Jeg er 24, altså lidt ældre end dig. Jeg har aldrig haft parter osv. før jeg fik part i Basse 1/9/2007 - jeg har redet tilfældige heste, noget rideskolehalløj, en avlshoppe siden jeg 1. gang sad på en hest som næsten 21årig.
Men så skulle Basse sælges, og jeg var godt led af at der altid var nogen andre der skulle ride hende, at jeg ikke kunne bestemme, at jeg skulle indordne mig - så jeg bød og fik hende. Nu har jeg så egen hest, og det er både fantastisk og forfærdeligt!!!
Fantastisk at jeg kan tage hende når jeg vil, bestemme sadel, hovedtøj, foder, dyrlæge, smed osv.
Forfærdeligt at være ansvarlig for sådan et dyr, se sygdomstegn i alt, angsten for at slide for meget på hende. Hun lå ned i boksen i dag og kiggede på mig her til aften, så jeg skyndte mig at purre hende op og kigge efter kolik-tegn.. Nej, hesten var bare doven og nød sin fine nystrøede boks!!
Jeg har købt hest før jeg "burde", med hjælp fra banken og med underskud indtil sommer hvor jeg går op i løn. (og hesten går på gratis sommergræs). Men det var bare det rigtige, den rigtige hest, det rigtige sted, så blev tidspunktet også det rigtige. Så jeg ville nok råde dig til at lave et budget og planlægge alt til en hest, så du kan slå til hvis den rigtige hest kommer - og finder du ud af at du ikke kan byde en hest et godt hesteliv, så ved du at du må vente.
/Lene - der har fundet ud af at det koster ca. 3000 at have en hest om mdr når den skal have smed hver 6. uge, godt foder, stor nok boks, tandlæge, udstyr...