Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Udstilling af hest..
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 19:44

Godaften.. fra en trist HN`er..

Har netop fået afvide at min hoppe er for gammel til at deltage på Roskilde Dyrskue m. føl ved siden, så nu er mit spørgsmål..

Findes der andre steder hvor jeg kan udstille hende og føllet??

Team Dandanel
"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Venter føl efter Blue Horse Hotline i 2008...

Jubii... fik billetter til Hingstekåring i Herning... kl. 04.59 mandag morgen d. 1/10-07
0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 19:47

Hejsa

Vidste slet ikke der var en aldersgrænse, når der er føl ved siden.

Hvad er det ældste de må værre?

Ja der er store hestedag kan bare ikke huske hvornår.

/Mia

Først efter at det sidste træ er fældet, den sidste flod er forurenet og den sidste fisk fanget, vil I erkende at man ikke kan spise penge.
0
0
Svar på denne tråd

Aldersgrænse..
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 19:50

Det kom også bag på mig at der var en aldersgrænse..

Aldersgrænsen er 12 år.

Min hoppe er 13 år..

Er der nogle der har udstillet ældre hoppe end 12 år.. og hvordan fik i eventuelt lov til det?

Takker for forslaget..

Team Dandanel

Jubii... fik billetter til Hingstekåring i Herning... kl. 04.59 mandag morgen d. 1/10-07
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 19:59

Den eneste måde man kan udstille ældre hopper på Roskilde er hvis den deltager i en samling - desuden har jeg hørt at sjældne racer kan få dispensation

Men er den en (undskyld udtrykket) ganske almindelig DV'er eller lign er der ingen chancer.

Men store hestedag er vel en mulighed? Mener ikke de har aldersgrænser (men ved det ikke), ellers er der vist kun føl-skue indenfor din race tilbage... Sådan er det ihvertfald i de racer jeg kommer i.

0
0
Svar på denne tråd

Følskuer
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 19:59

Ud fra din signatur antager jeg, at der er tale om en DV og så er der jo altid følskuerne og Blue Hors' følskue, hvis det er efter en af hingstene derfra du har valgt.

0
0
Svar på denne tråd

okay..
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 20:19

Okay.. takker mange gange..

Lisbeth K

Ja, det er en DV hoppe :-) .. hun er ifolet med Blue Hors Hotline og skulle gerne fole om 3 uger.

Lukiluke

Det er helt ok ang. udtrykket.. for jeg har skam bare en ganske almindelig DV, der kun er ifolet for at give den et formål med livet, efter en skade.

Hva med Gørløv.. hva er det for et skue?

Team Dandanel

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 20:46

Gørløv i september er føl og plagskue, + hoppekåring af jydske heste, (altså kun bedømmelse af føllet, men hoppen er velkommen) - men skal være helt ærligt og indrømme at jeg vist aldrig har set en DV'er der, men en gang skal jo være den første

Der er også noget Gørløv i juli, men ved faktisk ikke helt hvad der sker der - det skue er ikke noget de jydske heste bruger.

Ellers er der også små skuer rundt omkring i landet. Fx. er der i Slagelse "Dyrenes dag", hvor de vil være lykkelige hvis nogle flere racer ville komme - men disse steder er jo oftes uofficielle, samt ikke den uddannede dommere - tilgengæld er de ofte også super hyggelige

0
0
Svar på denne tråd

Lukiluke
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 20:52

Lukiluke

Hvor kan jeg finde noget om Gørløv.. vil jo gerne afsted med føllet, nu hvor jeg havde sat næsen godt og grundigt op efter, at komme på Roskilde..

Har Gørløv en hjemmeside??

Har slagelse en hjemmeside?

Er der ikke så mange på Gørløv, eller er det kun for andre racer.. kan huske NF har været der en del, men derudover ved jeg intet om skuet.

Team Dandanel

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 21:04

Du kan læse lidt (meget lidt) om gørlev her www.markedsbogen.dk/goerlev/

der er også et tlf-nr til en der kan fortælle mere

I gørlev er der vist åbent for alle racer, de fleste racer er dem der fast bruger skuet til følskue (sådan lige fra min hukommelse vil jeg sige at det mest er ponyer (NF, DPS, ...), jydske heste, belgiere, samt lidt oldenborgere)

Du skal dog være opmærksom på at hestene her står bundet til én lang pæl (eller skal stå i din trailer).

Der er et ganske hyggeligt stævne på en forblæst fodboldbane, med en masse kræmmer-l*rt, og tiden mest bruges til at snakke.

Om formiddagen er der bedømmelse af de forskellige racer, og om eftermiddagen fælleskonkurrencer + karakteristik.

Slagelse er ikke et egentligt skue (ingen bedømmelser) men mere fremvisning af forskellige dyr - det er en del af Slagelse festuge, men jeg nævnte det også mest som et eksempel på de mange små spøjske skuer der findes

0
0
Svar på denne tråd

kåringer
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 21:12

Her er Gørlev´s hjemmeside. Om DV´er kan komme med, kan jeg ik lige hitte ud af, men ellers prøv og ring

www.markedsbogen.dk/goerlev/

Her er til Slagelse

www.slagelse-festuge.dk/ Default.aspx?ID=240

0
0
Svar på denne tråd

Hm....
Forfatter: 
Dato:  05-03-2008 21:43

Men eftersom at de ikke bruger bokse på Gørløv er det udelukket.. Da jeg ikke mener det er forsvarligt for min DV hoppe + føl at stå bundet..

Øv bøv :-( ..

Ringer nok og får en snak med dem alligevel..

Andre der kender til skuer i stil med Roskilde eller andet lignende.. ?

Team Dandanel

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider