|
|
| Spørgsmål angående køb af hest! |
| Forfatter:  |
Julie »leight« |
| Dato:  |
07-03-2008 18:33 |
|
Hej! Vi er ved at købe en hest, men har et problem. Sælger vil ikke give sit cpr nummer. Man kunne bruge til at se om der stod noget gæld i hesten. Er det helt forkert at sige man gerne vil have det? Det skal man vel i princippet give når man handler eller hvad? Håber i kan hjælpe! Mvh Julie 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen dog. |
|
|
Jeg har i hvert fald ikke brugt noget CPR nummer, den ene gang jeg har købt hest. Hvad mener du med, om der er gæld i hesten, og hvordan skal du kunne se det med en CPR nummer?
Mvh. Regina Sørensen Nu med RDH hoppe, Wega Staldjob søges pr 1. August 2008 og året frem, med mulighed for at kunne medbringe egen hest. Kontakt mig via PB, hvis du kender til noget
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halløj |
|
|
Jeg kan ikke se problemet.Jeg ville da heller aldrig give mit cpr nr ved salg af hest.Hold da op.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm..... |
|
|
Jeg har købt to heste - jeg har aldrig tjekket om der var gæld i nogen af dem... såååhh... - har heller aldrig hørt at der skulle være det
"Ingen hest har græsset forgæves" citat: Steffen Brandt ... Nu med en ny heste-ven... Thorleif Gøgholm has arrived.. Libero-Lucky - den største stjerne på himlen! 4.6.1997 - 11.7.2007....R.I.P.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du fik |
|
|
dæleme heller ikke mit cpr. nummer ! Et cpr. nummer kan misbruges til mange ubehagelige ting, derfor oplyser jeg det heller aldrig, medmindre det er til offentlige instanser som f.eks. skattevæsenet. Er det ikke muligt at undersøge om der er gæld i hesten, ved hjælp af dens registreringsnummer ?
Mvh. Louise O.P. Fanatisk tilhænger af arabere, bomløse sadler og akademisk dressur- det er det eneste der dur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prisen |
|
|
Er det en hest i millionklassen kunne man måske godt forestille sig, at der kunne være gæld i hesten, som kunne være tinglyst med løsørepant. Men snakker vi en hest til 50.000 kr. er risikoen nok ikke særlig stor. Jeg har aldrig selv tjekket en hest for pant.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Julie »leight« |
07-03-2008 18:53 |
|
Det er mest fordi hun havde hentet en kontrakt og der står: Sælger garantere at hesten er fri og ubehæftet i enhver henseende. Køber er berettiget til via personbogen, at undersøge hvorvidt der er tinglyst underpant eller udlæg i hesten. Der skal man jo ligsom bruge et cpr nummer. Sælger siger så at hun ikke havde set det stod der, men min far studser bare lidt over når hun så nægter at give os det da vi før er blevet løjet overfor. Man kan jo ikke købe bil uden at angive cpr nummer så kan ærlig talt ikke se problemet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julie »leight« |
Vibs 1 |
07-03-2008 18:55 |
|
Jeg har da aldrig opgivet mit cpr når jeg købte biler, hvilke jeg i mit lange liv har købt en del af 
Hilsen Vibeke, højt fra Nord Verden er da skøn, når man tuller rundt og passer sine dyr www.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Julie »leight« |
07-03-2008 18:56 |
|
Desuden da vi købte hest sidst fik vi cpr nummer og det var altså ikke fordi vi spurgte. Sælger kan da gerne få vores cpr nummer!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øhh sælger |
|
|
skriver jo under på at der ikke er gæld i hesten så hvad er problemet? Jeg har da aldrig opgivet cprnr og ville heller aldrig gøre det.
Et liv uden dyr er som en sko uden såler:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| jeg ville ike |
katrunte |
07-03-2008 19:03 |
|
Jeg ville ikke udlevere mit cpr. nr i en almindelig hestehandel - og jeg har intet at skjule. Jeg kan godt forstå at jeres sælger "stduser" en smule over jeres krav. mvh. katrunte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så er den vist feset ind |
Julie »leight« |
07-03-2008 23:32 |
|
Vi har ikke så meget forstand på hestehandel og spørge bare om råd. Nå men vi skal hente hesten imorgen alligevel så tak for svarene. Mvh Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er det en væddeløber... |
|
|
... I køber? Almindelige rideheste er der altså ikke sådan taget pant i. Det eneste jeg lige kan komme i tanker om er, hvis det er en løbende væddeløber (trav eller galop), hvor gammel gæld i en hest kan betyde, at I ikke kan starte den på banerne, før den gamle gæld er betalt. Ergo: Hvis I ikke køber væddeløbshest til at løbe med, så er I vist på sikker grund  Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt Har du fjordhest? Er du under 18? Se TIKA Junior Cup
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Der kan godt være pant i en hest også selvom det ikke er en væddeløbshest. Det hjælper selvfølgelig at sælger skriver under på at den er gældfri - men hvis der skulle være pant og den bliver "hentet" får man altså ikke hesten tilbage, men kan drage sælger til ansvar og kræve erstatning. Iøvrigt er det ikke rigtigt at man ikke opgiver CPR. nr. når man køber bil - ellers kan den ikke omregistreres ! Det er nok ikke sandsynligt at der er pant i hesten - men der kan godt være det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg havde heller |
dyrehave ♥rosa♥ |
08-03-2008 15:52 |
|
ikke givet mit cpr. nr. Hvis sælger skriver under på at hesten ikke er pantsat må du jo tro på det. Blir der noget har du jo sort på hvidt at sælger har skrevet under på at hest ikke var pant sat!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|