Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

AQHA støtter rodeo
Forfatter: 
Dato:  06-03-2008 23:54

American Qúarter Horse Assiciation, AQHA, er én af hovedsponsorerne bag de største rodeo shows i USA. Dette er med til at opretholde en sport der misbruger hestenes naturlige flugtinstikt på det groveste ved at udsætte dem for afskyelige former for vold og tvang. Send AQHA en e-mail nederst på denne side og bed dem stoppe dette. Det er kun en dråbe i havet, men jo flere gange de får af vide at det ikke er acceptabelt, jo bedre.

Se AQHA's logo på The Official site of Professional Cowbys Association, PRCA, på Prorodeo.com.

Se på AQHA's hjemmeside hvordan de selv fortæller om deres samarbejde med flere rodeoorganisationer, blandt andet National High School Rodeo Association.

Se evt også denne video om brug af elektrisk stød i et af de allerstørste rodeokonkurrencer i USA, NFR i Las Vegas. AQHA's sponsorat er også nævnt heri.

Med venlig hilsen Hanne

0
0
Svar på denne tråd

uhadada....
Forfatter: 
Dato:  07-03-2008 18:30

og den forening er jeg medlem af...

Freedom rides....on a Quarterhorse

En af tosserne

0
0
Svar på denne tråd

God Jeanette
Forfatter: 
Dato:  08-03-2008 14:11

Jamen så er der jo ikke andet at gøre end at sende ca. 4000-5000 undeskrifter fra danske westernryttere og se hvor meget det hjælper!!!!

Så er det bare med at gå igang Jeanette, hvis det virkelig ligger dig på sinde, må du være den der tager den seriøst op og gør noget ved det. Det bliver du da næsten nødt til, hvis du virkelig mener noget med dit indlæg. Jeg skal da være den første til at sætte mit kryds.

Det er grimt....det er vi jo allerede blevet enige om (mange af os i alt fald)....så nu må det være tid at gøre noget ved det!!!!

hilsen Doc.

www.reining.dk

***Deltag i clinics med Sannee Klindt***

***Opstaldning med ridehus***

Great horses like great men have great mothers

0
0
Svar på denne tråd

Sorry forkert navn
Forfatter: 
Dato:  08-03-2008 14:15

Det er Hanne jeg mener...

hilsen Annette

www.reining.dk

***Deltag i clinics med Sannee Klindt***

***Opstaldning med ridehus***

Great horses like great men have great mothers

0
0
Svar på denne tråd

Underskriftindsamling
Forfatter: 
Dato:  09-03-2008 14:43

God idé Anette/Bente/Emilie/Karina... ;-)

www.aqhastoetterrodeo.skrivunder.dk/

American Quarter Horse Assiciation, AQHA, er én af hovedsponsorerne bag de største rodeo shows i USA. Skriv under mod dette!

0
0
Svar på denne tråd

SuperHanne
Forfatter: 
Dato:  09-03-2008 17:21

Hvad er det helt præcist du vil forsøge at opnå med den underskriftindsamling du har startet ?

En af tosserne

0
0
Svar på denne tråd

js<hgtdføh<
Forfatter: 
Dato:  09-03-2008 17:35

ja sådan noget er bare hæsligt!!!!

hader bare at folk har lyst til at mishandle dyr i kina flår de også pelsen af dyr mens de stadig er levende og sælger det her i Danmark..!!! jeg synes bare det er hæsligt og ville aldrig nogensinde støtte sådan noget nonsens!

mvh. asta

køb ikke pels

f!!! narrøvene nede i kina

0
0
Svar på denne tråd

Sådan .............
Forfatter: 
Dato:  09-03-2008 17:46

Så er underskriften sat !!!!!

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

Trekker Master dressursadel til salg, brugt 3 måneder, str. medium, 17 tommer, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Jørn Hansen
Forfatter: 
Dato:  09-03-2008 18:09

Jeg vil fortælle AQHA at der er hesteejere i Skandinavien der ikke billiger at de aktivt støtter en sport der indebærer smerte og ubehag for de dyr det går ud over. Desuden vil jeg gøre danskere opmærksom på at der er brodne kar selv blandt hestefolket...

Jeg ved godt, at AQHSA sandsynlligvis er fuldstændig ligeglade med at par danske hestefolk, men som med alting gælder det, at mange bække små, så måske kan det alligevel være en smule medvirkende til at de revurderer deres sponsorat.

Du, derimod, er medlem af foreningen og hvis du samler kræfterne her fra DK, vil du kunne indgive en anmodning der har langt større autoritet! Hvis denne tråd kan få dette til at ske eller sætte nogle tanker igang blandt AQHA-folk, vil jeg have opnået mere end jeg havde regnet med.

American Quarter Horse Assiciation, AQHA, er én af hovedsponsorerne bag de største rodeo shows i USA. Skriv under mod dette!

0
0
Svar på denne tråd

undskyld...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2008 18:52

men jeg kan sku ikke lade være med at sidde og smågrine lidt....

Dit sidste afsnit i dit svar...hi hi hi hi....

Tror du virkelig selv på dét ?

Undskyld mit svar men helt ærligt...ved du hvor stort det er derovre ?

Din indsats vil aldrig nogensinde blive bemærket overthere...

Ja, det blev da stoppet den gang man forsøgte af få det til København men at få gjort noget ved det i USA...tjaaa....når der engang er 2 onsdage i en uge kan det da godt være at man måske kan give dem nogle ridser i lakken...

En af tosserne

0
0
Svar på denne tråd

SuperHanne
Forfatter: 
Dato:  09-03-2008 18:58

Det vil være det samme som at slå i en dyne eller få danmark til at holde op med at være en fodboldnation. No can do!

Men derudover så vil jeg jo så sige at rodeo er MEGET mere end bare dyr der lider, hvis nogen af jer skulle være i tvivl. Der er jo altså også mange discipliner der er regulære nok og det er nok dem AQHA støtter når det kommer til stykket.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-om krybbebidning og vævning
HUSK:
De mennesker du træder på på vej op af stigen er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
0
0
Svar på denne tråd

Jørn Hansen og PrettyFancy
Forfatter: 
Dato:  09-03-2008 19:57

Jørn Hansen og PrettyFancy

Synes I man skal give op overfor ting man reelt set er for lille til at gøre noget ved? Hvis det var den gængse holdning, så ville der godt nok være mange ting der aldrig blev gennemført/ændret her i verden. Ingen tvinger jer til at skrive under, så I kan jo bare lade være. Sværere er det ikke.

0
0
Svar på denne tråd

SuperHanne
Forfatter: 
Dato:  09-03-2008 20:14

Nej, det mener jeg bestemt ikke. Man kan sagtens kæmpe. Men jeg mener at man også skal være realistisk og samtidig vide hvad det er man kæmpe mod!

Alt for mange har set nogle grusomme billeder på youtube og andre steder og derfor forbinder de rodeo med det! Men de glemmer at der også er pæn ridning ved sådanne shows, hvor quarterhesten er det bærende element, hvilket jo gør det naturligt for AQHA at støtte disse arrangementer. Og fordi de støtter westernhesten har de måske slet ikke noget med kvægdelen at gøre - dvs bullriding, for det er jo bullriding langt de fleste opponere imod.

Som sagt ved jeg ikke noget af der her med sikkerhed, jeg kan kun gætte mig til det. Men som sagt tror jeg at du kæmper en kamp mod det uovrvindelige samt at jeg ikke tror du ved nok om emnet til at sætte en underskriftsindsamling igang. Jeg prøvede bare at sige det pænere før.

Jeg er også imod mishandling af dyr, men jeg er også godt klar over at de discipliner som jeg selv rider er en stor del af et rodeo. Nemlig reining og Barrelrace + Polebending.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-om krybbebidning og vævning
HUSK:
De mennesker du træder på på vej op af stigen er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
0
0
Svar på denne tråd

nkfajfgwP'
Forfatter: 
Dato:  09-03-2008 20:19

Nøj hvor vildt... Og jeg har lige meldt mig ind i aqha.... Jeg er søreme et dårligt menneske...

Nå, men min lille quartermusse lider vist ingen nød.

Og jeg sidder søreme også og drikker coca cola!!! Jamen de støtter jo også en masse grimme ting... Åh nej...

Nå, spøg til side. Jeg kan godt se din pointe, at en hesteorganisation burde vide bedre, men nu er det jo en grundlæggende del af landets traditioner og kultur, så vi kan jo ikke rigtig sætte os ind i det herovre...

De store rodeoshows er vel også meget andet end dyremishandling...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-03-2008 20:35

Ja jeg er jo så også medlem.

Jeg synes det er flot hvis jeres underskrift indsamling kan gøre en forskel. Tvivler dog noget på det, but why not give it a try.

Synes dog ikke det er fair at skære AQHA over en kam. Som Miki også skriver.

Så må vi heller ikke gå i Wrangler bukser, og hvad med alle de dressur og spring ryttere man ser rundt omkring med Proff Choise boots og klokker. Jeg ville personligt gerne have råd til en Dogde Ram, men nej de er jo også sponsore.

Ved godt det kom til at virke lidt latterligt, men hvorfor kun fokusere på AQHA når der er så mange andre der også støtter det?

// LS

(Der lige nu har sendt sin bukkende bronco i hård træning.)

AQHA Member.

And proud off it.

Maddox jakke sælges.

Showtøj sælges.

Ny pleasure showsaddel sælges.

Kom med et bud :) priserne er ex porto.

www.lenaschou.dk

www.marianne-fit4ever.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nøj da..
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 13:32

Gå du bare i krig super hanne. God kamp

AQHA er samtidigt er kolonormt stort avlsforbund som har samling på alle verdens registrerede Quarterheste og et ikke helt ubetideligt antal medlemmer. Deriblandt mig selv, som er quarterejer og avler, samt udøver. Ikke af rodeo, men af flere de mange dicipliner som AQHA dækker over. Dem er vi en del af i DK. Så hvad er det du forventer at vi skal gøre. Boycutte vores avlsforbund ???? . De dropper næppe støtten til et af de største tilløbsstykker i USA...Rodeos... fordi vi herhjemme siger FY FØJ. Og som Miki også skriver, Rodeo er mere og andet end bullriding og steer roping....

Jeg drikker også cola og går i wrangler bukser og ariat boots.

Men det er da altid ok at kæmpe for en sag. Dog er jeg mere end almindeligt sikker på at denne kamp er forgæves. Netop fordi AQHA er meget meget mere end sponsorer af rodeo i USA.

Hilsen Lone.

JL COWHORSES

Avl Kvæg Reining Cutting.

www.sitecenter.dk/ranchhorse

PEP`N PERFECT AQHA stallion

Tilmeldt NRHA Futurity

Se ham hos Little S Ranch i Sorø hvor han er opstaldet februar-april 08.

American Quarter Horse ...

0
0
Svar på denne tråd

Realistsisk eller ej...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 14:09

Heldigvis bestemmer jeg selv hvad jeg spilder min tid på. Det samme gør alle andre HN-brugere.

I siger at rodeo er mere end dyremishandling og at sponsoratet muligvis kan forklares med dette. I har nu fået jeres synspunkter frem, og jeg har tillid til at læserne af denne tråd ser kompleksiteten i sagen.

American Quarter Horse Association, AQHA, er én af hovedsponsorerne bag de største rodeo shows i USA. Skriv under mod dette!

0
0
Svar på denne tråd

det er ondt ja,
Forfatter: 
Dato:  10-03-2008 15:50

men skal man ikke feje for egen dør først? Her kastrerer vi grise uden bedøvelse, klipper deres haler af og transporteret slagtedyrene til udlandet under kritisable forhold. Vores burhøns lever på et "a4 ark", og vores mink har aldrig set naturlige eller humane forhold..

Et godyt initiativ, men der er vist flere ting der skal være styr på.

Fjordhest er bedst!

Mor til Naia født d 4-1-06

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider