ikke det indlægget går ud på, vel? Desuden har jeg altså truffet en traktornørd der kørte mere end 60 i sine traktorer - så ILLUM: jeg lyver ikke. Denne her traktor var en til skovarbejde - den virkede ny og let - og kørte uansvarligt! Alene det at den ikke satte farten ned, da den havde en panisk hest foran sig. På den selvsamme islænder har jeg forbipasserede falck-biler med anhænger, store lastbiler til foderstoffen ved siden af, traktorer m. diverse tilbehør - fordi de har taget hensyn gik ponyen bare roligt forbi og jeg hilste på chaufføren. Havde de ikke sat farten ned havde både deres - og især mit og hestens - liv været i fare. Heste må godt færdes i trafikken - og vi er ikke alle så heldige at kunne komme i skoven fra baghaven eller kunne gøre vores heste trafiksikre inde på ridebanen. Og hvad med de drenge der gasser op ved siden af hestene? Skal vi så ikke ride på vores heste på vejene fordi de gør sådan? - Heidi
... what is and what should never be...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vejene |
|
|
her kan også godt være "spændene" at ride på... og tilmed cykle og gå tur med hunden på. I sær den ene hvor der er en hvid midterstribe, tror bilisterne tilsyneladene at det er okay at mase cyklister (og jeg cykler kun alene!) og fodgængere ud i rabatten når de kommer bragende... og vi har altså fartgrænse på 60kmt på trods af det er landzone. At blive overhalet af en lastbil på denne vej, giver næsten så voldsomt et vindskub fra lastbilen at man er ved at vælte  Af samme årsag har jeg valgt at trække min hest de ca 4 km ned i skoven pt, da han er lige lovlig vågen når han ikke er på tur jævnligt. Jeg tør simpelthen ikke andet! Nå ja og så er jeg også selv bilist på 12. år, og har ikke oplevet at ryttere ikke rider en og en så langt ude i rabatten som de kan side jeg fraflyttede Ama'r.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| selvom den |
|
|
uansat hvor trafiksikker en hest er kan den godt blive forskrækket over bilerne hvis de gør noget den ikke er forberedt på og derved reagere uventet da jeg boede sammen med min eks mand havde hans datter en hest som jeg tit red og den var trafiksikker den ene gang vi havnede i grøften på grund af en bil var fordi at en modkørende bil gik i gang med at overhale den bil foran i det den foreste skal til at passere mig og hesten med det resultat at den bil der overhaler snitter hesten så den bliver forskrækket og hopper i grøften desværre fik jeg ikke nummerpladen( det var ved højlysdag og billisten kunne sagtens se os) den anden gang var den en modkørende bus som blæser forbi og sender en kaskade af vand i hovedet på den så selv den mest trafiksikker hest kan blive forskrækket hilsen helen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trafiksikker |
pjemm |
11-03-2008 12:59 |
|
"Man bør ikke være på vejen med sin trafikusikre hest". Ok, hvor mange heste er det lige som FØDES kolde i måsen over kæmpelastbiler som passerer på ½ meters afstand, traktorer som fylder helt ud i rabatten osv? De fleste skal ligesom ud at opleve det før de kan blive vant til det, men det er sgu svært hvis de hveranden gang bliver jagtet med livet som indsats. Herude kan jeg tøffe rundt hjemme i haven eller langs med vejen hvor bønderne pløjer så langt ud de overhovedet kan komme afsted med uden at den ensporede vej skrider sammen. Det MÅ de heller ikke, men der er jo ikke nogen som kontrollerer om rabatten er en meter bred. Og så så jeg da forleden i tv en landmand som havde fået 6 fartbøder det seneste år med sin traktor, så jo, de kan godt køre mere end de må. Et klip i kortet var det også blevet til. Jeg synes det er på tide at ændre hestens status fra bil til knallert - hvornår blev den lov sidst ændret, for omkring 50-60 år siden? :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|